X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid prime 1 vs 2


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 03/01-07 09:13 
Jeg har gennemført metroid prime, og er nået godt ind i det her anden gang jeg spiller det, og det er stadig efter min mening et helt fantastisk spil, og det har efter min mening stadig den bedste grafik og stemning jeg endnu har set i et spil...

Jeg har ikke metroid prime: echoes, men har kraftigt overvejet at købe det nu (kan stadig ikke få armene ned over at Wii'en spiller cube spil uden problemer). Derfor vil jeg lige høre jer som har gennemført dem begge. Hvordan er de op imod hinanden?
For The Love Of The Game
seebergseebergSkrevet 03/01-07 10:09 


:)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
BeanoBeanoSkrevet 03/01-07 10:11 
Darknon>
(kan stadig ikke få armene ned over at Wii'en spiller cube spil uden problemer).

Jeg har en PS2 "slim" der spiller PS2 spil... weee :)
3of193of19Skrevet 03/01-07 10:22 
http://alwaysgame.com/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=000GlX&topic_id=SEGA%20Forum&topic=1
EchoEchoSkrevet 03/01-07 11:09, rettet 03/01-07 11:13 
1'eren er stadig min favorit. Den har charmen, og jeg er helt vild med de forskellige miljøer på planeten. Der er knald på farverne, og dette gør spillet utrolig smukt. Historie mangler der dog lidt af, hvis ikke man "scanner" alt og alle. Musikken er sprudlende og livlig i 1'eren.

Her kommer 2'eren så ind i billedet! (Lad mig lige slå fast, at du SKAL købe 2'eren, hvis du er vild med 1'eren.)
2'eren er lang mere dyster. Planeten er mørk, og man er konstant tættere på døden, end man var i 1'eren. Jeg vil mene, at banedesignet er bedre, dog ikke i overvældende grad. Historien bliver nu fortalt delvist i små clip og gennen objekter du skal "scanne". Spillet er længere og sværere, men The Metroid Moment er intakt. En perle af et spil, som dog mister lidt af charmen, ved at skulle være så mørkt. Det betyder mere og action og en smule midre puzzle solving. Musikken er selvfølgelig mere dyster. Kold, metalisk, livløs, mystisk men utrolig smuk på samme tid.

2'eren indholder også en ligegyldig 2-player.

Men køb 2'eren. Punktum. Den må være så billig nu, og sammen med Wind Waker, Res4 og MP1 er den min største favorit til GC.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 03/01-07 12:26 
Etteren er det bedste. Toeren virker hurtigere lavet og lys/mørke konceptet er ikke videre inspirerende. Det er dog stadig et rigtigt godt spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KalicolaKalicolaSkrevet 03/01-07 12:52 
tak... Ja det må ku fås billigere nu. Jeg nupper det sgu... Var bare lidt nervøs for at det bare var det samme, og dermed ødelægger serien måske.. i ved, ligesom med Matrix filmene, hvor man er ked af at man så 2'eren og 3'eren.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 03/01-07 14:10 
Det er svært at sige præcis hvorfor, men 1'eren er bare langt mere gennemført end 2'eren.
2'eren er dog stadig et fedt spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 03/01-07 14:22 
måske fordi 1'eren var nyt og anderledes end hvad der var set før, hvor 2'eren bare er mere af det samme?
For The Love Of The Game
EchoEchoSkrevet 03/01-07 15:05 
Det har du nok ret i, men 2'eren er stadig en perle, og suplerer 1'eren uden at være det samme. Du får noget nyt og mere dramatisk.

Jeg synes ikke at det virker hurtigere lavet. Jeg er faktisk utrolig glad for 2'eren også, men den mangler bare lidt af den charme, som 1'eren havde så meget af.

Anyways køb det! Du er underholdt hele vejen.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KalicolaKalicolaSkrevet 03/01-07 15:07 
Will do.
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 03/01-07 16:14 
Nu skriver jeg godt nok i min vurdering at 2'eren er mindst ligeså godt som 1'eren. Men det er nok nærmere højst ligeså godt når jeg tænker tilbage på dem. Den mindre verden i 1'eren giver spillet en bedre længde, og den virker også meget mere sammenhængende.

Tallon IV virker mere som én planet, hvor det er som om at Aether ikke hænger helt så godt sammen (og jeg tænker ikke på at den jo også er splittet i to). Bedre art-direction og level-design må være skyld i det. Jeg er også vild med arkitekturen på Tallon IV, og at det er Chozo'erne som har boet der - det gør Samus' tilstedeværelse på planeten lidt mere interessant.

Og så er der selvfølgelig det problem at 1'eren er det revolutionerende spil. 2'eren er ikke så nyskabende. Men ellers så synes jeg ikke rigtigt der er noget som taler for at 2'eren skulle være et dårligere spil. De er omtrent lige gode. Jeg foretrækker bare 1'eren.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
EchoEchoSkrevet 03/01-07 18:26 
Nu virker det lidt som om, at alle virkelig leder efter noget af brokke sig ved ved 2'eren. Lets face it, det er et genialt spil, men ligesom 1'eren har det visse fejl. 2'eren gør nok det "forkert", som de fleste 2'ere gør "forkert". Den prøver at være større, flottere, mere dyster - det behøver ikke at være forkert, og det er det heller ikke med henblik på MP2. Det er kun godt, synes jeg. Det distancere 2'eren fra 1'eren, og gameren får en helt anden oplevelse. Det store problem lige nu, er at Zelda: TP ligner forgængerene for meget, så jeg er kun glad for, at MP2 tog springet. Hvis man går ind og forventer det samme som 1'eren, så bliver man skuffet, men forventer man en ny, mere dyster metroid oplevelse, som har alt hvad det indebærer, så vil man ikke blive skuffet.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 03/01-07 18:39, rettet 03/01-07 18:41 
Echo>
Nu virker det lidt som om, at alle virkelig leder efter noget af brokke sig ved ved 2'eren.

Sådan er internettet. Ting skal være gode i kraft af noget andet er dårligt. Og ligegyldigt hvor godt et spil er, skal der nok være nogen som er utilfredse. Det kan ikke være anderledes.

Man må dog ikke misforstå noget her: Echoes er et fortrinligt spil, som bør spilles af alle der elsker serien.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 03/01-07 19:25 
Helt sikkert. Jeg håber ikke at det lød som om jeg synes spillet er dårligt. Det er det slet ikke. Det er jo til 9/10 :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
EchoEchoSkrevet 03/01-07 20:29 
Der er vel en grund til mig navn (; Det er lidt plat men sandt!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/01-07 22:01 
Jeg vil lige melde mig under fanerne, og samstemmende med andre sige, at Metroid Prime 1+2 er formidable spil, som jeg virkelig værdsætter. Uden at tænke dybere over det, kan jeg vist godt tillade mig at placere dem begge i min ikke-eksisterende Top 10 over GameCube-spil.

2'eren er "mere af det samme" guf fra 1'eren... men så alligevel ikke. Jeg synes Light/Dark er en ganske god baggrund/setting, på samme måde som elementerne (Fire/Ice) var det i 1'eren.

Ingen tvivl: begge skal ejes og spilles... når man har sagt A (Prime 1) må man også sige B (Prime 2) :-)
GatmanGatmanSkrevet 03/01-07 22:34 
Ok, så kommer jeg lige med noget halvsurt - og en lille smule SPOILER!!! (zomfg!!1½)



Jeg var udmærket underholdt langt hen ad vejen mens jeg spillede MP2, men det er alligevel ikke lykkedes mig at gennemføre det endnu fordi:
Det var/er desværre LoZ:WW-Triforce-jagt-røvsygt at samle de resterende Sky Temple Keys til sidst, og jeg gik desværre død der.

Derudover er det, som antydet, et rigtig godt spil og det bliver forhåbentlig snart smidt i Wii'en og spillet til ende.
EchoEchoSkrevet 04/01-07 08:34 
Skal vi ikke regne med at 3'eren bliver genial? De nye tiltag er præcis hvad serien manglede efter min mening. Jeg var ikke med fra starten, så jeg har ikke den norstagiske følelse omkring Metroid serien!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KalicolaKalicolaSkrevet 04/01-07 09:29 
Hvad er de nye tiltag i 3'eren bortset fra styringen? og kan vi egentligt forvente at det blir flottere end de 2 forige?
For The Love Of The Game
EchoEchoSkrevet 04/01-07 11:16 
Cut-sceens med stemmer, en ny "gå-amok" mode som gameren kan benytte pga. Samus er blevet corrupted. Den gør hende hurtigere og stærkere, men kan også slå hende ihjel. Der er endnu ikke blevet vist film omkring denne mode. Samtidig får man også mere kontrol over flyet. Hvis der forkommer en forhindring i banen, kan man tilkalde sit fly, og få det til at ødelægge forhindringen. Og ja, grafikken vil være betydeligt bedre. Spillet skulle rigtigt være kommet til launch, men blev udskudt pga. de ville arbejde mere med det grafiske. Ret mig, hvis noget af det jeg skriver er forkert. Det er længe siden, at jeg har læst noget nyt om spillet, så mine informationer er nogle måneder gamle...
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KalicolaKalicolaSkrevet 26/01-07 13:31, rettet 26/01-07 13:33 
Jeg købte echoes igår. Og det skal lige siges at spillet tilsyneladende ifølge EB ikke bliver produceret mere, så jer der ikke har det, afsted med jer :-)

Jeg spillede det en time, og det virker allerede i top, og man kan tydeligt se forbedringerne, specielt med scanner visiret, hvor ting man kan scanne lyser op. Der kommer ikke bare en grim orange knap-ting som i 1'eren, plus at man nu kan se alt hvad man scanner og roterer det og zoome ind på det, super fedt, specielt når det er creatures man scanner. Og det der står om tingene og creaturne er godt skrevet og kort nok til at man gider at bruge tid på det. Jeg elsker at scanne i det spil, det er SÅ bonus lavet.

Der er flere af de der små sutle cutscener og det er godt. Og det er fedt at man crasher i starten og nødlander, og det føles rigtigt godt som om at man er strandet, og tvunget til at udforske planeten.

Meget positiv time jeg fik der.
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig