X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Larmende 360'er efter reparation


Svar
IqonIqonSkrevet 22/01-07 03:24 
Min Xbox 360 gik i stykker tilbage i november, hvorefter jeg selvfølgelig ringede til Xbox Supporten for at få den repareret. Efter det havde taget dem ca. en måned at sende mig en mail med en adresse, så jeg kunne sende maskinen af sted, og et par yderligere ugers ventetid på at få maskinen tilbage, satte jeg glad maskinen til for blot at konstatere at den nu larmer ganske forfærdeligt. De tre røde kvartcirkler er godt nok væk, men til gengæld larmer maskinen mere end den nogensinde har gjort. Det er en maskine fra launch, og den har skam aldrig været stille at høre på, men selv når man blot har sat en controller til for at lade op, og konsollen ellers er slukket og blæseren kun skulle brumme svagt, går den helt amok.

Jeg ringede til Xbox Support for at høre hvad de ville gøre ved det. Deres svar var, at det var naturligt for maskinen at larme. Da jeg forsøgte at forklare dem at den ikke gjorde sådan førhen, blev jeg blot fortalt at det var fordi det ikke var min egen maskine, jeg havde fået tilbage, men en nyere model, som åbenbart larmer mere... ganske rigtigt har min Xbox 360 da nu også et andet serienummer.

Spørgsmålet er, hvad jeg skal gøre ved sagen? Jeg kan simpelthen ikke holde ud at have en SÅ larmende maskine kørende, og jeg er forholdsvis overbevist om, at der må være noget galt med den, men Xbox Supporten vil åbenbart ikke vedkende det.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
rapsacrapsacSkrevet 22/01-07 07:01 
Bliv ved med at ringe indtil du får fat i en der kan finde ud af, at yde noget service. Du skal selvfølgelig ikke være tilfreds med at få en maskine tilbage der larmer mere end den du sendte til reperation.

Hans forklaring med at du har fået en nyere maskine stemmer vist heller ikke helt overens med de erfaringer folk har, de siger jo netop at nyere maskiner larmer mindre end en fra launchen.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
enfenenfenSkrevet 22/01-07 10:38 
Jeg vil også foreslå, at du bliver ved med at kontakte Microsoft, til du får fat på én, der vil yde dig service.

Jeg har selv haft to 360'ere til reparation. Min første 360 (købt på launch) var fra oktober 2005 og den, jeg fik tilbage, var fra samme dato. Den anden 360 røg til reparation i december 2006 og jeg fik en 360 fra november 2006 tilbage.

Serviceniveauet har været meget forskelligt på de to foregående reparationer. Første gang fik jeg den bedste service, jeg kunne ønske mig. Anden gang blev dog anderledes, og det krævede nogle flere kald til Xbox Support, og større tålmodighed fra min side.
What is the Matrix?
RooneyRooneySkrevet 22/01-07 10:43 
Den ene gang, jeg i mit liv har haft et stykke konsol hardware der skulle repareres eller ombyttes (en GBA SP), da gik jeg ned i butikken hvor jeg havde købt den. De sendte den til rep. og i mellemtiden lånte jeg en anden jeg kunne spille på. En uges tid senere, fik butikken svar fra Nintendo, at det ikke kunne betale sig at reparere den, så butikken skulle bare give mig en ny, og så blev det ellers krediteret med Nintendo.

Jeg forstår ikke hvorfor I gider blive ved med at ringe til MS supporten, når I kan gå ned i butikken og kræve jeres ret. Hvis det er EB der igen nægter at overholde købeloven, så send en mail til Ebbe Rebmann (EB's vistnok øverste boss herhjemme). Så kan det være der sker noget - forhåbentligt. Når selv Merlin kan finde ud af at ombytte direkte i butikken, så kan EB vel osse snart.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PapandPapandSkrevet 22/01-07 12:12 
Man kan IKKE ombytte direkte i butikken. Butikken kan vælge at udbedre fejlen eller ombytte. Tidsrammen for en udbedring er meget løs, så det kan i teorien tage måneder. Derfor er det oftest langt nemmere at gå direkte til Microsoft.

Hvad pokker skulle det hjælpe at sende mails til EB's regionschef? Det er den pågældende butikschef der har ansvaret for sin butik, så selvfølgelig skal han kunne håndtere en sådan situation - og selvfølgelig kender han til købeloven.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RooneyRooneySkrevet 22/01-07 12:33 
Man kan forlange ombytning i butikken, hvis maskinen har været til rep. 3 gange, uden at det har udbedret fejlen. Man kan iøvrigt også forlange købet ophævet, og kræve sine penge retur.

Det er rigtigt, at det er den enkelte butikschef som har ansvaret for sin butik, og jeg er da også sikker på, at nogle af dem godt kender købeloven..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
enfenenfenSkrevet 22/01-07 13:35 
Men det hjælper jo ikke noget, hvis det er første gang, at konsollen skal til reparation.
What is the Matrix?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/01-07 13:38 
Hvorfor er Xbox360 sådan noget skod hardware? Hvad er grunden? Hvis bare det kunne fortælle hvad man bør være opmærksom på? Jeg tør knap nok bruge min...(Den er et år gammel)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 22/01-07 13:39 
Det bedste råd er nok at bruge den en masse inden garantien udløber :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 22/01-07 15:51 
enfen>
Men det hjælper jo ikke noget, hvis det er første gang, at konsollen skal til reparation.

Så ved man det på det tidspunkt, hvor den har været til rep. to gange.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 22/01-07 15:59 
Iqon: Hav en god argumentation når du snakker med supporten. Sammenlign med en kammerats Xbox 360 og fortæl dem at både dig og kammeraten kan dokumentere at din larmer voldsomt i forhold til hans under samme forhold.
Hvis de så stadig ikke lytter til fornuft, er det nok lidt tvivlsomt at du kommer ret langt i sagen. Konsollen "fejler" jo som sådan ikke noget, og MS har jo aldrig lovet nogen at maskinen er lydløs...
Dette skal ikke forstås som jeg holder med MS, men min vurdering af dit juridiske standpunkt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
rapsacrapsacSkrevet 22/01-07 16:15 
derfor skal han da ikke bare acceptere at han får et ringere produkt retur end det han sendte afsted.

Jeg personligt håber virkelig ikke, at der er nogen der har en maskine der larmer mere end min for det er altså slemt. Jeg skal skrue pænt meget op for surrounden for at overdøve den larm der kommer fra den og kan derfor dårligt tillade mig at spille på den når familien er hjemme. Og nej, jeg og min familie er ikke sarte over for høje lyde eller larm. Den der kommer fra xbox´ens burde bare ikke være der fra starten. Meget dumt sted fra Microsofts side at spare, specielt da de jo gerne ser at folk bruger den som Media Center forlænger eller HD-DVD afspilning
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
HeroldHeroldSkrevet 22/01-07 17:33 
Papand>
Man kan IKKE ombytte direkte i butikken. Butikken kan vælge at udbedre fejlen eller ombytte. Tidsrammen for en udbedring er meget løs, så det kan i teorien tage måneder. Derfor er det oftest langt nemmere at gå direkte til Microsoft.


Nej, "måneder" er ikke en rimelig tid for udbedring af en fejl, med mindre der er særlige omstændigheder. Uger er mere rigtigt. Tre siges vist er være lige omkring det mest accepterede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 23/01-07 11:07 
Èn i denne tråd

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=146955&st=120

linkede til denne interessante artikel

http://www.dti.gov.uk/consumers/fact-sheets/page24700.html

og gik i GAME og fik en ny Xbox 360.

Ja - det er i England, men der bliver snakket vældigt om EU (DK og UK er som bekendt begge medlem af EU), og jeg hæfter mig bl.a ved det der hedder:

Q1. What is an inherent fault?

A fault present at the time of purchase. Examples are:
• an error in design so that a product is manufactured incorrectly
• an error in manufacturing where a faulty component was inserted.
The "fault" may not become apparent immediately but it was there at the time of sale and so the product was not of satisfactory standard.

Dén har jeg set i købeloven herhjemme og da et pænt antal af 360'ere, har det med at stå af hele tiden, så kan det kun være fordi der har været en fejl / defekt i maskinen fra starten.

Personligt tror jeg ikke længere at jeg ville acceptere, at butikken vil ha' mulighed for tre gange at forsøge at reparere min 360'er (hvis den gik i stykker). Istedet ville jeg henvise til, at når så mange maskiner går i stykker, indenfor et lille års tid, så er det ikke et tilfælde at det sker. Der har været en fejl i konsollen fra starten. Bam! Jeg forlanger en ombytning. Nu.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 23/01-07 11:26 
Så du mener at der er en fejl i alle konsoller?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 23/01-07 12:01 
Nej.

I dem der går i stykker indenfor kort tid.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PapandPapandSkrevet 23/01-07 15:52 
Rooney>
Personligt tror jeg ikke længere at jeg ville acceptere, at butikken vil ha' mulighed for tre gange at forsøge at reparere min 360'er (hvis den gik i stykker). Istedet ville jeg henvise til, at når så mange maskiner går i stykker, indenfor et lille års tid, så er det ikke et tilfælde at det sker. Der har været en fejl i konsollen fra starten. Bam! Jeg forlanger en ombytning. Nu.

Håber din 360'er går i stykker, så vi kan se hvad du får ud af det.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/01-07 16:30 
Papand, jeg håber ærlig talt, at du selv kan se hvor dum din kommentar er...
I stedet for at skændes med Rooney om halve sandheder og ønske al mulig dårligdom for den anden, burde I tage at holde mund indtil I finder på noget intelligent at sige.
Hvad angår Iqons problem er jeg umiddelbart enig med KTC. Xboxen fejler jo som sådan ikke noget, men hvor meget larmer den egentlig? Kan du komme med et sammenligningsgrundlag?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ComradeComradeSkrevet 23/01-07 16:46 
Sjovt nok har jeg præcist det samme problem, efter at min var til reperation. Jeg fik også en anden konsol med nyt serie nummer, som larmer langt mere end den gamle. Har valgt at acceptere det indtil videre da jeg ikke orker MS's support.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PapandPapandSkrevet 23/01-07 17:01 
Kristensen:> Jeg fulgte som men bare stilen. Bliver ærlig talt en smule harm, når Rooney atter engang forsøger at illustrere butikspersonale som bedrageriske sataner, der kun er til for at genere kunden mest muligt.

Selvfølgelig bytter vi da øjeblikkeligt en maskine der er "dead on arrival". Hvis Iqons Xbox larmer urimeligt meget, og MS support ikke vil hjælpe ham, så bør han da selvfølgelig kontakte butikken hvor den er købt. Ikke med et smækken i bordet, men i stedet med en venlig forklaring om problemet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RooneyRooneySkrevet 23/01-07 17:08 
Papand>
Kristensen:> Jeg fulgte som men bare stilen. Bliver ærlig talt en smule harm, når Rooney atter engang forsøger at illustrere butikspersonale som bedrageriske sataner, der kun er til for at genere kunden mest muligt.

Drop nu det der.

Jeg kender butiksansatte som er utroligt flinke (flere af dem er venner).

Dog er det påfaldende, at ansatte i EB og Game altid føler sig truffet. Makes you wonder.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PapandPapandSkrevet 23/01-07 17:28 
Selvfølgelig føler vi os da truffet, når du i en tidligere tråd beskylder EB-ansatte for bevidst at sælge defekte maskiner og spil.

Hos GAME kan vi løbende returnere defekt hardware og software til vores hovedlager, så vi har absolut INTET ud af at beholde det i butikken. Uden god kundeservice har vi ikke en chance mod El Giganten og Merlin, så derfor gør vi selvfølgelig alt for at løse de problemer en kunde måtte have. Så hvis Iqon kommer med sin Xbox og forklarer problemet, havde jeg til hver en tid selvfølgelig bare udbyttet den. Det samme er tilfældet, hvis folk kommer med et ridset spil eller en controller der ikke virker optimalt. En kunde der har fået dårlig behandling, skal nok sørge for at fortælle det videre, så selvfølgelig er det ikke holdbart for en butik.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Per SPer SSkrevet 23/01-07 21:21 
Generel info til denne tråd:

Tonen er lige på grænsen til det acceptable. Skriv ordentligt, argumenter og undlad at svine andre til ubegrundet - og uden beviser.

Der er klare retningslinjer under faq. Læs dem hvis man er i tvivl.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RooneyRooneySkrevet 23/01-07 21:37 
Papand>
Selvfølgelig føler vi os da truffet, når du i en tidligere tråd beskylder EB-ansatte for bevidst at sælge defekte maskiner og spil.

Ja, det er rigtigt - det gjorde jeg. Og så blev vi hurtigt enige om, at det ikke var en praksis der blev udført i alle EB og GAME butikker. IMO, så er der ikke mere suppe at koge på dét ben.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
IqonIqonSkrevet 24/01-07 02:31 
Konsollen er hverken købt hos EB eller GAME, men derimod på nettet. Det kan vel ikke længere være butikkens problem, når den Xbox jeg har nu ikke er den, de i sin tid har solgt mig. Jeg er dog overbevist om, at der er noget i vejen med den. Jeg er ikke den eneste, der har konstateret at den larmer helt vanvittigt.

Jeg har svært ved at se det rimelige i at jeg - ud over at have ventet halvanden måned på at min konsol blev repareret, og hvor jeg hverken kunne bruge mit igangværende Xbox Live Gold-medlemsskab eller anmelde spil til konsollen - skal acceptere at få et ringere produkt end det, jeg havde før maskinen gik i stykker. Problemet er at Xbox Supporten ikke virker videre samarbejdsvillige.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 24/01-07 03:13 
Jeg tror heller ikke det er rimeligt. Du indleverede et produkt med en mangel, og fik et andet produkt igen, med en ny mangel. Hvis den larmer mere end den gamle, er du ringere stillet, og så burde du sådan set kunne få gjort noget ved det. Problemet er dog nok, at det er ret usandsynligt at der kan gøres noget ved det, hvorved eneste mulighed er at give dig pengene igen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 24/01-07 12:15 
Iqon>
Konsollen er hverken købt hos EB eller GAME, men derimod på nettet.

I hvilken butik er maskinen oprindeligt købt? Fik du ikke kvitteringen med af sælger, da du købte den?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
IqonIqonSkrevet 26/01-07 13:45 
Jeg fik sammenlignet med en vens Xbox, som tidligere har larmet lige så meget som min, og den larmer nu væsentligt mindre end den jeg har stående i øjeblikket - så jeg er overbevist om, at det ikke bare er mig, der "hører syner" (sådan et udtryk findes ikke, gør det?). Anyway, så fik jeg endelig overtalt Xbox Support til at modtage min Xbox 360 igen, så jeg kan slippe for den larm. Det lyder jo som om de har puttet en støvsuger indeni maskinen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KLTKLTSkrevet 27/01-07 00:30 
Hmm ja positivt er det da at de nu har valgt at tage imod din 360, så må man jo bare håbe du modtager en mindre larmende konsol igen senere... :D
9/11 Was An Inside Job
IqonIqonSkrevet 06/02-07 15:55 
Så har jeg fået konsollen tilbage... eller dvs., jeg har fået en helt ny, der denne gang er produceret i april 2006, og hvor der endda sad et stykke plastic foran dvd-drevet. Og nu larmer den kun "normalt", hvilket er MEGET mindre end den, jeg sendte afsted anden gang. Dem af jer, der ved hvor meget en normal Xbox 360 i forvejen larmer, kan regne ud at det andet var uudholdeligt.

Men det hele fik altså en lykkelig slutning, selvom jeg stort set har måttet undvære min Xbox 360 siden 17. november, hvor den gik i stykker, og så frem til nu. Er der nogen måde jeg mon kan kræve at få tilbagebetalt mit Xbox Live-abonnement i de måneder, hvor jeg jo - ikke selvforskyldt - ikke kunne gøre brug af servicen?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
RooneyRooneySkrevet 06/02-07 16:42 
Jeg tror du har fået en maskine med et Samsung drev; De larmer lidt mindre end Hitachi drevene.

Min 360'er er produceret i Maj 2006; Den har Samsung drev, og larmer lidt mindre end min "gamle" launch maskine.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig