X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt Pocky & Rocky


Svar
ChronoChronoSkrevet 18/12-06 19:23 
Et af mine favorit Super Nintendo-spil Pocky & Rocky (hvornår kommer det på Wii VC?) får nu en fortsættelse på Playstation 2. Spillet ligner umiddelbart sig selv, men det er i høj opløselig 2D. Alene derfor er det jo interessant, for det ses jo desværre ret sjældent.

Hertil så styres spillet med de to analog sticks, hvad der må siges at være meget anderledes end de tidligere spil. Jeg har dog fornylig prøvet en prototype på et lignende spil der blev styret på netop den måde, og det fungerer faktisk fremragende.

Det bliver udviklet af Starfish der vist mest er kendt for deres fiskespil, og måske for at have konverteret Steel Empire til GBA (ganske godt forresten). Hvis det nogensinde kommer i vesten kommer det sikkert til at hedde Pocky & Rocky 3, for vi har allerede en 2'er.

Kiki Kaikai 2 screenshots
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 19/12-06 12:57 
Åh fedt!!
Men er Pocky & Rocky til SNES ikke i forvejen en efterfølger til det oprindelige Kiki Kaikai?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 19/12-06 19:04 
Jo, eller måske en konvertering? Pocky & Rocky (SNES) er lavet af Natsume, mens de første spil var lavet af Taito.

Jeg har kun spillet Pocky & Rocky og ikke hverken de tidligere spil eller de senere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 19/12-06 19:15, rettet 19/12-06 19:25 
At dømme ud fra screenshots af Kiki Kaikai til MSX, så indeholder Pocky & Rocky til Super Nintendo de samme bosser.

EDIT: Der er meget modstridende information om den serie på nettet. Jeg har fjernet det jeg skrev da det sikkert ikke passer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 19/06-07 08:57 
Det bliver ikke til noget alligevel :(

Der er åbenbart ikke noget marked for højopløselig 2d-grafik... hvor er det surt!

Hvis man kan japansk står det vist nok her
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 19/06-07 11:24 
Øv øv øv øv øv øv.
Man skulle da tro at de i det mindste i Japan ville kunne sælge det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/06-07 21:56 
Bundærgerligt :/ - husker tydeligt Pocky & Rocky-versionen fra arcade. Har desværre ikke prøvet de tre SNES-spil.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
ChronoChronoSkrevet 01/09-07 07:59 
Det lader til at spillet alligevel udkommer. I en eller anden form uden licens og til både PS2 og Wii. Godt nok til mig. Hvis det så bare ville komme til Europa også...

I samme blog indlæg er der også et link til et andet 2d-spil til Wii.

Nu med navnet Kiki Kai World
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 02/09-07 17:40 
Årh nu er jeg glad igen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig