X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elebits


Svar
dRxLdRxLSkrevet 19/12-06 21:45 
Jeg så lige en interessant anmeldelse af Elebits på gametrailers.com.

Spillet er grimt som arvesynden, men det ser umiddelbart ud til at det er i tråd med det ideal om "objektorienteret gameplay" jeg har fremført for computerspil.

Jeg glæder mig meget til at få det prøvet.

Anmeldelse
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 19/12-06 21:47, rettet 19/12-06 21:47 
Jeg har også kigget lidt nærmere på det. Regner med, at det bliver mit næste Wii spil, med mindre jeg falder for Wario.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 20/12-06 01:13, rettet 20/12-06 01:15 
Hvordan nogen kan sige at det spil er grimt er en mig en gåde.
Det er måske ikke teknisk imponerende, men det er så dynamisk og detaljeret at det det eneste man umiddelbart kan sammenligne med er Katamari spillene.
Ligesom i førnævnte kan man se at der virkelig er kælet for designet af hvert objekt.
Helt klart det spil i den nærmeste spil horisont jeg sammen med WW: Smooth Moves ser mest frem til.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 20/12-06 01:26 
Heh, Katamari er selvf. også et spil der i mine øjne gør "det rigtige".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 20/12-06 11:29 
Ser total sejt ud; Bergsala siger April for en dansk release };-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 20/12-06 11:47 
Zzap!>
Hvordan nogen kan sige at det spil er grimt er en mig en gåde.

Grafikken er ganske u-pæn, men fysikken er god.

Det er dog stadig ret grimt at se på - god fysik eller ej. Overall, så ligner det stadig noget af det virtual reality der var så populært i 90'erne, bare en anelse pænere. Og så synes jeg der er alt for meget tech demo over spillet. Jeg begriber ihvertfald ikke, at det er noget folk vil give fuld pris for at få lov at spille.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
EchoEchoSkrevet 20/12-06 21:07 
Rooney>
Og så synes jeg der er alt for meget tech demo over spillet. Jeg begriber ihvertfald ikke, at det er noget folk vil give fuld pris for at få lov at spille.

Har du prøvet spillet? - det tror jeg ikke, og for at komme med sådan en udtalelse, bør man nok have prøvet det.
Samtidig siger Matt fra ign.com også, at det er folks første indtryk, men at spillet er langt dybere end det ser ud.

Jeg glæder mig meget til at stifte bekendtskab med spillet! Sammen med WW:SM er Elebits de to eneste spil, som jeg virkelig brænder for fra nu og til april. Det er en smule skuffene, mener jeg. Jeg troede, at Nintendo have taget ved lære af deres fejl ved Gamecube launch. I mine øjne bliver der spil tørke.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SonicSonicSkrevet 20/12-06 22:27, rettet 20/12-06 22:27 
Nah, det vil jeg da ikke mene. Jeg ser da personligt frem til Warioware, Mario Party 8, Excite Trucks, Super Swing Golf, muligvis Elebits, Trauma Center, hvis det dog kommer inden for den tidsramme. Jeg syntes ikke der er dømt lige så meget tørke, som ihvertfald jeg har oplevet med X360. Men det er en helt anden snak.

For at vende tilbage til emnet. Ja, spillet ser grafisk ikke specielt heftigt ud, men konceptet tror jeg sagtens kunne være skide skægt.

Nu må vi jo se når det lander :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
EchoEchoSkrevet 21/12-06 06:55 
Sonic>
Jeg ser da personligt frem til Warioware, Mario Party 8, Excite Trucks, Super Swing Golf, muligvis Elebits, Trauma Center, hvis det dog kommer inden for den tidsramme.

Du nævner faktisk Trauma Center, som jeg helt havde glemt - det skal jeg formentlig også have, og Mario Party 8, men Super swing golf og Excite Trucks ser ringe ud, i mine øjne.

Undskyld side springet!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 21/12-06 09:34 
Zzap!>
Det er måske ikke teknisk imponerende, men det er så dynamisk og detaljeret at det det eneste man umiddelbart kan sammenligne med er Katamari spillene.

Synes også det er ret tydeligt at Konami har kigget Namco over skuldrene her, det er helt klart et forsøg på at ride med på "Katamari bølgen" (kuglen?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 21/12-06 10:16, rettet 21/12-06 14:59 
Det er også et fantastisk godt sted at hente inspiration! Jeg synes selv, at elebits er meget vellykket visuelt - forstå mig ret.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 21/12-06 20:22 
Sumez>
Synes også det er ret tydeligt at Konami har kigget Namco over skuldrene her, det er helt klart et forsøg på at ride med på "Katamari bølgen" (kuglen?)

Det kan godt være at de minder en del om i hinanden, men gameplaymæssigt ser der ud til at være meget stor forskel.
Men de har begge to den er der "stiliseret realisme" ting kørende:

@Rooney
Lær at skelne mellem stil og teknik.
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 21/12-06 20:33 
Jeg skelner netop mellem stil og teknik. Spillet er grafisk grimt, men fysikken virker til at være i top.

Men du synes måske at det er grafisk flot? I så fald er du den første med dén holdning til spillets grafik.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
EchoEchoSkrevet 21/12-06 20:46 
Jeg tror, det Zapp prøver at fortælle dig, er at teknikken visuelt ikke er serlig god, altså kunne der sagtens være en langt højere detajlegrad, men der i mod er den stilet og speciel på sin egen måde, hvilket gør den flot.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 21/12-06 21:30 
Ligesom et C64 spil kan være vanvittigt flot, netop fordi det benytter de forhåndenværende midler på den helt rigtige måde.

Det jeg siger er, at du skal skelne mellem om grafikken er teknisk imponerende eller om den er æstetisk imponerende (ikke at de to ting ikke sagtens kan være til stede samtidig, eller være sammenvævet i nogen grad).
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 21/12-06 22:52 
Er vi enige om så, at grafikken ikke er teknisk imponerende?

Hvad gør den så æstetisk imponerende? Jeg sidder og kigger på spillet, i Gametrailers videoreview, og jeg ser god fysik men grim grafik med grimme textures og grimme miljøer.

Jeg ved ikke hvad det er jeg skal synes ser flot ud i Elebits, udover fysikken.

Hvis miljøerne nu var flotte at se på, så var både fysikken og grafikken til UG.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 21/12-06 23:24 
Rooney>
Er vi enige om så, at grafikken ikke er teknisk imponerende?

Ja mere eller mindre, den springer i hvert fald ikke nogen grænser for hvad der er muligt.
Men stilen er rigtig god og spillet er flot på grund af den og hvor gennemført den er.

Lige som f.eks. blyglas vinduer i gotiske kirker har fostret en bestemt grafisk stil, som var delvist påtvunget af tekniske begrænsninger i mediet, en stil der senere har udviklet sig og er blevet brugt andre steder på grund af de associationer den giver; på samme måde giver den flatshadede stil og visse subtile associationer og fremkalder en stemning, som enhver anden stil gør det.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 22/12-06 11:20 
Jeg synes ikke der er noget æstetisk flot over det spil. Tværtimod er det da der, hvor det fejler? Teknikken er jo i orden, det er standard Wii 3D, men der er ikke kælet for spillets udseende overhovedet.
Hvis det er en stil man kan lide er det da fint, men jeg vil bare holde fast på at grafikken ikke er spillets fokus, og det er tanken at man skal se gennem fingrende med det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 20/05-07 17:10, rettet 20/05-07 17:13 
Så udkom det endelig i Danmark for lidt over to uger siden og det er et fantastisk spil!
Uden tvivl det bedste spil til Wii næstefter Zelda TP.

Jeg havde godt nok set frem til det, med håb om at det ville være et ok spil, men det overgik faktisk mine forventninger med en del.

Al snak om at grafikken ikke er "god nok" må forstumme når man rent faktisk ser det i aktion. Sjældent har jeg set så detaljerede, stemningsfulde miljøer. Og når man, helt bogstaveligt, har kastet et helt level op luften og set tingene regne ned omkring sig med perfekt fysisk simulation, kan man ikke være andet en dybt imponeret.

Musikken er helt fænomenal og bidrager virkelig til den overordnede spilglæde.
Det er svært at sige hvilke genre den er i, men det nærmeste jeg kan komme er nok fusion med lidt eurodance elementer engang imellem. Good stuff!

Gameplayet er let at lære, men svært at mestre (Nolan Bushnell).
I alt sin enkelhed er kontrollen bare een knap til at skyde/suge, sticket til at strafe/frem og tilbage, pointeren til at sigte og dreje og til sidst z og c til stå på tær og dukke sig.
Man skal simpelthen gennemsøge hele levelet for at finde så mange Elebits som muligt, hvorved ens kræfter/watt stiger (Elebits er hovedkilden til elektricitet på den planet hvor spillet foregår), så får man kræfter til at løfte tungere ting og åbne døre, som gør at man kan finde flere Elebits som gør en stærkere igen osv.

Det lyder måske (for)simpelt, og ingen tvivl om at Elebits hovedsageligt er et action spil, men der er en hel del strategi i hvordan man griber et level an med størst muligt udbytte inden for tidsgrænsen.

Der *er* et par småfejl, men de er absolut til at tilgive.
F.eks. veksler frameraten tit mellem 30 og 60 fps. (uden tvivl grundet den uforudsigelige natur af grafikken (man kan kaste alle polygonerne over i en ende af levelet)).
Der er også et par af banerne der er lidt kedelige og "fyld agtige".
Men som sagt, ikke noget der for alvor trækker ned.

Hvis der er andre der har spillet så kom med jeres indtryk.
Ellers får Elebits (Eledees som det hedder i EU), min varmeste anbefaling.
Born to kill space
WikzoWikzoSkrevet 20/05-07 17:16 
Købte også Eldees (Elebits lyder bedre!) for nogle uger siden; et rigtig sjovt spil ... klart det spil, der på nuværende tidspunkt udnytter Wii Remoten bedst.

Spillet er sjovt og nemt at gå til, men nogle gange kan gameplayet godt blive lidt trivielt. Jeg har hvert fald ikke lyst til at sidde i flere timer i træk, men det gør faktisk ikke så meget. Grafikken er rimelig god og nyttig, uden at den er alt for revolutionerende.

Anbefales også herfra :)
EchoEchoSkrevet 20/05-07 20:51 
Zzap!>
Og når man, helt bogstaveligt, har kastet et helt level op luften og set tingene regne ned omkring sig med perfekt fysisk simulation, kan man ikke være andet en dybt imponeret.

Her må jeg altså slå i bordet og sige stop!
Fysikken kunne være meget bedre. Jeg har aldrig set en stol bounce rundt på et trægulv som en hoppebold, har du?
Udover det, er spillet ret vellykket. Det er en anelse begivenhedsforladt men meget hyggeligt og anderledes.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 20/05-07 23:22 
Ja ja, det er da ikke en perfekt fysisk simulation af hvordan forskellige materialer opfører sig. Alle tingene (eller nogle af tingene?) er lavet af samme "materiale". Men det gør ikke simulationen mindre vellykket.
Når jeg siger "perfekt" skal det selvfølgelig læses i kontekst.

Når du siger at det er begivenhedsløst, kunne det være fordi du ikke har det rigtige mindset til at starte med. For at bruge et ekstremt eksempel, så ville det jo også være forkert at presse en stor historie ned over Tetris.

Visse spil er lavet til at eksistere inden for ganske snævre rammer og det ville måske have virket påklisteret, at sætte en masse andre konventionelle elementer på Elebits.
Born to kill space
EchoEchoSkrevet 21/05-07 07:54 
Det har du fuldstændig ret i! Det var på ingen måde ment som en kritik af spillet, selvom ordet 'begivenhedsløst' tit påfattes negativt. Det er ligesom med Animal Crossing - der sker heller ikke forfærdelig meget, men alligevel er spillet underholdende og hyggeligt.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 30/05-07 12:30, rettet 30/05-07 12:30 
Hvor lang tid kan spillet underholde?

Når du siger "let at lære, men svært at mestre", tænker jeg på et spil som Gitaroo Man, som kræver utroligt meget øvelse at klare på master niveau, men som er underholdende hele vejen igennem.

Elebits ligner for mig mere et Katamari Damacy, ikke bare visuelt, men også rent gameplaymæssigt.
Og selvom Katamari Damacy er utroligt underholdende, er det lige lovlig gimmickbaseret. Der er en del replayværdi i at prøve at slå sine gamle rekorder, og det er altid hyggeligt at samle op og spille en af banerne igennem, men i bund og grund har spillet ikke mere at byde på, når man har spillet alle banerne igennem i løbet af den første eftermiddag.

Jeg frygter lidt at det er det samme med Elebits.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 30/05-07 20:21, rettet 30/05-07 21:22 
Jeg vil tro, at der er omkring 20 timers hovedspil i Elebits. Og sværhedsgraden er aldrig højere end at man kan klare de fleste levels i løbet af tre til fire forsøg.
Men hvis man vil have 100% og hemmelige items (med de ekstra egenskaber der følger med) så skal man stramme sig an.

Der er også score attack og challenge mission, sidstnævnte er faktisk et helt lille minispil i sig selv, hvor hvert level er blevet konfigureret så man skal klare en specifik opgave inden for en tidsgrænse. F.eks. skal man i een challenge mission på tyve sekunder forsigtigt pille en vaklende stabel af pizza bakker, glas og papæsker ned for at få fat på en enkelt Elebit er der fanget under et glas i bunden.

Der er også mulighed for at tage billeder af vilde situationer og sende dem til sin venner.

Og man kan selvfølgelig også lave sine egne levels.

Personligt tror jeg at Elebits er en af dens slags spil jeg vil tage frem gang på gang med nogle pauser i mellem, selv efter at der er kommet nyere og mere "dybe" spil til Wii.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig