X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES og MVS


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-07 22:18, rettet 14/01-07 01:17 
Jeg har et spørgsmål vedr. mulighederne for at køre MVS spil på en AES. Here goes:

Jeg kan se at man på neostore.com kan købe en MVS converter som passer i AES'en og gør det muligt at spille MVS spil. Er der nogen herinde der har erfaringer med denne converter? Jeg har læst en del på neo-geo.com forums, og der er blandede meldinger. Converteren er ikke helt billig, så det ville være... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-10 15:54 
Bruger MVS de samme Memo cards som AES'en bruger? Det eneste billede jeg kan finde er det her:

http://img.villagephotos.com/p/2003-5/181122/IKYJO-DSCN3310.JPG
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 21/04-10 16:33, rettet 21/04-10 16:34 
Ja.

Det var meningen, at man skulle kunne tage sit memorycard med i arcaden, så man kunne up/downloade sine scores osv.

EDIT:

http://www.youtube.com/watch?v=2ps78EWARBE
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-10 16:38 
Klasse :D Tak.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/04-10 22:18 
Johnny Arcade :D

Så sejt haha!
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 21/04-10 22:53 
Konsolkongen>

Jeg har optaget en video hvor man kan se at maskinen starter og jeg trykker flittigt på "Game select up" knappen (pin 26) uden der egentlig sker noget. Til sidst skifter maskinen selv videre til næste spil i rækken.

http://www.youtube.com/watch?v=-MlXhzMwXCg

Nice setup :) Hvad er MVS-boardet koblet op til? Er det en supergun, evt. hvilken model?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-10 23:40 
silverstar>
Hvad er MVS-boardet koblet op til?

Jeg gætter på, det er koblet direkte til hans TV :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 22/04-10 00:00 
Killer Bean 2>
Jeg gætter på, det er koblet direkte til hans TV :)

Ah, det lyder jo besnærende simpelt, når man ved hvordan :)
Hvordan får boardet strøm?
Hvordan kobler man et MVS-board direkte på et tv?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-10 00:37 
Jeg har skrevet svaret i "Vis os dit mod-tråden"-tråden :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-10 00:39, rettet 24/08-10 08:29 
silverstar>
Hvordan får boardet strøm?

Fra en strømforsyning ;)

silverstar>
Hvordan kobler man et MVS-board direkte på et tv?

Man snupper Rød, Grøn, Blå og Sync fra edge connectoren. Det er en lidt anden type RGB end den, man får fra konsoller, men de fleste TV æder det alligevel råt :)

EDIT: Toooooo slow :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/04-10 08:05 
Det er fordelen ved Europa, vores fjernsyn har samme input-muligheder som arcade-skærme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-10 08:35 
Det havde de også i Japan en overgang, men det var åbenbart for smart for de gik ret hurtigt væk fra det igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 22/04-10 09:47, rettet 22/04-10 10:05 
Konsolkongen>
Jeg har skrevet svaret i "Vis os dit mod-tråden"-tråden :)

Cool, det ser lækkert ud. Har du selv indbygget strømforsyningen under metal-rammen på MVS-boardet?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-10 17:41, rettet 22/04-10 18:05 
Nej den ligger bare ved siden af. At bygge den ind i virker lidt besværligt :)

Ellers kan man kortslutte og fjerne nogle ting på boardet så man kan bruge en alm 5V strømforsyning med nok ampere. Sådan en havde jeg ikke liggende og jeg kunne kun finde guiden til en 2-slot så jeg skulle ikke nyde noget :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/08-10 19:04 
Er der en anden forskel på Street Hoop/Dunk Dream end prisen hvad angår US og JAP versionen af spillet?

In the basket!
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 24/08-10 00:36 
Rap musiken i spillet er så smadret. LOL

Tror versionerne er helt ens, det er vertifald mit indtryk..
nerosnerosSkrevet 24/08-10 07:37 
Ja det lyder helt crazy det soundtrack :D Kunne godt forestille mig at det kunne blive en smule belastende at lytte til når man spiller.

Ok jeg mener heller ikke der er nogen forskel efter hvad jeg kan læse mig frem til.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/08-10 08:42 
Har du da nogen grund til at tro at der skulle være det?
Tommelfingerreglen ved AES/MVS er jo at der er absolut ingen forskel, med meget få undtagelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/08-10 08:45, rettet 24/08-10 08:45 
Ja tror bare jeg nogen gange kommer til at forveksle det med hvilken maskine det bliver spillet på. US (no blood) osv. ;-) Der er vist også et par spil med forskellige intro'er mener jeg.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/08-10 17:24 
Nogen der kender et sted hvor man kan købe billige NEO GEO AES cases? Jeg har nemlig et par hvor plastik indlægget hænger en smule slapt. Altså der hvor man putter cover/Insert ned i. Jeg kan faktisk bedst lide de gamle bløde bokse uden den der plastik-lås ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/09-10 10:10 
Nogen der ligger inde med en MVS udgave af Pulstar og vil sælge eller bytte med noget? Jeg kan ikke finde det på ebay?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/09-10 10:16, rettet 07/09-10 10:16 
neros>
Nogen der ligger inde med en MVS udgave af Pulstar
Ja da :)
og vil sælge eller bytte med noget?
No way!! :)
Det spil er genialt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/09-10 10:22 
Du kan spørge/lede over på spille-makiner.dk

Der er tit MVS cartridges til salg
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/09-10 11:23, rettet 07/09-10 11:23 
Hehe Sumez dig kan man ikke narre ;D

Tak Killer Bean 2 jeg må tjekke det ud senere. Det er satme ikke let at finde det spil!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/09-10 12:15 
Sig lige til hvad du finder det til. Du kan evt. lave en automatisk søgning på eBay. Jeg havde ikke nogen problemer med at finde det den gang jeg købte det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/09-10 12:40 
Det eneste jeg kan finde koster 247$...!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/09-10 12:53 
Til MVS? Seriøst? o__o

Jeg tror jeg gav omkring $20 i sin tid (da dollaren lå på ca. 10 kr) :) Måske man skulle have købt nogle flere eksemplarer...

Problemet med MVS spil når de når op i det prisleje er at risikoen for bootlegs bliver meget højere. Jeg har selv været heldig nok til at gå fri (bortset fra KoF 2001), men det hænger også sammen med at jeg generelt er gået efter de billigere titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/09-10 13:08, rettet 07/09-10 13:10 
Ja det er vanvittigt jeg vil ALDRIG købe et MVS spil til de penge! Hvordan kan risikoen blive højere for bootlegs når spil når op i de prisleje, man skulle da tro det var omvendt?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/09-10 13:19, rettet 07/09-10 13:24 
Jeg mener der er højere interesse i at sælge bootlegs når der er flere penge i det (enten i at sælge dem videre, eller at spare indkøbsprisen). Spil der findes i en masse eksemplarer til lav pris giver det knap så meget mening at bootlegge.

Selvfølgelig stammer mange bootlegs nok også fra tiden omkring spillets udgivelse, hvor prisen har været den samme for de fleste spil.

edit: Det er selvfølgelig mest teoretisk. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/09-10 13:21 
Aha ok ;-)
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 07/09-10 14:15 
Sumez>

Jeg tror jeg gav omkring $20 i sin tid (da dollaren lå på ca. 10 kr) :) Måske man skulle have købt nogle flere eksemplarer...



Wow, Pulstar til 20$ er svinebilligt, forventeligt prisniveau ligger omkring 100-140$ for løst MVS-cartridge. Hvor langt tid siden er det du fandt det til 20$ ?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 07/09-10 14:36, rettet 07/09-10 14:39 
Jf. Play:Right er det syv år siden. En af de primære grunde til at jeg købte MVS fremfor AES var netop fordi jeg SKULLE have Pulstar, som nemt kunne komme op på nogle tusind kr. for AES-udgaven. Min udgave er cartridge-only med uoriginal label (som mange MVS-spil er, især de japanske udgaver), men jeg har tjekket at det ikke er en bootleg.
Jeg tjekker lige min gamle mailbox når jeg kommer hjem og får den præcise pris, jeg bliver jo tit beskyldt for at huske eBay-priser forkert. ;)

Men det er meget rart at høre at jeg har gjort en god investering, nu vil jeg værdsætte mit Pulstar-cartridge endnu højere! :)

(kom forbi næste gange jeg holder mini-træf, så terper vi spillet!)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/09-10 14:41, rettet 07/09-10 14:42 
Lader til at http://cgi.ebay.co.uk/Blazing-Star-game-Neo-Geo-MVS-/220654772618?pt=UK_Video_Games_Coin_Operated_MJ&hash=item33600ca18a]Blazing Star[/LINK]" target="">Blazing Star også er stedet en hel del siden jeg købte det :)

Min erfaring har ellers altid/førhen været at MVS-spil falder i pris med alderen, mens AES-priserne stiger. Men der er nok flere der har fået øjnene op for MVS-alternativet i hjemme-sammenhæng på det seneste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/09-10 14:58, rettet 07/09-10 15:00 
Måske jeg bare skulle nøjes med Blazing Star eller Strikers 1945 Plus de er ihvertfald mindre dyre!

Hvor køber i MVS titler fortiden?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/09-10 15:05, rettet 07/09-10 15:05 
Jeg synes Pulstar er et langt bedre spil end Blazing Star, men det kommer nok an på hvad man er til. Pulstar har mere fokus på udfordringen ved at gennemføre det, områderne, powerups, og varierede typer fjender, i stil med Gradius og R-Type. Blazing Star er mere simpelt og en mere arcade-præget shooter med fokus på flere skud på skærmen og hi-scores, og føles mere som Darius- og Thunder Force-spillene
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 07/09-10 15:46 
Jeg køber dem lidt forskellige steder, men Neo-Geo.com og digital press er nok de steder jeg har købt de fleste af mine MVS titler, der er priserne generelt heller ikke skruet så langt op som f.eks på ebay.

Men jeg smed nu heller ikke så meget for pulstar, kan huske at jeg smed omkring 250,- inkl fragt
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 07/09-10 15:50, rettet 07/09-10 16:13 
Hmm ok digital press har da ingen MVS spil mere og er egentlig også en ebay-store, og Neo-Geo.com er da vanvittigt dyrt! Eller har jeg misforstået noget?
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 07/09-10 17:14 
neros>
Hmm ok digital press har da ingen MVS spil mere og er egentlig også en ebay-store, og Neo-Geo.com er da vanvittigt dyrt! Eller har jeg misforstået noget?

Jeg har ikke brugt digital press til handel før, men jeg vil gætte på at der menes handel på neo-geos forum-sider med andre privatpersoner, og ikke gennem deres webshop, som netop er rasende dyr med det meste (det er nok også meget fein-smecker ting de sælger der) :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 07/09-10 17:29 
Ok det tror jeg du har ret i så ;-)
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 07/09-10 17:42 
Ja, det kunne jeg måske godt ha formuleret en anelse bedre :)
Men ja jeg snakker om de forums der er på siderne,
der er også en arcade hjemmeside med forum fra Sverige, der købte jeg en stak Mvs spilfor længe siden til en rigtig god pris,
husker generelt priserne som dejligt lave derinde, den hed noget med arcadetoget.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 07/09-10 18:56 
Ok takker jeg må se om jeg kan finde det.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-10 20:12 
Sumez>
...jeg bliver jo tit beskyldt for at huske eBay-priser forkert. ;)

Tihi :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/09-10 17:53 
Nogen der ligger inde med Breakers Revenge til MVS som de vil sælge til mig?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 18/10-10 00:38 
Hvad menes der med: "This is not official carts.BL cart.Sold as-is" ?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-10 00:48 
Jeg tror der menes at det er en bootleg. Altså en piratkopi :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 18/10-10 08:26 
ØV havde ellers lige fundet Neo Bomberman og Super Dodge Ball meget billigt :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/10-10 08:33 
Hvis du finder Neo Bomberman meget billigt kan du være 95% sikker på at det er en bootleg :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/10-10 08:46 
Ja ok :D

Jeg er blevet helt syg efter at få fat på Super Dodge Ball, men det er ikke helt billigt heller..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/10-10 21:00 
Er det ikke noget med at hvis jeg kommer et MVS spil som også findes på AES i min converter, så spiller min maskine det som om det var AES udgaven!? Det er fordi jeg ved flere AES udgaver har visse hemmeligheder som ekstra karakters baner og mere :-)

F.eks RBS har en unlockable karakter som skulle være Geese Howard i AES udgaven af spillet.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-10 21:38 
Skal du ikke bare ha multibios i maskinen? Så kan du selv vælge :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/10-10 21:51, rettet 28/10-10 21:52 
Det skal jeg på et tidspunkt ja men lige nu not so much ;-)

Jeg ville bare gerne lige vide hvordan det hang sammen med det MVS to AES og skjulte ting ?
Bashful Neophyte
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig