X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: Twilight Princess


Svar
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:09, rettet 19/12-06 13:09 
Tænkte det var mere passende at oprette en ny tråd om spillet, i stedet for at diskutere det i tråden om Wii-indtryk.

Hands down, det er her er et af de absolut bedste spil, jeg nogensinde har spillet! Jeg er VIRKELIG imponeret!!
Skal man kritisere det, må man påpege at det på mange måder bare minder om en gentagelse af Ocarina of Time, men samtidig er det bare større, flotter... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
274 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:09, rettet 19/12-06 13:09 
Tænkte det var mere passende at oprette en ny tråd om spillet, i stedet for at diskutere det i tråden om Wii-indtryk.

Hands down, det er her er et af de absolut bedste spil, jeg nogensinde har spillet! Jeg er VIRKELIG imponeret!!
Skal man kritisere det, må man påpege at det på mange måder bare minder om en gentagelse af Ocarina of Time, men samtidig er det bare større, flottere fortalt, og gør altid ENDNU bedre, og har også masser af nye tiltag, f.eks. rev det tæppet væk under fødderne på mig allerede tidligt i spillet, da man pludselig skulle ud og tæve griseryttere fra sin hesteryg, for at redde en af hjembyens unger.

Men hele vejen igennem fortsætter det bare med at være charmerende, smukt og aldrig ensformigt. Jeg vil tro at jeg er ved at nå slutningen nu, efter mange timers spil, men har stadig lidt at gå endnu. Vurderer at jeg kommer til at have spillet dobbelt så meget som man måtte spille Ocarina, for at gennemføre det, og det er jo ikke helt skidt (som nogen måske husker, syntes jeg at Ocarina var en lille smule for kort, hvilket måske var lidt unfair).

Spillets dungeons er en smule kortere end Majora's Mask og Wind Waker, men til gengæld byder de på ekstremt meget variation, og hvert sted er en helt ny oplevelse, i lang større grad end seriens tidligere spil, det er virkelig også en stærk kvalitet.

Alt i alt må jeg sige at jeg havde VIRKELIG høje forventninger til dette spil, og de er tilsyneladende blevet overgået.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 19/12-06 13:29, rettet 19/12-06 13:30 
Jeg er fuldstændig enig. Jeg var også helt opslugt af spillet indtil det (desværre)blev gennemført. Jeg kan heller ikke kritisere det for så meget andet, end at det minder ekstremt meget om Ocarina. Jo, der er en lidt ringe fiskepuzzle i starten af spillet, som jeg ikke er så vild med, men det fylder så lidt i det samlede billede.

SPOILER

Selvom det var et lille tempel, så var designet vildt fedt i Twilight templet. Både visuelt, men også mht templets puzzles. Den hånd fik fik tankerne tilbage på A Link to the Past og ja, den gør mig stadig til et nervevrag :)

Spillets klimaks er noget af det mest engagerende, jeg nogensinde har oplevet i et spil. Da Ganon holdt Midnas hjelm/rustning hævet over hovedet skulle han godt nok dø. Jeg fægtede som en vild med Wiimoten(det er det med indlevelsen...)og måtte tage mig i en enkelt gang at sige: "kom nu, prinsesse", da jeg synes hun var alt for langsom med sine pile.

Det føles som om, at alt det spillet har handlet om, bliver opsumeret i de sidste bosskampe på den mest sublime måde.

SPOILER slut

Simpelthen et gennemført suværent spil. Jeg glæder mig allerede til Twilights "Majora".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 19/12-06 13:42 
Er der nogle som har GC versionen?

Nu har jeg en Gamecube, og er ikke blevet helt hooked på Wii, så overvejer at nuppe det til Gamecuben...Vil jo gerne spille det :)

Desværre har de andre Gamecube spil jeg har spillet på Flad TV ikke set så forbandet godt ud. Men det "glemmer" man vel forhåbentligt når man kommer igang med at spille ..:)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 13:56 
Bede, hvor lang tid tog det dig at fuldføre spillet?
SumezSumezSkrevet 19/12-06 13:57, rettet 19/12-06 13:59 
Bede-x>
Jo, der er en lidt ringe fiskepuzzle i starten af spillet, som jeg ikke er så vild med, men det fylder så lidt i det samlede billede.

Er det eneste sted i spillet, man er påkrævet at fange fisk ikke når man skal fange en Reekfish et ret godt stykke inde i spillet?
Du tænker måske når man fanger en fisk til katten i startbyen? Kan ikke se problemet med det puzzle. Godt nok er det ikke skide spændende at fiske med sin egen fiskestang (det er langt federe i fishing pond området, hvor det fungerer helt anderledes), men synes nu ikke det var spor svært at fange en fisk i den sø..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 19/12-06 14:11, rettet 19/12-06 14:15 
Beano>
Bede, hvor lang tid tog det dig at fuldføre spillet?

Min timetæller var vist på 55 timer. Der havde jeg set slutningen, men manglede stadig meget rundt omkring i verdenen. Jeg brugte ikke guide til spillet, så engang imellem har det være diverse puzzles, som optog tiden. Men sådan skal det jo være i et Zeldaspil :)

Timetælleren er noget højere nu og det siger en hel del. Det er meget sjældent, at jeg prøver at forlænge et spils levetid, men jeg har taget mig god tid med TP, for jeg ville så nødigt at det skulle slutte.

Sumez>
Du tænker måske når man fanger en fisk til katten i startbyen?

Ja. Problemet med den er, at den falder i den kategori, som dRxL snakker om, når han siger "hvad designeren har tænkt"(han vil nok mene, at de alle gør det...). Den puzzlerække omkring fiskeriet(man skal fange to) i starten er ikke helt logisk og den sinker også spillet.

Men som sagt er det en meget, meget lille ting. Ingen grund til gå nærmere ind på den, for det betyder stort set intet.

tas>
Er der nogle som har GC versionen?

Jeg har ikke selv fået GC versionen endnu, men her er et link til en tråd på Rllmuk, hvor der snakkes om forskellene på versionerne:

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=146382&st=0
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/12-06 14:45 
Al den snak om Zelda, får mig til at spørge, om det er "noget ved" at spille The Minish Cap igen, når man har gennemført det én gang? Det er godtnok et års tid siden jeg spillede det, men jeg husker stadig at det var fremragende.

Er der nogen der har spillet det igennem flere gange? Gider man det? Så vil jeg rende ud og købe det pronto.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 19/12-06 14:49 
Hvis du har skippet et af de andre GB-spil i serien, dvs. Oracle of Ages, Oracle of Seasons og selvfølgelig Link's Awakening, vil jeg hellere anbefale at spille et af disse, da de mindst er på samme høje niveau.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/12-06 14:52 
Bede-x>
Ja. Problemet med den er, at den falder i den kategori, som dRxL snakker om, når han siger "hvad designeren har tænkt"(han vil nok mene, at de alle gør det...). Den puzzlerække omkring fiskeriet(man skal fange to) i starten er ikke helt logisk og den sinker også spillet.

Men som sagt er det en meget, meget lille ting. Ingen grund til gå nærmere ind på den, for det betyder stort set intet.

Jeg er alligevel lidt nysgerrig, for jeg havde ikke problemer med det puzzle, og havde slet ikke opdaget at det var der, det skete bare helt naturligt for mig. Hvorfor er det nødvendigt at fange to, er det ikke bare at fange en enkelt fisk til katten? Og hvad er det nu man får for det, så vidt jeg husker er det vist "bare" en flaske, og ikke et puzzle, der er direkte nødvendigt for fremgang i spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 19/12-06 15:08, rettet 19/12-06 15:10 
Sumez>
Hvorfor er det nødvendigt at fange to

Fordi katten ikke tager fisken, før du har fanget to. Sådan var det i hvertfald ved mig. Og udover de ikke har forklaret, hvordan man fisker, når man starter, så er det lidt underligt, at skulle fange to fisk, før spillet forsætter.

Jeg havde en lille "stille" pause der, hvor jeg ikke vidste, hvad jeg skulle.

så vidt jeg husker er det vist "bare" en flaske, og ikke et puzzle, der er direkte nødvendigt for fremgang i spillet?

Som jeg husker det, så skal man købe slingshotten for at kunne komme videre, men shopkeeperen vil ikke sælge den til dig, da hun er ked af, at hendes kat er løbet væk. Så man prøver at finde katten. Den finder man så, men man kan ikke rigtigt interagere med den.

SPOILER til denne puzzle

Det det så viser sig at man skal, er at kalde på en ørn, som man skal ramme ind i en abe, som beskytter en kurv, som man skal give til en kvinde, så man får en fiskestag, hvorefter man skal fange to, ikke en, fisk, så katten tager den ene og løber hjem og shopkeeperen bliver glad og gerne vil sælge dig din slingshot.

SPOILER slut

Det er altså ikke helt logisk. Men igen, det er en meget lille ting, som jeg kun uddyber, fordi du specifikt bad om det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 19/12-06 15:16, rettet 19/12-06 15:17 
Jeg synes det hele er logisk nok... Ikke som du udlægger det, men her er min oplevelse:

Man går på opdagelse i byen, og snakker med en person, der sidder oppe på en afsats og direkte kalder på en, og fortæller man kan snakke med ham via Z-targeting. Gør man det, siger han at man kan bruge planterne på siden af forhøjningen til at klatre op til ham. Går man op og snakker med han, nævner han noget græs på en anden afsats, og det er vist ham der i samme omgang nævner katten der sidder nede ved bredden og prøver at fange fisk. Naturligvis undersøger man så det græs, der tilkalder en høg. Kigger man sig lidt omkring, er der et meget tydeligt mål lige foran der hvor man står, som skaffer en vuggen, når man rammer det. For den får man en fiskestang, så den skal man selvfølgelig hen og prøve! Og det mest logiske er selvfølgelig at gå derhen hvor katten prøver at fange fisken.
Jeg handlede kun efter min lyst til at prøve de ting jeg kunne i spillet, og så aldrig sekvensen som et decideret puzzle.
Hvis man vil fange en fisk til katten, kræver det vel at man vælger at smide den, i stedet for at beholde den, og det er vel derfor, du "var nødt til" at fange to? Det kan jeg godt se er lidt skævt, men jeg tænkte ikke over det, jeg ville prøve fiskestangen lidt mere, så jeg fangede et par stykker.

Men ellers enig, det er dumt at diskutere det, da vi er enige om at det alligevel ikke ødelægger spillet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 19/12-06 15:26, rettet 19/12-06 15:35 
Sumez>
det er vel derfor, du "var nødt til" at fange to?

Nej, jeg mener, at man er tvunget til at fange to. Er der nogen, der har kunnet nøjes med at fange en?

Ikke at vi skal køre videre i ubetydelige detaljer, selvfølgelig ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 19/12-06 16:39 
Jeg undrede mig også over hvad der skete der. Jeg opdagede at katten fulgte efter mig, efter jeg havde fanget første fisk, og troede at jeg skulle føre katten hen til butikken og skræmme den ind i den. Jeg kan ærlig talt ikke huske hvorfor jeg fangede endnu en fisk, men det hjalp i hvert fald.
Kilroy Was Here
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 19/12-06 17:01 
Kilroy>
Jeg undrede mig også over hvad der skete der. Jeg opdagede at katten fulgte efter mig, efter jeg havde fanget første fisk, og troede at jeg skulle føre katten hen til butikken og skræmme den ind i den. Jeg kan ærlig talt ikke huske hvorfor jeg fangede endnu en fisk, men det hjalp i hvert fald.

Havde det præcis sådan. Troede at man kom til at lugte af fisk, efter man havde fisket, og det var grunden til at katten fulgte efter :) Hvordan i alverden skulle man vide, at katten bare ville gå hjem igen, når den havde fået en fisk?
happyEDhappyEDSkrevet 19/12-06 20:49 
Jeg har GC versionen. Og det er jeg super glad for.
Denne udgave af Zelda syntes jeg ikke er passende til wii. Og for mig det eneste rigtige at spille det på GC.

Der skal størrere og andre forandinger til at det skal passe til mig og wii.
Og hørte lige idag, at der allerede er blevet arbejdet 1 år på et nyt zelda til wii.
Så hvem ved måske er der ikke så lang tid til vi ser nyt Zelda.( og med længe mener jeg ikke det kommer det næste år)


Og med hensyn til selvespillet. Lækkert!
Var skeptisk med stilen deri, da jeg var mere til Wind waker. Men det er bare en helt anden stæmning, så det er super godt på sin egen måde.
Spillede 5 timer i streg i første omgang.Det er lang tid siden jeg har spillet et spil i 5 timer i træk.
Men må også sige at det lige engang i melleem går lidt for langsom for mig her i starten. Lidt for meget hjælp man får.
Men men, det er simpellthen bare super godt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 21:10 
toAt>
Denne udgave af Zelda syntes jeg ikke er passende til wii.

Har du prøvet den på Wii?
dRxLdRxLSkrevet 19/12-06 21:22, rettet 19/12-06 21:27 
toAt>
Lidt for meget hjælp man får.

Godt så! Yoda. :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 22/12-06 13:03 
Nej men det syntes jeg da.
I orden i starten, men så når man er et godt stykke i spillet er det lidt belastende.
men det er også småting.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 22/12-06 13:22, rettet 22/12-06 14:35 
SPOILER

Bede-x>
og måtte tage mig i en enkelt gang at sige: "kom nu, prinsesse", da jeg synes hun var alt for langsom med sine pile.

Hehe, jeg sad sammen med to kammerater, da jeg spillede den del, og vi sad konsekvent og lagde stemmer til Link og Zelda, som var de et gammelt ægtepar, der konstant bitchede over hinanden. Det var skægt. :P (vi havde også meget sjov ud af at Link havde scoret to prinsesser i slutningen af spillet, mens Ilia måtte stå og rådne i shamanens hus det meste af spillet - bare se på Links udtryk lige før rulleteksterne kommer hen over skærmen... men nok om det)

Simpelthen et gennemført suværent spil. Jeg glæder mig allerede til Twilights "Majora".

Håber virkelig der kommer sådan et. I sin tid ditchede jeg jo Majora som en budgettitel, men efter at have opdaget hvor fedt det er, kan jeg ikke få nok nu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 13:58 
toAt>
Nej men det syntes jeg da.
I orden i starten, men så når man er et godt stykke i spillet er det lidt belastende.
men det er også småting.

Du har ikke prøvet det til Wii men syntes det er i orden i starten men senere bliver det belastende?

Eller har jeg misforstået noget?
HeroldHeroldSkrevet 22/12-06 14:14 
Han svarer dRxL :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 14:21, rettet 22/12-06 14:28 
Sumez>
bare se på Links udtryk lige før rulleteksterne kommer hen over skærmen...

Det må jeg vist lige se igen :)

I sin tid ditchede jeg jo Majora som en budgettitel, men efter at have opdaget hvor fedt det er, kan jeg ikke få nok nu. :)

Ja, det er lidt underligt, hvor mange egentlig bedømte Majora for hurtigt. Som om, det var for uvigtigt. Men det er heldigvis ved at genvinde den respekt, som det fortjener(og fik af mange anmeldere).

SPOILER

Alene det at rende ind i Skull Kid i Twilight Princess, gjorde et massivt indtryk på mig. Ikke fordi scenen nødvendigvis er speciel, men fordi Majora forinden havde sat et usletteligt spor i min bevisthed. Jeg havde det ikke godt med at slå på ham(også selv om det bare var fun & games for ham).

Majora er måske det følelsesmæssigt mest involverende video spil, jeg har prøvet. Det er en triumf indenfor interaktiv historiefortælling.

SPOILER SLUT.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 22/12-06 14:43 
Bede-x>
Majora er måske det følelsesmæssigt mest involverende video spil, jeg har prøvet. Det er en triumf indenfor interaktiv historiefortælling.

Link's Awakening rørte mig også ret dybt første gang jeg spillede gennem det.
Lad mig også lige nævne de to Oracle-spil, der også er fantastiske spil i den helt ægte Zelda-ånd, som bestemt er blevet MEGET overset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 14:57 
Åh ja, Link's Awakening. Det er også så smuk en oplevelse og på mange måder faktisk lige som Majora.

SPOILER

Da Link forlader(altså vågner) øen i Link's Awakening, var jeg ved at tude. Hele vejen igennem spillet kunne man mærke, at der var noget galt med øen og så ender det i altings opløsning...

SPOILER SLUT

Det jeg især godt kan lide ved MM og LA er, at de laver alle de følelsesmæssige scener med ret få cutscener. Og alligevel er det mere effektivt, end spil som har brugt langt flere penge/ressourcer på det samme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/12-06 19:35 
Herold>
Han svarer dRxL :P

åh... giver lidt mere mening, my bad ;)
KLTKLTSkrevet 22/12-06 21:14 
Må tilslutte mig til jer andre, for jeg havde det på samme måde med Links Awakening første gang jeg fuldførte spillet.
Jeg var ikke så gammel dengang, og på daværende tidspunkt var det en af de største spiloplevelser jeg havde været udsat for.
Det vækker gode minder hos mig!
9/11 Was An Inside Job
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/12-06 11:44 
Jeg var nødt til at købe det til GC (kan ikke finde en Wii) og må sige at jeg er positivt overrasket! Grafikken er virkelig lækker...og folk siger Nintendo ikke kan lave flot grafik. Stemningen er bare helt i top og det virker som Nintendo har gransket OoT og WW for derefter at sætte sig ned og finpudse konceptet...Jeg har svært ved at se en efterfølger overgå det her! Jeg behøver ikke andre spil - min jul og tro på spilmediet er reddet :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RooneyRooneySkrevet 24/12-06 12:28 
IGN har lavet en Head to Head.

Ikke overraskende vinder GameCube udgaven; Selv grafisk er de to versioner identiske, så det er nok ikke heeelt det flotteste next-gen spil indtil nu.

Zelda Head to Head
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 24/12-06 12:37, rettet 24/12-06 12:38 
Wii er stadig ikke next-gen ;)

PS: artiklen er kun for IGN Insiders.
WehnerWehnerSkrevet 24/12-06 12:46 
Jeg har valgt at købe GC-udgaven, selvom jeg faktisk har fået en Wii (foræret uden returret). Men nu er mit spørgsmål så: Skal jeg spille GC Twilight Princess på Wii eller GC?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/12-06 13:01, rettet 24/12-06 13:02 
Jeg tror GC versionen er marginalt bedre(bare bedømt på styringsopfattelse, uden at have spillet den), men jeg havde nok startet med Wii versionen. Mest på grund af nyhedsfaktoren. Man skal jo være med på noderne :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 24/12-06 13:11 
Spørgsmålet gik ikke på, hvilken version, jeg skal spille: Jeg er 100% sikker på, at jeg skal spille GC-udgaven.

Men hvilken maskine, skal jeg lægge skiven i? Wii er jo bagudkompatibel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 24/12-06 16:58 
Det er vel lige meget ?
Hvis det er det samme spil..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RooneyRooneySkrevet 24/12-06 17:41 
Man kunne evt. prøve at lægge spillet i først den ene maskine, og dernæst den anden maskine, og så se hvad der sker ved det?

Men grafikken kan vel næppe forbedres, ved at putte GC udgaven i Wii'en, når de to versioner er helt identiske.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
3of193of19Skrevet 24/12-06 18:38 
De er ikke 100% identiske. Kun Wii udgaven har widescreen.
SephirothSephirothSkrevet 24/12-06 19:07 
... og Wii kontrol ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RooneyRooneySkrevet 24/12-06 19:58 
3of19>
De er ikke 100% identiske. Kun Wii udgaven har widescreen.

Widescreen eller ej - grafikken er den samme.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
3of193of19Skrevet 24/12-06 22:59 
Det kommer an på om du har component eller RGB kabler til din Wii. Hvis ikke, spil på Cuben. Hvis du har, pak cuben i kælderen eller forær den til din lillebror og spil på Wii.
WehnerWehnerSkrevet 24/12-06 23:03 
Jeg har lige stillet min Wii op, og kan jo se, at der også er slots til GC-memory cards - så er det jo ikke noget problem, hvor jeg skal have mine saves. Kan bare skifte, som jeg lyster.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KLTKLTSkrevet 24/12-06 23:41 
OK du har altså først NU fået tid til at pakke din nye konsol ud, og dermed opdage dette!
Ha ha, nå ja men det har jo også været travlt med jul og så videre! :D
9/11 Was An Inside Job
WehnerWehnerSkrevet 25/12-06 00:01 
Ja, jeg fik den torsdag, men måtte arbejde over alle dage op til jul, så det er først nu, vi har fået gang i Wii Sports :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/12-06 13:56, rettet 25/12-06 13:57 
Så fik jeg også gennemført Twilight Princess... tog mig ca. 55 timer også.
TP er af de absolut bedste spiloplevelser jeg har haft nogensinde og må uden tvivl være årets spil (GameSpot tåber!) :)

*** MINDRE SPOILER ***
Dog lige et spørgsmål... kan det virkeligt passe at man ikke kan gemme spillet efter at have slået Ganondorf?
Hvis man nu vil finde alle Poe Souls, insekter, osv i spillet, skal man så gøre det før man går ind til Ganondorf - eller?
Bede-xBede-xSkrevet 25/12-06 23:57, rettet 26/12-06 00:03 
Beano>
Så fik jeg også gennemført Twilight Princess... tog mig ca. 55 timer også.

Så kan det tænkes, at vi har spillet det på nogenlunde samme måde :)

TP er af de absolut bedste spiloplevelser jeg har haft nogensinde og må uden tvivl være årets spil (GameSpot tåber!) :)

Ja, jeg synes heller ikke, at 8.8 er helt nok på deres skala. Dog har de det som kandidat til årets spil:

http://www.gamespot.com/special_features/bestof2006/gameofyear/index.html?page=2

SPOILER

kan det virkeligt passe at man ikke kan gemme spillet efter at have slået Ganondorf?

Ja, men du har jo stadig din saving, potientielt lavet lige før begivenheden.

Hvis man nu vil finde alle Poe Souls, insekter, osv i spillet, skal man så gøre det før man går ind til Ganondorf - eller?

Ja. Man kan jo lige se slutscenen og så vende tilbage til ens saving lige før for at gå på opdagelse. Det gjorde jeg i hvertfald.

SPOILER SLUT
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 27/12-06 08:54, rettet 27/12-06 08:55 
Jeg gennemførte det på 40 timer. Har også klaret den der grotte ude i ørkenen med en masse kampe i træk, og fået den magiske rustning. Har faktisk svært ved at se hvad jeg skal bruge mere tid på, udover at lede efter heart pieces og poe souls. Men det har jeg det også fint med, 40 timer er en overordentlig god tid for sådan et intenst og velpoleret spil (hvilket jeg til en hver tid foretrækker over f.eks. Morrowinds "tomme" verden)

Bede-x>
Ja, jeg synes heller ikke, at 8.8 er helt nok på deres skala.

Jeg er ikke sikker på at det er nok på "min" skala. Ville det være overilet at stikke det en 10/10 i vurder?

Ja, men du har jo stadig din saving, potientielt lavet lige før begivenheden.

Det ved man jo bare ikke i forvejen, og alle de seneste Zeldaspil har jo savet efter slutbossen, og det her spil har tilmed flere situationer midt i spillet, hvor det spørger om man vil gemme. Wind Waker opfordrede tilmed en til at spille to gange, efter endgame-save.
Mindre irritationsmoment, dog. Jeg havde heldigvis savet lige efter jeg var færdig med haven og gik ind i slottet, som er en ret kort bane. Men kan forestille mig at andre ikke har været så heldige...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/12-06 09:07 
Bede-x>
Jeg tror GC versionen er marginalt bedre(bare bedømt på styringsopfattelse, uden at have spillet den), men jeg havde nok startet med Wii versionen. Mest på grund af nyhedsfaktoren. Man skal jo være med på noderne :)

Nu mindes jeg at du havde problemer med shield bash, så her er lige et tip, der virkede for mig: Hold nunchucken omvendt/på hovedet. Altså du holder den normalt i hånden, men drejer hånden så du slår fremad med nunchucken som om du skal slå et eller andet fast på en usynlig væg foran dig.
Det virker for mig hver gang uden problemer. :)

Eneste problem jeg har haft med Wii styringen er at det var ret besværligt at time tilbagekast af "energikugler" i denne obligatoriske del af slutkampen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/12-06 10:27, rettet 27/12-06 10:30 
Bede-x>
Så kan det tænkes, at vi har spillet det på nogenlunde samme måde :)

Det ville da være noget af en tilfældighed :)

Mangler at kun at gennemføre Cave Of Ordeals, men tror ikke jeg gider samle de sidste Poe Souls eller insekter da de ikke giver nogen nævneværdig gevinst.


Bede-x>
Ja, men du har jo stadig din saving, potientielt lavet lige før begivenheden.

Ja det har jeg heldigvis gjort lige inden jeg gik ind til Ganondorf, men ville da være surt hvis man ikke havde fået gjort det :!


Sumez>
Eneste problem jeg har haft med Wii styringen er at det var ret besværligt at time tilbagekast af "energikugler" i denne obligatoriske del af slutkampen.

Havde helt samme prooblem - der kunne man godt mærke at spillet ikke er helt "tunet" til wiimote :)
SumezSumezSkrevet 27/12-06 11:33 
Hvad blev der iøvrigt af historien om et spejlet spil? Var det en and? Eller er Wii-udgaven simpelthen spejlvendt ift. GC?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 27/12-06 12:19 
Ja, Wii-versionen af Zelda TP er spejlvendt ift. GCN-versionen. Du kan bare kigge på fx kortet, hvor det hele er omvendt :)
SumezSumezSkrevet 27/12-06 12:31 
Det er godt nok besynderligt. Jeg har helt lyst til at spille GC udgaven bare for at få den "omvendte" oplevelse!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 27/12-06 13:14 
Uha, så må man hellere være opmærksom hvis man bruger en guide fra Gamefaqs fra Wii til GC eller omvendt ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
274 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig