X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

metal(musik)


Svar
FeldthausFeldthausSkrevet 05/06-03 17:38 
hej, vil lige hører om i kender nogle gode metal bands???
Kan godt lide sådan noget kirkegård noget, nogle der kan hjælpe, vil gerne have både band, og gode sange
gamertag: FELDTHAUS DK
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/06-03 17:49 
Spørg Turrican - Han rules :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
LWSLWSSkrevet 05/06-03 17:53 
Kirkegård noget? Mener du "norsk dødshævi" eller bare dystert?
HulleHulleSkrevet 05/06-03 18:07, rettet 05/06-03 18:28 
Nightwish.. Det er en tidligere opera sangerinde der er frontfigur, men for h.. det lyder godt.
Det gamle Gary Moore nummer: Over The Hills er ikke mindre end en genial genindspilning.

Eventuelt også lidt Iced Earth..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
TurricanTurricanSkrevet 05/06-03 18:19, rettet 05/06-03 18:19 
Feldthaus >
Kan godt lide sådan noget kirkegård noget

Hmm, alt med King Diamond er vel det tætteste man kommer på din beskrivelse.
The Gods pause for a moment...
CronossCronossSkrevet 05/06-03 18:24 
At dømme ud fra din alder må du vel være ganske ny til genren, og derfor har jeg lidt svært ved direkte at anbefale bands til dig.
Jeg er ikke selv stor fan af genren, men det er vel almindeligt udbredt at Cradle of Filth er noget af det dygtigste af den slags musik.

Hvis du nu derimod havde spurgt om hardcore/emocore bands, så var jeg helt klar ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 05/06-03 18:26 
Hejsa.
Der er flere bands der falder i din smag tror jeg.
Helt afhængig om det skal være drøbelmusik eller med mere alm stemme. Her er et par stykker:

-Cradle Of Filth (Engelsk Blackmetal)
-At The Gates (Svensk dødsmetal)
-Therion (Tysk Goth/opera)
-In Flames (Svensk Melodeath)
-Entombed (Svensk Trash)

Skriv evt lidt mere om hvad du søger...

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
OmenOmenSkrevet 05/06-03 18:27 
Jeg ved ikke hvor metal agtigt et band det er, men praktisk talt alt af Tool er fantastisk.
Vote Ficus!
seebergseebergSkrevet 05/06-03 18:37 
Slipknot lavede noget kanon fed metal musik.... de er desværre gået i opløsning nu :(
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
CronossCronossSkrevet 05/06-03 18:54 
Slipknot lavede jo ikke black metal som han søger, og de er desuden ikke gået i opløsning.

In Flames og Entombed er rigtigt fede, og hvis du vil høre noget lidt andet end det black metal gejl, så er det et godt tonservalg.
EulogyEulogySkrevet 05/06-03 18:59 
kan du ikke udybe det lidt nærmere.. det er lidt svært at finde ud af hvad du mener når du bare skriver 'kirkegård' noget.. der er jo en del at vælge imellem.. blandet andet (meget lille udpluk): black metal, death metal, gothic rock, heavy metal, heavy rock, neoklassisk heavy, punk metal, støj rock, trash metal, power metal, speed metal og en bunke andre..
'Hi super nintendo Chalmers'
ReFreakReFreakSkrevet 05/06-03 19:27 
Godt black metal, få fat i nogle af deres gamle cd'er og ikke de nye, for det gamle er helt klart det bedste.
Gorgoroth
Immortal
Darkthrone
Dark Funeral
Belphegor
Mayhem
Nargaroth
Nokturnal Mortum
Setherial
Varathron

Godt death metal:
Cannibal Corpse
Necrophagia (genialt musik)
omg Resident Evil er da lidt ægte ?
LWSLWSSkrevet 05/06-03 19:45 
Hulle >
Nightwish.. Det er en tidligere opera sangerinde der er frontfigur, men for h.. det lyder godt.

Tænk det var også lige dem jeg først tænkte på, da jeg læste første indlæg her. De er dog nok lidt mere "kirkeligt flotte" end decideret "kirkegård". Personlig Nightwish favorit: 10th Man Down.

Cannibal Corpse er blevet nævnt, og for pokker hvor kan de gå amok. Jeg husker da et af deres numre blev brugt som humoristisk opvarmnings-indslag før Rammstein (m. Clawfinger som egentlig opvarmning) i KB Hallen.
JuggernautJuggernautSkrevet 05/06-03 19:52 
Vi må jo heller ikke glemme Tristania!! :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FeldthausFeldthausSkrevet 05/06-03 20:06, rettet 05/06-03 20:07 
your mamma >
kan du ikke udybe det lidt nærmere.. det er lidt svært at finde ud af hvad du mener når du bare skriver 'kirkegård' noget.. der er jo en del at vælge imellem.. blandet andet (meget lille udpluk): black metal, death metal, gothic rock, heavy metal, heavy rock, neoklassisk heavy, punk metal, støj rock, trash metal, power metal, speed metal og en bunke andre..


kender ikke så meget til hvordan alle de der genre er, men det er lidt svært at forklare, det er sådan noget kirkegårds agtig stemning, med ikke hård metal, lidt opera, og lidt "gyser" agtig hvis man kan sige det
gamertag: FELDTHAUS DK
JuggernautJuggernautSkrevet 05/06-03 20:47 
Så kan jeg kun anbefale Cradle of Filth med deres suværene nummer: From Cradle to Enslave eller Cruelty Bought thee Orchids. Det vil du ikke fortryde :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
seebergseebergSkrevet 05/06-03 21:02 
Cronoss >
Slipknot lavede jo ikke black metal som han søger, og de er desuden ikke gået i opløsning.

Er min mening hører Slipknots musik til black metal genren...

Desuden er en af mine venner Slipknot fanatiker og han siger at bandet ikke laver musik sammen mere :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
CronossCronossSkrevet 05/06-03 23:04 
De laver ikke musik sammen mere, men det er fordi de forskellige medlemmer laver deres eget.
Corey laver Stone Sour, Joey laver Murderdolls, og Clown laver et eller andet andet skodband som jeg ikke lige kan huske navnet på :)

Hovedsagen er dog at de har sagt at de vil lave en ny cd senere i 2004, men at den nok bliver deres sidste (Og tak for det - sellouts).

Men hvordan vil du karakterisere Slipknot som black metal, når det tydeligvis er pop-death?
MadsMadsSkrevet 05/06-03 23:17 
Slipknot er IKKE black metal.

Så ville jeg hellere bare kalde det alternative metal, rap-metal eller pop-death som Cronoss siger.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JuggernautJuggernautSkrevet 05/06-03 23:42 
Enig. Dødsmetal bliver det nu aldrig. Musikken er fin nok. Måske en slags aggressiv Linkin Park, men død...Nej! Man kan jo tydeligt høre forskel på SK og Morbid Angel, Carcass, Gorefest bl.a.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
seebergseebergSkrevet 06/06-03 00:07, rettet 06/06-03 00:15 
Ja okay det er rigtig nok.... Men det er fed musik ;)

"If you´re 555 then i´m 666"

EDIT: Jeg kan anbefale jer at høre dem når i slår græs ;)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/06-03 12:18, rettet 06/06-03 12:19 
Feldthaus >
kender ikke så meget til hvordan alle de der genre er, men det er lidt svært at forklare, det er sådan noget kirkegårds agtig stemning, med ikke hård metal, lidt opera, og lidt "gyser" agtig hvis man kan sige det

Nu du nu siger "kirkegårds-..." så er det første jeg tænker på King Diamond og Mercyful Fate. Godt nok er det nok lidt firser og uden kvindevokel, men stemningen er der i hvert fald! Tjek f.eks. skiven "Them".
Ellers så kig efter Therion eller Theater of Tragedy, det kan måske være noget du er interesseret i!

Og nu vi er ved det, så er det fuldstændig grotesk at kalde Slipknot black metal! De hopper jo rundt og spiller jump-metal! Godt nok er det temmeligt tungt og rimeligt råt, men der er langt fra dem til black metal!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
seebergseebergSkrevet 06/06-03 13:42 
Jaja.... jeg har overgivet mig...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
DopedogDopedogSkrevet 08/06-03 14:34 
Cradle Of filth
Deicide
Children Of Bodom
Crematory
Cemetary
King Diamond
Iron Maiden (gammelt men godt :))
Slipknot (nyt men godt ;))
Entombed
Cannibal Corpse
Grave
Napalm Death
Konkhra
Dimmu Borgir
Tristania
Theatre Of Tragedy


Well det er da ihvertfald de bands jeg lytter mest til i øjeblikket ... god musik :)
FeldthausFeldthausSkrevet 09/06-03 21:26 
har fået hørt noget nightwish og noget cradle of filth, og det lyder for sejt, er hel vild med black metal, fra cradle of filth, special der efter ca. et halvt minut, med det der "orvl" eller hvad det er, er der andre sange hvor der er noget alla det
gamertag: FELDTHAUS DK
Le RoofLe RoofSkrevet 09/06-03 22:47 
Der bliver snakket om Black Metal, men jeg synes ikke at der er nogen som har nævnt Dimmu Borgir?!?
Man kommer sgu' ikke udenom "Enthrone Darkness Triumphant". Et af mine all-time-fave albums :)
Bryder mig ikke så meget om deres nyeste "Puritanical Misanthropia", men det meste af deres ældre stuff er alt for fedt...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-03 09:29 
Le Roof >
Der bliver snakket om Black Metal, men jeg synes ikke at der er nogen som har nævnt Dimmu Borgir?!?

Siden hvornår er Dimmu Borgir begyndt at kunne kategoriseres som black metal???
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 10/06-03 10:03 
Øhh..Det har de sku da altid været!!

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SaturinoXSaturinoXSkrevet 10/06-03 10:13 
Syntes lige at i skal høre vores lokale by's (aabenraa) Heavy Metal band ->Contempt<-

Kender bare deres hjemmeside, hører ikk selv den slags.

kan godt skaffe deres CD hvis nogle har interrese !

Contempt
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-03 10:48, rettet 10/06-03 10:55 
Juggernaut >
Øhh..Det har de sku da altid været!!

Nej, det vil jeg ikke mene!
Nu skal jeg ikke sidde og spille professer, men hvis man nu går tilbage og kigger på nogle af de første rigtige black metal bands, så handlede det om et meget mørkt og råt image. Dvs en meget "beskidt" produktion, typisk indspillet under ret primitive omstændigheder. Ved siden af handlede det også om et satanisk budskab, det handlede om bekæmpelse af kristendommen. Du har vel hørt om kirkeafbrændinger i Norge?
Kort sagt, satanisk black metal!
Burzum var/er ikke satanisk, nærmere nazistisk/nationalistisk! Men han var dog med til at forme genren!

Dimmu Borgir synes jeg ikke prøver at skabe et satanisk budskab, og en beskidt produktion er bestemt heller ikke noget de benytter sig af!
De blev kendte omkring den tid, men efterhånden som musik-genren udvikler sig og satanisterne i Norge går amok, begynder mange bands at bruge et lidt mere passivt lyrisk budskab, dvs at det er selve musikken der kommer i første række!
Hér kan man godt begynde at kalde Dimmu Borgir black metal. Men hvis genren har bevæget sig væk fra det den oprindeligt startede som, så er det vil ikke black metal mere?!?!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
MadsMadsSkrevet 10/06-03 11:12 
Dimmu Borgir vil jeg nu mene, godt kan komme ind under Black Metal betegnelsen.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-03 11:45, rettet 10/06-03 11:46 
Nu skriver du godt nok på din profil, at du er meget musikinteresseret og arbejder i en pladebiks. Men du skriver også at du har din force i genrer som ikke kommer helt tæt death metal og black metal. Ikke for at sige at dit udsagn er falsk, men hvor er din begrundelse?

Jeg har trods alt været engageret og aktiv indenfor death/black-miljøet i lidt over 10 år, så jeg vil påstå at jeg har lidt bedre forudsætninger for at genre-bestemme Dimmu Borgir!
Det er dog ikke et band jeg har lyttet super meget til! Men dengang (omkring 95-97) at black metal boost-ede var Dimmu Borgir IKKE et af de coole bands. De havde et alt for poppet image! Men "times has changed" og Dimmu Borgir er jo også blevet ret populære! Jeg kunne faktisk rigtig godt lide "Enthrone Darkness Triumphant", men jeg har den dog desværre ikke mere.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 10/06-03 12:35 
Azalon >
Jeg har trods alt været engageret og aktiv indenfor death/black-miljøet i lidt over 10 år, så jeg vil påstå at jeg har lidt bedre forudsætninger for at genre-bestemme Dimmu Borgir!

Jeg er 29 og har hørt Death/Black/Trash metal siden jeg gik i 6.klasse. Og jeg mener bestemt at Dimmu Borgir hører til i Black Metal genren. Jeg forstår desuden ikke hvad du mener med, at et band ikke hører hjemme i en genre hvis det ikke er "Cool"?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-03 13:00 
Juggernaut >
Jeg forstår desuden ikke hvad du mener med, at et band ikke hører hjemme i en genre hvis det ikke er "Cool"?

Jeg reflekterede egentlig bare den generelle holdning jeg oplevede.
Jeg var rimelig interesseret i det danske undergrunds-miljø på det tidspunkt (det er jeg ikke rigtig længere), mest pga jeg selv var en del af det. At jeg oplevede at nogle bands var mere eller mindre velset i nogle grupper, synes jeg ikke var en fed ting! Tværtimod så kan jeg da langt bedre lide nu hvor folk hører hvad de har lyst til, uden at bukke under for hvad andre synes!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 10/06-03 13:07 
Jeg kan stadig huske hvor fedt det var med de undergrundskoncerter. Med mere eller mindre ukendte bands. Det ser man ikke så tit mere desværre. Ikke i Næstved området ihvertfald.
Jeg giver dig 100% ret i at folk skal høre hvad DE har lyst til og ikke andre. Min kæreste er sku ligeglad om vi hører Big Fat Snake som hun selv er vild med eller Overkill som er mere min stil...Det er lækkert!!
Men men men...Du må bøje dig bare en lille smule og give os ret i at Dimmu Borgir er Black Metal :) Hvilken genre vil du ellers placere dem i?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-03 13:38 
Nej, der er ikke så mange undergrundskoncerter mere, det har du ret i.
På den ene side så er det ærgeligt da man ikke længere kommmer til nær så mange koncerter.
På den anden side så ægrer det mig ikke så meget, da jeg måske nok er blevet lidt egoistisk, og ikke rigtig gider give de små bands en chance, men hellere vil høre mainstream bands. Det kommer nok af at mange af de bands man tidligere gav en chance ikke er kommet videre, men hellere vil forblive undergrund. Det forstår jeg ikke, jeg vil da langt hellere få en pladekontrakt og komme til udlandet og spille koncerter!

Juggernaut >
Men men men...Du må bøje dig bare en lille smule og give os ret i at Dimmu Borgir er Black Metal :) Hvilken genre vil du ellers placere dem i?

Tja... Det er vel dét det hele handler om. Jeg ved det sgu ikke rigtig. Det ville blive én lang betegnelse på 20 ord, og det går jo ikke. Så okay da...
Men det er i hvert fald ikke med min gode vilje, da jeg stadig mener Dimmu Borgir ikke passer ind i black metal genren som den oprindeligt startede! (som jeg tidligere beskrev)
Så hvis vi kan blive enige om at black metal genren har ændret sig, så skal jeg nok gå med til at kalde Dimmu Borgir for black metal. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 10/06-03 13:52, rettet 10/06-03 13:52 

Så hvis vi kan blive enige om at black metal genren har ændret sig, så skal jeg nok gå med til at kalde Dimmu Borgir for black metal. :-)

Hehe Jeg må nok bøje mig for den forklaring. Det er en deal.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SaturinoXSaturinoXSkrevet 10/06-03 19:07 
SaturinoX >
Syntes lige at i skal høre vores lokale by's (aabenraa) Heavy Metal band ->Contempt<-

Kender bare deres hjemmeside, hører ikk selv den slags.

kan godt skaffe deres CD hvis nogle har interrese !


har nogle hørt musik'en ? kan nogle "bedømme" musiken?
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 10/06-03 20:37 
Satyricon er et fedt norsk black metal band!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/06-03 21:38 
Kom med noget godt: "Rap-metal"... Hvad er godt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
AssassinAssassinSkrevet 10/06-03 22:16 
Det er sgu også en stor genre. Problemet er igen at kategorisere diverse bands præcist fordi der foregår en masse crossover. Jeg kan dog nævne Linkin Park, Stuck Mojo, det tidlige Sugar Ray, Cypress Hill's seneste albums hælder nok også over i den kategori, Limp Bizkit (selvom metal nok lige er at stramme den), og så kan det jo nævnes som en kuriositet at Vanilla Ice har lavet en rap-metal cd, hvor weird det end lyder (og den er faktisk ganske udmærket).
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
AssassinAssassinSkrevet 10/06-03 22:19 
Jeg vil iøvrigt tilslutte mig flere andre i forundringen over at kalde Slipknot for Black Metal.....
Men hører danske Saturnus ikke også i den kategori?? Dem er der vist ingen der har nævnt. (så kan det jo også diskuteres om det er decideret black metal, men nu er de nævnt)
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SoqratesSoqratesSkrevet 10/06-03 22:26 
Måske kunne man også bare lade være med at kategorisere ud i en uendelighed og istedet bare nyde musikken?
AssassinAssassinSkrevet 10/06-03 22:33 
Det er jo lidt svært når folk spørger, ikke? Skal vi så bare sige "Vi gider ikke hjælpe dig. Find selv ud af det"?
Der er jo heldigvis mange der ved noget om musikgenrerne, og gerne vil hjælpe dem der er nye i diverse genrer. De skal jo starte et sted. Jeg ved godt at musik generelt er overkategoriseret, men det er der ikke rigtig noget at gøre ved.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SaturinoXSaturinoXSkrevet 10/06-03 23:05 
Nogle der har set på Contempt for "BIIP" da os??

TJEK DET UD FOR SØREN
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
asmasmSkrevet 11/06-03 00:44 
Feldthaus >
kender ikke så meget til hvordan alle de der genre er, men det er lidt svært at forklare, det er sådan noget kirkegårds agtig stemning, med ikke hård metal, lidt opera, og lidt "gyser" agtig hvis man kan sige det

Er det så måske ikke mere goth scenen du skal over i? der er masser af opera, violiner og alt hvad den kan trække af kirkegårde. =) (og så er det til nød værd at høre på i mpdsætning til heavy imo (selvom det meste goth får mig til at falde i søvn)) (check evt www.barbue.dk)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/06-03 12:12 
Assassin >
Men hører danske Saturnus ikke også i den kategori?? Dem er der vist ingen der har nævnt. (så kan det jo også diskuteres om det er decideret black metal, men nu er de nævnt)

Saturnus er langt fra black metal. Det er doom metal!
Noget af det rigtig gamle Saturnus var dødsmetal, men nu har de intet med black metal at gøre!!!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig