X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS lite - problemer med styringen...


Svar
bootsbootsSkrevet 25/12-06 00:51 
Jeg har lige fået en DS lite i julegave (skøn husbond jeg har); men når jeg lige umiddelbart sammenligner den med min gamle DS synes jeg styreknappen er utrolig dårlig (krydset). Selve knappen virker også løs i det... På den gamle DS er styringen helt fin - og stabil. På den nye virker knappen vakkelvorn og det er ret svært at gå på skrå (f.eks. i Animal Crossing). Er det et almindeligt problem eller har jeg fået fat i en defekt konsol?
KTCKTCSkrevet 25/12-06 02:24 
Den er mere løs i det, men det er mest et spørgsmål om tilvænning, for det er umiddelbart ikke mærkbart mere upræcist end på den gamle DS, når du lige vænner dig til den. Jeg har spillet en del Tetris DS over nettet på både min Lite og Phat DS, og det er et spil, hvor man virkelig er afhængig at hurtig og præcis styring. Jeg havde samme bekymringer i starten, men som sagt er jeg godt tilfreds med den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 25/12-06 10:47 
D-Padden er ringere på Lite'en. Jeg opdagede det i Resident Evil, hvor jeg pludselig ikke kunne gå diagonalt særligt godt mere. Jeg vænnede mig lidt til det, men helt rigtigt føltes det aldrig.

Det kan godt være den fungerer fint i Tetris, men det er heller ikke et spil hvor man bevæger D-Paddet skrådt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/12-06 13:21 
Jeg forstår ikke helt jeres kritik for efter min mening er D-padden da netop en af de ting der er blevet FORBEDRET på den nye lite. Det må være et spørgsmål om tilvæning - jeg har hvertfald ingen problemer med at lave skråvinkler med padden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 26/12-06 00:23 
Jeg bruger stort set aldrig skråvinkler, så på dette punkt skal jeg ikke gøre mig klog.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 26/12-06 01:19 
Echelon VI>
Jeg har hvertfald ingen problemer med at lave skråvinkler med padden.

Prøv at spille Resident Evil: Deadly Silence så.

Hvis man skal ramme diagonalerne i det spil, så skal der trykkes ekstra hårdt på d-padden, og det er bare ikke særlig fedt - eller særlig præcist for styringen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
bootsbootsSkrevet 26/12-06 22:57 
Nu har jeg spillet Animal Crossing i nogen timer igår og idag og jeg synes det bliver værre og værre. Man skal simpelthen presse på knappen hele tiden så man får ondt i skuldrene.... Jeg ønskede mig den lille fordi jeg synes den gamle DS er ret tung i det; men det hjælper jo ikke meget hvis man skal presse knappen hårdt ned hele tiden. Jeg har utroligt svært ved at gå diagonalt. Min figur går hele tiden i stå når jeg forsøger - og det er irriterende kun at kunne gå op-højre-ned-venstre.... Det før så glidende spil bliver hakkende og kunstigt....
Gid jeg kunne få den nye lite med den gamle knap... Nu er det næsten en lettelse at tage den gamle DS og spille AC på den...
Mario Kart går sådan nogenlunde på den nye; men det er næsten umuligt at køre diagonalt her også....

Men - jeg kan så forstå at det ikke bare er min maskine. Det var ærgerligt. Jeg håbede sådan at der var noget galt med knappen og at jeg kunne få den byttet til en bedre...
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-06 04:37, rettet 27/12-06 04:42 
Du kan jo evt prøve en anden DS, hvis du har mulighed for det. D-padded er absolut ikke perfekt på Liten og nok også dårligere end den gamle DS, men helt så svært som du beskriver, oplever jeg det nu ikke, så måske det er maskinen.

Iøvrigt underligt, at det kan være så svært at designe et ordentligt d-pad. Alle maskinerne i sidste generation havde forskellige grader af dårlige d-pads og at bedømme ud fra 360 og Wii(omend det er en anden type maskine), kommer det til at forsætte i denne generation også.

Taget i betragtning af, hvor mange forskellige d-pads der efterhånden har været, skulle man ikke tro, at det burde være så svært at lave et velfungerende et af slagsen...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 27/12-06 10:59 
PS2'en har faktisk et ganske glimrende d-pad, og det har Controller S på den gamle Xbox også.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 27/12-06 11:34 
PS2'ens er fin. Controller S går an, men at kalde det "glimrende" synes jeg er en overdrivelse. 2D fighters fungerer i hvert fald langt bedre på PS2 end på Xbox.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-06 15:30 
I bedste fald kan jeg se PS2'ens som middelmådigt. I bedste fald. Controller S mener jeg er ringe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 27/12-06 15:42 
Enig. Controller S's virkede bare god sammenlignet med Dukens, der ikke kun er ringe, men elendigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 27/12-06 21:44 
Det triste er, at det er ren sløs, at så mange D-pads stinker. Fx har mit 100-kroners pc-joypad et ganske habilt D-pad (8-vejs).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig