X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Indretning af værelse


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/01-07 15:50 
Efter at være flyttet ind på et 12 km2-værelse, og brudt med eks'en, skal der noget fornyelse til. Ja! Helt korrekt jeg har nu muligheden for at gøre FULDSTÆNDIG ligesom jeg vil med indretningen (der er selvfølgelig en hvis begrænsning med hensyn til pladsen).

Indtil videre leger jeg med to ideer:

1. Der skal tegnes et (spilrelateret)motiv på den ene væg. Jeg er selv en rimelig habil tegner, og har egentlig bare brug for forslag til hvad motivet skal være (Helst et motiv der kan laves som stregtegning, og tåle at blive forstørret x-antal gange).

2. For at gøre det hele lidt mere hyggeligt, vil jeg have et gulvtæppe. Jeg så en gang i et af de mange boligprogrammer, at man kunne få udskåret et tæppe, hvor man selv definerede profil, og udskæring. Nogen der kan huske eller ved hvor dette kan lade sig gøre?

I al almindelighed er jeg på udkig efter diverse indretningsgenstande med spilrelaterede motiver - her tænker jeg f.eks. på nogle små kurvelamper med mario-motiv, så hvis nogen ligger inde med info om disse vil jeg meget gerne hører det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 08/01-07 15:54, rettet 08/01-07 15:55 
Echelon VI>
(der er selvfølgelig en hvis begrænsning med hensyn til pladsen).

Så har du rigtig meget skrammel med dig, hvis 12 km2 ikke kan gøre det ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TLTLSkrevet 08/01-07 17:47 
Er det en god ide at indrette hele sit værelse så der er spil over alt... Jeg mener. Det KAN jo godt blive lidt for meget.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
la0sla0sSkrevet 08/01-07 17:59, rettet 08/01-07 18:01 
Ja. Jeg går udfra at målet også er at få nye potentielle kærester på besøg, og der er det måske knap så fedt at besøge Marios spillehybel :)

Hvad med i stedet at anrette tingene sådan supernice og minimalistisk så det ser sweet ud, i stedet for alt for meget teenage-kabler ud over det hele lir :)

Hehe, jeg driller lidt. Hvis du vil have noget godt gaming på, hvorfor så ikke få en arkademaskine og male den, det gi'r noget street cred om noget!

Skal man foreslå et motiv så hvad med noget Street FIghter lir? En figur på en blæret baggrund? Eller er du en vild tegner så lav den der cyborg ninja fra MGS.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 08/01-07 18:22 
la0s>
Ja. Jeg går udfra at målet også er at få nye potentielle kærester på besøg, og der er det måske knap så fedt at besøge Marios spillehybel :)

Mit værelse er temmelig nørdet, det plejer ikke at afskrække den slags. :P
Tror de fleste piger synes det er sødt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BaggyBaggySkrevet 08/01-07 18:25 
Sumez>
la0s>
Ja. Jeg går udfra at målet også er at få nye potentielle kærester på besøg, og der er det måske knap så fedt at besøge Marios spillehybel :)

Mit værelse er temmelig nørdet, det plejer ikke at afskrække den slags. :P
Tror de fleste piger synes det er sødt.

Ellers også siger det bare noget om de piger du ser.. :D
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
ChronoChronoSkrevet 08/01-07 19:43, rettet 08/01-07 20:25 
Hvis du vil male noget på væggen så synes jeg det fedeste ville være noget lavopløseligt pixelgrafik forstørret meget op. F.eks. Chun Li fra Street Fighter. Bare en enkelt sprite i den ene side af væggen så det ikke virker alt for voldsomt.

Vi har ikke malet på væggene, men vi har en hel del billeder fra spil hængende. Mest noget jeg har sat sammen af originalgrafik.

Civilization, Zelda 3 og Chrono Trigger in-game collager:
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/spilind1.jpg

Chrono Trigger plakater og Super Mario Bros. speed-run:
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/spilind2.jpg

Kingdom Hearts:
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/spilind3.jpg

Og nogle Zelda-billeder på børneværelset som jeg ikke lige kan fotografere nu.

Kollager i høj opløsning og grim men næsten download-venlig komprimering:
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/map-1000v2.jpg
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/map-civv2.jpg
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/map-zeldav2.jpg
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/map-mariov2.jpg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 08/01-07 19:53 
Det ser dæleme nice ud Jimmy! Hvordan har du printet dem ud?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 08/01-07 20:32 
De er fremkaldt hos pixum.dk - i A3 størrelse cirka.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
EchoEchoSkrevet 08/01-07 20:46 
la0s>
Hvad med i stedet at anrette tingene sådan supernice og minimalistisk så det ser sweet ud, i stedet for alt for meget teenage-kabler ud over det hele lir :)

Det var også min første tanke.


Wehner>
Det ser dæleme nice ud Jimmy! Hvordan har du printet dem ud?

Især den sidste med Mario banerne i deres fulde længde (: Den er for vild!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 09/01-07 00:34 
Her er en guide til hvordan det skal gøres:
http://www.vgb.no/138/perma/87394/
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-07 01:45 
Er jeg den eneste der ikke kan se de billeder Chrono har linket til?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-07 02:40 
Der nu ikke særlig meget "teenage" over mit værelse lige p.t. - minimalisme rammer indretningen ret godt indtil videre. Det er jo ikke fordi at ALT på værelset er spilrelateret. Det er mere pynteting, som billeder osv. Jeg kan eventuelt lige uploade nogle billeder så i kan se det.

Det er vist en gammel skrøne at piger rynker på næsen når de opdager den nørdede side af deres drenge bekendtskaber. Det handler jo egentlig meget mere om hvordan man fremstår som person - de fleste piger bliver ret overraskede over at jeg har en SÅ nørdet side (men det skræmmer dem dog ikke - på trods af et godt udseende :p). Det hjælper desuden når man fortæller at man arbejder proffesionelt inden for branchen :)

Jeg siger tak til Chrono, men jeg kan desværre ikke se billederne.

Flere forslag modtages gerne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BlossomBlossomSkrevet 09/01-07 08:54 
Nu vi snakker nørdet..

Jeg har da Mariokart sengetøj ;-D

Hvad angår tegning på væggen.. Hvad så med at tegne en kvindelig spilfigur.. Så har du samtidig noget lækkert at se på..

Tror faktisk at de fleste piger ville synes at det var mindre nørdet og mere mandigt, hvis der var tegnet en lækker tøs fra DOA eller f.eks Yuna fra FF ;-), end hvis der er tegnet en eller anden stor robot/kriger el. lign.

Du kunne også tegne forsiden fra Soul Calibur spillet.
Personligt synes jeg det er et fedt billede.

Og så lige en anden ting.. 12 m2 ?!
Hvor sover du henne ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 09/01-07 09:01, rettet 09/01-07 09:01 
Blossom>
Tror faktisk at de fleste piger ville synes at det var mindre nørdet og mere mandigt, hvis der var tegnet en lækker tøs fra DOA eller f.eks Yuna fra FF ;-), end hvis der er tegnet en eller anden stor robot/kriger el. lign.

Mon ikke de nærmere føler sig lidt udfordrede, for ikke at nævne "underudviklede"? :P

Og så lige en anden ting.. 12 m2 ?!
Hvor sover du henne ??

Jeg boede 3 år på 12m², det er et typisk kollegieværelse. Der er masser af plads til en seng, men det er nu alligevel rart at have fået en rigtig lejlighed nu..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 09/01-07 10:03 
Blossom>

Jeg har da Mariokart sengetøj ;-D

Der er også de vist meget udbredte Mario-puder

Tror faktisk at de fleste piger ville synes at det var mindre nørdet og mere mandigt, hvis der var tegnet en lækker tøs fra DOA eller f.eks Yuna fra FF ;-), end hvis der er tegnet en eller anden stor robot/kriger el. lign.

Jeg vil heller have en kæreste med en stor robot på væggen end en næsten nøgen kvinde, men det er bare min smag. Særligt hvis nørden kan fortælle om spillet og om hvilken fantastisk spil(figur)det er.

Ellers vil jeg foreslå Tetris reolen, den vil jeg nemlig selv gerne have. Kan dog ikke lige finde link til den
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
3of193of19Skrevet 09/01-07 10:22 
Konsolkongen>
Er jeg den eneste der ikke kan se de billeder Chrono har linket til?

Kunne heller ikke se dem i aftes. Nu virker de uden problemer...
HeroldHeroldSkrevet 09/01-07 11:00 
Søster Salsa>
Jeg vil heller have en kæreste med en stor robot på væggen end en næsten nøgen kvinde, men det er bare min smag. Særligt hvis nørden kan fortælle om spillet og om hvilken fantastisk spil(figur)det er.

Der kan da også godt være nøgne damer i fantastiske spil!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillgoreKillgoreSkrevet 09/01-07 11:05 
Ahhh Tetris reolen... Den kunne jeg også godt tænke mig. De har lavet en ny model siden jeg sidst kiggede.
Men så vidt jeg husker er den vanvittig dyr?

Link...
SumezSumezSkrevet 09/01-07 11:43 
Jo, den er vanvittigt dyr
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/01-07 11:45 
Chrono>
Civilization, Zelda 3 og Chrono Trigger in-game collager:
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/spilind1.jpg

Heh, jeg troede først det var Zelda 3-kortet i havde indrammet. Kunne være man skulle gøre det. :)
Hvor har i chrono-artworket fra?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 09/01-07 14:26 
Nej, kun Kakariko og omegn :)

Det Chrono Trigger-artwork fulgte med til SNES-spillet. Der er kort på bagsiden.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KajikaKajikaSkrevet 09/01-07 14:40 
Et alternativ til Tetris reolen (som iøvrigt er rigtig flot, omend jeg ville være bange for at brikkerne røg fra hinanden :p) er at købe en masse "små" kvadratiske spejle, og så sætte dem op som en tetris bane, noget jeg selv har tænkt mig at eksperimentere lidt med når jeg skal om-indrette omkring min fødselsdag.

Leder du efter noget der ikke er for gamer inspireret, syntes jeg du skulle tage et kig på Poul Pava, jeg har et par stykker hængende, som jeg er rigtig glad for :)

Poul Pava
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-07 15:09, rettet 09/01-07 15:13 
Pavas moderne kunst passer desværre nok ikke ind i resten af værelsets indretning, selvom jeg syntes han er spændende.

Nu virker billederne igen og jeg er ret vild med dem du har sat op Chrono. Jeg har selv fem rammer hængene i en lige linie, med nogle covers fra Lucas Arts Point n' Click-adventures (Monkey Island 4, Monkey Island, Maniac Mansion, Zak McKracken og Indiana Jones: FOA), over mit fjernsyn. Det er nogle ret gode motiver, og ser ikke alt for nørdede ud ;)

Måske jeg skulle finde nogle wall-hangers istedet for at bevæge mig ud i at male på væggen? Det ser måske lidt bedre ud. Problemet er bare at jeg helst vil have ét stort motiv hængene (2x1,5m), det er bare svært at finde et der opfylder disse krav - specielt hvis det skal være spilrelateret. Jeg nægter at have en så stor Lara Croft eller en DOA-pige hængene (det er nok lidt for jeg-barbarer-mig-fire-gange-om-dagen-agtigt til mig ;)

Jeg sover selvfølgelig på selve værelset. Det er ikke særlig stort, men plads nok til mig - man skal dog værre omhyggelig med jævnligt at smide ud (hvilket vel egentlig passer godt til min generation der så tit bliver erklæret for en brug/smid væk-generation)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 09/01-07 15:35 
Poul Pava! Det er alt for ordinært til min smag, og da ikke noget at råbe hurra for ;-)! Typisk den slags som bliver lavet på samlebånd og ikke har noget som helst på hjerte! Noget man kan købe i Ikea sammen med sin nye stegepande...

Sorry det er ikke for at fornærme nogen, men det er ikke god kunst hvis jeg skulle bedømme det, men der er selvfølge heller ingen der har spurgt om min mening ;-)! Er bare nødt til at få lettet mit hjerte når jeg ser de malerier.
Bashful Neophyte
KajikaKajikaSkrevet 09/01-07 16:40 
Bevares, hver mand sin mening
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
nerosnerosSkrevet 09/01-07 17:05 
Jo da smag og behag. Jeg luftede bare min helt egen mening. Sådan er kunst jo endten kan man lide det eller også kan man ikke. Helt enkelt er det jo sådan set.
Bashful Neophyte
BlossomBlossomSkrevet 09/01-07 17:17 
Sumez>
Mon ikke de nærmere føler sig lidt udfordrede, for ikke at nævne "underudviklede"? :P

Det kan du da have ret i, men det vil jeg mene kommer an på alder. Nu ved jeg jo så ikke lige hvor "gamle" de besøgende piger vil være.

Men selvf. det er smag og behag.. Det kan da godt være at jeg er sær, men jeg ville ikke have noget imod at der kom en habil tegner og griflede Yuna på min væg ;-). Der er jo ikke nogen der siger at hun behøver at være nøgen.
Nu var det så også lidt i relation til ønsket om ikke at være for nørdet. At kigge på piger er jo en generel mandeting ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 09/01-07 17:20 
Du kunne også bevæge dig ned i den nærmeste Merlin forretning f.eks..

Jeg har da fået en kæmpe papstander de havde i vinduet under releasen af Nintendogs. Den kan sagtens hænge på væggen, og dem har de ofte med forskellige spilfigurer på.
Den jeg fik måler vel, 1x1½ m.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Zzap!Zzap!Skrevet 09/01-07 18:30 
Echelon VI>Jeg har selv fem rammer hængene i en lige linie, med nogle covers fra Lucas Arts Point n' Click-adventures (Monkey Island 4, Monkey Island, Maniac Mansion, Zak McKracken og Indiana Jones: FOA), over mit fjernsyn. Det er nogle ret gode motiver, og ser ikke alt for nørdede ud ;)

Jeg må lige høre hvor du har købt dem. Jeg har set dem hos fyren i det link jeg kom med tidligere, og troede at det var noget han selv havde fået trykt i dyre domme. Men jeg kan efterhånden forstå at det er noget man kan købe?
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-07 21:06 
Nope! Det er skam noget jeg selv har fået trykt. Med det rigtige papir, og en god printer (PIXMA IP5200 - printer bedre end fotohandlerens kvalitet), kan man selv lave et ovenud proffesionelt resultat. Det vigtigste er selvfølgelig at finde billederne i høj opløsning, for at få et tilfredsstillende resultat (Jeg har et link men jeg ved ikke om det er ok med staben at linke til de omtalte covers?).

Udover de fem rammer, hænger der fire mindre rammer ved siden af mit skrivebord, henholdsvis med Super Mario Bros. 3, Donkey Kong Country, Yoshis Island og Metroid Prime som jeg desværre ikke har et link til.

Jeg må se at få smidt nogle billeder op, så i kan se hvordan det ser ud.

Papfigureren er faktisk en god ide - men den skulle være forholdsvis fejlfri. Måske ville det virke lidt for kluntet. Det er ihvertfald et udemærket forslag.

Det glæder mig med alle de mange forslag, fortsæt endelig!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-07 21:38, rettet 09/01-07 21:41 
Så fik jeg taget et par billeder - bær over med den manglende oprydning. Værelset er ikke færdigindrettet, og det ser derfor herrens ud hist og her, så her skal også tages visse forbehold :)

http://www.geocities.com/morten_from/skrivebord.JPG
Her kan de fire små billedrammer ses - jeg er ret tilfreds med resultatet, men kan som sagt ikke huske hvor de er fundet. Jeg går rundt med en lille ide om at købe et ur mere og hænge det ved siden af det der er i forvejen. Over det ene ur skal stå "copenhagen" og over det andet et eller andet virtuelt bynavn - her mangler jeg igen gode forslag?

Rullegardinet har jeg planer om at skifte ud - overvejer at købe et hvidt mørklægningsgardin, og lave noget kreativt på det. Det er dog ikke lige det der har første prioritet.

http://www.geocities.com/morten_from/linje.JPG
Her ses de fem covers. De hænger over værelsets alter som jeg desværre ikke kunne indfange...

http://www.geocities.com/morten_from/alter.JPG
...Det kunne jeg til gengæld her (fjernsynet trænger godt nok til en afstøvning). Planen er at hænge et par hylder op på henholdsvis den ene og anden side af fjernsynet, så der er plads til alle de mange bøger og dvd-film jeg skal ha læst/set i forbindelse med mit studie (medievidenskab).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 10/01-07 08:22 
Indiana Jones "Fate of Atlantis", er det ikke det den nye film skal hedde eller handle om?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/01-07 14:02 
Nej de rygter er vist forlængst fejet af vejen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/01-07 14:24, rettet 10/01-07 14:26 
Okay! Possible scripts... Det ligger da tæt op af hinanden, men ingenting er jo sikkert endnu.

"Indiana Jones and The Lost Continent" is the title of one of the possible scripts being considered.

Link...
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 07/02-07 12:51 
Måske originalt Monkey Island-art?

Find det på eBay
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/11-08 18:27 
Så er det ved at være tid til at genoplive tråden igen :) Det er ikke det helt store der skal ske denne gang - der er egentlig også sket meget efter jeg sidst uploadede billeder kan jeg se, men de bliver opdateret når det næste projekt er færdigt.

Ideen er den, at lave et fedt motiv på en bordplade, da den gamle alligevel skal skiftes ud, på grund af slid. Som sagt er jeg selv en rimelig habil tegner, så det klare jeg med et par sprittuscher eller lignende. Regner med derefter at smide noget pleksiglas/almindeligt glas henover det færdige motiv, og fyrer nogle nedsænkede skruer i skidtet, så det er ordentligt beskyttet.

Da de fleste links ikke virker længere, og der er tale om en anden opgave, kunne jeg godt tænke mig at få jeres hjælp endnu en gang. Motivet skal selvfølgelig helst være spilrelateret, som altid :) Alle forslag er velkomne, også de mere detaljerede, såsom gamle motiver fra spilæsker osv. Målene på bordpladen er ca. 180x60 cm.

Jeg ønsker mig desuden en stor sækkestol. En Fatboy er selvfølgelig oplagt, men da jeg synes de er ekstremt dyre, og får ondt i øjnene af at glo på det nylon-stof, de er lavet af, tænker jeg på selv at smække en sammen, af gamle jeans. Det er et langt skud, jeg ved det, men er der nogen herinde fra, der har nogle pointers til dette projekt? Jeg ved hvor jeg kan finde materialerne, og at det nok er en god idé at sy en inderpose til fyldet. Er der ellers andet?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 21/11-08 18:37 
Hvis det var mig, ville jeg helt klart tage første bane fra Super Mario Bros, og smide under bordpladen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/11-08 18:41 
Det er slet SLET ikke nogen dårlig ide!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/11-08 18:45 
Jeg tænker desuden på at indbygge min scanner i bordpladen, da der ikke rigtigt er plads til den andre steder. Burde en sådan ikke kunne scanne gennem en tynd pleksiglasplade?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig