X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Længere component kabel?


Svar
SupaflySupaflySkrevet 08/01-07 19:29 
Jeg har brug for et component kabel til Xbox 360'eren der er længere end de 2,4 meter som det standard-medfølgende i Premium udgaven er.

Har dog ikke haft held med at finde noget, hverken på amazon, play.com, spilpriser.dk osv.

Noget hjælp? På forhånd tak.
QQSkrevet 08/01-07 20:24 
Hvor meget længere skal det være? Snakker vi et par meter, kan du jo altid købe et almindeligt component kabel i den længde du ønsker at forlænge med... Skal jeg selv bruge til min Wii + Projektor...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SupaflySupaflySkrevet 10/01-07 19:33 
Bare et par meter. 1 eller 2 meter formodentlig.

Men hvor kan jeg så få sådan et "almindeligt component kabel"? Det skal jo trods alt passe til en 360'ers output stik.
JmogJmogSkrevet 10/01-07 20:01 
Componentkabler kan du få mange steder. Jeg tror selv Fona og den slags forretninger har dem. Dog sjældent nogen gode.

Jeg ville smutte ind på AV-connection. Selv deres billigste componentkabler er glimrende. Det vil typisk være han-han kabler, men han->hun konverterstik (plastikdims på 5cm) kan du få de fleste steder, der handler med elektronik og kabler til omkring 5-10kr stykket. Nok også hos av connection men anstrengelsen ved at finde linket var så stor at jeg lige må sidde og puste lidt ud ;-)

AV connection
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-07 21:20 
Signalkabler & tilbehør > Billedekabler > Component - YCbCr / YPbPr

Se helt nede i bunden af siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SupaflySupaflySkrevet 11/01-07 20:44 
Ugh. Havde håbet på at man bare kunne købe et længere istedet for at købe adaptere osv. Har købt gennem AV-Connection før, de er udmærkede, jeg havde bare håbet på jeg var fri for mellemled mellem ledninger.

Ihvertfald tusind tak for hjælpen.
QQSkrevet 11/01-07 21:20, rettet 11/01-07 21:25 
Så vil jeg lige benytte tråden til et andet component relateret spørgsmål.

Er der nogen der kender til nogen gode component switchbokse? Jeg har fundet masser af elektroniske, men min erfaring med sådanne, er et næsten uundgåeligt tab i kvalitet, plus en langt højere pris, bare for at få et smart system. Jeg er mest ude efter en "mekanisk" switchbox, I ved, ligesom de gamle printer-omskiftere. Det kan laves meget simpelt, med en drejeknap der vælger input. Selv har jeg i øjeblikket en Fuldmonteret Scart Data Transfer Switch som jeg fandt på Ebay for 20 kr. Den er grim og bruger ingen strøm overhovedet, til gengæld er der intet tab i kvalitet.
Længere component kabel?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 13/01-07 00:20 
Hølmkjær>
Er der nogen der kender til nogen gode component switchbokse?

Jada. Den her:
http://zektor.com/hds41/index.html

Den har fire component inputs (og coax og optisk bl.a.) og ét output. Kvaliteten er sublim - dvs. der er absolut intet kavlitetstab.

Der er flere andre modeller med f.eks. også HDMI og flere inputs men den jeg linker til har jeg selv og har ikke fortrudt et sekund at jeg købte den (direkte fra Zektor forøvrigt). Min Xbox, Xbox 360, Wii og DVD-afspiller står permanent koblet til den.
QQSkrevet 13/01-07 00:26 
Hmmm... Synes nu $259 er lige lovlig meget for noget der ikke gør andet end at skifte source. Så hellere gøre det manuelt.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-07 00:34 
Du kan bare bruge nogle VGA til Component adaptore og så bruge den box der som switch. Det har jeg selv gjort med en lige magen til, men der er altså kvallitets tab ved at bruge den... I hvert fald i opløsninger på 720p eller over.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 13/01-07 00:44 
Hvad med en klassiker som den her?

Tryk mig
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 13/01-07 01:00 
Den vil sikkert være ok. Men hvis du ikke kan acceptere signaltab, så skal du have en Zektor.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig