X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye regler i EB Games?


Svar
RooneyRooneySkrevet 04/01-07 16:02 
Jeg var nede i EB i dag, fordi jeg påtænkte at returnere et spil jeg havde købt, for lidt under en uges tid siden.

Ekspedienten giver sig så til at lave et gavekort til mig, påført spillets pris, hvorefter jeg beder om bare at få pengene retur (jeg har bonnen med). Han siger at spillet skal være i folie, for at jeg kan få pengene retur(!) Mit spil var ikke købt som en julegave eller ... Se hele indlægget
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
83 emne(r).
1 2 > »

Svar
RooneyRooneySkrevet 04/01-07 16:02 
Jeg var nede i EB i dag, fordi jeg påtænkte at returnere et spil jeg havde købt, for lidt under en uges tid siden.

Ekspedienten giver sig så til at lave et gavekort til mig, påført spillets pris, hvorefter jeg beder om bare at få pengene retur (jeg har bonnen med). Han siger at spillet skal være i folie, for at jeg kan få pengene retur(!) Mit spil var ikke købt som en julegave eller noget - bare til mig selv.

Har han haft en dårlig dag, eller er der endelig kommet nye regler i biksen?

Spil er jo stort set aldrig i folie, når man køber dem i EB Games, så jeg undrede mig en anelse over hans forklaring - særligt når han også sagde, at han var sur over at det var et Nintendo spil jeg ville returnere...det mente han burde være forbudt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 04/01-07 16:04 
Rooney>
særligt når han også sagde, at han var sur over at det var et Nintendo spil jeg ville returnere...det mente han burde være forbudt.

Sagde han også hvorfor, han mente det?

Det vil jeg da gerne høre...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 04/01-07 16:26, rettet 04/01-07 16:31 
Det er vel fair nok, hvis de skulle have indført nye regler. Der var alt for mange folk, som bare brugte EB som en udlejningscentral(uden udgifter).

Jeg er ofte irriteret, når jeg køber et spil derinde, fordi man kan se, at det har været åbnet. Det er så tydeligt, at der allerede er en, som har haft det med hjemme og så mener jeg ikke spillet er nyt længere.

Det er selvfølgelig lidt underligt, hvis det kun er Nintendospil, de nye regler gælder og det er noget ekspedienten opfinder på stedet. Men det tvivler jeg så også på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 04/01-07 17:35 
Jeg tror ikke han mente det kun gældte for Nintendo spil; Jeg fik indtryk af, at han bare var negativ over, at det tilfældigvis var et Nintendo spil jeg ville returnere.

Da han snakkede om at spillene skulle være i folie, for at man i fremtiden skulle kunne returnere dem, så lød det til at det gældte for alle spil.

Men som skrevet før, så er jeg helt sikker på at han var sur fordi det var et Nintendo spil jeg kom med; Han elsker selv Nintendo, og vi har ofte lange samtaler i butikken om Nintendo osv, så han skulle vist lige markere sin holdning til dem.

Men den holdning interesserer så ret beset ikke mig, når jeg vil benytte mig af retur-retten; Retur-retten gælder jo alle, så den skal han ikke begynde at lave om på, fordi han mener det burde være forbudt at returnere Nintendo spil.

De andre folk i køen undrede sig også lidt; De havde ikke hørt noget om denne nye påståede regel.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BaggyBaggySkrevet 04/01-07 17:40 
Bede-x>
Det er vel fair nok, hvis de skulle have indført nye regler. Der var alt for mange folk, som bare brugte EB som en udlejningscentral(uden udgifter).

Jeg er ofte irriteret, når jeg køber et spil derinde, fordi man kan se, at det har været åbnet. Det er så tydeligt, at der allerede er en, som har haft det med hjemme og så mener jeg ikke spillet er nyt længere.

Det er selvfølgelig lidt underligt, hvis det kun er Nintendospil, de nye regler gælder og det er noget ekspedienten opfinder på stedet. Men det tvivler jeg så også på.

Handler slet ikke i Eb Games af samme årsag.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HeroldHeroldSkrevet 04/01-07 17:42 
Har de nogensinde skiltet med den regel? Det er jo nærmest en man skal kende til, for at kunne bruge den.

Det interessante er om GAME gør det samme...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 04/01-07 17:45 
Beder altid om at få mine spil i original folie, når jeg handler der. Kan jeg ikke det, checker jeg disken inden jeg forlader butikken. Man skal ikke tage chancer derinde.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 04/01-07 17:46 
Herold>
Har de nogensinde skiltet med den regel? Det er jo nærmest en man skal kende til, for at kunne bruge den.

Det interessante er om GAME gør det samme...

Skilter med reglen om 10 dages fuld returret? Det står altsammen bag på bonnen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 04/01-07 17:52 
Baggy>
Handler slet ikke i Eb Games af samme årsag.

Når spillene kommer langt nok ned i pris, kan jeg godt finde på at købe alligevel i EB. Men er det lidt dyrere spil, som jeg bare skal have på dagen, suser jeg i Bog & Idé(Aalborg). De er oftest billigere og så har de utrolig god kundeservice.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 04/01-07 18:19 
Rooney>
Skilter med reglen om 10 dages fuld returret? Det står altsammen bag på bonnen.

Ja, men det er jo ikke ligefrem et skilt :) Jeg kigger sjældent på mine boner, udover beløbet. Det er jo ikke ligefrem skønlitteratur.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
psychomantispsychomantisSkrevet 04/01-07 20:10 
Rooney>
Har han haft en dårlig dag, eller er der endelig kommet nye regler i biksen?

Jeg er ikke sikker på det er en ny regel. Stødte på den første gang for ihvertfald et par år siden, og har kun oplevet den håndhævet siden.

Hvis man køber en gave,og spillet ikke er i folie, kan man bede om enten at få et eksemplar i fabriksfolie, eller få dem til at foliere i butikken.
WonderboyWonderboySkrevet 04/01-07 21:23, rettet 04/01-07 21:24 
Prøv at spørge Konsolkongen han arbejder jo i EB Games i Svendborg, så han må vide det, hvordan reglerne er.
I love monster land
RooneyRooneySkrevet 05/01-07 00:37 
psychomantis>
Hvis man køber en gave,og spillet ikke er i folie, kan man bede om enten at få et eksemplar i fabriksfolie, eller få dem til at foliere i butikken.

Mit spil var jo ikke til en gave - det var et jeg bare havde købt til mig selv.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-07 01:02 
Wonderboy>
Prøv at spørge Konsolkongen han arbejder jo i EB Games i Svendborg, så han må vide det, hvordan reglerne er.

Jeg var sidst på arbejde lige før Jul. Jeg har ikke hørt nogen nye regler, men det er måske noget der er kommet i mellemtiden. Jeg skal på arbejde igen i morgen, så får jeg det at vide hvis der er kommet nye regler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/01-07 09:08 
Lyder som en udmærket regel.
Som de fleste herinde er enige i, er det jo fuldstændig hul i hovedet at man bare kan låne et spil gratis i 10 dage. (ikke at jeg ville have noget problem i det, hvis ikke EB bagefter solgte spillet igen som nyt)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 05/01-07 09:22, rettet 05/01-07 09:45 
I Århus er det i alle tilfælde sådan at der bliver nævnt at reglen ikke eksisterer mere, men at der så bliver gjort en undtagelse fordi personen måske ikke har hørt dette. De får så at vide, at de fremover ikke kan bytte udpakkede spil.
Hvilket i sig selv jo er et fantastisk fremskridt for kæden, så jeg kan ikke helt forstå at man skulle være sur over dette.

Rooney: Hvad er problemet? Er du ikke enig i at det er bedre at få et nyt spil, som andre ikke har haft med hjemme, eller vil du bare gerne have gratis spil. Ekspedienten gav dig jo et gavekort, så du altid vil kunne købe et nyt spil. DEt er vel ikke sidste gang du køber et spil. Jeg kan forstå at man sikkert kan blive vant til at få gratis spil, men det kan vel ikke undre nogen at det var en politik EB Games ikke kunne køre evigt med.
EchoEchoSkrevet 05/01-07 09:58 
Jeg har også undret mig længe over, hvad de fik ud af, at man bare kunne få det fulde beløb tilbage efter at have lånt et spil i op til 10 dage. Det har selvfølgelig været en fordel for gamerene, hvis de var i tvivl om spillets kvalitet, men reglen gjorte, at man aldrig kunne finde et NYT spil i EB games. De var alle ridsede enten på coveret eller skiven, de fleste havde krøllede manualer osv. Når jeg køber spil i EB games, så er det for at få det enkelte spil på udgivelses dagen. På den måde er jeg også sikker på, at det ikke har været åbnet/brugt før.
Jeg har dog købt et spil i Eb games, for så at aflevere det tilbage, for så at bestille det på nettet, for at være sikker på at det var nyt. Kald mig svindler, men nu holder den måske heller ikke længere (:
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-07 11:43 
Hvis der er ridser i skiven når kunden leverer spillet tilbage så kan han selvfølgelig ikke få pengene igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EchoEchoSkrevet 05/01-07 11:58 
Det er selvfølgelig klart, og jeg plejer da også at behandle spillet som var det mit eget (jeg tror ikke, at det er alle som gør det). Dog har jeg aldrig været ude for at de tjekker det...
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
RooneyRooneySkrevet 05/01-07 12:13 
Cronoss>
Rooney: Hvad er problemet? Er du ikke enig i at det er bedre at få et nyt spil, som andre ikke har haft med hjemme, eller vil du bare gerne have gratis spil. Ekspedienten gav dig jo et gavekort, så du altid vil kunne købe et nyt spil. DEt er vel ikke sidste gang du køber et spil. Jeg kan forstå at man sikkert kan blive vant til at få gratis spil, men det kan vel ikke undre nogen at det var en politik EB Games ikke kunne køre evigt med.

Mit problem var, at jeg troede ekspedienten var fuld af løgn, og bare ville være besværlig.

Jeg synes faktisk det er en god idé, hvis kæden nu har besluttet, at man kun kan få pengene retur, hvis spillet stadig er i folie. Det forudsætter selvfølgelig, at spillene ALTID er i original folie, når jeg i fremtiden køber dem i EB Games. De skal ikke spise mig af med deres egen butiks-folie, for så aner ingen om spillet er nyt eller brugt.

Fint med mig, at man kun kan få et gavekort, hvis man returerer et spil som ikke længere er i folie. Lad os håbe at de EB ansatte osse selv synes det er den bedste idé, og i fremtiden lader være med at låne spil med hjem, som de spiller på, og næste dag returnerer til butikken, og sælger som nye.

Og igen: De skal ikke spise mig af med deres egen butiks-folie, hvis jeg fortryder et køb, og vil have mine penge retur.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
EchoEchoSkrevet 05/01-07 12:20 
Jeg er helt enig! Det ville også give et langt bedre indtryk, hvis spillene bar i original folie.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 05/01-07 12:39 
Konsolkongen>
Hvis der er ridser i skiven når kunden leverer spillet tilbage så kan han selvfølgelig ikke få pengene igen.

Måske, men slitage på æsker og manualer er intet problem for EB. Mit Astro Boy til GBA havde endda flere savegames liggende i forvejen da jeg fik det (til fuld pris, selvfølgelig)..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KajikaKajikaSkrevet 05/01-07 12:53 
Måske dette forumindlæg kan være til hjælp

Hit me!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
HeroldHeroldSkrevet 05/01-07 13:04 
Folk skal nok lige være opmærksomme på at iflg. ham ekspedienten, så kan man STADIG gå ned og leje spil i 10 dage - man kan bare ikke få pengene retur på andet end et gavekort, så systemet står stort set uændret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
EchoEchoSkrevet 05/01-07 13:16 
Hvis du læser Kajikas link, så er det ikke muligt mere. Ærgeligt, men forståeligt.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 05/01-07 13:23, rettet 05/01-07 13:23 
Herold: Ikke helt. Pengene ligger på en eller anden måde i kæden. Dem kan man ikke få igen.

Men du har ret i, at udnyttelsen selvfølgelig kan forsætte og det burde ikke være muligt. Hvis man har åbnet spillet, så bør man også have købt det. I hvertfald skal det ikke sælges videre til mig, hvis de tager det tilbage...

Og som folk har nævnt ovenover, så er det ikke usædvanligt, at få et nyt spil med enten ridser eller krøllede manualer i EB.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 05/01-07 13:36 
Echo: Ja - men spørgsmålet er så hvem der har ret - det er derfor jeg bemærker at det er iflg. ham ekspedienten.

Bede-X: Ja, det er rigtigt. Det er et ret dyrt lånekort :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
EchoEchoSkrevet 05/01-07 13:38 
Jeg går ned og spørger i min lokale EB games imorgen, og så kommer jeg med en tilbage melding her i tråden...
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
JinkJinkSkrevet 05/01-07 18:38 
Jeg tror de fleste mennesker fortrækker, at man har mugliheden for at kunne bytte sine spil, hvis de slet ikke er noget for én. Tror kun det er PRs hysteriske samlere, der egentlig har noget imod denne regel, så hvis den forsvinder ville det da være ærgerligt synes jeg.
RJKRJKSkrevet 05/01-07 18:47 
Handler hysteriske samlere overhovedet i EB Games...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 05/01-07 20:21 
Kan ikke forstå i har så meget imod den regel. Og hvorfor spørger i ikke bare efter et fabriksfolieret spil?

Jeg oplever da fra tid til anden folk, der kun vil have spil i folie. Der går skam heller ikke noget af mig for at drøne op på lageret for at finde et eksemplar i folie - som vi i 80% af tilfældende har.

Med hensyn til folk der udnytter returretten, kan jeg jo til enhver tid sige nej, hvis jeg har mistanke om at servicen misbruges. Ridser, bøjede manualer og smadrede æsker betyder jo selvfølgelig også at servicen bortfalder. Kan sagtens forstå at folk vil være helt sikre på, at noget er helt nyt, når de er ude og spendere, men så spørg da for dælen om et spil i folie.

10-dags reglen er en ekstra service som har reddet mange spilkøbere, der ellers ville have endt meget skuffede. Jeg tror bestemt EB Games kommer til at miste kunder med deres beslutning.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RooneyRooneySkrevet 05/01-07 21:21 
Papand>
Med hensyn til folk der udnytter returretten, kan jeg jo til enhver tid sige nej, hvis jeg har mistanke om at servicen misbruges.

Faktisk kan du ikke sige nej; Det er EB Games som har skudt sig selv i foden, med denne regel - som tilsyneladende nu er afskaffet. Kun hvis kunden kommer med et spil, som tydeligvis ikke længere er i samme stand (ny stand) som da han købte det, kan butikken afvise at tage det retur.

Vil man returnere spil, og er spillene i samme stand som da man købte dem - altså ny stand - så skal butikken tage dem retur; Det står ikke til diskussion.

Som sagt: EB Games har skudt sig selv i foden med deres egen regel, og reglen er nok så grundig beskrevet på bonnen man får.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 05/01-07 21:38 
RJK>
Handler hysteriske samlere overhovedet i EB Games...? :)

Hehe, nice one. :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PapandPapandSkrevet 05/01-07 22:48 
Ahh, men nu arbejder jeg i GAME. Der står der omkring servicen, at man kan afvises hvis der er mistanke om misburg.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JinkJinkSkrevet 05/01-07 23:55 
RJK>
Handler hysteriske samlere overhovedet i EB Games...? :)
Forstår den ikke :(
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-07 00:26, rettet 06/01-07 00:31 
Rooney>
Vil man returnere spil, og er spillene i samme stand som da man købte dem - altså ny stand - så skal butikken tage dem retur; Det står ikke til diskussion.

Kan vi ikke få nogle fakta, love og regler på bordet?

Fra forbrug.dk:
"Ingen fortrydelsesret!
Der er ingen fortrydelsesret ved butikskøb, medmindre sælgeren har lovet det. Nogle virksomheder yder frivilligt returret og ombytningsret."

Hvad står der PRÆCIS på EB-bon'erne? Hvad er den eksakte ordlyd (kan nogen ikke skrive det af direkte). Og står der andre steder mere udførligt hvad EB's politik på området er?

Så vidt jeg kan tolke fra de øvrige indlæg, giver EB returret, men der står intet om, om man får kontanter eller gavekort tilbage. Derfor står det vel butikken frit for at vælge mellem "ægte" penge eller penge-bevis (som jo er lige så meget værd som sedler og mønter, så længe man bruger dem i butikken).

EDIT: *rode, rode, regelrytteri*
Så vidt jeg kan finde frem til er fortrydelsesret opdelt i 2 dele: returret og ombytningsret.

Returret = varen kan returneres og man får pengene tilbage.
Ombytningsret = varen kan returneres og man får en ny/anden vare med sig igen.

Masser af god info her: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/15/
KTCKTCSkrevet 06/01-07 00:37 
Nu handler det vel også om varens stand. Hvis man bryder emballagen, kan de vel sagtens nægte at ombytte varen. Sådan er det jo de fleste steder...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 06/01-07 00:42 
Den præcise ordlyd på EB bonnen:

Varene kan returneres eller byttes inden 10 dage fra købsdato, hvis original bon forevises. Se komplette detaljer i butikken.

Det står der bag på en bon jeg har her.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 06/01-07 00:52 
På EB bonen står der: "Varer kan *returneres eller byttes* inden 10 dage fra købsdato, hvis original bon fremvises. Se komplette detaljer i butikken."
Jeg kan da aldrig mindes at have set en planche med "komplette detaljer"?
Måske er det noget de først tager frem, når de anslår at der er brug for det?
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 06/01-07 01:04 
Du har nemlig ret; Der er ingen skilt med "komplette detaljer" i butikken.

Hver gang jeg overhører en salgstale i butikken, så fortæller de også bare, at du kan returnere og få pengene retur, såfremt spillet er i ligeså god stand som da du købte det. Det siger de til både nye og gamle kunder. Mindes heller ikke at deres kataloger har uddybende detaljer om deres returnerings-regler.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-07 02:29 
Rooney>
"Varene kan returneres eller byttes inden 10 dage fra købsdato, hvis original bon forevises. Se komplette detaljer i butikken."

Ordlyden på bon'en lader det helt klart være muligt BÅDE at benytte sig af returret (ordet "returneres" på bon'en) og ombytningsret (ordet "byttes" på bon'en). Men det specificeres så ikke nærmere hvad der gælder hvornår eller hvordan... Det ville derfor være meget interessant at anmode om at få de "komplette detaljer" på tryk.
RooneyRooneySkrevet 06/01-07 09:59 
Hvis du kan få de "komplette detaljer" hos EB, så tror jeg du imponerer de fleste. Prøv?

Jeg tror bare de vil sige det de plejer at gøre: Spillet skal være i samme stand som da du købte det, og skal være uden ridser. "Uden ridser" bruger de mest som argument i min lokale EB. Underligt nok, er de dog lidt ligeglade med ridser, når folk leverer spil ind Pre Owned - at dømme efter de mishandlede eksemplarer jeg har fundet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CronossCronossSkrevet 06/01-07 10:30, rettet 06/01-07 10:33 
Det er ok at have noget imod en butikskæde, man udstiller blot hvor utroligt uvidende man egentlig er omkring de reelle forhold.

Nu skal jeg ikke udtale mig om andre butikker end dem i Århus, men der sælges altså i første omgang altid fabriksindpakkede spil. Når en kunde kommer op med et spil tjekkes dette i systemet, og har butikken flere end eet eksemplar på lager, hentes et nyt simpelthen.
Er coveret kunden er kommet op med det sidste, hentes det udpakkede spil i en skuffe. Er kunden utilfreds med dette, er det helt i orden at sige det.

Helt ærligt fatter jeg ikke problemet. I alle de tilfælde der har været i Århus, hvor folk ikke har vidst hvordan de nye regler var, har folk enten fået et gavekort eller pengene tilbage. Og de har ved samme lejlighed fået de nye regler forklaret.

EB Games er jo bare en butikskæde, og en stor een af slagsen, og de er selvfølgelig aldrig rare at handle i. Desværre er det sådan, at man selv vælger hvor fødderne tager dig hen, så har man ikke lyst til at være i butikken, er man jo frit stillet til at handle på nettet eller i en anden butik. Der får man nok også lidt svært ved at låne spil med hjem, gennemføre dem, og aflevere dem tilbage igen - men det er jo så en anden side af sagen.

Der vil altid være trælse ekspedienter, men reglerne er naturligvis sådan, at i, så længe i har overholdt de gamle krav, vil kunne få et gavekort eller pengene tilbage, hvis i fastholder jeres ret. Derefter er det jo bare at huske reglen til næste gang.

EDIT: Bemærk venligst at jeg ikke forsvarer EB Games' forretningsmetoder, der efter min mening er blandt de dårligst justerede i detailhandlen, blot synes jeg det er positivt at de har fjernet et meget ømt punkt. Og at folk kan blive sure over ikke at kunne få gratis spil mere - for lad os nu være ærlige og kalde en spade for en spade - det er altså lidt ucharmerende.
RooneyRooneySkrevet 06/01-07 10:51 
Det har ikke noget med at være uvidende at gøre, for du giver selv svaret på dit, øh, spørgsmål: Du snakker om en EB butik i Århus, og det har været soleklart lige fra begyndelsen, at ikke alle EB butikker er ens. Nogle er styrede af folk der er venlige, imødekommende, og ved noget om spil, og som ikke fylder kunder med den ene løgnagtige påstand efter den anden, bare for at få dem til at lægge et depositum for en PS3.

Og så er der desværre de andre EB butikker.

Du får som oftest en sludder for en sladder heroppe, og jeg vil da anbefale dig at prøve denne butik, bare så du lige ved det til næste gang vi diskuterer EB Games kæden.

Dem (mig selv inklusive) som et sted i forløbet, er kommet på butikkens "positive liste", får tit en super behandling i butikken. De andre stakler, som butikken ikke har set så mange gange før, de får den ene song and dance efter den anden. Seriøst - du skulle prøve at være en flue på væggen, når de starter deres salgs-gas; Jeg har krummet tæer mange gange, og har en gang eller to, gået hen til kunden når EB ekspedienten var færdig med vedkommende, og fortalt om andre butikker, hvor man får en lidt mere nuanceret betjening - og hvor man ikke konstant bliver pumpet for et depositum, næsten uanset hvad man påtænker at købe.

Jeg kunne lave dette svar 2 sider langt, om historier du ikke ville tro på, om denne EB butik, men jeg orker det ikke. Jeg er ikke i tvivl om, at butikken i Århus er et super sted at handle - det er der flere som har fortalt mig - men prøv, som spil-kender, at smutte en tur i EB i Aalborg. Heroppe er det den enkelte ekspedients luner og humør der vægter mest - ikke kædens regler og bestemmelser.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CronossCronossSkrevet 06/01-07 11:03, rettet 06/01-07 11:05 
Og det tror jeg 100% på. Mange detailforhandlere er præget af elenige ekspedienter, der bare vil sælge for enhver pris.

Det er bare ikke det vi taler om ;)

Vi taler om en helt vanvittig regel der (Forhåbentlig) er blevet afskaffet, og folk der herefter gør alt hvad de kan for lovligt at kunne sige "Jeg vil have gratis spil".

At ekspedienterne er dumme, behøver du ikke overbevise mig om, det er bare lidt sjovt når du så fremhæver een god butik, og så rakker alle de andre ned. Du kender jo også kun een butik ;). Dér vælger jeg dog at tro at jeg kender lidt flere, og de er, for de flestes vedkommende ganske fornuftige af detailhandler at være.

EDIT: Jeg kender self. ikke noget til forretningen i Aalborg, så jeg vælger blot at tro på Rooney.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-07 11:04 
Rooney>
Hvis du kan få de "komplette detaljer" hos EB, så tror jeg du imponerer de fleste. Prøv?

Hehe, nah, EB har endnu ikke pisset mig personligt af nok til at jeg gider lege heksejagt med dem. Jeg har allerhøjst været en smule irriteret over, at ekspedienterne lyder helt ufatteligt uvidende og alt for her-kommer-jeg-smarte i forhold til normal butiksassistent-kutyme.

I øvrigt fandt jeg en bon (havde glemt at jeg havde en liggende), og byttereglerne står en smule anderledes bagpå, hvis man læser det norske og svenske.

Svensk: "För mer information, kontakta din butik."
Norsk: "For mer informasjon, kontakt din butikk."

Den danske pendant er jo en hel del anderledes ved at informere om, at man kan "Se komplette detaljer i butikken." Der loves at man fysisk kan SE en planche eller papir med byttereglerne, mens de to andre nordiske kun lover, at man kan få svar på sine spørgsmål af en ansat. Om det henholder sig så spidsfindigt mht. de forskellige handelsregler landene imellem ved jeg ikke, men det er da lidt underligt, at ordlyden er så forskellig.

I øvrigt: Butikken har jo som hovedregel ikke pligt til at bytte, MEN... hvis den gør det, er der så ikke krav om, at reglerne skal være skriftlige? Ellers kan de jo bruges vidt forskelligt butikkerne imellem og en mundtligt besked/information er umulig at gøre indsigelser imod, hvis man har en tvistighed.
RooneyRooneySkrevet 09/01-07 22:43 
Svar til Konsolkongen i denne tråd, for ikke at gå off topic i den anden:

Jeg siger bare, at det (desværre) svinger fra EB til EB, hvad der foregår bag kulisserne. Af præcis samme grund, aner jeg intet om hvad der foregår i præcis din butik; Jeg fortæller bare hvad der fra tid til anden, foregår i EB generelt.

Som svar på dit andet spørgsmål: EB's politik overfor kunderne er, ikke at ville røre ved defekte maskiner med en ildtang. Det er derfor en anelse ulækkert, IMO, at man som ansat kan returnere og få byttet direkte i butikken, ligeså tosset man vil.

Af samme grund lægger jeg ikke penge til hardware i EB; Software, ja, men ikke til hardware. Jeg gider ikke komme i den situation, at jeg ikke kan få byttet mit defekte hardware, fordi den ansatte har haft en dårlig dag (læs: lægge under for EB ansatte's små luner). Jeg køber troligt Nintendo hardware i EB, for det kan man altid få byttet, hvis noget går galt. Men det er slut med at købe Microsoft hardware derinde. Der er ingen grund til at udfordre skæbnen.

EB får deres hardware direkte fra MS, og derfor siger MS - naturligt nok - at alle defekter skal gå gennem MS; EB butikkerne må ikke selv tage det retur. Her er det langt bedre at købe MS hardware hos en butik, som får deres maskiner fra Boston (den danske distributør af MS produkter). Bliver der problemer med ens hardware, så returnerer man det bare til butikken, og så tager Boston sig af det. De gider ikke engang foranstalte en reperation - de skrotter defekterne, og sender butikken en ny konsol. Hurtigt og nemt, og uden gene for kunden, som slipper for telefon-support-helvedet.

I EB heroppe, lavede de på et tidspunkt, en fin skrivelse med telefonnummeret til MS's support telefon, som de giver til kunderne, når de synes der kommer for mange der har problemer med Xbox 360. Butikken vil ikke røre ved defekte maskiner.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 09/01-07 22:54 
Er det ikke direkte mod købeloven, hvis man bliver afvist i at reklamere det produkt man har købt i en forretning?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PapandPapandSkrevet 09/01-07 23:16, rettet 09/01-07 23:17 
Det kan butikken jo blive tvunget til i følge lovgivningen.. ;)

Edit: Herold kom først - sådan er det, når man tager 15 min om at poste et svar...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-07 23:18 
Rooney>
Jeg siger bare, at det (desværre) svinger fra EB til EB, hvad der foregår bag kulisserne. Af præcis samme grund, aner jeg intet om hvad der foregår i præcis din butik; Jeg fortæller bare hvad der fra tid til anden, foregår i EB generelt.

Det er netop ikke det du siger i den anden tråd. Der får du mig til at fremstå som en der sælger mit defekte hardware videre til andre kunder. Det bliver jeg sur over. Du bor i den anden ende af landet og har sikkert aldrig sat din fod i EB i Svendborg, ergo ved du ikke hvad vi render og laver.

Desuden er jeg ret ligeglad med hvad du mener om at jeg kan få byttet min maskine i butikken frem for at gå til MS. Jeg arbejder der og derfor kan jeg ikke se problemet. Havde jeg derimod været en alm. kunde der fik særbehandling så kunne du whine alt det du ville.

Slut.
Spiller nu: Phantasy Star IV
83 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig