X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket GBA-spil?


Svar
MadsMadsSkrevet 27/12-06 15:15 
Har brug for lidt hjælp mht. køb af GBA-spil.

Hvilken 2d-fighter er bedst?
The Minish Cap eller A Link to the Past (får ikke mulighed for at spille Four Swords - har tilgengæld aldrig spillet det på SNES)?

Andre anbefalinger indenfor f.eks. platform spil er velkomne, og ville I gå efter Gunstar Super Heroes eller Metal Slug Advance?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SumezSumezSkrevet 27/12-06 15:20 
A Link to the Past er et genialt spil og en klassiker. Hvis du ikke har spillet det, bør du skaffe det ASAP. Minish Cap er også et rigtig godt spil, men skal man vælge et af de to, bør det være LttP.

Gunstar Super Heroes skulle være rigtig fedt, men har ikke spillet det. Metal Slug Advance er udmærket, men ikke noget at råbe hurra for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 15:26 
Hvis man ikke har de nostalgiske briller på, vil jeg vurdere Minish Cap til at være endnu bedre end ALttP, men det skal dog siges, at jeg ikke har gennemspillet ALttP, siden jeg gennemførte Minish Cap.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 27/12-06 15:36 
Minish Cap er bestemt et fedt spil, men for at sammenligne det med sine stilmæssige brødre, synes jeg faktisk at det bliver overgået af både LttP og de tre andre Game Boy spil (Link's Awakening, Oracle of Seasons, Oracle of Ages)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 15:41 
Jeg vil med det samme sige, at jeg ikke har gennemført Oracle-spillene, men det skyldes simpelthen, at jeg fandt dem for primitive, da jeg endelig fik dem købt sidste år og gik i gang med dem. Synes slet, slet ikke, de er i samme klasse som resten af spillene.

Awakening er utrolig stemningsmættet, ingen tvivl om det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 27/12-06 16:01 
Så synes jeg du bør give dem en chance til. :)
Det er klart at Minish Cap har langt mere charme, men Oracle-spillenes styrke ligger i designet af både verdenen og de enkelte dungeons, det er simpelthen så fantastisk gennemført.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 16:07 
Men det er Minish Caps verden jo netop også. Det er bare samtidig pænt at se på og har svjh. også et bedre system hvad angår skift af items.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-06 16:21, rettet 27/12-06 16:21 
Mads>
Andre anbefalinger indenfor f.eks. platform spil er velkomne

Helt oplagt: Mario spillene.

Ellers er Metroid og Castlevania serierne også ret fede, selv om de mere har elementer af platformsgenren, istedet for at tilhøre den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/12-06 16:58 
Astro Boy er også en lille outsider, et rigtig fedt spil.
happyEDhappyEDSkrevet 27/12-06 17:20, rettet 27/12-06 17:22 
Og ikke glem
Alien hominid
Ninja five-o (ninja cop)

Lilo & stich er faktisk også udemærket , minder om Alien hominid

Edit:
astro boy og gunstar heroes er til 99 stk i EB games
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 27/12-06 20:16 
Mads>
Andre anbefalinger indenfor f.eks. platform spil er velkomne, og ville I gå efter Gunstar Super Heroes eller Metal Slug Advance?

Ingen tvivl om at GSH er det bedste af de to. MSA er lidt tamt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RooneyRooneySkrevet 27/12-06 22:21 
Astro Boy er rigtig godt, men Gunstar Super Heroes er godtnok ikke særlig fedt, og så har det super elendig styring i helikopter banerne.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
mikkelpmikkelpSkrevet 30/12-06 21:23 
Hvis du er til Zelda RPG'er så er der vidst da heller ingen vej uden om Final Fantasy Tactics Advance samt Final Fantasy V Advance!

Har ikke spillet dem men planlægger det :)
"Color, size or brand - Who cares?"
happyEDhappyEDSkrevet 31/12-06 16:21 
FF T minder overhovedet ikke om zelda.
Men der imod minder det om Advance wars og Fire emblem. Og så ville jeg nok vælge de to i stedet for FFT
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
MarcusMarcusSkrevet 01/01-07 00:42 
Mht. Castlevania er "Circle of the moon" det suverænt bedste.
mikkelpmikkelpSkrevet 04/01-07 11:42 
happyED>
FF T minder overhovedet ikke om zelda.
Men der imod minder det om Advance wars og Fire emblem. Og så ville jeg nok vælge de to i stedet for FFT

Ups, det har du jo ret i, my bad!
"Color, size or brand - Who cares?"
happyEDhappyEDSkrevet 04/01-07 12:57 
Går nok ;)

Lige en tilføjelse "DrillDozer"
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig