X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Neo Geo AES og MVS


336 topic(s).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Reply
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-07 22:18, rettet 14/01-07 01:17 
Jeg har et spørgsmål vedr. mulighederne for at køre MVS spil på en AES. Here goes:

Jeg kan se at man på neostore.com kan købe en MVS converter som passer i AES'en og gør det muligt at spille MVS spil. Er der nogen herinde der har erfaringer med denne converter? Jeg har læst en del på neo-geo.com forums, og der er blandede meldinger. Converteren er ikke helt billig, så det ville være rart at høre erfaringer/meninger om den før et evt. køb:
http://www.neostore.com/detail.asp?ProductID=1178
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 24/11-09 08:49 
Jeg Hijacker lige den her tråd til et spørgsmål angående den her MVS maskine :-)

Jeg ser tit der ligger sådan noget her ude på ebay. Er det sådan en plug and play ting hvor man ikke behøver Supergun osv..?


Consolized PGM System by IGS • JAMMA Arcade Neo Geo MVS
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-09 09:20 
Ja den der kan du sætte direkte til dit TV og bruge Neo Geo Arcadesticks som controllers. Ifølge beskrivelsen er det dog ikke en MVS.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/11-09 10:26 
En MVS -> AES converter burde altid fungere perfekt og problemfrit.

Hardwaren i en MVS og en AES er fuldstændig det samme, og selv softwaren (ROM-daten) i kassetterne er præcis det samme i både arcade og konsol udgaverne (både arcade- og hjemme-udgaverne af spillene i programmeret ind i begge to, det var nok billigere at producere dem sådan). Den eneste reelle forskel er connectoren, der gør at man ikke kan sætte den ene type kassette i den anden type maskinen, og det er det problem en converter omgår, der er altså ikke nogen anden form for logik involveret. Jeg forstår heller ikke hvorfor de er så dyre, men det kan være det er svært at opdrive connectors, der passer til de to systemer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/11-09 10:27 
neros>
Jeg ser tit der ligger sådan noget her ude på ebay. Er det sådan en plug and play ting hvor man ikke behøver Supergun osv..?

Teknisk set er det et arcade board, der er blevet moddet så det har en supergun indbygget, så man kan sige at du får både board og supergun. Men som Konsolkongen siger, er det ikke en Neo Geo på det link. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/11-09 15:10, rettet 24/11-09 15:29 
Ok ikke en Neo Geo, det kan man jo faktisk også læse de skriver! Ellers synes jeg sku det er en fin løsning med Supergun og board i et, men prisen er lidt vild!

Nu må vi se måske bliver jeg så vild, at jeg ikke længere gider PS3 og XBOX og sælger det hele og går oldschool arcade style!!! :D Jaja rolig nu.... :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 30/11-09 23:40, rettet 30/11-09 23:49 
Jeg har lige købt et RGB kabel til min AES da den blev bragt til mig med et composite, men nu er jeg kommet i tvivl om hvad der er bedst? Efter denne tabel på siden her synes jeg det ser ud til at mit composite er bedst da jeg har Serial # 083042..! Har jeg misforstået noget eller er jeg bare blevet forvirret?

Edit:
Men hvis man skal tro den her tabel: http://nfggames.com/games/neorgb/ er RGB bedst ligegyldigt hvad ikke?


RGB eller Composite
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-09 00:06, rettet 01/12-09 00:17 
RGBs er naturligvis ALTID bedre end composite. De maskiner der i tabellen har "A" i composite har et bedre composite billede end dem der har "B", men det skal slet ikke sammenlignes med RGBs. Det eneste du skal koncentrere dig om er RGBs kolonnen hvor din maskine ifølge den sidste tabel skulle være en af de gode :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/12-09 10:23 
Ja, glemt alt om composite.. NU! .. og lad være med nogensinde at beskæftige dig med det igen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/12-09 14:19 
Ok tak drenge :-) Selvom jeg har spillet konsolspil i mange år føler jeg mig stadig en del usikker på de ting. Men jeg har hermed tilintetgjort composite i min hukommelse og vil aldrig tænke på det igen ;D

Fandt også denne side som forklare det meget godt:

I Want My RGB:
http://www.disgruntleddesigner.com/chrisc/gotRGB/screenshots.html
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/12-09 14:26 
Længe siden jeg har set den side - den er nemlig rigtig god til at forklare forskellen, ja.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/12-09 10:08, rettet 10/12-09 10:49 
Nu har jeg lige fået mit RGB kabel. Når jeg sætter det til flimre det en smule oppe i venstre og højre hjørne! Hvad skyldes det? Ellers er der godt nok en meget stor forskel at se fra composite til RGB og nu har jeg også stereo :-)

Jeg har også fundet ud af billedet mangler en halv cm i venstre side! Jeg skal vist have mig et nyt TV ;-)
Bashful Neophyte
msxtrdmsxtrdSkrevet 10/12-09 13:11 
Angående converteren, så har jeg en liggende. Jeg fik testet den med nogle MVS spil og de virkede uden problemer. Jeg er ved at sætte mit AES system op og kan nok teste yderligere snart :). Jeg må nok give ret i at prisen for converteren er ret saftig :/

Hvis nogen skulle søge RGB kabler så er her et rigtig fint udvalg (PCE (ej rgb)/AES/MD/MD2/SMS/NEOGEO CD/CDZ)). De har også kablet til at trække rigtig stereo ud af AESen og EURO SCART adapter til XRGB2+.


RGB kabler, ebay shop
nerosnerosSkrevet 10/12-09 14:27 
Fedt at læse det med converteren. Jeg må have sådan en engang når der er penge til det.

Angående RGB kabel så har jeg købt sådan et hvor man sætter stereo til med et stik i Phones indgangen på AES'en. Ved ikke om der er andre muligheder end det men det virker fint. Jeg synes måske bare at selve RGB kablet er lidt for plastisk agtigt.


Jeg skulle måske hellere have købt det her!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/12-09 14:52 
Det er muligt at stereo-modde AV udgangen, men ellers er den eneste måde at få stereo ved at tage det fra høretelefon-udgangen, ja.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/12-09 15:24, rettet 10/12-09 19:23 
Ok ja modde tingen havde jeg lige glemt.

Når mit TV flimrer lidt i hjørnerne er det så mit TV eller selve RGB stikket der er noget galt med?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/03-10 23:14 
Er der forskel på NAM-1975 i JAP og US til NEO GEO AES?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/03-10 08:03, rettet 15/03-10 08:04 
Har du nogen speciel grund til at have en mistanke om det? Normalt (dvs. med MEGET FÅ undtagelser, hvis nogen) er der PRÆCIS den samme data i alle udgaver af et Neo Geo spil, om det så er til MVS eller AES, US, EU eller Jap. Hvilken version af spillet du ser, afhænger af maskinen du spiller det på. Så ja, hjemmeudgaven af et spil er også inkluderet i arcade-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/03-10 08:58 
Aha ok synes bare jeg havde læst noget om det på et tidspunkt med præcist dette spil, men som du skriver er jeg godt klar over at det kommer helt an på hvilken maskine man spiller det på. Så der er sikkert ikke nogen speciel forskel andet end det normale.
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 15/03-10 18:21, rettet 15/03-10 18:30 
Jeg har heller ikke hørt noget om nogen forskel. Men hvis der er nogen der har læst noget andet, som kan bekræftes, vil jeg godt læse med.

Jeg har det til Neo Geo CD, og når jeg finder en billig (nok) UK/US version til AES, så køber jeg den. Dvs. uden censur tusch på cover og manual.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 15/03-10 19:11 
Per S>
Jeg har heller ikke hørt noget om nogen forskel. Men hvis der er nogen der har læst noget andet, som kan bekræftes, vil jeg godt læse med.

Jeg har det til Neo Geo CD, og når jeg finder en billig (nok) UK/US version til AES, så køber jeg den. Dvs. uden censur tusch på cover og manual.

Hvad er det for noget censur tusch på cover og manual du mener? Det er måske i virkeligheden det jeg kan huske et eller andet om?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-10 19:44, rettet 15/03-10 19:44 
Hvad bruges knapcellebatteriet i en MVS til? Jeg går ud fra at det har noget med highscores og muligvis settings at gøre. Hvor mange spil kan den i så fald holde styr på og hvor længe holder sådan et strøm?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 15/03-10 20:03 
I hvert fald settings til de enkelte spil. Jeg er ikke sikker på antallet den kan holde, men jeg ser jævntligt at de overskrives, så jeg vil gætte på omkring ti spil af gangen. Jeg tror umiddelbart de holder længe, da jeg ikke har skiftet nogen. Så adskillige år.

Uden at det er noget jeg har gået op i at undersøge overhovedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-10 20:08 
Tak for info. Jeg skal ha' fat i en MV2,4 eller 6 da de er de pæneste og umildbart nemmeste at konvertere til konsol :)

Så vidt jeg kan forstå bliver batteriet ladet op når maskinen er tændt, men i mit tilfælde kan maskinen godt komme til at så uberørt længe ad gangen. Men hvis der ikke er tale om andet end settings gør det ikke så meget :)

Noget man skal tage højde for inden man anskaffer sig sådan en maskine, er der nogen af modellerne der virker bedre end andre og hvorfor?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 15/03-10 21:12, rettet 15/03-10 21:12 
MV2 er de mest stabile i min erfaring. MV4 er ellers fine, men har en tendens til at få problemer med lyden/Z80'eren. MV6 er presset omkring cartridge-portene, og måske derfor har de tit en død port - de er simpelthen for store og propfyldte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-10 21:22, rettet 15/03-10 21:24 
Konsolkongen>
Tak for info. Jeg skal ha' fat i en MV2,4 eller 6 da de er de pæneste og umildbart nemmeste at konvertere til konsol :)

Hvis jeg ikke husker galt, har jeg en MV-4, som jeg ikke bruger til noget, liggende. Den kan du nemt få listet fra mig ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-10 21:31 
Det synes jeg vi skal finde ud af :) Tak for hjælpen ellers Rune, går det helt galt må jeg ha fat i en MV2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/03-10 22:16 
Se nu her jeg finder et Nam 1975, og hvad menes der så med US CENSORED!


ebay
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-10 22:19 
Er det ikke det sorte tusch på cover, label og manual?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 15/03-10 22:26, rettet 15/03-10 22:36 
Eller at der ikke er blod med i den version?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 15/03-10 22:38, rettet 16/03-10 08:05 
Jo det er nok tussen. Det havde jeg ikke lige set! Lidt langt ude at man har gjort det? Der er blod med i spillet hvis man har en JAP maskine som mig...mener jeg da :-)
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 15/03-10 23:40 
Du kan se det på billedet. Der er simpelthen sat en tuschstreg henover kavalergangen på kvinden af coveret og manualen. Spillet fejler intet. Og prisen kan godt gøres bedre end det der, uden censur.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 16/03-10 08:02 
Hahaha, det er verdens bedste censur! :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/03-10 09:14 
Per S>
prisen kan godt gøres bedre end det der, uden censur.

Ja jeg har set det til 20 dollars ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 16/03-10 11:05 
Er Neo Turf Masters et svært spil at få fat på? Synes der er godt som nul købeartikler på det spil ude på ebay..!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 16/03-10 11:12, rettet 16/03-10 11:18 
Mener det er et af de dyreste spil til maskinen?

EDIT:

Mener det gik til omkring $2000, da jeg så det sidst. Det hedder iøvrigt Big Tournament Golf i jap, hvis det kan være til nogen hjælp.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 16/03-10 11:37, rettet 21/03-10 22:53 
Det må jeg så bare glemme alt om ihvertfald i AES udgaven ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/03-10 22:52, rettet 21/03-10 22:57 
Jeg er gået fuldstændig i selvsving med NEO GEO, og må gud hjælpe mig!!!

Visse spil til AES har man simplethen ikke råd til og jeg nægter at betale de uhyre summer visse spil koster ude på ebay. Jeg er begyndt at tænke på at købe en NEO Super MVS Convertor II (link nederst). Vi har før været inde på den, og folk har været lidt skeptiske omkring hvor pålidelig den er..! Men jeg synes det lyder til at være en god alternativ måde til at kunne få fingrene i Pulstar, Neo Turf Masters, Super Sidekicks 3 og f.eks Blazing Star, og for ikke at nævne Garou Mark Of The Wolfes og Last Blade 2.....jeg kunne blive ved ;D

Mit spørgsmål går ud på om der overhovedet er nogen herinde som nogensinde har haft/har eller prøvet sådan en NEO Super MVS Convertor II, og kan sige at det FAKTISK virker? Hvis det gør må det da klart være måden at spille de spil på hvis man ejer en NEO GEO AES og selvfølgelig ligesom mig er bidt af en gal NEO Hund ;-)


The thing!
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 21/03-10 23:16 
Jeg syntes du skal købe den Super Mvs converter 2 og få din Neo Geo lyst styret!! :) Jeg har læst en del om converteren her og der, Har selv overvejet at købe en på et tidspunkt..overvejer det til tider stadig. De spil der skulle være problemer med scrolling er så vidt jeg husker Last Blade 1 og 2, samt et par andre titler. Men kan også have noget at gøre med hvilket AES system man bruger converteren på.

Der er desvære intet dybdegående review på converteren der beskriver hvilke spil der kan have problemer, men det tyder på at de fleste spil virker, med et par
få undtagelser.


Link til tråd fra neogeo.com
nerosnerosSkrevet 22/03-10 08:09 
OK takker T.L.O. God læsning der! Angående så står der V5 på min AC adapter så jeg får ikke brug for en ekstra ;-)

Det med Last Blade kan jeg godt huske du har skrevet om før, men det gør ikke så meget Jeg har jo Samurai Shodown IV at se frem til :D

Tror sku jeg tager chanchen og køber den når pengene kommer ind. Det bliver spændene..

Det er simpelthen så fedt at have rigtige arkadespil hjemme i stuen på sit TV.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/03-10 08:31 
Jeg tror at grunden til at der ikke er nogen herinde der bruger sådan en adapter typisk er at den koster det samme (eller mere) som et MVS-system, så hvis man alligevel har tænkt sig at købe MVS-spil...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/03-10 09:23, rettet 22/03-10 09:23 
Men nu da jeg ejer en AES er det klart billigst. En MVS med Supergun og alt hvad der medfølger koster ikke 1370 bananer mig bekendt ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/03-10 10:06 
Hm jo, jeg synes nu det lyder meget rigtigt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 22/03-10 11:10 
Jeg forstår det heller ikke helt. Hvorfor ikke bare anskaffe sig en Supergun? På den måde er man heller ikke bundet til kun at samle NeoGeo.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 22/03-10 11:21, rettet 22/03-10 11:28 
Jamen fordi det jo er MEGET dyre at anskaffe sig det udstyr end den MVS converter, og så er der mange NEO GEO titler jeg gerne vil have fingrene i...

Desuden synes jeg det ser meget grimt ud med Supergun opsætningen ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-10 15:17 
Man behøver jo ikke have en komplet supergun for at spille MVS. Det eneste der behøves er faktisk strømforsyningen. Der er allerede controller porte på MVS, billed og lyd kan hives ud igennem JAMMA porten eller man kan bore et hul i metal pladen lave en udgang til det.

Du kan sagtens få en MVS op og køre for 7-800kr.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/03-10 15:20 
Det er kun nogle boards der har controller-porte. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/03-10 15:22, rettet 22/03-10 15:22 
Jeg forstår ikke hvad du mener? De MVS maskiner jeg har set koster satme ikke 7-800kr?

Så hvis i har nogle links ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-10 15:23 
Lame. MV2,4 og 6 mener jeg har bestemt har controller porte så :p De er efter min mening også de flotteste at lave konsol ud af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/03-10 15:23, rettet 22/03-10 15:24 
Well, min har ihvert fald ikke :)
Og jeg synes det er et stretch at kalde MV6 "flot", hehe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
336 topic(s).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me