X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV eller projektor?


Svar
ContainerContainerSkrevet 16/01-07 22:56 
Hej

Dette er telfældigtvis mit første Indæg :) men nu til sagen

Jeg står foran et køb af de helt store og jeg ska bruge gode råd fra erfarne gamere. Jeg er nemlig begyndt at spare op... til hvad er jeg ikke sikker... jeg er nemlig meget i tvivl og har svært hved at bestemme mig. Jeg skal have indrettet min stue så det bliver den den bedste gaming oplevelse. så jeg vil gerne have nogle råd om hvad jeg ska vælge... mit budget er ca 15.000 kr.

HD-TV (LCD) eller Projektor?: til Ca 10.000 kr

Jeg er ummidlbart mest til projektor og står imellem en "Sanyo PLV Z5" og en "Hitachi PJ-TX300"... derudover har jeg fundet ud af at man ka købe ting meget billigere i Tyskland og så ville jeg også vide om der er nogle der har erfaring med dette... Lidt info om lærreder ville også være fedt (ka man evt. erstatte det med grå maling?) Jeg er dog ikke 100 % hooked på en Projektor... det kommer an på hvad der vil være det bedste...

Det jeg har tænkt mig at sætte til er en Wii og en Xbox 360 (som erstatter DVD). Det skal bruges primært til at spille på Selvfølgelig, men også en del til film... og så ville jeg vide om jeg ska ha mit udstyr under lærredet (som kræver super lang ledning...Component) eller under projektoren (på begvæggen)

Det vil betyde meget vis i gad hjælpe... Sorry det blev så langt :S
QQSkrevet 16/01-07 23:02, rettet 16/01-07 23:03 
Jeg vil klart anbefale projektor, og du glemmer en Z5'erens største konkurrent, nemlig Panasonic PT-AX100. Den koster det samme og er mindst ligeså god. Desuden er den at foretrække til gaming, da den står bedre i lyse rum. Det ku jo være træls at skulle mørkelægge, bare for at spille. Tjek den ud på projectorcentral.com og se evt. sammenligningen (Z5 >< AX100) herunder. For 15.000 burde du nemt kunne få både lærred og en af de bedste 720p projektorer (de tre nævnte modeller, er de bedste indenfor dette).

Jeg står selv overfør at skulle købe AX100, og har tænkt mig at gøre det via idealo.de, altså i Tyskland.

Shootout PLV-Z5 vs PT-AX100
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 16/01-07 23:07 
Jeg kan ihverfald ikke anbefalde at se film på sin XBOX 360 da jeg synes den larmer for meget...næsten som en hel el-koger! Dog ved jeg ikke om der er måder hvor på man kan komme rundt om dette?
Bashful Neophyte
KLTKLTSkrevet 16/01-07 23:34 
Går ud fra du også har overvejet at investere i noget kvalitets surroundsystem i forbindelse med dit budget, for jeg vil personligt mene at oplevelsen først er fuldendt når lyden også er blevet prioriteret højt!
Efter min mening er lydoplevelsen noget af det væsentligste overhovedet i forbindelse med et godt homecinema setup.

Men OK du efterspurgte jo råd omkring HD TV og projectors, så du har jo nok styr på det andet også! :D
9/11 Was An Inside Job
NaieraNaieraSkrevet 17/01-07 00:31, rettet 17/01-07 00:35 
En ordentlig projektor giver helt sikkert et bedre billede end et TV, især hvis det er et LCD TV der sammenlignes med.

Og som nævnt kan det ABSOLUT ikke anbefales at bruge X360'eren til at se film på. Den larmer alt, alt for meget.

Hølmkjær>
For 15.000 burde du nemt kunne få både lærred og en af de bedste 720p projektorer (de tre nævnte modeller, er de bedste indenfor dette).

En af de bedste er nok lige at stramme den ;) En af de absolut bedste står i over 35k, så når budgettet til selve projektoren er ca. 10k er der langt op, men der er som nævnt stadig nok til at man kan få en god projektor, som slår så godt som ethvert TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ContainerContainerSkrevet 17/01-07 10:48 
Hølmkjær:
Jeg har kigget på en PT-AX 100 og den ser også god ud, men som der står i anmeldelsen du linker til så har Z5'eren skarpere billed, bedre kontrast og mindre forstyrret billede... så den er lige nu min yndlings :)

Men er der nogle komplikationer med at bestille i tyskland? bestiller man bare og så får man varen?

KLT:
Faktisk så er jeg ikke så meget til Sorrund... Jeg elsker min gamele analoge forstærker og jeg har det faktisk også medre med at lyden kommer fra billedet...

Jeg har droppet at bruge Xbox til DVD... så må jeg brae finde en der ka køre progessive til en billig penge...
Jeg ska "kun" Bruge ca 10.000 på projektoren. Resten ska bruges til udefinerede ting...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig