X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt hardware til spille pc


Svar
MalundMalundSkrevet 12/01-07 22:26 
Hej.

jeg har brug får et nyt grafikkort, bundkort og procceser, men ved ikke, hvad jeg skal købe. jeg vil gerne kunne spille de nyeste spil, som Flight Simulator X på en Windows Vista computer, hvilket jeg har problemer med lige for tiden.
så hvis er nogle der ved hvad der er godt at købe på nuværende tidspunkt ville det være godt
TLTLSkrevet 13/01-07 10:09 
Hvis du sigter efter Vista. Så vent med at køb grafikkort lige nu. Der er ingen grafikkort som understøtter Direct X 10 pt. som man kan få til rimelige penge... Så vent et par måneder, måske et halvt år. Men det er stadig masser af ting at bruge Windows XP til flere år frem så ville da råde dig til at satse på dét i stedet og i stedet købe det nyeste Flight Simulator til XP. :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 13/01-07 20:13, rettet 13/01-07 20:14 
Ret mig hvis jeg tager fejl, men Vista kommer så vidt jeg kan forstå til at understøtte det meste af tidens hardware, og DirectX 10 specifikke effekter kræves vel ikke. Ligesom man sagtens kan spille nyere spil på ældre hardware i dag, hvor man så ofrer lidt detaljer, skulle man vel også kunne bruge Vista uden at skifte alt ud...

Men Vista kommer til at suge noget mere RAM og CPU-tid fra computeren, det er klart...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TLTLSkrevet 14/01-07 21:00 
Jo. Vista kan godt køre på et Directx 9 kort. Men det er bygget om Directx 10, så det jeg mener er vel at der ikke er nogen grund til at bruge vista, før man har et grafikkort som understøtter dx10. Især hvis man skal spille windows Vista spil.

Men hvis man kun skal bruge den som Kontor-PC, så har jeg ikke nogen indvendinger.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MalundMalundSkrevet 15/01-07 17:18 
Jeg har Windows Vista på min computer og når jeg spiler Flight Simulator X så lukker den nogle gange bare ned.
så det er en af de ting jeg gerne vil kunne spille uden det gåt ned.
KTCKTCSkrevet 15/01-07 17:54 
Det lyder som en patch eller driver ting. Eller en ustabil computer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MalundMalundSkrevet 15/01-07 19:01 
Da jeg havde XP på computeren fejlede den ik noget. Ved ikke om det har noget at gøre med det er en RC1 version af Vista
KTCKTCSkrevet 15/01-07 19:48 
Det kan det sagtens være, og spillet skal måske patches til at køre korrekt i Vista. Det kan også stadig være en driver-ting, da der næsten altid er problemer i et nyt styresystem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MalundMalundSkrevet 15/01-07 21:15 
Okay. Tak for hjælpen, tror jeg ligger XP på igen.
jaesjaesSkrevet 15/01-07 22:34 
Evt. kan du jo starte med se, om producenten af dit grafikkort har en driver, som understøtter Vista. Ligefrem at lægge et andet styresystem på er jo ret tidskrævende :)
TLTLSkrevet 16/01-07 03:30 
Hvis flight simulator X kan køre på XP, så vil jeg da råde dig til at Bruge XP :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MalundMalundSkrevet 16/01-07 15:56, rettet 16/01-07 21:43 
jaes>
Evt. kan du jo starte med se, om producenten af dit grafikkort har en driver, som understøtter Vista. Ligefrem at lægge et andet styresystem på er jo ret tidskrævende :)

Da mit Vista er en RC1 så virker den kun til 1. juni 2007 så jeg skal jo aligevel ligge et andet styresystem på.
så lige nu har jeg valget at ligge den færdig Vista business eller XP på.
Så der kan jeg jo vælge at ligge XP på.
MalundMalundSkrevet 16/01-07 21:45 
Jeg har nu besluttet at insteller XP på og så købe noget nyt hardware når jeg kommer hjem fra US, hvor jeg tager over et år efter sommerferien. Så regner jeg med at der er kommet noget bedre og billiger hardware til den tid.
fumfumSkrevet 16/01-07 21:53 
Nok ikke billigere.
Top-end tingene koster jo hele tiden det samme.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-07 22:45, rettet 16/01-07 22:47 
Så vidt jeg har forstået, har det nyeste af det nye hardware også de "yngste" drivere, hvor der er mange bugs som ikke er opdaget endnu. Så i den forstand kan hardware, der blot er en smule mindre med på noderne, være en del mere fleksibelt... og selvfølgelig billigere i "kilopris" ;)
AV Intelligent Terminal
OmenOmenSkrevet 17/01-07 00:06 
Lige meget hvad den skal bruges til, er det absolut bedste lige nu at købe en Core 2 Duo E6300, noget godt ram og et Gigabyte-DS3P bundkort, os så bare ellers give den gas med overclokingen. Det er HELT grotesk hvor meget den processor kan overclockes, med de rigtige komponenter i systemet (kører selv lige nu 2.8Ghz ved 36 graders full load, med luftkøling).
Vote Ficus!
TLTLSkrevet 18/01-07 08:56 
Ind til jeg får et spil til at lagge er jeg sku tilfreds med min E6600 på 2.4 ghz. Vil ikke risikere noget, når den i forvejen slår benen væk under alt hvad jeg har set før :D
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
OmenOmenSkrevet 18/01-07 12:47, rettet 18/01-07 12:48 
Det er der ikke noget at sige til, men også E6600 er dog en habil overclocker i alt andet end Core 2 Duo regi.

Fantastiske processorer Intel har fået skruet sammen.

Desuden kan det diskutteres hvor meget du reelt risikerer, de er jo alle sammen skåret over den samme processor.
Vote Ficus!
TLTLSkrevet 20/01-07 02:26 
Jeg risikerer at brænde noget til 2800 af, fordi jeg ikke ved nok om det.. Så jeg må "overleve" med standard hastigheden ;]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MalundMalundSkrevet 28/01-07 14:36 
Jeg kigger lidt på et nyt bundkort, gratikkort og en ny processorer, men jeg vil gerne have hjælp til dette. Processeroren skal være en Pentium D.
TLTLSkrevet 28/01-07 18:47 
For at anbefale noget, vil jeg godt sige at jeg har gode erfaringer med Abit's bundkort. Det er de sidste to kort jeg har haft og har ikke haft nogle problemer med nogle af dem... Det sidste er dog ret nyt, så det kan stadig gå galt jo, men vil alligevel godt anbefale Abit som noget godt og stabilt.

Med grafikkort går jeg som regel efter dem der koster 2000 eller lidt over. Det er dem som ikke er det nyeste på markedet, men du kan finde et i den prisklasse som evt. lige er sat ned og vil være et glimrende køb. Det gælder båede for ATI og Nvidia.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig