X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Neo Geo AES og MVS


Reply
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-07 22:18, rettet 14/01-07 01:17 
Jeg har et spørgsmål vedr. mulighederne for at køre MVS spil på en AES. Here goes:

Jeg kan se at man på neostore.com kan købe en MVS converter som passer i AES'en og gør det muligt at spille MVS spil. Er der nogen herinde der har erfaringer med denne converter? Jeg har læst en del på neo-geo.com forums, og der er blandede meldinger. Converteren er ikke helt billig... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
336 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Reply
SumezSumezSkrevet 28/10-10 21:57 
Uden multibios fungerer alle spillene som AES spil uanset kassettens type. Det er, som antydet, maskinens BIOS der afgør det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/10-10 22:36 
Ah ok :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/11-10 00:11, rettet 01/11-10 08:27 
Sumez>
Uden multibios fungerer alle spillene som AES spil uanset kassettens type. Det er, som antydet, maskinens BIOS der afgør det. :)

MEN...der er bare noget ved det her som jeg bare ikke kan få ind i mit lille hovede!

Samurai Shodown V Special AES og MVS er ikke det samme spil på grund af censur! "Lige præcist dette spil er nemlig forskelligt hvad angår hjemme og arkade versionen"! Det vil jo sige at MVS spillet ikke har censur derfor kan det jo ikke spille som et AES spil selvom man kører det igennem en converter ned i sin AES maskine. Hvordan kan maskinen tildele spillets ROM censur hvis det ikke er programmeret med det?

For mig at se vil SSVS (MVS) køre ucensureret på min maskine selvom jeg ikke har unibios, netop på grund af ovennævte problematik.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/11-10 08:39 
Nu er SSVS jo også lidt specielt hvad det angår, og jeg ved ikke hvordan det præcis forholder sig med det - men mon ikke der er en ucensureret AES-udgave på MVS-carten? Det må da være noget MAME-nørderne ved noget om...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/11-10 09:06 
Ja måske? Jeg har gennemsøgt de fleste Neo-forums om dette spørgsmål og alle steder begynder de bare at skrive om AES og unibios. Tror faktisk ikke nogen ved det her ;-)

Jeg kan ihvertfald fortælle at SSVS er et UTROLIGT sjælden MVS spil. Det er kun blevet lavet som JAP, så hvis man ser det med engelsk label er det 100% et bootleg. Jeg har endnu aldrig set det på ebay endnu. Der findes kun SSV derude!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/11-10 12:22 
AES'en er meget vildere end de fleste tror :D


Den KAN bare det lort!
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/11-10 13:39 
Haha.. Øh!

Flot lavet :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-10 13:27 
Det var ellers en retarderet måde han styrer det arcadestik på :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/11-10 15:10 
Ja det ser åndsvagt ud :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/11-10 15:24 
Det forklarer måske hvorfor han er så ringe til Magician Lord :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/02-11 16:35 
De her 120 in 1 carts osv. der ligger og flyder rundt på ebay! Er det boots og svindel eller noget som er lavet af SNK...Måske er det et dumt spørgsmål men jeg vil gerne have kastet lidt lys på sagen? :-)
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 01/02-11 17:19 
Det er boots all the way, intet originalt SNK ved dem :/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 01/02-11 17:23 
Ok ville bare være bombe sikker! Det er så latterligt at de så klister alt det der skrammel på dem med at det er SNK Copyright osv. Haha :-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 01/02-11 17:37 
Der er i princippet ingen forskel dem og på falske GameBoy-carts
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 01/02-11 17:56 
Puha..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/02-11 09:36 
Ad bad hvordan vil en "seriøs" butik være bekendt at sælge den slags?!!!
http://www.gremlinsolutions.co.uk/products/neogeo150.htm

Nu har jeg tidligere været glad for Gremlin Solutions, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvem man bør melde dem til. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/02-11 09:46, rettet 02/02-11 09:47 
Du finder multiboards/MVS-carts næsten alle steder efterhånden synes jeg...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 02/02-11 10:17 
Det fjerner sguda hele idéen i at have arcade hardware. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/02-11 10:59 
Synes endda der mangler nogle betydningsfulde titler på det cart der?
F.eks Kizuna Encounter Super Tag Battle, World Heroes Perfect, Super Dodge Ball, Sengoku 2 osv.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/02-11 11:00, rettet 02/02-11 11:00 
Er der nogen af dem der er særligt gode spil da? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/02-11 11:10, rettet 02/02-11 11:11 
Haha! Jeg synes ihvertfald de er fantastiske :D

Der var heller ikke Neo DriftOut på.

Super Dodge Ball er iøvrigt helt der oppe over loftet!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/02-11 11:23 
Lige netop Super Dodge Ball ledte jeg også meget efter på et tidspunkt, men næsten alle carts jeg kunne finde var bootlegs, eller, selvsagt, mildt pebrede i prisen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/02-11 12:43 
Ja det er nederen med de priser altså. Det gælder faktisk alle de titler jeg nævnte i mit tidligere indlæg. De ligger alle i skyhøje priser :-(
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 02/02-11 15:30 
Elgen>
Du finder multiboards/MVS-carts næsten alle steder efterhånden synes jeg...

Ikke i Danmark :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 03/02-11 22:36, rettet 03/02-11 22:54 
Jeg opdagede noget mens jeg sad og spillede AES og MVS her til aften. Mine AES spil mangler sådan ca. en halv cm. i toppen på mit TV, mens mine MVS spil viste et totalt billede af hele spillet, (ikke at det gør det store), men det er lidt irriterende når man gerne vil have et helt perfekt billede frem.

Hvordan kan det egentlig være? Jeg har prøvet at ændre forskellige ting på mit TV/fladskærm men der var ikke rigtig noget man kunne gøre ved det. Sjovt at jeg ikke har lagt mærke til det før.

Edit: eller det er ihvertfald AOF I-II og The Last Blade som bliver cuttet i toppen. Mine andre AES spil mangler ikke noget så vidt jeg kan se.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-11 22:56, rettet 03/02-11 23:04 
Jeg ved det ikke, men for nogle dage siden læste jeg at refresh raten (Hz) er anderledes på de to systemer. Den er hurtigere og tættere på de normale 59.94Hz på AES. Det forklarer hvorfor mange, inkl mig selv, har problemer med MVS og XRGB'erne, men hvor AES normalvis virker fint. Ikke et problem med XRGB'en, men displayet der ikke forstår den underlige refresh rate :/

Fudoh>
I wonder if MVS would work if you went MVS->Phantom 1 converter->AES then plugged that configuration into the XRGB3 setup.

it should work better, since the AES hardware runs faster (even with a MVS converter) (=closer to 59,94Hz).

I find both solutions (MVS-XRGB-RGB Interface-TV and MVS-Edge-Fury-SLG) easy and good enough though to stick to the original MVS hardware.

Det kunne måske høre sammen med den sorte bjælke du får når du spiller AES-spil?

EDIT: Hvis det ikke er gældende for alle AES-spil så er det måske bare et tilfælde?


Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/02-11 23:04, rettet 03/02-11 23:05 
Ja det kunne jo godt tænkes, der er nok ikke så meget man kan gøre ved det. F.eks med mit Last Blade (AES) kan man ikke helt aflæse sin highscore i toppen. Det må også have noget at gøre med hvordan menuerne/bar/highscore/timer osv. er sat op i de forskellige spil. Der er f.eks intet problem med KOF98 der kan man se det hele?

Så MVS spilles altså bedst igennem en AES :D hehe!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-11 23:09 
Tja jeg er ikke særlig inde i Neo Geo hardware, men det kunne godt tyde på at AES kører spillene lidt for hurtigt? Problemet er i al sin enkelthed de nymodens TV der ikke vil synce med en skid der ikke er 100% standard længere :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/02-11 23:11 
Ja det er lidt trist :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-11 23:23 
Derfor må vi bruge andre ting til at håndtere billedet fra de problematiske konsoller. Jeg overvejer selv dette alternativ til XRGB'en:

MVS > DVDO EDGE@480p > HDfury > SLG3000 > Gefen VGA to DVI scaler@1080p > TV

:) Det vil ret sikkert virke og som bonus vil man med et skaleret 480p billede fra EDGE, konverteret til VGA, få scanlines på f...ing ALT igennem SLG3000'en! Dvs scanlines på interlaced kilder (dårlige konverteringer som Metal Slug 3 på PS2) samt 360 titler som Ketsui osv :)

Eneste minus er at EDGE ikke håndterer 240p helt så perfekt som XRGB'erne så billedet vil blive en lille smule mere uskarpt, men det gør SLG'ens scanlines nok op for :)


Scanline Generator 3000
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/02-11 23:47, rettet 03/02-11 23:58 
Konsolkongen>
Derfor må vi bruge andre ting til at håndtere billedet fra de problematiske konsoller. Jeg overvejer selv dette alternativ til XRGB'en:

MVS > DVDO EDGE@480p > HDfury > SLG3000 > Gefen VGA to DVI scaler@1080p > TV

Hov! Er det en tingest du vil tilslutte din XRGB eller en helt ny upscaler som et nyt alternativ?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-11 00:45 
Det er ikke helt et alternativ desværre. Den tager VGA i 640x480 eller højere og lægger scanlines på. Den kan ikke bruges til Saturn, MVS og lign. uden brug af en linedoubler af en slags. Du kan læse meget mere om det i tråden, hvor de snakker om at en HDbox Pro samt SLG3000 vil være et meget billigt alternativ til XRGB-3'en. Dog ikke med samme skarphed naturligvis.

Jeg har bestilt en SLG3000. Der er desværre 2-3 ugers ventetid pt, men jeg ser meget frem til at modtage den. Skod konverteringer som Mars Matrix og Giga Wing på Dreamcast ser pludselig ret fornuftige ud, men selvfølgelig stadig skaleret ad H til:

http://www.emphatic.se/SLG3000/mars_matrix_huge.jpg

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/02-11 08:15 
Kunne det tænkes at AES-spillene tager hensyn til "title safe" området på normale fjernsyn, hvor MVS'en bare fylder hele billedet ud, fordi de godt ved at arkadeoperatører kan justere billedet?

Umiddelbart lyder det dog underligt at forskellen ligger i carten. Især på Neo Geo, hvor et MVS spil kørt på et AES netop bliver afviklet som var det AES-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/02-11 08:47, rettet 04/02-11 08:48 
Ok tjekker det lige ud konsolkongen :-)

Ja det er lidt underligt at forskellen skulle ligge i carten? Men det kan jo også godt være mit tv som laver numre? Men der er ingen tvivl i at alle mine MVS ikke bliver cuttet og viser hele billedet.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/02-11 00:46 
Ved nogen hvor man kan købe AES cases/æsker?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-11 19:09 
Tror ikke de kan købes til AES desværre. Men her kan du få til MVS:


Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/02-11 19:17, rettet 10/02-11 19:41 
Jeg havde helt glemt den side der :-)

Det kunne være jeg skulle få købt noget lækkert til mine MVS spil snart så. Man kan vist også vælge hvilket cover man vil have osv. Det er ret sejt!

Jeg har set man kan købe nogle æsker på ebay, men måke jeg skulle spørge inde på NeoGeoforlife også.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 19/04-11 10:06, rettet 19/04-11 10:08 
Faldt lige over Analogue Interactivs kommende "Neo Geo Consolized MVS" i 100% valnøddetræ. Den er ret flot. Udkommer næste måned, og de er begyndt at tage preorders, $650 :)

Det ser ud til, at den har en del cool features, bl.a. component-udgang, men jeg ved ikke så meget om Neo Geo, så ved ikke, hvor god den er. Den skal vel også mest ses som en eksklusiv konsol eller samler-lir pga. designet og prisen.

http://www.analogueinteractive.com/
nerosnerosSkrevet 19/04-11 11:11 
Altså den ser da meget flot ud, men faktisk kan jeg nok bedre lide det originale design. Der er lidt for meget træklods over den IMO. Component-udgang lyder ikke så dårligt. Nogen der ved mere om det?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/04-11 11:19 
Mon ikke component udgangen bare er så man kan sætte den til amerikanske fjernsyn der ikke har en "normal" RGB-indgang?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/04-11 11:53 
Ja, det er bare RGB kodet om til Component. Som Sumez skiver, har amerikanerne aldrig haft RGB(SCART)-indgange på deres fjernsyn, så valnøddeklodsen er rette mod det amerikanske marked :)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 19/04-11 12:04, rettet 19/04-11 12:14 
neros>
Altså den ser da meget flot ud, men faktisk kan jeg nok bedre lide det originale design. Der er lidt for meget træklods over den IMO.

Det giver vel ikke så meget mening at sammenligne en AES med en "konsol-MVS". Bortset fra det, synes jeg også det ville være lidt federe, hvis den havde været en smule mere afrundet :)

Killer Bean 2>
så valnøddeklodsen er rette mod det amerikanske marked :)

Den er vel rettet mod de fleste markeder :)

EDIT: Smiley!
EDIT 2: Uddybelse for en god ordens skyld - første afsnit kunne måske virke en anelse arrogant uden smiley.
SumezSumezSkrevet 19/04-11 12:12 
Jeg kan godt lide designet, men ja selvfølgelig kommer det ikke op på siden af den rigtige AES, det er jo en af de allermest tidløst æstetiske konsoller der nogensinde er lavet!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 19/04-11 12:21 
Ved ikke om vi taler om det samme/taler forbi hinanden, men med sammenlignings-problemet mener jeg, at en AES og en "konsol-MVS" er to ret forskellige maskiner.

Og det var vist så nok uddybelse for i dag hehe.
SumezSumezSkrevet 19/04-11 12:23 
Forstår skam godt hvad du mener, min kommentar var til neros. Eller måske mere bare sådan ud i luften. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/04-11 13:06 
jaes>
Killer Bean 2>
så valnøddeklodsen er rette mod det amerikanske marked :)

Den er vel rettet mod de fleste markeder :)

Jeg ville ikke købe den, medmindre de satte et SCART-stik på ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-11 13:07 
Der er RGB udgang på den ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/04-11 13:11 
Det er der sgu da os'. My bad :)

Men valnød er ikke for kønt...
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-11 13:14 
Hvis det skal være træ så synes jeg det er mega flot. Alt træ burde være valnød...
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 19/04-11 13:29 
Jeg så den på neo-geo, jeg synes den er lækker, men jeg kan ikke få mig selv til at give 650$ for den :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
336 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me