X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Streets of Rage remake til PC


Svar Sortering
TheDukeTheDukeSkrevet 01/01-07 21:36 
Jeg faldt over dette ganske glimrende remake/tribute til SEGA's klassiske beat 'em up serie. Gameplayet er tro mod originalerne (det indeholder elementer af SoR1, 2 og 3) og man kan mærke det er lavet af folk der holder af serien.

Og....!

Det er fuldstændigt gratis, kører på selv langsomme PC'er og understøtter selvfølgelig gamepad/joystick.

Så der er ingen undskyldning, smut ind på http://www.bombergames.net/sorr_e.htm og check det ud.
nerosnerosSkrevet 01/01-07 22:14 
Det er vist også på vej til Dreamcast! :-)!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/01-07 10:46, rettet 02/01-07 10:47 
Tampede løs på fjenderne i to timer i går :-) Og her gik jeg og ikke anede, at Final Fight havde storebrødre!

Hvilke andre spil bruger samme koncept/engine? Findes der en liste? Jeg kan kun komme i tanker om "Knights of the Round" (edit): ...og "Cadillacs & Dinosaurs".
jaesjaesSkrevet 02/01-07 11:18 
Hyakotake>
Hvilke andre spil bruger samme koncept/engine?

Jeg er ikke inde i spilmotorerne til disse spil, men der findes en del oversigter over beat 'em ups generelt. Fx på http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_'em_up]Wikipedia[/LINK]" target="">Wikipedia.

Vil lige smide et link til Dad 'n Me, som er et andet sjovt og gratis beat 'em up. Et af de bedste flash-spil, efter min mening. Det er lavet af to af Behemoth-gutterne. Det kan man jo spille, mens man venter på Castle Crashers :)
http://www.newgrounds.com/portal/view/254456
RJKRJKSkrevet 02/01-07 11:23, rettet 02/01-07 11:27 
Hvilke andre spil bruger samme koncept/engine? Findes der en liste? Jeg kan kun komme i tanker om "Knights of the Round" (edit): ...og "Cadillacs & Dinosaurs".

Hvad mener du? Streets Of Rage har intet grundlæggende med Final Fight at gøre, udover at det er en klon af dette/Double Dragon.

Capcom har lavet mange beat 'em ups, der grundlæggende er ret ens og vel godt kan siges at køre på samme engine, men med forskellige settings. Stort set alle i CPS1/2-perioden.

1989: Final Fight
1989: Dynasty Wars
1991: Captain Commando
1991: King Of Dragons
1991: Knights Of The Round
1992: Cadillacs And Dinosaurs
1992: Warriors Of Fate
1993: The Punisher (mener jeg, har ikke spillet det så meget)
1993: Dungeons & Dragons: Towers Of Doom
1994: Alien Vs. Predator
1994: Armored Warriors (mener jeg, har ikke spillet det så meget)
1996: Dungeons & Dragons: Shadow Over Mysteria

Der er også en række beat 'em ups fra dem i samme periode, som kører uden dybde, og dermed er mere platformsorienterede og ikke kan siges at være samme engine overhovedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 02/01-07 12:42, rettet 02/01-07 12:43 
Burning Fight fra Neogeo SNK! En final fight klon, men slet ikke et dårligt spil. Meget oldschool.

Burning Fight
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 02/01-07 13:47 
neros>
Burning Fight fra Neogeo SNK! En final fight klon, men slet ikke et dårligt spil. Meget oldschool.

SNK's P.O.W. er bestemt også værd at nævne i den sammenhæng.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/01-07 22:27 
RJK>
Hvad mener du? Streets Of Rage har intet grundlæggende med Final Fight at gøre, udover at det er en klon af dette/Double Dragon.

Jeg ved intet om selve Streets of Rage-serien eller dennes forhold til Final Fight (FF). Jeg gik ud fra, at Streets of Rage (SoR) var en forgænger for FF, fordi FF har ekstremt mange lighedspunkter med SoR (og jeg troede FF var nyere). Men Bede fortæller, at FF kom før SoR, så det er altså omvendt.

Jeg ved ej heller intet om den originale SoR-serie i forhold til hvad Remake-gutterne har mixet rundt i det, men jeg har da blot på mine få timers SoRR-spillen set utallige ligheder med FF; fuldstændig samme koncept/health bar/typer af "moves"/karakterer/figurer osv. osv.

Så hvad jeg egentlig siger er, at jeg godt kan lide genren (konceptet er vældigt fornøjeligt), men hvordan sammenhængen er mellem de forskellige titler er for mig ligegyldig - om det ene spil er Namco, og det andet er Konami eller whatnot ændrer ikke på at de stjæler med arme og ben fra hinanden og kloner løs... til min fornøjelse.

Tusind tak for listen over de lignende titler! Det var lige sådan én jeg godt kunne tænke mig.
RJKRJKSkrevet 02/01-07 23:57, rettet 03/01-07 00:03 
Det virkede bare lidt underligt at en ældre spilanmelder begyndte at spørge om grundlæggende facts om en alment kendt spilgenre ;) Jeg har ikke læst det der er blevet linket til, men kan da godt lige skrive lidt om denne lille favorit-genre af min (selvom jeg synes de fleste spil er dårlige). Så føler jeg mig også rigtig klog ;p

Kort sagt var det vel Technos der opfandt genren, som den udviklede sig, med Renegade (arcade) i 1986. Der er en del multi-tæskespil før det, men det var mig bekendt det første med "dybde" i spilområdet. Konceptet blev udvidet og slog igennem med Double Dragon (arcade, 1987) også fra Technos (begge udgivet af Taito). Her introduceres 2 player og muligheden for at tæske hinanden.

Derefter var der en del spil der fungerede på omtrent samme måde. Jeg mindes mest Dynamite Dux (arcade, 1988) fra Sega, fordi jeg spillede det en del. Men der skete så for alvor noget i 1989 da Sega lavede Golden Axe og Capcom lavede Final Fight (begge arcade). De udskilte sig med større figurer, bedre kontrol og hurtigere gameplay (de andre titler manglede virkelig dette). Mens alle de andre titler var gadekamp-stil introducerede Golden Axe fantasy-temaet - groft sagt de to som alle efterfølgende spil fulgte. Og dem var der så ret mange af.

For Capcom blev det vel nærmest en mani, og de producerede alle de arcadetitler, jeg nævnte tidligere. Der var ikke ret meget nyt i forhold til Final Fight, men spillene er generelt rigtigt flotte og velproducerede. Capcom var dog ret ene om at lave disse "store" arcade beat 'em ups, for Sega producerede i stedet hurtigere og dårligere spil i genren til MegaDrive. Det var en række Golden Axe-fortsættelser og så Streets Of Rage-serien, der startede i 1991. En del andre producerede også beat 'em ups, men de var generelt ret dårlige i sammenligning - ja, også dem fra SNK. Konamis mange licensbaserede beat 'em ups (Turtles, Simpsons, X-Men etc.) er udmærkede, men jo ikke så spilhistorisk interessante fordi de er licenser.

To af de vel nok bedste spil i genren var også to af de sidste: Alien Vs. Predator og Golden Axe: Revenge Of Death Adder. De to D&D-spil er også ret overbevisende. I nyere tid er genren "genoplivet" med Beats Of Rage - en slags freeware spilmotor der er beregnet til den slags spil, og har nogle overbevisende ting ind i mellem. De fleste er vist blevet linket til tidligere på P:R.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 03/01-07 10:21, rettet 03/01-07 10:22 
Det er også en af mine favorit-genre. Final Fight nåede at komme ud til en del konsoller, og Sega CD har nok den bedste konvertering af spillet. Alien vs Predator og Golden Axe: Revenge Of Death Adder er også efter min mening noget af det bedste. Så meget ærgeligt at de aldrig har nået ud til konsollerne. Efter min mening ville en Sega Saturn nemt kunne klare jobbet, men sådan blev det ikke....:-( Man kan kun håbe at de bliver frigivet til XBOX 360 Live Arcade i fremtiden...uha det ville få mig op af stolen!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 03/01-07 12:35 
Når der bliver diskuteret ol'school beat'em ups, bliver Konami's Vendetta ofte glemt. Måske er det pga. Det tilsyneladende tamme figurudvalg...? Men stadig, efter min mening, er det et af genrens bedste titler.

http://www.klov.com/game_detail.php?letter=V&game_id=10300
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 03/01-07 14:04 
Alf81>
Når der bliver diskuteret ol'school beat'em ups, bliver Konami's Vendetta ofte glemt.
http://www.klov.com/game_detail.php?letter=V&game_id=10300

Selvfølgelig den title havde jeg lige glemt og det er jo en af de bedste.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/01-07 17:23 
RJK>
Det virkede bare lidt underligt at en ældre spilanmelder begyndte at spørge om grundlæggende facts om en alment kendt spilgenre ;)

Bleh! :-P Nu ved jeg da hvem jeg skal spørge, hvis jeg nogensinde skulle forvilde mig til at anmelde et spil i samme stil :-D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-12 18:04 
http://www.youtube.com/watch?v=JtOIdgP7U44
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig