X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nedsat hastighed efter trådløs router


Svar
HellefiskHellefiskSkrevet 06/12-06 13:44 
Jeg har en 8mbit forbindelse, men efter jeg har sat en trådløs router op er hastigheden faldet til omkring 4mbit. Jeg har en Zyxel 660R som er sat til ADSL-stikket og den sidder så sammen med en Hawking HWR54G trådløs router. Signalet er rigtig godt og den sender med alle 54mbps. Hvordan kan det være at man mister så meget hastighed på forbindelsen?
HeroldHeroldSkrevet 06/12-06 13:47 
Det burde du heller ikke - har du prøvet at sætte et kabel til den trådløse (om muligt) - det kan være det er noget i hardwaren, der gør det, og ikke selve det trådløse signal.

På mit hjemmenetværk har jeg ingen problemer med at klatre over 10mbit fra internettet med trådløs.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HellefiskHellefiskSkrevet 06/12-06 14:20 
Med kabel giver den fuld hastighed. Så det må gå tabt ved udsendelsen af det trådløse signal. Det er mystisk.
HellefiskHellefiskSkrevet 07/12-06 12:13 
Er der ingen der har en mulig løsning til det her problem? Det er lidt irriterende ikke at kunne udnytte sin forbindelse fuldt ud.
HeroldHeroldSkrevet 07/12-06 12:20 
Er der nogen vægge mellem?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 07/12-06 12:26 
Har du været inde og checke signalstyrken på antennen på routeren? Ved ikke om det kan have noget at sige, men hvis den ikke er skruet helt op i styrke, er det i hvertfald en mulighed at afprøve.
HellefiskHellefiskSkrevet 07/12-06 15:00 
Jeg kan ikke finde noget med signalstyrke i setup på routeren. men min computer siger at der er helt fuld forbindelse, og den trådløse router står i samme rum så der er ingen mure imellem. Min roommates computer står i det tilstødende rum og han får nøjagtigt de samme hastigheder.
LessCDTLessCDTSkrevet 08/12-06 00:31 
Nu kender jeg ikke til den specifikke router, men jeg havde nogenlunde samme problem med en anden router (kan ikke på nuværende tidspunkt huske mærket). Ved udskiftning af den oprindelige antenne lykkedes det mig at få fuldt signal igennem. Jeg er ikke sikker på, at det løser dit problem, men det er da i hvertfald et forsøg værd!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 08/12-06 10:08 
Du har sat password til? Det kunne jo være (meget usansynligt når det jo er hele tiden) at der sidder én i nærheden og suger af din forbindelse. Hvis han f.eks har downloads kørende hele tiden, og du så selv skal bruge din forbindelse ville det vel give mening, at den så kun giver 50% af båndbredden til hver. Det optimale ville dog være, hvis du kender én som har en trådløs router, så du kunne prøve at sætte den til, og se om der er nogen forskel.
WehnerWehnerSkrevet 19/04-12 21:54, rettet 19/04-12 22:39 
Jeg har en Linksys WRT54GS og TDC 8/1mbit. Ved målig fra min stationære med kabel, giver den fuld hastighed, men ved test af det trådløse fra iPad/laptop, giver det kun omkring kvart hastighed begge veje.

Nogen der har gode forslag til, hvad det kan skyldes?

Edit: Det ser ud til at transmission rate skøjter op og ned. Jeg prøver at sætter den fast i stedet for auto.

Edit2: Måske hjalp det at skifte trådløs kanal.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 20/04-12 12:47 
Trådløs er generelt bare overhovedet ikke i nærheden af at kunne matche et kabel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 20/04-12 14:12 
I know, men 1/4 hastighed alligevel? Det hjalp at skifte kanal. Nu kører det med ½ tempo.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-12 14:25 
Ja du skulle nemt kunne opnå 8mbit via wifi.

Prøv evt at skifte wifi krypteringsprotokol og se om det ikke hjælper.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig