X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad følger der med?


Svar
AsseAsseSkrevet 05/06-03 20:35 
Jeg har lige fået solgt en af mine GameCube's, så jeg har tænkt mig at købe en Xbox.

Nu har jeg flere gange hørt at der er harddisk i, men følger den med fra starten, eller skal den købes som ekstra tilbehør? Og hvis den ikke følger med, hvad koster det så at få fat i en?

På forhånd tak for hjælpen...
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 15:51 
Naiera >
Nej, det var overhovedet ikke ment provokerende, men når du i en sag som denne, der omhandler tidlige Xbox nyheder, får man indtrykket af at du ikke har fulgt med dengang, hvor du sad med næsen i din DC, mens vi andre var i stand til at se både bagud og fremad.

Hvorfor bliver du ved med at bilde dig selv ind at du ved hvad jeg beskæftigede mig med på det tidspunkt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 16:10 
RJK >
Jeg mener at have afklaret det meste i mit "dette er fakta"-indlæg, som passer med vores historie. Det eneste jeg kan se der er tilbage at diskutere er om 10GB-diskene ingen relation har med de 10GB-diske som Microsoft selv annoncerede og så definitionen af ordet "at formatere". Sidstnævnte har jeg forberedt mig på, så bring it on! hvis man er uenige...

Eller skulle "yawn" læses som "jeg gider ikke diskutere mere, fordi jeg godt kan se, at I har ret"...? :)

Du skal nok bruge et andet link hvis du fortsat vil holde dig til "annoncere". Indtil videre er det eneste jeg har set M$ annoncere at xbox'en kom med et 8GB drev i det jeg linkede til. Det du linkede til er en bekræftelse af at det som blev bemærket at der stod i nogle nyere papirer er korrekt. En forespørgsel der sikkert har kunnet give forskellige svar alt efter hvem hos M$ man kom i kontakt med.

Men bare kom med den pressemeddelelse fra M$ der annoncerer at de nu har besluttet at ændre harddiskstørrelsen fra 8 til 10GB, indtil da vil jeg tilskrive rygtet om 10GB anvendelig plads til en kombination af forvirring mellem afdelinger der ikke taler ordentligt sammen og journalister der har for lidt relevant at skrive om og springer til halve konklusioner.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 06/06-03 16:26 
dRxL >
Hvorfor bliver du ved med at bilde dig selv ind at du ved hvad jeg beskæftigede mig med på det tidspunkt?

Slap nu af. Som jeg skrev er det "indtrykket" man får.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JesperJesperSkrevet 06/06-03 16:40, rettet 06/06-03 17:15 
RJK >
Jeg kunne egentligt godt tænke mig diskussionen afsluttet, eftersom jeg ikke ved, hvad diskussionen går ud på. Naiera har sagt noget og jeg har givet ham ret. Der bliver påstået at vi tager fejl og når der spørges til hvad der ikke skulle være korrekt, så snakkes der bare udenom?

Det kan I jo sådan set bare gøre - afslutte diskussionen. Det er alligevel kun jer 3 (4?) der diskuterer det ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/06-03 18:09 
Wow gutter....... Nu skal jeg ikke lege mod, men skal vi ikke lige holde før div controllere bliver kastet efter hinanden?

*Ringer til RJK security service: "GIV DEM EKSTRA MEGET MORFIN"*

:-)

Siger bare at i skal slappe lidt af! Ment på en positiv måde:)

-Hest
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 18:21 
ups kom til at slette det ved en fejl (burde der ikke være en "bekræft sletning skærm"?).

Det der stod lige over Hest's post var:
Nej det er dig der skal slappe af, og holde op med at skyde mig ting i skoene.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 08/06-03 17:50, rettet 08/06-03 20:59 
Bump, til glæde for RJK der har været væk i weekenden =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 08/06-03 21:00 
bump
]:->
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 08/06-03 21:40 
Du kan jo bruge Google ligeså godt som jeg kan. Der er i hundredvis af historier der fortæller at Microsoft har bekræftet at man har gået fra 8 til 10GB og ligeså mange der siger, at man er gået tilbage igen. Du kan til gengæld ikke finde nogen historier, hvor Microsoft afviser dette.

Jeg kan ikke umiddelbart finde en pressemeddelelse fra Microsoft og det er jo på ingen måde sikkert, at de har lavet én. I så fald ligger det selvfølgelig alle frit for at tro at alle journalister (historien er i alt fra Reuters over C-Net og IGN) lyver når de siger at Microsoft har bekræftet historien, ligesom du også godt kan sige, at det var en fejlkommunikation fra MS's side.

I min bog står det stadig som en officiel Microsoft-udmelding siden historien var ude overalt og man intet gjorde for at ændre på sagen, hvis der vitterligt skulle være sket en af de hypotetiske ting som du foreslår.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 08/06-03 22:08 
Jeg stiller mig tilfreds hvis du bare finder den pressemeddelse hvor M$ meddeler at xbox'en aligvel ikke får et 10GB drev.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 08/06-03 22:28 
Well, som jeg lige har sagt, kan jeg ikke finde en sådan... (Den ville selvfølgelig heller ikke være der uden den første, vel?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/06-03 22:35 
Hvorfor synes jeg, at have set en åben Xbox, hvor der fysisk står 10GB på selve HD'en?

Altså en 10GB disc modificeret til "kun" at køre 8GB.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 08/06-03 22:37 
Jeg tror ikke der er nogen der er uenige i, at der findes Xboxe med 10GB disce.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JesperJesperSkrevet 08/06-03 22:52 
Men hey - kom lad os diskutere det alligevel ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/06-03 23:12 
*Finder Opening The Xbox på sin hylde*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 08/06-03 23:21 
Nu begynder du at argumentere ligesom Naieras klassiske: "Der er mange der siger det, altså må det være rigtigt". Men du ved selv hvor hysterisk Internettet er mht. sprædning af nyheder.

Det link du først gav er fra ca. 6 mdr. før lanceringen af maskinen, på det her tidspunkt har de haft en kontrakt med Seagate om levering af 8GB diske i næsten et år ( http://www.cdmag.com/articles/030/123/seagate.html ) mens Western Digital med deres 10GB diske kun har været inde i billedet i ca. 5 måneder ( http://www.twice.com/esec/Article_50862.htm ).

I teorien er det jo også en gratis brøler fra M$ at lave da den almindelige bruger ikke har en chance for at finde ud af hvor stor hans harddisk reelt er. Drevet starter først med at tælle ned når der er mindre end 50.000 blokke tilbage og ingen der ikke har gjort et eller andet ved deres box har en chance for at finde ud af hvor stor en blok er.
Teknisk set lyver de heller ikke, da der jo findes boxe med 10GB diske i.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 08/06-03 23:39 
Jeg beskylder ingen for at lyve eller snyde.

Jeg mener bare, at hvis man skal have en personlig underskrevet udtalelse fra Bill Gates himself før det "gælder", så er vi langt ude (især når jeg overdriver :)).

Ingen af os sidder og har kontakt med Microsoft-toppen, så vi er simpelthen nød til at stole på hvad medierne siger og det mener jeg både at man kan og skal i denne situation.

Jeg er meget kritisk indstillet overfor medierne, men det her synes jeg er ude af proportioner (eller også snakker vi forbi hinanden).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 08/06-03 23:42, rettet 09/06-03 00:00 
Jeg holder på at det er en medieskabt historie, der ikke kan have haft hold i Microsofts virkelige planer, da de allerede var kontraktligt bundet til at lave xboxen med 8GB harddiske (se datoerne på de historier jeg linker til).

edit: desuden tror jeg ikke en sådan detalje overhovedet har været forbi Bill Gates skrivebord.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 09/06-03 00:53 
dRxL >
I teorien er det jo også en gratis brøler fra M$ at lave da den almindelige bruger ikke har en chance for at finde ud af hvor stor hans harddisk reelt er. Drevet starter først med at tælle ned når der er mindre end 50.000 blokke tilbage og ingen der ikke har gjort et eller andet ved deres box har en chance for at finde ud af hvor stor en blok er.
Teknisk set lyver de heller ikke, da der jo findes boxe med 10GB diske i.

Siden alle harddiske kun er formateret til de 8GB, så er dit eksempel med blokkene da irrelevant...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 09/06-03 07:08 
Ikke irrelevant, det handler om hvad den almindeligt forbruger har mulighed for at se. Fra hans synspunkt kunne blokstørrelsen lige så godt være 32KB, eller der kunne være 600.000 af dem. Det er ikke til at se det i M$'s dashboard. Og de oplysninger der er tilgængelige siger i hvert fald intet om hvad harddisken er formateret til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ckruseckruseSkrevet 09/06-03 09:12 
Mht. harddisk størrelse, så mener jeg man satte den ned fra 10 til 8 for at kunne producere flere konsoller op til frigivelsen?
dRxLdRxLSkrevet 09/06-03 09:46, rettet 09/06-03 09:48 
Min konklusion er omvendt, Western Digital blev bragt ind fra sidelinien fordi Seagate ikke kunne lave harddiske nok og man frygtede PS2 lignende tilstande ved lanceringen.
Seagates fabrikker lavede harddiske med 8GB per plade side mens Wester Digitals produktion passede med 10GB.
En eller anden hos M$ har så kommet til at skrive 10 i stedet for 8GB på et papir tiltænkt GDC 2001, som så er faldet i hænderne på journalister der har haft alt for lidt at skrive om.

Ovenstående er ikke fri spekulation:

The hardware specifications might also pose another problem for drive makers. While the original specifications for the X-box called for it to include an 8-Gbyte hard drive, Seagate and other manufacturers have pushed forward to higher capacities.

Microsoft would have two options: Either ship the Xbox with a higher-capacity drive, or include a "depopulated" drive. In a depopulated drive, only one side of the disk platter might be coated with magnetic material, to lower the manufacturing cost. In this way, a depopulated 16-Gbyte drive might ship with 8 Gbytes of available storage.


kilde
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 16/06-03 15:14 
<insæt slutbillede fra nuclear war> I won, I won I won! ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig