X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right Mag. Cover ;o)


Svar
SephirothSephirothSkrevet 07/06-03 19:06, rettet 07/06-03 19:24 
Sad lige og eksperimenterede med at lave covers til spilblade, og her er resultatet. Synes bare lige, jeg ville dele det med jer andre ;) Navnet på bladet er selvfølgelig opdigtet - jeg ku ikk finde på andet...

EDIT: Siden tager røv lang tid om at loade pga Subnet.

P:R Mag. Cover
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
121 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
la0sla0sSkrevet 11/06-03 23:43 
jeg spørger lige igen (fordi jeg synes spørgsmålet var relevant), hvorfor vi egentlig skal have spilblade ude, når disse ikke adskiller sig fra websites?
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 11/06-03 23:49 
Halo = 10.0
Quantum Redshift = 5.0

De taber takten ind imellem, synes jeg...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 11/06-03 23:51 
Jeg hænger mig ikke så meget i karakterer. Det handler om hvorvidt der rent faktisk kommer kritik i teksten eller om det bare er overfladisk snak. De tre anmeldelser jeg nævnte rammer netop en række af de samme punkter, som jeg selv faldt over ved samme spil (primært Eternal Darkness) og som jeg ikke har set andre berøre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 11/06-03 23:52 
Ok, fair nok, men derfor skal karakteren gerne afspejle anmeldelsen alligevel...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 11/06-03 23:52 
la0s >
jeg spørger lige igen (fordi jeg synes spørgsmålet var relevant), hvorfor vi egentlig skal have spilblade ude, når disse ikke adskiller sig fra websites?

Well, jeg kan da komme med et let argument:

Der er penge i at udgive fysiske blade, der er ingen penge i webmagasiner...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/06-03 00:10 
Jeg foretrækker et blad, man kender. Får sjældent samme forhold til en website, synes jeg.
Bagsiden er, at blade koster penge :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 12/06-03 00:24, rettet 12/06-03 00:26 
RJK >
Der er penge i at udgive fysiske blade, der er ingen penge i webmagasiner...

jeg siger hvorfor vi skal have(ønske) blade, ikke hvorfor disse udgives... men når hele snakken omhandler spilblade burde man jo også overveje om der er nogen berettigelse i at have spilblade.. jeg synes kvalliteten er svag. og udover spilbare demoer er der intet der siger mig noget...

men ok, så længe det gængse spil ikke forsøger andet end underholdning, så er det måske også svært at lave noget vildt genialt i bladform.. eller?
Hvad sker der?
CronossCronossSkrevet 12/06-03 00:25 
Enig med Sumez.
Det eneste blad jeg gider bruge penge på er >PC Player.
Det har jeg læst siden de startede i 95, og det er faktisk det eneste danske computerblad der virkeligt kan fænge mig. Anmeldelserne er skarpe, fair, og så har de den twist af de formår at være objektive men samtidig bringer en stemning af subjektivitet ind på de gyldne sider.

En anmelder som Kim Dorff Hansen står faktisk for mig som een af de allerbedste anmeldere herhjemme, fordi han formår at forene alt det jeg kan lide i en anmeldelse. Der bliver gået i dybden på en måde som ellers ikke bliver oplevet tit.

Med hensyn til websites, så kan jeg godt lide dem. Det er dog aldrig den samme følelse som ved at sidde med et godt blad, men jeg bruger dem mest til at scanne efter interessante titler jeg er i tvivl om jeg skulle købe. Skal jeg blive underholdt foretrækker jeg stadigt et blad.
NaieraNaieraSkrevet 12/06-03 00:26, rettet 12/06-03 00:29 
KTC >
Ok, fair nok, men derfor skal karakteren gerne afspejle anmeldelsen alligevel...

Nu er QR altså heller ikke guds gave til folk der kan lide WipeOut kloner, jeg fatter ikke at så mange af jer er så vilde med det spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 12/06-03 00:26, rettet 12/06-03 00:27 
La0s:

Jeg svarer skam også på det du spørger om, men kan så regne ud, at jeg må uddybe lidt mere :)

Med penge kan du købe bedre skribenter og give dem bedre tid til deres arbejde, hvormed du også får bedre artikler.

Du kan ikke holde et højt nok niveau uden penge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/06-03 00:30, rettet 12/06-03 00:32 
KTC >
Ok, fair nok, men derfor skal karakteren gerne afspejle anmeldelsen alligevel...

Halo er vel et udmærket FPS og QR en middelmådig racer, som ikke gør noget Wipeout ikke har gjort lige så godt. Jeg har svært ved at se problemet i de pågældende karakterer, udover det næppe er overraskende at jeg ikke ser så meget i Halo.

Men for at gentage mig selv, så er det ikke så meget det, jeg var inde på. Jeg er ikke ude efter et magasin der giver karakterer jeg altid er enige i.

Jeg er ude efter et magasin der leverer seriøs kritik og forholder sig til spil for deres reelle indhold og ser igennem overfladen. Og altså gerne på dansk - jeg bragte kun GameCritics ind i det for at vise lidt af, hvad jeg mener...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/06-03 00:32 
Ja, >PC Player er et rigtig godt blad, holdt op med at købe det, da jeg indså at jeg ikke havde råd, men det er virkelig fedt at se hvordan det startede som et tyndt skodblad med dårligt design, og materiale der TYDELIGT er stjålet fra websites (så flere steder artikler jeg kunne huske at have læst ordret, bare på engelsk), og nu er et virkelig godt, pænt og fyldigt blad med fede artikler og gode anmeldelser. Tillykke, >PC Player, i har virkelig gjort det godt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 12/06-03 00:47 
Teki >
Haha! ;P

;)

RJK: Ja det er jeg enig i, men når det knap nok bliver opretholdt, det som du pointerer, what is the point then?
Hvad sker der?
quadquadSkrevet 12/06-03 01:10 
Husk, man kan altid tage et blad med i sengen!

;P
la0sla0sSkrevet 12/06-03 01:41, rettet 12/06-03 02:39 
men en laptop derimod opløser sig selv til en "daggert af gult flæsk"/ kan man ikke tage med...

nej jeg tvivler da ikke på hyggen ved at medbringe et blad med i snuekassen.. det kunne jeg aldrig finde på. men der skal også være en grund til at gide at læse det, når man har haft alt besværet med at hive den derop
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 12/06-03 08:51 
RJK >
Halo er vel et udmærket FPS og QR en middelmådig racer, som ikke gør noget Wipeout ikke har gjort lige så godt. Jeg har svært ved at se problemet i de pågældende karakterer, udover det næppe er overraskende at jeg ikke ser så meget i Halo.

Halo er et udemærket FPS, men det dovne leveldesign, middelmådige framerate og andre ting må trække så meget ned, at enhver anmelder burde kunne se, at det ikke er en 10'er værd.

Og til QR, så er det da det bedste bud på et "WipeOut" spil til Xboxen, og efter at have spillet det igennem, må jeg konkludere, at det er et ret godt spil, især i multiplayer. Kan ikke se hvad der skulle mangle, så en 5'er er sgu' for fedtet...


Men lad nu det ligge, for det var som du selv siger ikke det, der var pointen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SephirothSephirothSkrevet 12/06-03 09:41 
Jeg vil til enhver tid foretrække et blad frem for internettet, når jeg skal læse anmeldelser - et blad kan man hive frem igen og igen, og de går "ofte" mere i dybden med anmelelserne.

PSXPlayer aka. Playstation Magasinet endte også med at blive et rigtig godt blad - bare synd, at Egmont lukkede det.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 12/06-03 12:18 
jeg synes tit der mangler plads til at gå i dybden.. med mindre det er et kæææmpe stort spil der anmeldes, som så får 4 sider (mest med screens på)... men jo jeg kan da også godt li' blad formen.. det er bare når indholdet næstne føles plagieret fra nettet, og at man føler at det gøres BEDRE på dette, så kan man jo nemt se at der er et problem
Hvad sker der?
PlaykidPlaykidSkrevet 12/06-03 12:24 
KTC >
Halo er et udemærket FPS, men det dovne leveldesign, middelmådige framerate og andre ting må trække så meget ned, at enhver anmelder burde kunne se, at det ikke er en 10'er værd.

Man må ikke give Halo under 10 i karakter:)

Ej, men hvis de kritikpunkter du kommer med ikke har nogen inflydelse på spilleglæder (siger jeg ikke de ikke har), så er det vel ikke værd at trække karaktere ned, men nok nok til at løfte en pegefinger.
IMO er det kun leveldesignet der kan blive lidt mat i længden.
Spiller nu: Halo 3
ckruseckruseSkrevet 12/06-03 12:52 
Det la0s siger er i høj grad også grunden til at jeg ikke har læst et spilblad i snart 2 år. For det første kan du få tingene gratis, og for det andet er dybden generelt meget højere på nettet, fx IGN's monsteranmeldelser på 6-7 sider.

Det kan selvfølgelig være at jeg valgte det forkerte blad dengang, men jeg kunne ikke se meningen i at læse en GameZone anmeldelse på 300 ord om FIFA...
SephirothSephirothSkrevet 14/06-03 16:08 
Nu ved jeg ikke, om de bare spiller mere i Sverige (det tvivler jeg da stærkt på), men multibladet SuperPLAY, som vi tidligere har nævnt, skulle klare sig utroligt godt. Og åbentbart er der er marked for endnu et multiblad derovre, for forlaget IDG udgiver nu Player1, som har den samme "halv-hardcore-stil" som SuperPLAY. De er jo sådan set kun 2-3 mio. flere indbyggere i Sverige, så reelt set burde der være plads til et sådant magasin i Danmark.

Okay indrømmet, det kunne jo være, at "fjeldaberne" oppe nordpå må nøjes med blade, da de ikke har adgang til nettet. Hvem ved?! =P
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
121 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig