X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Quest IX til DS!


Svar
ChronoChronoSkrevet 18/12-06 19:02 
Mens P:R har været nede har SquareEnix annonceret at deres næste store udgivelse i Dragon Quest-serien udkommer på DS, og ikke på en af de store konsoller. Det kommer virkelig til at sælge DS'er i Japan (hvis de da ikke alle sammen har en allerede), og jeg glæder mig da også umådeligt meget. Meget af holdet fra den fantastisk VIII'er står bag, så det kan næsten ikke gå galt. Jeg kommer dog nok til at savne den gode voice acting fra VIII'eren, for det er der nok ikke plads til på DS.

At dømme ud fra traileren, så presser de også DS'en ganske meget. Det ser godt ud!

Traileren
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 18/12-06 20:09 
WOW....
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-06 20:13, rettet 18/12-06 20:15 
Så blev det vist fastlagt, at PSP aldrig kommer til at overgå DS i japan.

Gad vide om serien så forsætter bagefter på Wii...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
00Void00VoidSkrevet 18/12-06 20:27 
Det ser rigtig godt ud.
Square Enix har aldrig lavet noget lort? Altså sådan stort set. Udover nogle FF missere.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
happyEDhappyEDSkrevet 18/12-06 22:32 
Er det ikke Level 5 der skal lave det for dem?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-06 22:34 
Jo, og det skulle være lidt anderledes end resten af serien. Der vil fx være fire player (online?)co-op, hvilket straks fangede min opmærksomhed.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 19/12-06 12:58, rettet 19/12-06 12:59 
Det er da godt nok en vild beslutning! At udgive en af Japans allerstørste serier på en håndholdt, der endda er grafisk underlegen i forhold til PSP'en. Gad vide hvor meget Nintendo har stukket dem for at overtale dem? Jeg er imponeret..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 19/12-06 13:14, rettet 19/12-06 13:55 
Mon ikke primært at det er fordi DS sælger mere end alle de andre konsoller tilsammen derovre. Samtidigt vil udviklingen være meget billigere end på en af de nye maskiner.

Mere interessant bliver det at finde ud af, om skiftet til Nintendo hardware er permanent for serien. Som det allerede er blevet bemærket af flere analytikere, så er det ikke ligefrem en tillidserklæring til PS3, at Dragon Quest nu kommer på DS.

Lidt DQ9 billeder
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Alf81Alf81Skrevet 19/12-06 14:45 
Hvadså med Monsters-Joker, det kommer vel stadigvæk?
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-06 21:50 
Det ser ikke ud til, at der er rykket på det. The-Magicbox har nogle nye billeder af det:

http://the-magicbox.com/0612/game061219c.shtml
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 27/12-06 08:27, rettet 27/12-06 08:28 
Bede-x>
Mon ikke primært at det er fordi DS sælger mere end alle de andre konsoller tilsammen derovre. Samtidigt vil udviklingen være meget billigere end på en af de nye maskiner.

At de går efter en billigere maskine tyder jo også på at budgettet er lavere, og det er nok det der bekymrer mig mest. Et højere budget på et spil som dette bør trodsalt betyde højere kvalitet, og vice versa.

Mere interessant bliver det at finde ud af, om skiftet til Nintendo hardware er permanent for serien. Som det allerede er blevet bemærket af flere analytikere, så er det ikke ligefrem en tillidserklæring til PS3, at Dragon Quest nu kommer på DS.

Mon ikke der bare er tale om DS fremfor PSP? Virker mere logisk, hvis man ser på tidligere Square Enix udgivelser.
Kan i hvert fald ikke se nogen grund til at de skulle lade være med at lancere deres "full scale" titler til PS3, især nu hvor Wii'en rent teknisk halter en del bagefter de "rigtige" next-gen konsoller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 27/12-06 08:39 
Jeg tror ikke på at de har et lavt budget for DQ IX. Måske lavt i forhold til hvad det koster at lave et PS3-spil, men bestemt ikke lavt i forhold til andre DS-spil. De sparer helt sikkert ikke når det kommer til DQ-serien.

Du kan ikke bare sige at et højere budget er lig et bedre spil. Platformen og omkostningerne med at udvikle spil til den må tages i betragtning også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 27/12-06 09:12 
Jeg ser bare valget af DS som et tegn på at de vil spare på omkostningerne. Og i så fald går det næppe kun udover formatet.
Men jeg håber da at Bede har ret i at det er et strategisk valg om at nå en bredere gruppe og samtidig spare penge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 27/12-06 13:55 
Handler det ikke bare om, at DS'en er så ufattelig populær i det meste af verden? Tror da overhovedet ikke valget af denne platform har noget at gøre med budgettet... Jeg mener, hvilken konsol skulle det ellers udkomme til?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 27/12-06 14:27 
Nu har DQ serien selvfølgelig heller aldrig levet på smarte effekter og state-of-the-art grafik som FF efterhånden er gået over til de seneste år. Nærmest tværtimod..
Det er helt sikkert fint for det japanske publikum, men det bliver næppe dette spil, der åbner vestens øjne for serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 27/12-06 16:13 
Sumez>
Jeg ser bare valget af DS som et tegn på at de vil spare på omkostningerne.

Det skal nok få et fint budget af et DS spil at være.

Sumez>
Mon ikke der bare er tale om DS fremfor PSP?

Det er PSP, det rammer i første omgang. I anden omgang sår det tvivl om, hvor seriens fremtid er.

Alf81>
Handler det ikke bare om, at DS'en er så ufattelig populær i det meste af verden?

Nej, det handler om, at den er ufattelig populær i japan :)

Tror da overhovedet ikke valget af denne platform har noget at gøre med budgettet...

Det er klart at antallet af maskiner, er den vigtigste faktor. Men at man så kan spare på budgettet og dermed på udviklingstiden, er et yderligere incitament.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 27/12-06 17:30 
Det plejer at sælge op til 4 mio. af spillende. sidste spil til PS2 var nu vist nok kun 3 mio.

Det er vel nok den mest propulære spil title i japan, i hvertfald den mest velkendte.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 28/12-06 12:46 
Så lige det her fra dem også. Its a wonderful world.

http://www.gamevideos.com/video/id/8184


Skal da lige love for der kommer nogle RPG'er
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 28/12-06 13:08 
Ja, Its a wonderful world ser utrolig spændende ud! Jeg er ovenud begejstret over den store surport DS'en får.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
RJKRJKSkrevet 28/12-06 13:21, rettet 28/12-06 13:24 
happyED>
Det plejer at sælge op til 4 mio. af spillende. sidste spil til PS2 var nu vist nok kun 3 mio.

Så vidt jeg ved, har de nu faktisk gennemsnitligt solgt bedre til Sonys end Nintendos konsoller :) Salgstal for Japan i millioner eksemplarer.

Dragon Quest: 1,5
Dragon Quest II: 2,4
Dragon Quest III: 3,8
Dragon Quest IV: 3,1
Dragon Quest V: 2,8
Dragon Quest VI: 3,2
Dragon Quest VII: 3,8 (bedst sælgende PS1-spil)
Dragon Quest VIII: 3,6 (bedst sælgende PS2-spil)

(dertil kan lægges en del millioner for remakes etc. DQV til PS2 solgte fx 1,6)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/12-06 14:07 
Har du salgstal på Final Fantasy-spillene (i Japan) til sammenligning?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 14:34 
Enkelte steder bla Edge siger nu godt nok fire millioner solgte af DQ7(i japan), men det er selvfølgelig altid svært at finde frem til helt nøjagtige salgstal.

Hvilke kilder benytter du, Rune? Ikke at jeg vil så tvivl ved dem, for de stemmer meget godt overens med, hvad jeg har læst.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 28/12-06 15:04, rettet 28/12-06 15:06 
Ved godt at 4,1 for DQ7 er almindelig opfattelse, men det kommer også an på om man tæller shipped, budgetudgivelser, internationale versioner etc. Jeg tror ikke tallene skal tages så seriøst på decimalerne. Det er bare omtrentligt, sammenligneligt. Square Enix kom for et par år siden med komplette tal for alle deres større titler, men det har jeg fået smidt væk - som jeg husker det passede det dog meget godt med disse "almindelige" opfattelser. Vi ved i hvert fald med sikkerhed at DQ, FF og Pokémon er i en klasse for sig selv i Japan.

Final Fantasy III: 1,4
Final Fantasy IV: 1,4
Final Fantasy V: 2,5
Final Fantasy VI: 2,6
Final Fantasy VII: 3,3
Final Fantasy VIII: 3,5
Final Fantasy IX: 2,7
Final Fantasy X: 2,5
Final Fantasy X-2: 2,3
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 15:14 
Ligger Brain Training, Animal Crossing WW og New Super Mario Bros ikke alle over 3 millioner solgte i japan? Ja, jeg kunne selvfølgelig selv slå det op ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 28/12-06 15:28 
Jeg har ikke lige et komplet salg for 2006, så det tør jeg ikke sige. Men jeg tror da nok at i hvert fald NSMB ligger deromkring. Derfra og så til at hver eneste spil i de respektive serier sælger deromkring er der jo så ret langt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 15:35 
Bestemt. For mig er det dog meget positivt, at NSMB klarer sig så godt, da det sandsynligvis betyder, at vi får noget mere af samme slags.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 28/12-06 15:48 
DS-salgstallene for det sidste halvandet års tid i Japan er vel nærmest et slags fænomen i sig selv. Det hænger slet ikke sammen med noget, som man kan spore i de sidste mange år.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 15:55, rettet 28/12-06 15:56 
Nej, det er helt utroligt. De snakkede om det i en af 1UP/EGMs podcast. De havde været derovre og flere forretninger de var inde i, var begyndt at importere nye og brugte DS'er fra USA. De brugte blev solgt dyrere end de nye japanske maksiner(som selvfølgelig var udsolgte).

Det bliver spændende at se, om Nintendo kan overføre noget af den succes til Wii.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 28/12-06 15:59 
Vildt! Ja, så er der vel ikke noget at sige til at DQ9 kommer til DS. Nintendo kan vist ikke tillade sig at være utilfredse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/12-06 16:06, rettet 28/12-06 16:07 
DQIX til DS lyder som en utrolig "win-win" for alle parter, selvom det vel dårligt kunne ligge længere væk fra Sonys og Microsofts opfattelse af, hvad der skal til for succes på konsolmarkedet. Så, ja, Nintendo (og vi) bør da være meget glade.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 16:12, rettet 28/12-06 16:12 
Det er meget glædeligt at en ikke teknologifokuseret maskine, kan opleve så stor succes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 29/12-06 08:53 
Godt ser det ud, men at det er blevet til et action RPG skuffer mig noget.
Bede-xBede-xSkrevet 29/12-06 12:29 
Bare tænk "co-op", så kan det være, at skuffelsen forsvinder. Det virkede for mig :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 29/12-06 12:38 
Jeg er nu glad for det er blevet action RPG
Er meget spændt på spillet
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 29/12-06 12:56 
Bede-x>
Bare tænk "co-op", så kan det være, at skuffelsen forsvinder. Det virkede for mig :)

Det kan jeg ikke bruge til ret meget i toget, flyveren eller ventevaerelset :P
happyEDhappyEDSkrevet 16/05-07 23:40 
Viste ikke man kunne spille online co-up. Det ser bedre og bedre ud.


"One of the interesting features is Dragon Quest IX has online multiplayer where you can take your customized hero into an adventure with up to four other players. If your party encounters an enemy you switch over to the standard turn based fighting mode and each player chooses their action from a menu. It’s just like single player combat, except you have to wait for everyone to input their moves"

Link:
http://www.siliconera.com/index.php/2007/05/16/a-look-at-dragon-quest-ix/
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-07 00:16, rettet 17/05-07 00:18 
Der har også manglet lidt japanske rollespil med co-op. Tror godt, at det kan blive meget fængende.

Hvad gør de med cutscenes? Hvis en spiller står og snakker med en karakter, kan de andre så bare gå i kamp osv?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-07 00:20 
Ja det et godt spørgsmål ;)

Men fint for mig hvis man bare kan lave nogle "quest" med nogle.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-07 00:25 
Samme her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 00:31, rettet 17/05-07 00:32 
Skulle lige til at skrive, at det vil være trist hvis online delen fylder for meget. DQ er et spil jeg virkelig har store forventninger til, pga. Den massehysteri det altid har skabt hos RPG fanatikere. Flov over at skulle indrømme, at jeg endnu aldrig har spillet et DragonQuest spil.
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-07 00:38 
Det er så et spørgsmål om smag og behag. Coop elementet er det, som får mig til at holde ekstra øje med spillet. Singleplayer spil kan være rigtig gode, men det bliver bare aldrig det samme, som at spille med vennerne.

Jeg har dog fuld forståelse for dem af seriens fans, som måske er lidt skuffede over, at næste udgave ser så anderledes ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 00:46, rettet 17/05-07 01:13 
Misforstå mig ikke. Jeg mener bestemt ikke at hverken co-op, eller online-gaming er skidt (sådan da ;P). Men Jeg kunne bare godt tænke mig, at det blev en hardcore DS RPG klassiker, som var i liga og af samme skuffe som de andre i serien.

På samme måde har jeg det med MetroidPrime:Hunters. Selvom online delen var sjov for et stykke tid, ville spillet have mere værdi, hvis det var et rent adventure.
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-07 00:52 
Jeg er med. Det ville nok svare til, at de sagde til mig, at det næste Halo ville blive en singleplayer fokuseret oplevelse, uden coop og multiplayer ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Alf81Alf81Skrevet 17/05-07 01:11 
Klart :D Men mon ikke det alligevel ender med at jeg ejer det på et tidspunkt...
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 10/12-08 13:47 
Så er Dragon Quest vist definitivt tilbage hos Nintendo:

Dragon Quest X til Wii
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/12-08 21:03 
WOOHOOO! :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig