X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sort DC Sports model?


Svar
nerosnerosSkrevet 01/01-07 20:07 
Jeg har lige købt sådan en ny fætter på ebay da jeg havde brug for en ny maskine. Det er en NTSC model, så jeg ville lige vide om man skal have fat i sådan en stepdown converter når det er en amerikansk maskine og ikke PAL.

Eller det har jeg måske ikke brug for. Jeg har jo alle de andre kabler fra min gamle maskine endnu...!

Black Sega Dreamcast
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/01-07 20:22 
Du kan relativt let sætte strømforsyningen fra din europæiske dreamcast i din amerikanske. Skriv lige hvis du har brug for nærmere instruktioner.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/01-07 21:30 
Så jeg behøver altså slet ikke en såkaldt stepdown converter til at kunne bruge den her i DK?

Step down converter
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/01-07 22:09 
Som skrevet kræver det at du tager strømforsyningen fra din pal-maskine, så du vil stadig kun have én virkende maskine ad gangen, medmindre du køber dig en step-down.

Har også hørt at man kan skifte/kortslutte 1 dims på en 110V forsyning så så den kan klare 220V.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/01-07 22:26 
Ok! Jeg synes bare det lyder lidt forvirrende, hmm! Men som du skriver har jeg ikke brug for den Stepdown til min ny indkøbte DC når jeg i forvejen har de gamle kabler altså. Jeg skal nok ikke have 2 DC kørende på samme tid foreløbig. Jeg vil kun spille på den sorte fremover.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/01-07 22:29 
Når du bliver ved med at skrive "kabler" bliver jeg lidt nervøs på dine vegne. Hvis du blot bruger kablet fra din pal-dreamcast i din NTSC maskine kan jeg garantere dig både et højt brag og røgeffekter.

Det jeg skrev om indebærer at man skiller maskinerne ad og bytter rundt på dele der sidder inde i dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/01-07 22:44 
Nåh for søren!

Ja det var jo lige det jeg også ville mene derfor tænkte jeg jo, at jeg selvfølgelig har brug for en stepdown ikke. Nå nu tror jeg vi forstår hinanden sorry jeg er ikke så teknisk anlagt.

Jeg tror det er den bedste ide for mig at købe en stepdown så. Jeg kan ikke lide at være operatør og rode rundt i maskinen det har jeg ikke forstand på.
Bashful Neophyte
ParcelyParcelySkrevet 08/01-07 11:38 
dRxL>
Har også hørt at man kan skifte/kortslutte 1 dims på en 110V forsyning så så den kan klare 220V.

Oho! Er det noget du har noget mere info om? :)

Thomas
dRxLdRxLSkrevet 08/01-07 16:32 
Jeg er ikke den du har lyst til at modtage rådgivning om elektronik fra. Men jeg har forstået det sådan at én der ved noget om emnet hurtigt vil kunne overskue hvordan det skal gøres ved at kigge på dimserne på strømforsyningen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ParcelyParcelySkrevet 09/01-07 08:53 
Hm. Så må jeg hellere se om jeg kan finde én der ved noget om emnet. ;)

Thomas
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig