X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ADSL forbindelse


Svar
SideshowSideshowSkrevet 05/06-03 19:45 
Jeg har bestilt adsl ved siden af, så jeg også kan bruge Xbox Live. Er en 512/128 hurtig nok?
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SoqratesSoqratesSkrevet 05/06-03 19:49 
Den er god nok til at spille, dog er der nogle spil hvor du ikke vil kun hoste for så mange mennesker. Tjek www.xbox-live.dk ud.
jaesjaesSkrevet 10/09-05 23:54, rettet 10/09-05 23:57 
Thread hijack.

Jeg skal sandsynligvis, og desværre, have ny internet-forbindelse, da det hjemmelavede netværk vi har i boligforeningen er meget ustabilt, og der er ikke rigtig nogen, der kan løse problemet fuldt ud. Lidt spørgsmål.

* Er 128 i upload stadig er ok til Live, og er der annonceret noget i forbindelse med next gen? Jeg mener, jeg læste et sted, at 128 ikke længere vil være tilstrækkeligt til at bruge next gen-Live fuldt ud, hvilket selvfølgelig også giver mening...

* Hvilken udbyder har i dag ry for at være mest stabil (hvis det drejer sig om hastigheder på 1024 ned og 128 eller 256 op)? Før i tiden var det vist TDC, men det kan jo have ændret sig.

Ja, og hvis I har et gæt på, hvorfor vores netværk dagligt laver time out, hører jeg også meget gerne om det.
- Med nogle minutters mellemrum skal man gå ind under netværksforbindelsen og vælge "repair", og så virker det nogle minutter igen.
- Næsten dagligt er det mere eller mindre helt nede i typisk 1-2 timer, og ovenstående metode virker ikke.

Punkt to er et nyt problem, og jeg mistænker, at der er en trådløs router tilkoblet netværket på en forkert måde. Fornylig var netværket nemlig konstant både ustabilt og langsomt, og det mente en fra vores bestyrelse, skyldtes en forkert opsat trådløs router. Så jeg har på fornemmelsen, at der stadig er bøvl med routeren, eller at der er tilkoblet en ny trådløs router på en forkert måde. Når netværket så indimellem er helt nede, kunne det så evt. være, når vedkommende med routeren kobler sin computer på netværket.

Det kan være, vi skal overveje at betale os fra at få en ud at se på det. Der er jo mange, der annoncerer med billige priser i Den Blå Avis og på nettet. Kender I evt. nogen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/09-05 23:59 
jaes>
* Er 128 i upload stadig er ok til Live, og er der annonceret noget i forbindelse med next gen? Jeg mener, jeg læste et sted, at 128 ikke længere vil være tilstrækkeligt til at bruge next gen-Live fuldt ud, hvilket selvfølgelig også giver mening...

Hvorfor? På hvilken måde vil online gaming ændre sig i næste generation?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 11/09-05 00:05, rettet 11/09-05 00:10 
Mere grafik, der skal transporteres, må vel øge presset på upload-hastigheden også.

EDIT: Det er så _mit_ gæt; det var bare nogle specs uden forklaring, jeg faldt over. Jeg tror, det var de officielle Live-specs for X360.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/09-05 00:18 
Grafikken du ser bliver da lavet på din egen maskine. Det ville da være rimelig ringe, hvis den blev lavet på din modstanders, og så sendt. Den skal vel egentlig bare sende info om hvor man er, etc.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-05 00:19 
Jeg har også læst det på xbox-scene. Men betragter det nu mere som tomme rygter. Kan ikke forestille mig at grafikken har noget som helst med det at gøre. En fyr med en voldsom PC vil jo ikke skulle bruge større upload en fyren med skod computeren.
Jeg vil tro at det bare er en slag koordinater der bliver sendt frem og tilbage i form af tekst. Men jeg aner heller ikke noget om det...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/09-05 14:18 
jaes>
* Er 128 i upload stadig er ok til Live, og er der annonceret noget i forbindelse med next gen? Jeg mener, jeg læste et sted, at 128 ikke længere vil være tilstrækkeligt til at bruge next gen-Live fuldt ud, hvilket selvfølgelig også giver mening...

Next gen vil ikke være mere krævende end Xbox med hensyn til bredbåndsforbindelse. Jeg vil dog mene at 128-op er i underkanten til Xbox. Det kan sagtens køre fint, men kun på en god dag. Man kan meget nemt få lag med sådan en forbindelse.

* Hvilken udbyder har i dag ry for at være mest stabil (hvis det drejer sig om hastigheder på 1024 ned og 128 eller 256 op)? Før i tiden var det vist TDC, men det kan jo have ændret sig.

TDC, Cybercity og Tele2 er vist alle i den bedre ende. Bare tag en af dem, afhængigt af hvad der er billigst.
jaesjaesSkrevet 11/09-05 20:08 
Jeg var lidt hurtig, for I har selvfølgelig ret i, at selve grafikken tegnes lokalt. Det er informationer om "ændringer" i grafikken (eksplosioner osv.), der sendes. Jeg vil dog stadig mene, at der let kan blive brug for hurtigere upload next gen. For en mere detaljeret grafik må alt andet lige kræve, at der sendes flere informationer til de øvrige spillere. Noget andet, der kan kræve mere båndbredde er, hvis udviklerne gerne vil have flere samtidige spillere på banerne.
JmogJmogSkrevet 11/09-05 22:00 
jaes>
For en mere detaljeret grafik må alt andet lige kræve, at der sendes flere informationer til de øvrige spillere.

Hvorfor? Hvilke informationer snakker vi om? Uanset hvor flot grafikken er, så er det jo stadig de samme informationer, der sendes.
jaesjaesSkrevet 11/09-05 23:37 
Stadig de samme typer af informationer, ja, men min form for logik siger mig, at når der sker mere i spillet (flere eksplosioner, flere partikler der virvles op af skud, flere ting der ændrer form fordi de ødelægges osv.), så er outputtet lig med mere information. Modparternes konsoller får vel derfor mere at tygge på, hvis de skal kunne vise mere grafik på skærmen.

Jeg er ikke programmør, så jeg kan let tage fejl, men jeg gætter på, at det forholder sig sådan indtil det modbevises :)
3of193of19Skrevet 11/09-05 23:46, rettet 11/09-05 23:48 
Jo, men det er stadig noget der beregnes lokalt på den enkelte spillers maskine.
Når jeg f.eks. i CS skyder et vindue i stykker ser du også vinduet gå i stykker, men det er fordi dit spil får at vide at et projektil flyver i en bestemt bane som din maskine regner ud til at det vindue går i stykker. Og ikke fordi mit spil sender seperate informationer om at vinduet er gået i stykker.
Ligesom er støv der hvirvles op ect bare er udvirkninger af et objekts opførsel og noget som dit spil lokalt regner sig frem til.
WehnerWehnerSkrevet 11/09-05 23:47 
Jeg har det lidt på samme måde som Jaes, og på et ligeså spinkelt grundlag.

Hvis vi oplever markant mere lag, når vi i Halo spiller 8vs8 i forhold til 4vs4, så skulle man tro, at en Perfect Dark-kamp 32vs32 sætter større krav til båndbredde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 11/09-05 23:53, rettet 11/09-05 23:54 
Spilles der på en egentlig server, burde det ikke gøre så meget forskel med den individuelle spillers upload, da hver spiller stadig kun skal uploade hvad han selv går og laver.
Hvis der er flere spillere er der større chance for at der er en eller anden i blandt med en lorte forbindelse eller at der glipper noget data undervejs.
Men de fleste Xbox spil hostes på en af spillernes maskiner hvilket øger kravet til den spillers upload hastighed. Så ja, med større antal spillere øges kravet for upload såfremt MS ønsker at fortsætte med spillerhosting.
jaesjaesSkrevet 12/09-05 00:09, rettet 12/09-05 00:20 
3of19>
Jo, men det er stadig noget der beregnes lokalt på den enkelte spillers maskine.
Når jeg f.eks. i CS skyder et vindue i stykker ser du også vinduet gå i stykker, men det er fordi dit spil får at vide at et projektil flyver i en bestemt bane som din maskine regner ud til at det vindue går i stykker. Og ikke fordi mit spil sender seperate informationer om at vinduet er gået i stykker.
Ligesom er støv der hvirvles op ect bare er udvirkninger af et objekts opførsel og noget som dit spil lokalt regner sig frem til.

Ja, men hvad så, når der er fem vinduer samt en række andre objekter, der går i stykker samtidig, så skal der vel sendes information om, at det er fem vinduer samt andre objekter frem for et enkelt vindue?

Forestil jer, at der springer en håndgranat i en stue. Som det er i dag, er det mere reglen end undtagelsen, at det kun er få objekter, der påvirkes af eksplosionen. Som konsollerne bliver kraftigere, vil det forventes af forbrugerne, at eksplosioner bliver mere livagtige.

Det vil sige, at møbler, vinduer, gulvtæppet, papirer og kuglepenne på skrivebordet, malingen på væggene, lamperne - mange flere objekter end i dag - vil blive påvirket af eksplosionen. Og da folk naturligvis ikke vil stille sig tilfredse med, at skaderne fra en eksplosion er indentiske hver gang, der eksploderer en håndgranat i den samme stue, varierer skaderne fra gang til gang afhængig af, hvor i rummet granaten springer (det ser vi iøvrigt også i dag til en vis grad). Så konsollen kan ikke bare (som det må være tilfældet i dag) bruge den samme beregning hver gang (eller i nogle situationer de samme _få_ beregninger), og derved opfatte det som information A, den får fra konsol X. Med andre ord, bliver eksplosioner i fremtiden vel i højre grad opdelt i mange samtidige informationer fremfor nogle få.

Giver det mening? Jeg har som sagt ikke en dyt forstand på det :)

EDIT: Et par tilføjelser i tredje afsnit.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 12/09-05 00:50 
Du har ikke ret :) Spilleren der springer håndgranaten's xbox eller ps3 skal bare sende hvordan granaten ligger. Andet behøver den jo ikke, påvirkningerne sker på de andre boxe individuelt.
soon the world will be one big computer
jaesjaesSkrevet 12/09-05 01:05 
Ja ok, det kan jeg godt se giver mening. Men stadig kan man vel forestille sig spil, hvor der sker mange flere samtidige handlinger/begivenheder end i et tilsvarende spil i dag. Lidt som i Wehners eksempel, men hvor det ikke nødvendigvis skyldes, at der er flere spillere med i spillet, men hvor der bare "sker mere" i spillet på én gang. Men det kan selvfølgelig være, at informationen fra den slags handlinger ikke er så tung igen. Det kunne det jo tyde på, siden I ikke nævner det ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/09-05 08:47 
Jeg kørte på et tidspunkt med en 128/64 forbindelse. Hvis jeg bare joinede spil, så var der ingen problemer (Uanset, hvad Naiera kommer ind og siger nu :-)
16 spillere Wolfenstein - no problemo. Jeg har heller aldrig fået klager fra andre spillere, når jeg joinede et spil. Find en god server, så skal det nok gå.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
lightyear dklightyear dkSkrevet 12/09-05 09:41 
ah okay havde også engang 128/64, synes selv det laggede rimeligt.
Hvis du skal ha perfekte livespil sådan generelt uden at hoste, skal du bruge ihvertfald 512/128 imo.
are you CHICKEN?
JmogJmogSkrevet 12/09-05 10:23 
DeluxScan>
Jeg har heller aldrig fået klager fra andre spillere, når jeg joinede et spil.

Ikke overraskende. Folk med langsomme forbindelser er jo nemmere at dræbe, da de ikke rammer så godt :-)
jaesjaesSkrevet 12/09-05 13:10 
Tak for svarene. Det bliver nok en forbindelse med 256 up-stream, når nu 128 i nogle tilfælde kan være lige på grænsen.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/09-05 16:38 
Jeg vil da lige tilføje at man godt kan spille på Xbox Live over en 3 Telefon.. ;-)
384/64kb
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/09-05 15:27 
Jmog>
Ikke overraskende. Folk med langsomme forbindelser er jo nemmere at dræbe, da de ikke rammer så godt :-)

At overførslen ikke er så vild gør jo ikke noget, hvis bare ens ping er ok - så er der ingen problemer.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig