X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye regler i EB Games?


Svar
RooneyRooneySkrevet 04/01-07 16:02 
Jeg var nede i EB i dag, fordi jeg påtænkte at returnere et spil jeg havde købt, for lidt under en uges tid siden.

Ekspedienten giver sig så til at lave et gavekort til mig, påført spillets pris, hvorefter jeg beder om bare at få pengene retur (jeg har bonnen med). Han siger at spillet skal være i folie, for at jeg kan få pengene retur(!) Mit spil var ikke købt som en julegave eller ... Se hele indlægget
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
83 emne(r).
« < 1 2

Svar
CoreCoreSkrevet 09/01-07 23:21 
Hvor må det være fedt at bo i Aalborgs alskuende øje, og kunne dømme hele spilindustrien (både detail- og udvikler-siderne) ud fra én butik i byen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 09/01-07 23:34, rettet 09/01-07 23:39 
Min snak går vist ikke eksklusivt på Aalborg. Er ret sikker på, at Boston ikke kun opererer i Nordjylland..

Jeg vil osse arbejde i EB, så jeg kan få den service som kunderne ikke må få(!)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-07 23:41 
Spis en kiks.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 09/01-07 23:41, rettet 09/01-07 23:42 
Rooney>
Min snak går vist ikke eksklusivt på Aalborg.

Gæt hvad...det har jeg gjort.

Du beskylder Konsolkongen for at bryde regler til egen fordel, ud fra egne erfaringer fra én butik.

Du dømmer hele EB-kæden til at sælge brugte spil som nye, baseret på egne erfaringer fra én butik.

Du kan vurdere hele spil og deres kvaliteter ud fra et besøg hos en demo-unit i én butik.

Lur mig om ikke det er den samme i alle tre tilfælde.

Men lad os lade som om at du har ret i din anklage i det her tilfælde. Og konsolkongen p.g.a. en flink chef får lov til at bøje reglerne. Falder din verden så sammen?

Buschauffører kører også gratis med bussen, bagere betaler ikke for deres morgenbrød, avisbude får gratis aviser, biografansatte ser gratis film og anmeldere får gratis spil.

Ansatte har fordele alle steder. Tør øjnene og lev med det!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 09/01-07 23:56 
Konsolkongen indrømmer selv at han bryder regler - takket være en chef der gør det samme.

Ja - jeg stoler ikke på EB kæden.

Undskyld, hvad? 45 minutter med Lost Planet, var ikke nok til at bedømme styringen og de par missioner jeg spillede? Jeg skrev KUN om det jeg havde spillet i spillet; Jeg bedømte ikke resten af spillet, for jeg gider ikke spille resten af spillet.

Jeg er udemærket klar over at ansatte har fordele, men det er li'som ikke det det handler om her, og det ved I to osse godt. I kender EB's politik overfor kunderne. I synes det er i orden at tilsidesætte købeloven; Det må I jo gøre, siden I tager så let på hvad den butik gør.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 10/01-07 00:02 
Herold>
Er det ikke direkte mod købeloven, hvis man bliver afvist i at reklamere det produkt man har købt i en forretning?

Jo det er. Jeg har set unge knægte være nødt til at tage en forælder med ind i butikken (gæt selv hvilken butik), for at få butikken til at tage imod en defekt konsol. Det er utroligt at det skal være sådan.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-07 00:03 
Yay, jeg har adgang til at få taget røntgenbilleder og måske slippe for køen på skadestuen :-)

Mht. butikkens ansvar ved reklamationer har jeg en hel del fortællinger om gode erfaringer med MS-service (hente/bringe Xbox og slippe for at slæbe dyret ned i en butik og derfra overlade det til skæbnen om der går 4 måneder før den dukker op igen, fordi butikken blot er et unødigt ekstra led mellem forbruger og produkt). Så hvis MS ligefrem er bedre end købs-butikken har jeg ikke noget imod at butikken henviser mig til mere kompetent og smidig fejl-afhjælpning end de selv kan tilbyde... så kan de bryde alle de regler de vil i den sammenhæng, bare jeg får det bedste ud af det.
HeroldHeroldSkrevet 10/01-07 00:14 
Ja, MS-løsningen er helt sikkert bedre... Og EB må gerne tilbyde den, men de må ikke afslå at reklamere. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 10/01-07 07:41, rettet 10/01-07 08:07 
Rooney>
Jeg er udemærket klar over at ansatte har fordele, men det er li'som ikke det det handler om her

Hmmm, jo det er det jo...

Rooney>
I synes det er i orden at tilsidesætte købeloven; Det må I jo gøre, siden I tager så let på hvad den butik gør.

Det ved du jo heller ikke om denne butik gør. Du mener at vide at én i Aalborg gør. Andre kan du jo af gode grunde ikke udtale dig om.

Jeg ved kun hvad EB i både Svendborg og Aalborg gør, ud fra jeres udsagn. Men faktisk er kunderne bedre stillet med MS support end den danske købelov.

Egentlig har kunderne kun 6 måneders reklamationsret indenfor formodningsreglen, hvori butikken skal ombytte eller reparere apparatet for kunden. Sidstnævnte kan i mange andre tilfælde nemt tage helt op til tre uger, og kan kun foregå ved at kunden indleverer maskinen i butikken. Microsoft har en typisk reperationstid på to uger, og sender et bud hjem til bopælen efter konsollen, hvor den også bliver leveret igen.

Efter de 6 måneder er der ifølge købeloven ikke længere noget at gøre, hvis maskinen har stået på et gulv i et kælderværelse og er blevet fyldt med støv eller hvis kunden selv på hvilken som helst måde kunne have afværget maskinens nedbrud. Microsoft tager dem alligevel ind uden diskution, og ofte helt op til over et år efter købsdatoen.

Hvis man selv brugte hovedet, i stedet for at råbe "SKANDALE!!! VELKOMMEN PÅ FORSIDEN!!!!", så kunne det være at man fandt ud af at man nogle gange i forvejen får mere end hvad man har krav på. Nogle mennesker mener bare altid at de da må have krav på mere.

Det er rigtig at butikken ikke bare må afvise dem (det kunne jeg heller ikke selv finde på at gøre), men alternativet er jo at butikken bare kører den via MS support for kunden. MS support er praktisk talt umulige at komme igennem til i butiksåbningstider, og da de færreste butikker lukker midt på dagen, fordi at ekspedienterne skal til at snakke i telefon, så er sådan noget nødt til at vente, på at de ansatte har tiden til det. Dertil skal lægges en dag i begge ender af processen til aflevering og afhentning i butikken, så under alle omstændigheder er der mindst ventetid ved at gøre sådan noget selv. Måske er det derfor at butikken foretrækker at henvise kunderne til MS support. Kunne det tænkes at det kunne have forbigået dine observative ører at det rent faktisk er i kundens interesse?

Det eneste vi indtil videre har på bordet er at, du mener at vide at EB i Aalborg notorisk afviser alt. Jeg kender ikke EB's interne retningslinier for behandling af defekte maskiner, men i Konsolkongens indlæg, kan man faktisk læse at de på trods af alt har en mulighed for at sende maskinerne tilbage til baglandet som plan B. Hans konsol er jo ikke bare blevet ombyttet og smidt ud eller solgt igen.

Ergo: Ingen regler brudt, ingen købelov omgået. Favorisering af nogle kunder måske, men det er ikke forbudt, og ansatte har fordele alle steder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JloweJloweSkrevet 10/01-07 11:07 
Core + Konsolkongen, jeg er så vidt mulig enige i jeres indlæg og Rooney har ikke ret til at dømme en kæde på en butiks opførsel.
Men en butik må ikke bryde købeloven, om det så er en bedre service at MS henter eller ej. Kunderne SKAL have lov at aflevere maskinen tilbage til det sted de har købt den, og så er det butikkens pligt at løse problemet. Ikke noget med at sende kunden hjem igen med et telefonnummer, eller vente på at knægten tager sin far med. Core, du nævner 6 måneder, men der er jo faktisk 6 måneder mere, det hedder bare noget andet. Så vidt jeg husker skal forbrugeren først argumentere for at fejlen altid har været de efter 12 måneder?
Jeg handlede førhen lidt i en EB games i City Vest Århus, og deres service var også so-so. Jeg må indrømme at jeg heller ikke ville turde at købe andet end spil derude. Jeg overhørte at de fortalte en kunde med en 4 måneder gammel PS2 at hvis der var fejl, måtte kunden finde telefonnummeret til Sony DK på nettet!!!? Det er for ulækkert bare at gemme sig bag forklaringen om at de store selskaber selv klarer reklamationer.
Konsolkongen; jeg ville ønske at alle butikker (ikke kun EB games) havde en så super chef som dig, det ville gøre livet nemmere for os forbrugere :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
RooneyRooneySkrevet 10/01-07 11:12 
Core>
Det er rigtig at butikken ikke bare må afvise dem (det kunne jeg heller ikke selv finde på at gøre), men alternativet er jo at butikken bare kører den via MS support for kunden. MS support er praktisk talt umulige at komme igennem til i butiksåbningstider, og da de færreste butikker lukker midt på dagen, fordi at ekspedienterne skal til at snakke i telefon, så er sådan noget nødt til at vente, på at de ansatte har tiden til det. Dertil skal lægges en dag i begge ender af processen til aflevering og afhentning i butikken, så under alle omstændigheder er der mindst ventetid ved at gøre sådan noget selv. Måske er det derfor at butikken foretrækker at henvise kunderne til MS support. Kunne det tænkes at det kunne have forbigået dine observative ører at det rent faktisk er i kundens interesse?

Jeg citerer ikke alt det andet, men vil indskyde, at selvfølgelig kan man få sin vare repareret efter 6 måneder og også et år, uden at blande MS ind i det. Man har to års garanti ifølge dansk købelov. Du får det til at lyde som om man skal købe en extra-forsikring i Fona, for ellers er man på røven efter 6 måneder.

Dernæst svar til det citerede: Du illustrerer fint, hvorfor jeg personligt ikke køber MS hardware i EB Games. Der er alt for meget bureaukrati involveret.

Det er i kundens interesse at EB afviser dem ved disken, istedetfor at yde kunden den service han har krav på, her og nu, for det han har betalt for? Du har ikke hørt skræk historierne om MS supporten? Flere måneders ventetid. Forsvundne konsoller. Medarbejdede der ikke kan give en status på rep. over telefonen, eller i det hele taget finde kundens maskine. Maskiner der kommer retur, uden overhovedet at være fixet. Nuvel - når supporten og rep. gangen fungerer optimalt, SÅ er det en god idé; Når det kører på skinner, SÅ er det en god idé - det vil jeg gerne give dig. Men det er langt fra altid at det sker. Man kan også vælge helt at blande EB's inkompetence og nogle gange MS's ditto ud af billedet, og bare købe sit MS hardware i en butik, som får leveret hos Boston.

Det jeg prøver at fortælle er, at hver gang du lader MS og EB tage hånd om din Xbox 360, så går du i gang med et større gamble. Yes - du kan være heldig at hele forløbet kører på skinner, og du har din konsol igen, indenfor 14 dage. Og så kan du være uheldig at alverdens lort sker.

Nej - jeg er ikke ansat hos Boston eller en af de butikker som får leveret fra Boston, men...overvej alternativet her...køber jeg i sådan en butik, så gambler jeg ikke med de flere tusinde kroner som jeg har brugt i butikken.

Iøvrigt mener nogle - måske er det bare en skrøne - at fordi EB får leveret direkte fra MS themselves, så er det en af grundene til, at EB butikkerne ofte har defekte konsoller på lager; De konsoller som ryger rundt i MS's system, som der kan være det ene eller andet i vejen med (f.eks frankenstein-maskiner, som er stykket sammen af hardware fra andre maskiner der heller ikke virker optimalt), de konsoller har det med at finde vej til EB's butikker igen, simpelthen fordi de cirkulerer rundt i MS's kanaler.

Det hænger jo, et eller andet sted, fint sammen med, at man kan returnere hardware i EB, indenfor 10 dage, og så putter EB det på hylden igen, og sælger det som nyt. Brugt sælger de det ihvertfald ikke som, sålænge du kommer inden 10 dage. Mange defekte og/eller brugte ting, finder vej til EB's hylder. Tag endelig ikke fejl i det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 10/01-07 11:41, rettet 10/01-07 11:43 
Jlowe>
Core, du nævner 6 måneder, men der er jo faktisk 6 måneder mere, det hedder bare noget andet.

Ja, indenfor og uden for formodningsreglen, og reglen hedder at du kun har 6 måneder indenfor og 18 måneder uden for. Mange steder har man dog valgt at holde fast i den gamle regel, om et helt år indenfor, men det er individuelle butikkers egen service-regel, ikke købeloven.

Rooney>
Jeg citerer ikke alt det andet, men vil indskyde, at selvfølgelig kan man få sin vare repareret efter 6 måneder og også et år, uden at blande MS ind i det. Man har to års garanti ifølge dansk købelov. Du får det til at lyde som om man skal købe en extra-forsikring i Fona, for ellers er man på røven efter 6 måneder.

Garanti findes ikke mere, reklamationsret gør, det er ikke det samme. Selvfølgelig er du ikke på røven efter 6 måneder, det jeg siger er at MS tager sig oftest af problemerne selvom de er selvforskyldte (f.eks. støv i maskinen, for varmt placeret og alle de andre forholdsregler manualen indeholder), også efter 6 måneder, og det er mere end hvad man har krav på.

Rooney>
Det er i kundens interesse at EB afviser dem ved disken, istedetfor at yde kunden den service han har krav på, her og nu, for det han har betalt for?

De må slet ikke afvise kunderne ved disken, med mindre man med sikkerhed kan fastslå at maskinen er selvforskyldt ødelagt eller har været åbnet. Men hvis kunden selv gad at løfte røret ville processen være kortere for ham, alternativet ville som sagt være at ekspedienten skal gøre præcist det samme for ham. Det burde ekspedienten også uden tvivl være villig til, men det er stadig til kundens egen fordel at gøre det selv. Der er ikke noget bureaukrati i at skulle have tid til at gøre det, hvis du mener det, så tror jeg ikke du forstår ordet.

Skræk-historierne hører så vidt jeg ved fortiden til. Jeg har i hvert fald kun gode erfaringer med MS support, så måske gør du det forkert.

Jeg har intet med EB at gøre, og kender som sagt ikke deres interne retningslinier, men jeg kan læse. Og jeg læser en lang smøre der indeholder:

"I øvrigt mener nogle - måske er det bare en skrøne...bla...bla...bål...og...brand...Tag endelig ikke fejl i det."

Det hænger ikke helt sammen, så ikke alene dømmer du en hel kæde på erfaringer fra én butik, men du udtaler dig også om deres retur/defekt-struktur udfra hvad der er andres teorier og skrøner (?)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 10/01-07 12:18 
Bare rolig; Jeg dømmer ikke en helt kæde, kun på erfaringer fra én butik. Nogle butikker gør sig dog mere bemærket end andre.

Men kæden er altså stadig ret kikset, uanset hvordan man vender og drejer den.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 10/01-07 12:23, rettet 10/01-07 12:43 
Rooney>
Men kæden er altså stadig ret kikset, uanset hvordan man vender og drejer den.

Det er en smagssag, det vil jeg ikke modargumentere.

Primært fordi at det er folks egen sag, men også fordi at jeg ikke er helt uenig deri.

EB Games hæmmes generelt set af at være styret fra udlandet. Det stiller deres ekspedienter og dermed også deres kunder meget ringere.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-07 13:58 
Jlowe>
Core, du nævner 6 måneder, men der er jo faktisk 6 måneder mere, det hedder bare noget andet. Så vidt jeg husker skal forbrugeren først argumentere for at fejlen altid har været de efter 12 måneder?

Nope.

0-6: ingen problemer.
7-24: potentielt uendelige problemer.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/

Jeg har heldigvis aldrig været i en situation, hvor jeg skulle argumentere for en vares fejl (jeg har været heldig hele livet at købe ting, der holder), men jeg har svært ved at forestille mig situationer, argumenter og ordvekslinger, der gør en reklamation gyldig i 7-24-perioden.
HeroldHeroldSkrevet 10/01-07 14:33 
Det kommer jo helt an på fejlen også. Hvis en komponent fx er brændt sammen, som følge af normalt brug, så er der ingen tvivl om at fejlen var der fra starten af.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 10/01-07 15:20, rettet 10/01-07 15:26 
Core>
Skræk-historierne hører så vidt jeg ved fortiden til.
Det kan jeg så fortælle at de ikke gør. Jeg har næsten lige været igennem turen med flere måneders ventetid, forsvundet konsol, support kan ikke give status eller stikker mig en lodret løgn. Og så har de ikke givet mig en løsning på problemet med at spille Live Arcade spil når min "nye" 360 ikke er koblet til nettet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 10/01-07 15:45 
Det er rigtigt!

Jeg kom også først i tanke om efter indlægget, at du havde en katastrofe-situation. Dog er jeg ret sikker på at du var exceptionelt uheldig, og uanset hvad så ville situationen i bedste fald have været den samme (hvis ikke langt værre), hvis en EB Games-ansat skulle håndtere sagen for dig. Bortset fra at du så ville have en person at skælde ud personligt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 10/01-07 15:55, rettet 10/01-07 15:56 
Jeg er enig i at det er bedre at tage kontakten med MS selv, med mindre man ikke kan kommunikere på engelsk eller kender nogen, der kan gøre det for en.
Med hensyn til at skælde ud, så har jeg aldrig ladet sådan noget gå ud over en stakkels butiksansat, der næsten i alle tilfælde har håndteret situationen optimalt og derfor er uden skyld...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
XiwanaXiwanaSkrevet 10/01-07 16:32 
Jeg blander mig lige med et for mig yderligere eksempel på ændringer hos EB - denne gang i deres byttepolitik.
Jeg var i Slagelsefinialen for at bytte en del spil til kontanter - en service, som jeg har benyttet mig af adskillige gange før. Men denne gang forlangte ekspedienten fremvisning af enten kørekort eller pas (!). Jeg ved godt, at man skal være over 18 for at kunne benytte sig af servicen, hvilket jeg naturligvis er - men førhen har det været tilstrækkeligt blot at fremvise gyldigt studiekort/sygesikringsbevis.
Jeg spurgte så ekspedienten, om der var tale om ændret politik på dette område, hvortil han svarede: "Nej!". Er det mig, der tager fejl, eller?
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-07 17:23 
"Bytte til kontanter" - også kendt under navnet "at sælge" :-)
RooneyRooneySkrevet 12/01-07 11:43 
Ikke kun i Danmark, undrer man sig.

Check lige striben fra Penny Arcade :-)

Gad vide hvornår EB herhjemme, tilbyder en ekstra-forsikring på spillene; De kommer jo snart til at være en tro kopi af den typiske Fona butik.

Mere her; Denne gang fra England (egentligt Australien, for EB opererer ikke i UK - det gør GAME istedet).

http://www.rllmukforum.com/index.php?s=f250b88910eb5485b67126afe84db45a&showtopic=148517

Seriously, Though, For Real
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WeskerWeskerSkrevet 12/01-07 12:38 
Rooney>
Jeg var nede i EB i dag, fordi jeg påtænkte at returnere et spil jeg havde købt, for lidt under en uges tid siden.

Ekspedienten giver sig så til at lave et gavekort til mig, påført spillets pris, hvorefter jeg beder om bare at få pengene retur (jeg har bonnen med). Han siger at spillet skal være i folie, for at jeg kan få pengene retur(!) Mit spil var ikke købt som en julegave eller noget - bare til mig selv.

Har han haft en dårlig dag, eller er der endelig kommet nye regler i biksen?

Spil er jo stort set aldrig i folie, når man køber dem i EB Games, så jeg undrede mig en anelse over hans forklaring - særligt når han også sagde, at han var sur over at det var et Nintendo spil jeg ville returnere...det mente han burde være forbudt.


Jeg har også være ude for at få samme behandling, med at købe et spil i EB Games der ikke var i folie. så da jeg afleveret det i butikken igen, ville de heller ikke give mig pengene tilbage; også selv om jeg haved bonnen med. men da jeg prøvede en anden af deres butikker, kunne de sagtens tage imod den...

Jeg vil give dig ret i at han nok har haft en meget dårlig dag, eller bare er Nintendo hader... ... ... ...

Jeg Syntes det er "sjovt" at der kan være så stor forskel på hvordan man i samme butiks-kæde behandler kunderne så forskellet... ... ... ...

men det er vel deres egen sag. :-)
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
RooneyRooneySkrevet 28/02-07 08:40 
Jeg er nødt til lige at spørge de af jer som arbejder hos EB Games:

Hvad er EB Games officielle og landsdækkende holdning til returretten i butikkerne? Har man 10 dages retur ret, og stadig ret til at få sine penge tilbage, inden for de 10 dage som bonnen siger?

Jeg nævner netop bonnen, fordi butikkerne åbenbart stadig bruger de samme bonner som de altid har gjort, hvorpå der står at man kan returnere og ombytte indenfor 10 dage.

Overhørte en samtale mellem en EB ansat i Aalborg og en familie far, som gerne ville ha' pengene retur for et spil, som han havde købt til sin søn, to dage forinden. Der kunne ikke blive tale om at få pengene retur, og EB fyren henviste til butikkens nye regler. Manden viste ham bonnen og sagde, at bonnen så ud som den altid havde gjort, lige siden han for år tilbage begyndte at handle i EB, hvor der ikke var noget problem med at få sine penge retur. Manden spurgte dernæst til de nye regler, men der havde EB fyren ikke noget på skrift han kunne vise ham. Og så startede balladen ellers mellem de to, og enden på det blev, at han fik sine penge retur "denne sidste gang, fordi det er ikke noget vi normalt gør længere".

Altså, hvis butikkerne ikke får ændret deres bonner til at vise de nye regler, og ikke kan fremvise på skrift i butikken, hvad de nye regler går ud på, så tror jeg der kommer flere af den slags episoder i butikkerne.

Efter ovenstående episode, købte jeg selv et billigt spil til 59,- i butikken, og lod mærke til at de satte sådan et lille stykke tape på æsken, som ville blive brudt når man åbnede æsken. Fik at vide, at når det tape blev brudt, så gives der ikke penge retur. Bonnen jeg fik, var fuldstændig identisk med en anden gammel bon jeg havde liggende herhjemme, og reglerne på bagsiden af bonnerne er enslydende.

Men hvad er EB's officielle holdning til deres nye retur regler, eller kan butikkerne bare forvalte dem som de synes - jvf. at nogen butikker stadig giver penge retur, mens andre ikke vil?

Kædens site er nede (igen), så der kan man ikke læse om butikkernes regler.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/02-07 11:12 
Ja, EB har da nok verdens mest elendige site. Det var lige kort oppe en måned eller to, ellers har det været permanent nede i årevis.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
McBrainMcBrainSkrevet 28/02-07 11:42 
Overhørte samme historie i Svendborg forleden, så mon ikke de har droppet den ellers fine service?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
RooneyRooneySkrevet 28/02-07 12:36 
DeluxScan>
Ja, EB har da nok verdens mest elendige site. Det var lige kort oppe en måned eller to, ellers har det været permanent nede i årevis.

De har én mand som står for hele deres site.

Han har holdt ferie de sidste 6 uger, pga. overarbejde.

Og det er ikke engang løgn.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KeenKeenSkrevet 28/02-07 13:16 
Det kunne da være de skulle ansætte en ekstra så, hvis manden laver overarbejde for så lidt
BeanoBeanoSkrevet 28/02-07 13:36 
Jeg tror han laver andet end deres site. Nok nærmere der problemet ligger ;)
HeroldHeroldSkrevet 28/02-07 13:37 
Det er godt nok hamrende uprofessionelt, hvis de ikke engang vil ofre flere ressourcer på at holde et website kørende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/02-07 13:49 
Men skulle jo nødigt opfordre kunderne til at checke spilpriser på nettet frem for i butikkerne... kunne jo være de fandt ud af at der kan spares mange penge andre steder.
RooneyRooneySkrevet 19/03-07 15:51 
Rooney>
Jeg er nødt til lige at spørge de af jer som arbejder hos EB Games:

Hvad er EB Games officielle og landsdækkende holdning til returretten i butikkerne? Har man 10 dages retur ret, og stadig ret til at få sine penge tilbage, inden for de 10 dage som bonnen siger?

Jeg nævner netop bonnen, fordi butikkerne åbenbart stadig bruger de samme bonner som de altid har gjort, hvorpå der står at man kan returnere og ombytte indenfor 10 dage.

Overhørte en samtale mellem en EB ansat i Aalborg og en familie far, som gerne ville ha' pengene retur for et spil, som han havde købt til sin søn, to dage forinden. Der kunne ikke blive tale om at få pengene retur, og EB fyren henviste til butikkens nye regler. Manden viste ham bonnen og sagde, at bonnen så ud som den altid havde gjort, lige siden han for år tilbage begyndte at handle i EB, hvor der ikke var noget problem med at få sine penge retur. Manden spurgte dernæst til de nye regler, men der havde EB fyren ikke noget på skrift han kunne vise ham. Og så startede balladen ellers mellem de to, og enden på det blev, at han fik sine penge retur "denne sidste gang, fordi det er ikke noget vi normalt gør længere".

Altså, hvis butikkerne ikke får ændret deres bonner til at vise de nye regler, og ikke kan fremvise på skrift i butikken, hvad de nye regler går ud på, så tror jeg der kommer flere af den slags episoder i butikkerne.

Efter ovenstående episode, købte jeg selv et billigt spil til 59,- i butikken, og lod mærke til at de satte sådan et lille stykke tape på æsken, som ville blive brudt når man åbnede æsken. Fik at vide, at når det tape blev brudt, så gives der ikke penge retur. Bonnen jeg fik, var fuldstændig identisk med en anden gammel bon jeg havde liggende herhjemme, og reglerne på bagsiden af bonnerne er enslydende.

Men hvad er EB's officielle holdning til deres nye retur regler, eller kan butikkerne bare forvalte dem som de synes - jvf. at nogen butikker stadig giver penge retur, mens andre ikke vil?

Kædens site er nede (igen), så der kan man ikke læse om butikkernes regler.

Bump.

Det ville være fint, hvis jer der vidste noget, gav lyd.

Hvem i den koncern kan man mon få et svar hos? Lidt svært at finde emailadresser, når deres site konstant er nede..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 27/04-07 10:29 
Så har jeg snakket med Ebbe Rebmann. Der ER kommet nye regler i butikkerne, og de har fået nye bon-ruller, hvorpå der dog ikke rigtigt står andet end "Vi køber dine spil". Når man bytter spil derinde, så får man de her gule bonner, og derpå står der stadig de gamle regler; At man kan returnere eller ombytte indenfor 7 dage (i butikken siger de 10 dage).

Jeg blev klogere, men også lidt mere forvirret, siden de gamle regler står på de gule bonner, og ingen nye regler er printet på de nye (hvide) bonner.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
83 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig