X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil der optræder i film


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 11/01-07 22:22 
Jeg så for nylig filmen Stormbreaker, som havde et ret underholdende indslag med en Nintendo DS. Jeg kom til at tænke på hvilke film der har små "hyggelige" indslag med spil, og kom i tanke om Bloodsport, den gamle klassiker med Van Damme, hvor de spiller arcadespillet Karate Champ (mener jeg det er).

Kan i komme i tanke om andre film, der indeholder den slags små finurligheder? Jeg tænker ikke på film baseret på spiltitler, eller film hvor spillene udgør selve temaet i filmen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HankyHankySkrevet 11/01-07 22:31 
Hyggeligt og hyggeligt, ved jeg nu ikke om det er, men i "Romeo Must Die", følger man "tha gang" i et spil Madden på PSX.

Husker godt klippet fra Bloodsport (Okay, USA!) :-D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 11/01-07 22:48, rettet 11/01-07 22:49 
Der er en hel side på nettet om emnet, som har en ret komplet liste (dog måske kun arcadespil - kan ikke lige huske det). Jeg kan ikke lige komme på navnet.

Min favorit er Out Run-scenen i Donnie Darko (klippet fra biograf-versionen), som rent faktisk har noget med handlingen at gøre. En anden favorit er selvfølgelig After Burner Deluxe i Terminator 2. Tron i Tron er også meget sjov.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 11/01-07 23:14 
The Last Starfighter i The Last Starfighter :o
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-07 23:28 
Halo 2 i The Longest Yard.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 12/01-07 00:03 
Han spiller også "Missile Command" i Terminator 2 :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/01-07 00:12 
"Timesplitters" i Shaun of the dead.
KilroyKilroySkrevet 12/01-07 07:11 
Double Dragon i Double Dragon. En i øvrig ganske underholdende film, så fremt man er til fantastisk middelmådighed...
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 12/01-07 08:25 
RJK>
Min favorit er Out Run-scenen i Donnie Darko (klippet fra biograf-versionen), som rent faktisk har noget med handlingen at gøre.

Hvad fanden? Er der klippet scener ud af DVD-udgaven?? Og hvordan kan man se dem..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 12/01-07 08:55, rettet 12/01-07 09:19 
Galaxians i War Games

Mario Kart 64 i The Sopranos (ok, det er jo TV-serie)

Resident Evil og Tombraider i Spaced (endnu en TV-serie)

Pac Man i Top Secret (LOL)

Need for Speed (tror jeg det er) i The Fast & The Furious

Der var et eller andet old school ishockey spil Swingers (tror det var på NES)

Nogle forskellige japanske musik-spil i Lost in Translation

Og så er der jo den fiktive GTA-parodi i The Inside Man, og et ligende spil er også i Clockers. Har Spike Lee mon noget imod voldelige spil?!

I bogudgaven af The Beach havde hovedpersonen også en del teorier om Streetfighter II. Ærgeligt det ikke er med i filmen.

Tænk jeg kan også huske Shinobi var med i Depeche Mode videoen til Everything Counts.
The medium is the message.
happyEDhappyEDSkrevet 12/01-07 09:11 
Mange nes spil, med bla. Super mario 3 i The wizard
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/01-07 09:18 
Sumez>

Hvad fanden? Er der klippet scener ud af DVD-udgaven?? Og hvordan kan man se dem..

Er du slet ikke med på noderne med din yndlingsfilm? :-)

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2543

Der er kommet en Director's Cut.
SumezSumezSkrevet 12/01-07 09:45 
Har jeg nogensinde udtrykt at det skulle være min yndlingsfilm? :)
(kan dog kun elske dens valg af sange på soundtracket)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/01-07 10:18 
Hehe.

Vi har netop set Soprano-sønnen spille Mario Kart på sin N64 i første sæson. I et senere afsnit spillede han et andet spil jeg ikke kan huske titlen på, men Bede kendte det og mente at knejten havde rimelig god spilsmag :-)

Hvad spiller de i "Jul i Verdensrummet"? Det er noget Tekken-agtigt på PS2, så vidt jeg kan se.
3of193of19Skrevet 12/01-07 11:10, rettet 12/01-07 11:27 
MacGyver har et Master System, hvor han i et eller andet afsnit spiller noget der dog til forveksling ligner NES Ice Hockey...

I Enemy of the State gemmer de en datadisc i en Turbo Express (PC Engine handheld).

En tv serie som jeg så et enkelt afsnit af eller to (noget med en gammeldags præst og en noget streetwise nonne), spiller nonnen Gaunlet mod en eller anden rod for at få ham til at lytte.

Street Fighter 2 dukker også op i Baywatch (tror det er sønnen der spiller det på en pizza bar; komplet med tilfældigt rykken i stikket og trykken på knapper).

I Xmen 3: The Last Stand sidder Leech og spiller Xbox 360, men jeg kan ikke huske hvilket spil. Nok et eller andet Live Arcade eller måske bare en rolling tech demo.

Back to the Future II: Lone Gunman arcade maskine (kedeligt, primitivt spil hvor man bruger hænderne, gaaaab!).

Futurama: I et af Anthology of Interest afsnittene spørger Fry hvordan verden ville være, hvis den var mere som et videospil. Resultatet er her:
http://www.youtube.com/watch?v=kRCvkuFJE9A
SumezSumezSkrevet 12/01-07 11:56 
3of19>
Street Fighter 2 dukker også op i Baywatch (tror det er sønnen der spiller det på en pizza bar; komplet med tilfældigt rykken i stikket og trykken på knapper).

Hehe, er det ikke også sådan de fleste spiller Street Figther II, når de ikke kan finde ud af det? :)

Futurama: I et af Anthology of Interest afsnittene spørger Fry hvordan verden ville være, hvis den var mere som et videospil. Resultatet er her:
http://www.youtube.com/watch?v=kRCvkuFJE9A

Elsker den episode. :D


Minder mig om Undergrads (college-tegnefilm, der vistnok blev vist på MTV på et tidspunkt), hvor de afgør kampen mellem Star Wars nørderne og trekkierne med et spil Quake 3. Bizart nok, styrer de spillet med et gammeldags joystick..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-07 12:19 
Sumez>
RJK>
Min favorit er Out Run-scenen i Donnie Darko (klippet fra biograf-versionen), som rent faktisk har noget med handlingen at gøre.

Hvad fanden? Er der klippet scener ud af DVD-udgaven?? Og hvordan kan man se dem..

Scenen er med på min Directors Cut udgave, som kan købes for billige penge på play.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
kingsizekingsizeSkrevet 12/01-07 12:25 
I serien "Entourage" har de ofte forskellige Xbox360 spil kørende i baggrunden. De havde sågar et helt afsnit om Fight Night: Round 3.

Fantastisk serie iøvrigt.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 12/01-07 12:43 
Sumez>
Futurama: I et af Anthology of Interest afsnittene spørger Fry hvordan verden ville være, hvis den var mere som et videospil. Resultatet er her:
http://www.youtube.com/watch?v=kRCvkuFJE9A

Elsker den episode. :D

“Increase speed, drop down and reverse direction!” :D

I House M.D. har han vist spillet Metroid på GBA + et par andre ting på bl.a. DS.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 12/01-07 12:49 
Hyakotake>
Hvad spiller de i "Jul i Verdensrummet"? Det er noget Tekken-agtigt på PS2, så vidt jeg kan se.

Jeg tror det er Tekken 4.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SnoopySnoopySkrevet 12/01-07 17:02 
3of19>

I Xmen 3: The Last Stand sidder Leech og spiller Xbox 360, men jeg kan ikke huske hvilket spil. Nok et eller andet Live Arcade eller måske bare en rolling tech demo.




Jeg mener at han spiller Kameo.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 12/01-07 19:22 
the mask tror jeg filmen hed, der spiller en kvinde saturn hvor hun spiller sega rally darius gaiden samt virtua fighter 2 så vidt jeg husker bundet til en stol, men det er så mange år siden så jeg kan huske ret galt
Mortal Kombat the mother of all fighting games
millenniummillenniumSkrevet 12/01-07 19:36 
Gameboy i Terkel i Knibe :)
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 12/01-07 19:37, rettet 12/01-07 19:40 
Hehe, Futurama afsnittet er for fedt.

Husker i den Simpsons, hvor Bart ønsker sig et vild actionspil kaldet "Bonestorm"? Det ender med at Marge køber et spil til ham, som ekspedienten i butikken har sagt at "alle børn ønsker sig". Det er så "Lee Carvallo's Putting Challenge" (der selvf tager fis på Lee Trevino's Fighting Golf).

Man ser til sidst i afsnittet at Bart spiller spillet, og afprøver det mest ekstreme man nu kan i det spil :)

"You have selected... No". Hehe

Lee Carvallo
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 12/01-07 19:44, rettet 12/01-07 19:52 
... ja, og både Mario og Sonic the Hedge kommer og 'lokker' Bart til at stjæle Bonestorm (som jo er en Mortal Kombat parodi).

Husker også Barts besøg i arkadehallen... Larry the Looter, Touch of Death.

EDIT: I Big (Tom Hanks) sidder drengen og spiller et adventure spil (noget med Wizards Cave) som jeg kraftigt regner med er fiktivt.

Det er lidt off-subject, men alle kender vel også denne musikvideo fra Teddybears STHLM.

Rock'n'roll highschool
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/01-07 21:48 
Cool eps.
Fry: "Well, sir, I spent all of ninth grade studying them, except for that day when my eyeballs started to bleed"

Hvor mange husker den sidste Politi Skolen, nr 7 og svageste i serien. Der er et fikiv spil som går igen. Det spilles på en gamle b/w Gameboy, men spillet er i farver og med en grafik der helt klart er lavet på lang kraftigere computer fra den tid :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-07 22:00 
"The Game" og "The New Game" :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 12/01-07 22:40 
Cloak & Dagger
http://www.imdb.com/title/tt0087065/

Der er også den der middelmådige Olsen Banden film, hvor der er en "datamat ekspert", som som bruger eet eller anden gammelt arkade westernspil til en plan (gider ikke lige at finde titlen på filmen).

I Hackers bliver der i en kort sekvens vist, hvad der enten må være en moddet, eller tidlig udgave af Wipeout.

I Gremlins bliver der spillet på en Atari Star Wars arkade maskine.

I filmen The Wild Life (er jeg ret sikker på) bliver der spillet på en Tempest maskine.

Og millennium, det var Galaga i War Games, ikke Galaxians.
Born to kill space
TheDukeTheDukeSkrevet 13/01-07 03:32 
Brainscan - http://www.imdb.com/title/tt0109327/

Og det var Wild Gunman i BttF2 så vidt jeg husker.
The DaneThe DaneSkrevet 13/01-07 14:18 
Wolfenstein er med i The Net.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JinkJinkSkrevet 13/01-07 15:59 
World of Warcraft i South Park

http://www.youtube.com/watch?v=VsviLbxmcu4 (1/3)

http://www.youtube.com/watch?v=M4--a2D_tac (2/3)

http://www.youtube.com/watch?v=CK6fZBz5ELQ (3/3)

jeg undskylder hvis disse links ikke er tilladte
nerosnerosSkrevet 13/01-07 17:31 
KTC>
Han spiller også "Missile Command" i Terminator 2 :D

Yes og After Burner II :-)!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 16/04-07 13:43 


The Top Video Game Scenes in Movie History
dRxLdRxLSkrevet 16/04-07 15:05, rettet 16/04-07 15:07 
I indledningen til den side som jaes linkede til overfor er der et link til en kotaku artikel som jeg fandt super interessant og som fik det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig.

Det handler om hvordan "Shadow of the Colossus" blev indarbejdet i filmen "Reign Over Me".
Ikke bare brugt som en gimmick, men spillets elementer bliver indarbejdet direkte i filmens tematik.

fantastisk læsning
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig