X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Wi-Fi USB Connector


Svar
dpldplSkrevet 19/12-06 17:38 
Fik endlig min Wii idag.

Nu er jeg så lidt i tvivl med internet, og søger info Nintendo Wi-Fi USB Connector. Er der nogen der bruger den til at komme online?
Hvordan virker det og er det pengene værd? (Har også en DS, så ville være dejlig have begge kunne komme online)

Og til sidste og mindste, nogen der har set forhandler der har den hjemme og hvad pris er?
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/12-06 17:53 
Den koster omkring 3-400 kr. i DK, hvilket er ret pebret set i forhold til hvad du får for pengene. Jeg vil istedet foreslå dig at smide en ekstra hundredelap efter en "ægte" router, så du har mulighed for at komme online med andre enheder end bare Nintendos produkter.

Linksys WRT54G(S) er klart anbefalelses værdige (og billig tilmed), og er kompatible med både Nintendo DS og Wii. Jeg har selv nævnte model og der har aldrig været problemer med at få connection.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 19/12-06 18:40 
Jeg har både en router og USB Connectoren. Begge fungerer fint, men dog skal du huske, at din computer skal være tændt, for at USB-dimsen kan virke.

Derfor vil jeg helt klart anbefale dig en router, da Wii jo er så smart og kan være online 24/7 =)

Det er forresten på ingen måde svært at opsætte Wii med router og USB Connetor; det hele gøres ved hjælp af en meget kort og nem guide på maskinen.
dpldplSkrevet 19/12-06 20:07 
Echelon VI: vis jeg skal være ærlig vil jeg ikke bruge wifi til andet end Wii and DS.
Men ok den router du nævner koster jo kun 482 med porto. Troede enlig de var meget dyrer end det.

LTWW: Min pc står tit tændt om natten. Så det er langt fra et stort problem. ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
happyEDhappyEDSkrevet 19/12-06 20:51 
Nintendoes connetor kan også laves så den kan bruges til andre wifi enheder.
Der er guides til det på nettet. ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/12-06 21:41 
Man ved jo aldrig hvilke enheder man køber en gang i fremtiden. Under alle omstændigheder får du et super produkt hvis du køber routeren fra linksys.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 21/12-06 19:52, rettet 21/12-06 20:14 
Jeg har endelig fået min nye Linksys WRT54GC :D
Det gik smertefrit at få min Wii opdateret til 2.0 :D
Og så kommer alle problemerne :(

Jeg prøver at se den der Vejr-kanal, men fejlkoder popper op... 52031..?
Jeg har været inde i Routerens konfiguration og sat MTU'ern til 1500 begge steder - indtastet Wii'ens MAC-adresse - Wireless Channel: 6 OG jeg har generet en WEP-key og tastet den ind på Wii'en...

Hvad gør jeg galt?

EDIT: Prøvede at starte forfra på Wii'en og genintaste oplysningerne... nu dukker fejlkode 51330 op?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/12-06 20:13 
Sikker på at serverne ikke bare er nede for tiden?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 21/12-06 20:26 
Marvel-Man>
Wireless Channel: 6 OG jeg har generet en WEP-key og tastet den ind på Wii'en...


Ændre channel til 1 eller 11. Er ret sikker på, at det vil hjælpe.
ChronoChronoSkrevet 21/12-06 20:28 
Lidt off topic, men jeg så lige at der findes en usb->lan adapter der virker med Wii. Hedder Kinemax NT-USB20 og kan købes hos newegg.com - hvis nogen bare vil have en fast forbindelse fra Wii'en til deres netværk inden Nintendo får udgivet deres egen adapter.

Videobevis
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 21/12-06 20:41 
Chrono>
...hvis nogen bare vil have en fast forbindelse fra Wii'en til deres netværk inden Nintendo får udgivet deres egen adapter.

/ikke gider at vente på Nintendo's USB-adabter kommer på det danske marked :)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 21/12-06 20:58 
Svovlmunk>
Marvel-Man>
Wireless Channel: 6 OG jeg har generet en WEP-key og tastet den ind på Wii'en...

Ændre channel til 1 eller 11. Er ret sikker på, at det vil hjælpe.


YAY! Det virkede! Jeg kan se hvordan vejret er... i København...
Hvornår mon Rønne og de øvrige byer kommer med på kortet?
Wii-Shop virker tilgengæld ikke :( - jeg tror der er en serverfejl...

Nu skal jeg så bare bruge nogle timer på at få indskrevet alle 29 Friends-koder ind...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
dpldplSkrevet 23/12-06 13:03 
Hmmmm nå ja spørger her istedet for lave et nyt topic. ><

Skal der købes andet end et acces point?
Lige nu kører vi kabelet hen til en switch som så har 4 kabler ud (til mig, min bror and min fars 2 pc´er).

Jeg er bare lidt forvirret, fordi jeg har ide om hvordan wi-fi accespoint virker og skal sættes op.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KalicolaKalicolaSkrevet 02/01-07 12:10, rettet 02/01-07 12:11 
chrono: Den der Kinemax NT-USB du snakker om. Jeg var inde for at bestille en. Men de sender ikke til Danmark. Hvad dælen gør man så?
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 02/01-07 12:17 
Det ved jeg ikke. Den findes ikke på edbpriser.dk desværre. Måske under et andet navn, men det ved jeg ikke lige hvordan man finder ud af.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig