X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii Firmware update


Svar
RJKRJKSkrevet 08/12-06 13:16 
Andre der har problemer med dette?

Jeg har et access point og sætter Wii'en til at lede efter dette. Den finder det fint og tester at netværket er OK, som det skal være. Derefter går den i gang med at downloade en firmware update, som man ikke kan slippe udenom.

Og så hænger den. Har prøvet to gange. Første gang fik den vel ikke engang hentet 1%, anden gang 5%. Man kan ikke afbryde den, så man skal vente ti minutter eller sådan noget på at den timer out .

Mit access point virker så vidt jeg ved fint, er på nettet over det med både Mac og PSP. For at teste at det ikke var noget med signalet, har jeg flyttet access pointet helt hen ved siden af Wii'en. Det blev det ikke bedre af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
QQSkrevet 08/12-06 13:26 
Har du eventuelt et MAC filter i din router eller access point, der forbyder den adgang?
Det tog også lige nogen gange for mig før den fik kontakt, (før at Test Connection gik igennem), men derfra har det bare kørt uden problemer...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
3of193of19Skrevet 08/12-06 13:27 
Der var problemer med dette i USA, nok pga de mange folk der prøver at hente updatet idag. Det ser ud til at Nintendo ikke helt har serverkapacitet til det.
Bare vent et par timer eller i morgen, der er ikke så meget du kan lave online alligevel ud over købe Virtual Console spil.
AmbyAmbySkrevet 08/12-06 13:39 
Virkede fint her.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
QQSkrevet 08/12-06 14:13 
Hølmkjær>
...men derfra har det bare kørt uden problemer...

Sagde jeg vist lidt for tidligt... Få minutter efter stod den stille (MEGET tæt på at være complete i anden update), og har gjort det lige siden...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/12-06 15:46 
Jeg har ikke haft noget problem
SonicSonicSkrevet 08/12-06 16:15 
Heller ingen problemer her :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 08/12-06 16:26 
Her kørte begge updates fint igennem. Jeg kan dog ikke få forbindelse til Shop Channel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AmbyAmbySkrevet 08/12-06 16:35 
Jeg har forbindelse til Shop men ikke til News og Weather eller browser.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
3of193of19Skrevet 08/12-06 17:01 
De kommer også først senere.
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/12-06 18:07 
Ja, jeg prøvede ellers også at se Vejret længe... indtil jeg læste hvad der stod på skærmen :D
KilroyKilroySkrevet 08/12-06 18:11 
Heller ingen problemer her. Hvilket betyder at opsætning mv. er forløbet glat. Sådan noget får altid alarmklokkerne til at ringe hos mig;)
Kilroy Was Here
HNHNSkrevet 08/12-06 20:55 
Fint forbindelser her.

Hvornår kommer browser, news og weather oppe at kører nogen der har læst det nogen steder?
ElgenElgenSkrevet 08/12-06 21:15 
Heller ingen problemer, damn jeg er glad for min LinkSys.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 08/12-06 23:58 
King Chaos>
Ja, jeg prøvede ellers også at se Vejret længe...

Who cares... det regner jo alligevel!
ChronoChronoSkrevet 09/12-06 08:34 
Jeg fik forresten forbindelse til Shop Channel i går aftes. Jeg ændrede ikke min opsætning, så det var nok bare serveren der havde været nede da jeg prøvede første gang.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 09/12-06 10:47 
Ja, var det. I går kunne jeg godt komme ind i Shoppen om eftermiddagen, men om aftenen var den nede i nogle timer, tror jeg. Virker fint nu :)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/12-06 11:59 
Jeg havde nogle enkelte problemer i går med at den troede min WEP nøgle ændrede sig engang imellem, og at den derfor mistede forbindelsen. Det fattede jeg ikke, da min DS virker perfekt med min router. Så læste jeg, at det er en god ide at sætte channel til 1 eller 11 i sin router, og efter jeg ændrede det, updatede den fint nok, og alt virker perfekt.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 09/12-06 12:01 
hvordan gjorde du det svovl?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/12-06 12:50 
Har jeg fået en ekstra-meget-ny version af Wii end jeg andre? Når jeg forsøger at hente en firmware update, får jeg beskeden "Can't get any downloads, because you Wii has the newest version of the software you are trying to get" (eller noget lignende). Konsollens version er 2.00e.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 09/12-06 13:56 
dRxL belærte mig om Den Mystisk Verden af netværksopsætning og så fandt jeg ud af at configurere mit Access Point til at køre på kanal 11 i stedet for kanal 6 - og så kan Wii'en godt finde ud af at hente opdateringen. Inden da havde jeg fået adskillige forskellige Nintendo-fejlkoder, inklusive dem med at man skulle ringe til dem og have konsollen udskiftet ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/12-06 14:13, rettet 09/12-06 14:14 
Palsgaard>
hvordan gjorde du det svovl?

Nu kender jeg ikke lige din router, men i min kan man let ændre channel inde hvor man sætter sin WEP kode. Så jeg kan kun forestille mig, at det er under samme sted på din.
dRxLdRxLSkrevet 09/12-06 14:30 
RJK>
Inden da havde jeg fået adskillige forskellige Nintendo-fejlkoder, inklusive dem med at man skulle ringe til dem og have konsollen udskiftet ;p

Du fik ikke den fejlbesked der hedder "Overdrag straks din Wii til den af dine venner der ved mest om netværk!"?

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ZahidTZahidTSkrevet 09/12-06 23:30 
Mange tak til RJK og så naturligvis dRxl for den meget nyttige info. Jeg havde nemmeig også hulens svært ved at få min Wii forbindelse oppe og køre, og det med at skifte kanalen fra 6 til 11, løste også problemet for mig.
Cheers, mateys!
dRxLdRxLSkrevet 09/12-06 23:47 
Takker og bukker, men den egentlige løsning på det problem som har med Wii'en at gøre kom ikke fra mig. Alt jeg hjalp med var at gøre RJK's AP tilgængeligt på hans netværk så han kunne sætte Wifi kanalen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 11/12-06 09:10 
Det har været lidt tilfældigt for mig om jeg kunne forbinde til nettet med min Wii. Der har ikke været nogen problemer et stykke tid nu, men ellers har det været lidt frem og tilbage. Og af en eller anden grund har jeg været nødt til at slå Mac-filteret helt fra (selvom Wii'ens Mac-adresse ER tilføjet), hvilket ikke giver nogen mening for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
mikkelpmikkelpSkrevet 04/01-07 16:25 
Svovlmunk>
...Så læste jeg, at det er en god ide at sætte channel til 1 eller 11 i sin router, og efter jeg ændrede det, updatede den fint nok, og alt virker perfekt.

Hej Smunk! Hvor læste du det henne?

Også et tillægspørgsmål. Hvordan har i fundet den optimale værdi at sætte MTU til?
"Color, size or brand - Who cares?"
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/01-07 20:08 
mikkelp>
Hej Smunk! Hvor læste du det henne?

Jeg googlede mig til det. Kan ikke lige huske den specifikke side. Men der var i hvertfalt absolut intet hjælp at hente, på Nintendos egen side.
QQSkrevet 04/01-07 23:53, rettet 04/01-07 23:55 
Der er en del hjælp at hente på www.wiierror.com , her kan du finde løsninger til de fleste Error Codes der måtte poppe op. Ofte løser den ændrede Channel Setting i ens router problemet.
Mht. MTU, tror jeg ikke du skal pille ved den...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
mikkelpmikkelpSkrevet 05/01-07 10:20 
MTU'en står jo default til 0... Det kan da hvist ikke helt være korrekt, eller?
"Color, size or brand - Who cares?"
QQSkrevet 05/01-07 12:36, rettet 05/01-07 12:40 
Fungerer udemærket her.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvad MTU er, men i min router opsætning, altså routerens opsætning for dens forbindelse til min udbyder, er MTU sat til 1500. Har aldrig brugt MTU i en lokal opsætning, så tror ikke du skal bøvle med det, hvis det fungerer uden...

EDIT: Læste lige lidt om MTU på Wiki, og det er åbenbart en angivelse af det maksimale størrelse en pakke må være over netværket. Jeg gætter på at opsætningen "0", betyder at der ikke er sat noget maksimum. Dog er "1500" det maksimale Ethernet kan klare, så hvis du hellere vil sætte den til 1500, så burde det i hvert fald ikke være noget problem...

MTU på Wiki
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/05-10 15:27, rettet 22/05-10 15:27 
Min EU-konsol gik i sort efter en opdatering fra oldnordisk ver3.4E til nyeste ver4.2E. Det skete først under Wii Options, da jeg trykkede på Wii Settings. Den reagerede slet og kunne kun slukkes ved at slå strømmen fra. :/

Har andre oplevet noget tilsvarende?

Den startede fint op igen og indlæste Wii Settings, men skærmen er hver gang sort i ca 5 sek, inden selve systemmenuen vises (husker ikke lige om det normalt tager 5 sek).

(Har brugt en US-konsol i et stykke tid, så firmwaren i min gamle EU-konsol blev lige "lidt" forældet...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig