X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets skuffelser


Svar
RooneyRooneySkrevet 30/12-06 17:40 
Hvilke spil mener I var årets største skuffelser?

Jeg kan komme i tanker om et par stykker som fortjener dette prædikat, og nævner tre som lige falder mig ind.

Splinter Cell: Double Agent på Xbox 360.

JBA missionerne var pænt kedelige, pænt uinteressante og så kørte de på tid. Tearingen i spillet tændte mig af, og det faktum at stort set alle de missioner jeg spillede, foregik på skibe, drev mig til sidst bort fra spillet; Det er ikke så sjovt at spille 2-3 missioner i træk, med ens leveldesign.

Runners up:

Metroid Prime: Hunters (det er jo ikke rigtig Metroid det her, og hvad var det lige for noget med at gentage bosserne hele tiden? Skuffende. Og det endte med at give mig krampe i fingerne. Irriterende at styringen faktisk var ganske god, når man ikke lige var nødt til at hvile hænderne.

Bully (troede egentligt at jeg ville synes det ville være et sjovt spil, men det er bare ikke så hulens sjovt, at spille en amerikansk teenager - man får hurtigt nok af dem på Xbox Live - og missionerne / opgaverne blev hurtigt ensformige og kedelige.

Hvad er jeres kandidater?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 30/12-06 18:15 
Af hvad jeg har spillet er det også Metroid Prime: Hunters der har skuffet mig mest. Perfekt kontrol og flot grafik spildes på elendigt leveldesign og dumme og lange bosskampe. Multiplay er ganske godt, men det er bare ikke hvad jeg vil have af et Metroid-spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 30/12-06 18:18 
Perfekt kontrol?

Syntes kontrollen var elendig og jeg kunne ikke spille det mere end 5 min. af gangen uden at få krampe.
Bede-xBede-xSkrevet 30/12-06 18:37, rettet 30/12-06 18:38 
For mig må det være Hermie Hopperhead. Jeg læste Gamefan fast for nogle år tilbage og en af skribenterne(E.Storm), blev ved med at fremhæve igen og igen, hvor fantastisk Hermie var. I månedsvis sørgede han for, at hver nummer af bladet altid havde et billede af spillet - noget som skulle vedblive med mindre spillet fik en amerikansk udgivelse - så jeg var under indtryk af, at der måske var tale om en skjult perle.

Derfor blev jeg ret skuffet over at finde, hvad der faktisk er en ret ordinær platformer, med amiga-agtigt leveldesign(misforstå mig ikke, amigaen er fed) og en helt ekstrem repetitiv lydside.

Viva Pinata må være min runner up. Ikke at det er dårligt lavet, det er bare ikke min spiltype. Lidt frustrerende at se spillet være på Gamespots top ti over årets spil eller høre 1UP sige, at det er blandt de fem bedste... Særligt 1UP har brugt lang tid på at snakke om, hvor fantastisk det er på deres podcasts. Hver gang jeg hører det, får jeg lyst til at spille det, men jeg ved også, at det kun varer til spillet sidder i maskinen. Ærgeligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 30/12-06 19:10, rettet 31/12-06 00:30 
Hermie Hopperhead er et gammelt spil fra 1995 - det skal da være titler udgivet i år.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 30/12-06 22:57 
Jeg tror for mig må det være New Super Mario Bros.
Ikke at det er et dårligt spil, det er bare langt, langt under den gyldne standard fra SMB3, SMW og SMW2.
Det er virker så underligt tomt og ligegyldigt, nærmest som om de bare hjernedødt gik igennem de velkendte bevægelser, da de udviklede det.
Der er også for mange tåbelige ubrugelige powerups, musikken er med ganske få undtagelser intetsigende (hvilket IMO er en dødssynd i et Mariospil) og der er ikke nok variation i leveldesignet.
Born to kill space
TheDukeTheDukeSkrevet 31/12-06 01:32 
Zzap!>
Jeg tror for mig må det være New Super Mario Bros.

Jeg er enig. Der er bidder af SMB3 og SMW hist og her, men på intet tidspunkt den charme de spil besidder. Jeg har spillet bedre Mario-kloner man kunne hente gratis på nettet.
ValkyrieValkyrieSkrevet 31/12-06 02:03 
Oblivion; Det er meget noget crap. Generic fantasy, hvor det hele er "underwhelming" og/eller en dårlig deja vu fornemmelse af noget som man har set en billion gange før. Det skalerende level system er helt til grin, såvel som historien. På næsten alle fronter værre end Morrowind, som i det mindste var episk, havde flot musik og en fantastisk verden.

Zelda; Ikke dårligt. Bare ikke noget der rigtig kan holde interessen. Hvor OOT bragte serien i 3D, og hvor Majoras Mask og Wind Waker tog serien i nye spændende veje, så er TP bare mere af det samme. Genbrug. Meget af den fede art stil fra TWW er gået tabt her i et halv tamt forsøg på at lave noget der er mørkere og mere seriøst(et sådan desperat fórsøg at det virker som det mest barnlige zelda til dato). Wii kontrollen er overraskende fint fungerende, men alligevel ikke noget specielt, eller noget der for en til at føle sig mere "inde i spillet". Jeg er super glad for min Wii, men det her er første gang hvor jeg må kaste mig i støvet og sige; "ok, tak for kaffe". Det føles som OOT, men det kan slet, slet ikke overhovdet genskabe den samme følelse, som OOT gjorde det for 8 år siden.

Gears of War; GoW er et virkelig imponerende spil. Det fortjener respekt at spillet kom så tæt på at indfrie alt den hype der var omkring det. Multiplayeren er nok hvor det trykker for mig. Ranked Matches er bare noget l**t. Jeg har valgt at opgive Xbox Live pga af det. Det er bare for ekstremt til jeg gider mere.

Dead Rising; Yeah. Det skulle have været fantastisk. Det er det på mange måder også. Det er hamrende irriterende at det er små idiotiske designvalg der kunne fikses på et par dage der ødelægger det i sidste ende. Det samme vil sikkert ske med Lost Planet.

Neverwinter Nights2 : Lad os få det på det rene. Historien og dialogen som Chris Avellon(sp?) óg co. har lavet er noget af det bedste jeg har set og spillet, men føj for en stinker af et spil. De burde skydes for at vælge at gå med den gamle Aurora rendering engine og bare opdatere texturerne etc så alle mods og ligende assets let kunne konveteres til NWN2. Føj føj... det er så buggy(kontrol, kamera, interface, pathing) at man begynder at bløde ud af munden af skræk og foragt.

Gothic 3: hehe. det her spil kunne have været det største vi har set indenfor pc RPGs i over ti år, men nej. Udgiv det et år for tideligt, lav den værste tysk-til-engelsk oversættelse du kan og du har en kæmpe skuffer.

dark messiah: meh. fantastisk art design og godt forsøg på at genskabe en af de største nørd interesser i spilform. slutresultatet er noget som bare ikke var tænkt nok igennem.

hitman blood money: IO har aldrig været så tæt på at lave en rigtig klassiker. BM er mere helstøbt end nogen af deres andre spil til dato, men der mangler en ekstra tand og nyt savl på suppen. Kane og Lynch ser ud til at blive spillet som kan gøre dem til stjerne dev. Men vil det være pga af deres talenter som udvikler eller bare den groteske ichi-the-killer-agtige gore som Kane og Lynch ser ud til at bringe?

scarface: Scarface er den bedste gangster film jeg nogensinde har set. Det had som Al Pacino bringer til skærmen voldtager alt fra Godfather til Goodfellas. her var potentialet for et fantastisk spil. bare det at de skrev slutningen om er nok til at overveje at begynde at græde.

red steel - spillet vi alle ville have skulle være godt. Æv... ÆÆV!!!

small arms: var et meget lovende XBLA spil.


Og mange andre. Synes ikke at det har været et godt år for spil.
Well crucify the insincere tonight...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/12-06 03:14 
Selvom der er meget pessimisme over Valkyries indlæg :), må jeg indrømme jeg er enig i meget af det - især når det kommer til Oblivion.

Syntes generelt mange af de store hypede titler/fortsættelser i serier, har skuffet og/eller ikke formået at forny sig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 31/12-06 04:10, rettet 31/12-06 04:11 
Rooney>
det skal da være titler udgivet i år.

Ahh. Må jeg så sige Live Arcade servicen som helhed? Der har da været nogle gode spil, men Microsoft har slet ikke fået nok ud af servicens første år. I 2007 forlanger jeg mindst to spil om ugen og gerne af lidt højere kvalitet. Men det er MS nok ret ligeglade med...

Jeg kan ikke lige komme i tanke om en enkel titel(udover Viva, som vel var godt for sin genre), som virkeligt har skuffet ift mine forventninger, men kommer jeg på en, skal jeg nok nævne det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TLTLSkrevet 31/12-06 05:08 
Jeg er egentlig skuffet over at der er alt for få spil som bliver gennemarbejdet. Der er aldrig tid nok for udviklerne til at lave det de vil, så rigtig mange spil kommer ud havlt færdige. Det er synd syntes jeg... Så jeg håber at der kommer til at være flere grafikere i fremtiden, som arbejder på heøjtryk så resten af folkene kan koncentrere sig om de andre ting der gør et spil godt.

Håber på nyskabelse og fornyelse næste år i stedet for kopier af idéer...

Spilbranchen er ved at blive ligesom musikbranchen på den front... Alt for mange spil ligner hinanden lidt for meget. Det er skuffende at der ikke er flere nye idéer der holder, og bliver gennemførte.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RooneyRooneySkrevet 31/12-06 08:15 
Bede-x>
Ahh. Må jeg så sige Live Arcade servicen som helhed?

Jeps, og det var osse en ting jeg tænkte på. Bortset fra Doom, så har Live Arcade skuffet i år. Auto Assault var osse fin, men derudover har det været en noget skuffende service. Lumines var et godt tiltag, men behæftet med en latterlig pris.

Giv mig Doom II !
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/12-06 10:10 
Årets skuffelse? Uden sidestykke PlayStation 3 udsættelsen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 31/12-06 10:57 
Største skuffelse for mig var Dead Rising. Jeg var vild med demoen men strukturen i det endelige spil holdte bare ikke. Ville gerne kunne li' det og prøvede mange gange men det var bare for fejlfuldt og frustrerende.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/12-06 15:47 
Jeg må også sige Gears of War og Zelda.

Langt fra dårlige spil, men hypen kørte éns forventninger SÅ højt op, at de begge to ender med at skuffe.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CronossCronossSkrevet 01/01-07 16:53 
Helt, helt enig med Beano.
Dead Rising er det spil jeg har drømt om i mange, mange år, men det færdige resultat var, for mig, uspilleligt.

Ellers er Oblivion for mig en stor skuffelse, selvom det stadigvæk er det bedste spil jeg har spillet i 2006. Det siger lidt om seriens kvalitet.

Her er en lille top 3 over de bedste og mest skuffende titler jeg har spillet i år:

Bedst:

1: The Elder Scrolls - Oblivion
2: Zelda -Twilight Princess
3: Final Fantasy XII

Mest skuffende:
1: Dead Rising
2: The Elder Scrolls - Oblivion
3: PES 6
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig