X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game saves US/PAL


Svar
QQSkrevet 10/01-07 18:10 
Når jeg forhåbentlig snart finder mig et Gamecube component kabel, skal jeg jo ud og om-investere mange af mine spil til NTSC titler for at udnytte den mulige progressive scan. Men betyder det så at jeg skal starte forfra på samtlige af mine spil? Virker US spil med PAL savegames, i enkelte tilfælde eller slet ikke?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-07 18:28 
Så vidt jeg ved er det endegyldige svar: måske!

:-)

Det er vist forskelligt fra spil til spil, så det er bare med at prøve sig frem. Det eneste, der er rigtig farligt er at blande Japan-spil med EU/USA, da memory-kortet ryger sig en tur (de er formatteret forskelligt).
seebergseebergSkrevet 10/01-07 19:42, rettet 10/01-07 19:44 
Hvorfor ikke bare vente på at Datel får lavet en Wii kompatibel Freeloader? Den er shjv. under udvikling.

EDIT: Den er åbenbart allerede ude!

Freeloader Wii
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JmogJmogSkrevet 10/01-07 20:08 
Det er den almindelige. Den virker kun på US Wii.
CoreCoreSkrevet 10/01-07 20:12 
Hølmkjær>
Virker US spil med PAL savegames, i enkelte tilfælde eller slet ikke?

Jeg har kun forsøgt mig med Star Wars: Rogue Leader, og her gør de i hvert fald ikke.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
seebergseebergSkrevet 10/01-07 21:29 
Jmog>
Det er den almindelige. Den virker kun på US Wii.

Prøv at forstør billedet af Freeloaderen. "For european console"
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
JmogJmogSkrevet 10/01-07 21:47 
Jeg tager det i mig igen med et stort smil :-D

Sådan en skal jeg i hvert fald have.
QQSkrevet 10/01-07 22:18 
seeberg>
Hvorfor ikke bare vente på at Datel får lavet en Wii kompatibel Freeloader?

Det ville jo ikke løse mit problem? Problemet ligger i at PAL spillene ikke er i 480p, som mange af US spillene er.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
seebergseebergSkrevet 11/01-07 00:29 
Hvis du bruger Freeloaderen til at køre US Cube spil på Wii'en skulle du gerne kunne få 480p.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
QQSkrevet 11/01-07 21:49, rettet 11/01-07 21:50 
Nu har jeg købt den. Glæder mig til at se om den kan holde Wii'en i 480p i GameCube mode. Ifølge Wii-manualen går Wii automatisk til 576i/480i når man isætter GC spil. Men jeg tror nu godt Datel har fundet ud af at omgå Wii-softwaren. Som altid.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
seebergseebergSkrevet 15/01-07 15:27 
Kan nu bekræfte at det virker! 480P på PAL Wii med US GameCube spil vha. den opdaterede Freeloader. Har prøvet Metroid Prime og RE4. Det ser jo blændende ud!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
QQSkrevet 15/01-07 15:42 
Super NICE! Fik den lige ind ad døren i dag, men har endnu ingen spil at teste det med.
Du skulle bare sætte discen i, vente til den havde læst den, lade vær med at trykke start og derpå isætte NTSC discen og så først der trykke start, ik?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
seebergseebergSkrevet 15/01-07 15:50 
Jep og husk at holde B nede, når discen booter ;)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
QQSkrevet 15/01-07 15:51 
Aktivering af 480p?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ChronoChronoSkrevet 15/01-07 16:51 
Det lyder jo godt! Kunne være man skulle prøve udskifte nogle af sine PAL-titler med US-titler så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
seebergseebergSkrevet 15/01-07 19:02 
Hølmkjær>
Aktivering af 480p?

Præcis. Kan i samme ombæring fortælle at pal saves ikke dur med us spil. Hverken i RE4 eller Metroid Prime kunne jeg loade mine saves.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
QQSkrevet 15/01-07 20:21 
Så må jeg jo bare starte forfra på en omgang fortræffelige spil ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 17/01-07 15:59, rettet 17/01-07 15:59 
Jeg kan ikke få det til at virke :S Har lige fået F-Zero og Metroid ind ad døren men jeg gør tilsyneladende et eller andet forkert. Kan du ikke lige give en gennemgang af proceduren, jeg må have overset noget...

EDIT: Det virker fint på min gamecube
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
seebergseebergSkrevet 17/01-07 18:26, rettet 17/01-07 18:26 
Smid freeloaderen i din Wii og boot. Vent til startsiden på Freeloader-discen ber' dig om at skifte disc. Straks efter du har smidt dit US spil i din Wii holder du 'B' nede på GameCube controlleren. Der skulle nu meget gerne komme en tekst op på skærmen, hvor der spørges til om du vil køre spillet i progressive scan.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
QQSkrevet 17/01-07 18:58 
Problemet er at jeg slet ikke kan starte et US spil. Jeg smider først Freeloaderen i. Hvis jeg trykker Start rebooter min Wii bare, og hvis jeg bare venter på Wii Channel, sker der intet, GameCube logoet bliver stående. Tager jeg Freeloaderen ud igen og isætter US-spillet, melder den "Unable to read disc".
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 17/01-07 19:26 
Det kan være at det også blev rettet i den seneste firmware :S Hvilken firmware har du, Seeberg? Jeg har 2.1E
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
seebergseebergSkrevet 18/01-07 10:06 
2.1E og Freeloaderen er version V1.0E.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
QQSkrevet 18/01-07 12:59 
argh.... Så ved jeg ikke hvad der er galt! Hvad gør jeg forkert!?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 18/01-07 14:10 
Problem løst! Freeloaderen kan tilsyneladende kun starte når 16:9 er slået til i Wii Settings. Så nu virker det fint.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig