X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Titel glemt


Svar
IsrafelIsrafelSkrevet 06/01-07 20:42, rettet 06/01-07 20:43 
Det bliver nok en hård nød at knække, da de fleste af jer nok ikke er fra den tid.

Men jeg søger titlen på et C64 spil, som jeg brugte en del tid på. Jeg vil tro, at det er udgivet omkring '88.

Jeg kan ikke huske udgiveren, men jeg kan forklare lidt om spillet.

Det er et shoot'em up, horizontal side-scrolling.
Man kører i en jeep og kan kaste en lille hvid dims foran sig, som vel skal forestille en granat eller noget.
Baggrunden flyver sindsyg stærkt forbi og det er altid den samme tætbevoksede skov.
Det eneste man laver er, at hoppe over tønder, modkørende jeeps og tanks. Som man selvføelig også kan prøve at tage ud med en granat.
Egentlig er spillet enormt kedeligt, men jeg kunne nu godt tænke mig, at finde ud af hvad det hed.
Man havde vidst også noget fuel der løb tør, hvis ikke man samlede nogen F klodser op på vejen.
Når en bane var klaret, gentog den sig igen på et sværre niveau.
Well Done stod der mellem hver bane kan jeg huske.
Men hvad hed spillet...?
GreaseballGreaseballSkrevet 06/01-07 21:31 
Kender ikke lige spillet, men mon ikke der nogen der gør. De fleste herinde er nok fra før '88
8)
IsrafelIsrafelSkrevet 06/01-07 21:35 
Jeg tvivler på at folk født i '85 husker det som var det igår.
nerosnerosSkrevet 06/01-07 21:54 
Ja jeg er 77'er og har da spillet inormt meget 64'er, men jeg husker ikke lige spillet. Det er ikke noget med, at man skal rede og samle folk op vel?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-07 22:03 
Israfel>
Jeg tvivler på at folk født i '85 husker det som var det igår.

Det kan du have ret i :)

Jeg er selv fra 82 og kan sagtens huske de par C64-spil, jeg spillede i sin tid... dog ikke lige den titel, du beskiver.

Det ser da ud til, vi har et par gamle hunde i flokken ;)
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 06/01-07 22:18 
Jeg er selv fra 80 og kan også huske de titler jeg spillede dengang. Dog kan jeg ikke huske en titler på det spil som tråden handler om. Det lyder bekendt, men så stopper hukomelsen også der :p
KamekKamekSkrevet 06/01-07 22:35 
Sikkert ikke det spil men:

Army Moves?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
IsrafelIsrafelSkrevet 06/01-07 22:59 
Nope, det er ikke det. Jeg siger mange tak for budet i hvert fald.

Jeg har virkelig brugt langt tid på, at finde ud af det. Har siddet og kigget nogen nogen c64 sider igennem, men der er jo fandme flere tusinde spil 8)
IsrafelIsrafelSkrevet 06/01-07 23:01 
Holy ka-fucking-noly.

Jeg fandt det sgu... ENDELIG!!

Det tog mig så lige 3 timer, at kigge commodore.tv igennem. Alle de andre sider, som Lemon64.com og C64.com havde det ikke, trods at der også der var flere tusinde titler.

Nu kan jeg endelig sove trygt igen.

Mission Monday
silverstarsilverstarSkrevet 06/01-07 23:02, rettet 06/01-07 23:06 
Et andet bud, der dog ikke passer på alt du beskriver, men var en klassiker i arcadehallerne:

Edit: Doh, for langsom. Nice at du fandt det :)

Moon patrol
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
TheDukeTheDukeSkrevet 06/01-07 23:46 
Mit bud havde nok været Silkworm :D
Der er ikke en klokke der ringer ved det der Mission Monday.
IsrafelIsrafelSkrevet 07/01-07 02:56 
Hvorfor blev tråden egentlig flyttet hen til retro?

Der står at retro gælder gamle konsoller og spil. Commodore 64 er ikke en konsol.

Personal Computer derimod er det jo netop. Og dertil står alt vedrørende spil til pc og andre computerplatforme.

Commodore 64 er jo en computerplatform. Såeh...
RJKRJKSkrevet 07/01-07 03:15, rettet 07/01-07 03:15 
Hvis vi skal være ordkløvere, så er det vel stadig et "gammelt spil", ergo passer det ind under beskrivelsen. Retro er alt gammelt, uanset platform. Og det er ikke stedet at diskutere det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 08/01-07 10:58 
Jeep commander
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig