X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES og MVS


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-07 22:18, rettet 14/01-07 01:17 
Jeg har et spørgsmål vedr. mulighederne for at køre MVS spil på en AES. Here goes:

Jeg kan se at man på neostore.com kan købe en MVS converter som passer i AES'en og gør det muligt at spille MVS spil. Er der nogen herinde der har erfaringer med denne converter? Jeg har læst en del på neo-geo.com forums, og der er blandede meldinger. Converteren er ikke helt billig, så det ville være... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 30/06-11 17:49 
Ok trist troede lige, men det var næsten også for godt til at være sandt. Træls med alle de bootlegs !
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 30/06-11 18:26 
Sumez> (eller arcade pcb'et) indeholder en masse EPROM'er er oftest et rimelig sikkert tegn på en bootleg.

...jeg har mange originale PCBer med "en masse" EPROMer.
Typisk kan det være data hvor man ikke regne med sidste-minuts-ændringer lige inden `release` man lægger i ikke-skrivbare ROMer (tit kaldt mask-ROMs). Men tit ligger langt det meste spildata (i hvert fald på 80'er PCBer) på EPROMs.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/07-11 17:29, rettet 06/07-11 17:30 
Her er en ny Neo side med ganske udmærket info og billeder af de forskellige ting:
http://www.NeoGeoSoft.com/
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/07-11 20:28, rettet 20/07-11 07:29 
Her er en som fortæller om hvad Fast Striker er for en størrelse.

Edit: Den video skulle jeg ALDRIG have set...!

Fast Striker info
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 19/07-11 23:44 
Well, ca. 3000 bananer (399 euro) og det er dit til MVS :)
Eller det kan købes for mindre end 1/10 til DC.
Det er bare lidt mere sexet med et 1560 MEG cartridge end en skaldet CD :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-11 01:22 
Nu synes jeg også spillet ser ret godt ud. Jeg tager nok Dreamcast versionen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/07-11 07:33, rettet 21/07-11 20:25 
Ja der var også en tid hvor jeg troede jeg skulle have DC versionen men efter at have set hans pepp talk, føler jeg en umodståelig trang til at eje det til MVS .. Men for satan hvor er det sindsygt dyrt :-/

11.35 i videoen: "The fucking graphics are sick" var det som fik mig omvendt!! :D

Har DC versionen 1.5 opgraderingen så man også kan spille "OMAKE MODE" eller hvad han kalder det?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/07-11 08:32, rettet 20/07-11 08:51 
Jeg synes nu aldrig jeg har hørt afsindigt positivt om spillet? Ikke at det skulle være et decideret dårligt spil, men til den pris ville jeg nok smide mine penge efter Pulstar og Blazing Star (hvis jeg ikke allerede havde dem :P) før Fast Striker.

Men må indrømme jeg også blev lidt medtaget af den video. :) Tror jeg køber det til DC og tager det med til næste træf.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 20/07-11 12:25 
Neros> Yep, den version de sælger på deres site er 1.5 versionen både til DC og MVS

Sumez> Ja, jeg er heller ikke klar til at lægge 3000 kr for spillet, man kan få masser af andre fede MVS-spil for den pris. Udover Pulstar og Blazing Star er der også Strikers 1945 plus og Prehistoric Isle 2 man kunne kigge på.

Jeg tror også jeg ville satse på DC-versionen, MVS-versionen er for dyr og det er nok desværre usandsynligt at den vil falde nævneværdigt i pris, ihvertfald indenfor overskuelig fremtid.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 20/07-11 12:26 
Link til DC-versionen:
http://www.ngdevdirect.com/index.php?cPath=21_23
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-11 12:41 
VGA (requires a VGA box) / LOWRES
S-VIDEO and RGB at 240p

Det er super fedt at de har styr på den slags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/07-11 12:53 
silverstar>
Jeg tror også jeg ville satse på DC-versionen, MVS-versionen er for dyr og det er nok desværre usandsynligt at den vil falde nævneværdigt i pris, ihvertfald indenfor overskuelig fremtid.

Men så begrænset oplag tvivler jeg på at det sker. 1.5 versionen sælges dog nu på deres shop, så de laver vel fortsat nye oplag.

Spillet skiller sig jo mest ud i og med at det er et Neo Geo-spil, med utroligt mange skud på skærmen og fuldt animerede-baggrunde uden slowdown, så det er klart som MVS det er fedt at have, hvor det på DC står åbenlyst i skyggen af spil som Giga Wing 2 og Mars Matrix. Men med den pris, MVS-versionen koster, er jeg ikke i tvivl om at jeg aldrig kommer til at eje den. Der er rigtig mange klassiske arcade-PCB'er jeg ville købe før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 20/07-11 14:37 
Det der på sigt kunne få prisen ned på MVS-versionen er, hvis/når det lykkedes bootleggere at kopiere/reproducere spillet.
En anden faktor der kunne sende priserne nedad var, hvis de besluttede at producere et nyt oplag. Jeg synes at have læst at der var produceret omkring 200 stk MVS-eksemplarer (eller også var det 300, men ikke flere end det).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 20/07-11 15:10, rettet 20/07-11 15:13 
Altså dem de sælger på deres shop nu (v1.5) er vel ikke en del af den batch, du omtaler der?

Jeg gad vide hvor dyre de carts egentlig er et producere, hvor de største udgifter i forbindelse med dem ligger, og om ikke de kunne tjene ligeså mange penge på at sælge MVS-udgaven til blot €100 (og til gengæld sælge mange flere eksemplarer)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/07-11 18:52, rettet 20/07-11 18:54 
Ja for at sige det rent ud er det pisse irriterende at det spil skal være så dyrt. Jeg tænker også på DC versionen, men ligegyldigt hvad, så ville spillet være noget helt, helt andet at spille på MVS nu da vi har med 1560 MEGS at gøre. Jeg kan virkelig godt forstå ham fyren i videoen får et kick ud af at se det når man tænker på det afvikles på rigtigt NEO GEO hardware. Musikken og det visuelle ser ud til at hænge virkelig godt sammen.

På den anden side kan man også se det som en investering at lægge de 3000kr som spillet koster. Hvis jeg kommer til penge i fremtiden og med hensyn til den NEO GEO freak jeg er blevet efterhånden ville jeg nok punge ud efter MVS versionen.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 20/07-11 19:19, rettet 20/07-11 19:21 
Sumez>
Altså dem de sælger på deres shop nu (v1.5) er vel ikke en del af den batch, du omtaler der?

Jeg tror at de kun har lavet et enkelt batch MVS-cartridges, men jeg indrømmer at jeg ikke er 100% sikker.
De har indbygget USB-indgang så man kan opdatere/patche spillet. Jeg vil gætte på at de fik produceret 200 carts, og da de så frigav ver 1.5 har de opdateret softwaren på deres resterende lager af carts.

Her er det jeg har kunnet finde om det:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?207748-Fast-Striker-a-NEW-Neo-Geo-vertizontal-shooter-from-NG-Dev-Team!&p=2994736&viewfull=1#post2994736
("We only have planned one print run...")

http://www.ngdevteam.com/index.php?option=com_content&view=article&id=80:fast-striker-15-update-new-game-mode-omake&catid=1:latest-news
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 22/07-11 19:44 
Her er lidt mere gameplay fra Fast Striker fra samme fyr som i sidste link.

Han elsker det!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 03/08-11 23:15, rettet 03/08-11 23:16 
"Blazing Star"

Hvor og hvordan?

Hvis det skulle ske at man fandt spillet til den nette sum af 100$ så koster det altid en bondegård 50-60$ at få det sendt til Europa! Det er jo sindsygt! Det koster det jo ikke for andre MVS spil?


"SNK vs. Capcom: SVC Chaos"

Hvor og Hvordan?

Jeg sværger på, at jeg så det her spil til omkring de 100-120$ for ca. lidt over et år tilbage, og her snakker vi endda AES udgaven!! Nu koster det så tre gange så meget både for AES og MVS det er hip som hap. Hvad sker der?

Jeg vil bare have det nu :-(

To spil som bare ikke vil..!

Suk..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/08-11 08:08, rettet 04/08-11 08:11 
Jeg har da aldrig hørt om at SvC skulle være så meget værd?
Jeg har i hvert fald set PCB-udgaven til salg for ikke mere end et par hundrede kr flere gange i løbet af den seneste tid. Er det virkelig meget dyrere som MVS cart?

EDIT: PCB-versionen kan i hvert fald fås til det der svarer til 100kr her, omend deres forsendelse er lidt pebret, og med toldgaranti:
http://www.fujitacommunications.com/products.shtml

(men hvis folk bestiller noget derfra må de gerne sige til :P Jeg fik mit originale ProGear derfra, og de har stadig flere - nok det eneste sted jeg nogensinde har set en til salg)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/08-11 12:25 
Jeg mener selvfølgelig kun MVS og AES udgaverne.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/08-11 12:41 
Er der da nogen grund til at MVS udgaven burde være dyrere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 04/08-11 15:53 
Sumez>
Er der da nogen grund til at MVS udgaven burde være dyrere?

Ikke andet end alm. udbud og efterspørgsel. Det var et spil som kom til sidst i MVS'ens levetid, og der var nogle kontroverser omkring MVS-udgivelsen.
Jeg ved ikke hvor almindeligt SVC Chaos er i PCB-udgaven, men det er ikke så almindeligt til MVS, og pris-niveau på cart-only MVS-udgaven vil jeg sige ligger omkring 400-500 kr.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 04/08-11 17:29 
silverstar>
men det er ikke så almindeligt til MVS, og pris-niveau på cart-only MVS-udgaven vil jeg sige ligger omkring 400-500 kr.

På ebay ligger MVS udgaven til 300-400$
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 04/08-11 19:35 
neros>

På ebay ligger MVS udgaven til 300-400$


Komplet til AES ja, til MVS er den pris helt ude i hampen :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 04/08-11 19:51 
Ja det er den da, men det er den pris det sælges for.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 04/08-11 20:05, rettet 04/08-11 20:12 
neros>
Ja det er den da, men det er den pris det sælges for.

Hmm, jeg har aldrig set et MVS cart-only gå til de priser.
Hvor er det du finder MVS-udgaven til 300-400$? De auktioner jeg ser på ebay til den pris er komplette AES-udgaver.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 04/08-11 21:53, rettet 04/08-11 23:34 
Der er ingen lige nu så vidt jeg kan se kun AES udgaver.

Edit: Jo her er et af de billigere:
http://cgi.ebay.com/Neo-Geo-SNK-Capcom-SVC-CHAOS-MVS-Cartridge-Game-Cart-US-/370531745571?pt=Video_Games_Games&hash=item564569bf23
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 30/08-11 18:10, rettet 30/08-11 18:11 
Ok! Har lidt brug for hjælp til den her.

Jeg har lavet en forespørgsel på et MVS spil omkring hvordan label ser ud osv. Jeg venter på at få et foto at se som manden vil sende til mig snart.

Men han skriver også dette her:
"I checked the card(open inside and see that the IC Number is Toshiba......or Sharp....... also,the SNK is on the right or left.It's ) and tested it.It can work pretty well".

Toshiba og Sharp? Tror i det er en bootleg eller hvad menes der?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/08-11 18:36 
Nej Toshiba og Sharp er vel nogen af de mest almindelige producenter af dele til arcade-boards. Det man skal holde øje med er EPROMs, hjemmelavede lodninger, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/08-11 19:04, rettet 30/08-11 19:04 
Ok men den salgs kan jeg nok ikke lige se må nok bare holde på at manden taler sandheden.

Fedt hvis spillet er originalt så bliver det fandme købt :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/09-11 17:50, rettet 14/09-11 17:51 
Hvis man har en MVS'er som kan finde på at genstarte tilfældigt lige pludselig mens man spiller hvad kan der så gøres ved det?

Skal det bare renses lidt måske, eller kan der være andre grumme ting i vejen med det?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/09-11 21:06 
Nogen der kan hjælpe det er virkelig træls :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/09-11 23:11 
Er det alle spil den gør det ved? Jeg ville først og fremmest foreslå at rense connectoren.
Hvor mange slots har den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/09-11 07:24 
Det er kun mit nye Windjammers som gør det. Men efter jeg rensede det lidt med en vatpind synes jeg det hjalp lidt...Håber ikke cartet er i stykker.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/09-11 07:39 
Det er nok bare snavs på lamellerne på cartridget. Hvis det begynder på det igen, så gi' det en grundig rens :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 15/09-11 07:42 
Ok det håber jeg så ;-) Hvad hedder det nu det man kan rense med?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 15/09-11 08:04 
Isopropylalkohol (kan købes bl.a. i Matas)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/09-11 08:05 
Vinduesrens på en vatpind virker fint :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 15/09-11 08:16, rettet 15/09-11 08:17 
Isopropylalkohol og vatpinde :)

edit: ok, triple-langsom..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/09-11 17:06 
3 gange tak :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/11-11 08:19 
Så er der kommet nyt i Analogue Interactive butikken!

Tungen ud af munden og kæben nede på gulvet!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 30/05-12 20:20 
Nogen der kunne finde på at sælge Prehistoric Isle 2, Mutation Nation, eller Sengoku 2 til MVS. Label skal være iorden! Jeg har muligvis nok kun råd til et af dem alt efter hvordan prisen ser ud ;-)

Smid mig en besked hvis det er.

Jeg er Neo Geo sulten..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-12 20:27 
Amnesia har et ekstra Martin-tation Nation så vidt jeg husker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/05-12 21:12 
Ok ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/10-12 19:32 
En mand er RET glad for Baseball Stars 2 !

Mit næste indkøb!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/10-12 19:42 
base base BASE ball stars!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/10-12 19:47 
Det ser virkelig godt ud!

Jeg har Super Baseball 2020 til AES men mamgler en AES to MVS converter :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/10-12 20:06 
Synes du rent faktisk at det ser godt ud? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-12 20:09, rettet 02/10-12 20:18 
Elsker den slags videoer. De varmer. Hvis man ikke kan forelske sig i noget Neo-Geo, lige meget om det er lort, fortjener man bare ikke at samle på spil. Der er noget helt basalt genialt over MVS'en og dens homie.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/10-12 20:22, rettet 02/10-12 20:30 
KillerBean2>
Der er noget helt basalt genialt over MVS'en og dens homie.

Haha! Det kan du have helt ret i ;-)

Jeg synes faktisk at Baseball Stars 2 ser hamrende flot ud og jeg er sikker på det også spiller godt. Bare fordi det er USA og ba-ba-BASEBALL behøver det ikke at være ringe!

De fleste SNK homie's elsker faktisk det spil, så må der være noget om snakken ;-)
Bashful Neophyte
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig