X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Co-Op rpg?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/06-03 13:56 
Jeg kunne godt tænke mig at spille noget RPG på konsol med én eller flere af mine venner, der ikke er så meget inde i konsolspil.

Jeg overvejer om det spil kunne være PSO.
Er der nogen der har prøvet det i splitscreen - er det fedt?
Hvilken stil har PSO, er det meget hack'n'slash ala Diablo, eller er der mere historie osv ala Baldurs Gate [til PC]?

Er der andre spil, det er federe at spille co-op - Dark Alliance evt.?

Vi plejer at spille Baldur's Gate, Never Winter Nights og Planescape, så det kunne være meget fedt med et spil i samme kaliber.
Det skal dog siges, at jeg også har spillet Diablo rigtigt meget, og det synes jeg sådan set også er rimelig fedt. Især 2'eren.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 13:57 
Det er mere Diablo end det er Baldur's Gate, helt sikkert...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 05/06-03 14:03 
Final Fantasy 6 har co-op begrænset omfang (kampene) ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/06-03 14:08 
Det har flere af FF-spillene. Også IX i hvert fald.

Ellers er der jo selvfølgelig Seiken Densetsu 2 + 3 til SNES.

Dark Alliance ER nærmest Diablo og man kan max spille to.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 05/06-03 14:09 
Mig og kæresten havde rigtig meget glæde at BG:Dark Alliance!

Det er simpelt, flot, og alligevel med noget historie.

Jeg har netop bestilt PSO hjem, og går faktisk med tanker om at lade kæresten spille med? Any thoughts, anyone?

(Ja undskyld jeg blander mig i dit emne, syvende sol, men jeg tænkte at det var ret relateret)
Have you considered sucking less?
KTCKTCSkrevet 05/06-03 15:01 
RJK >
Dark Alliance ER nærmest Diablo og man kan max spille to.

Lige stor nok overdrivelse, synes jeg...
Der er en del mere strategiske overvejelser i Diablo. BGDA er meget simplere!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-03 15:08 
Ja der kan jeg så ikke være enig.
Når man skal tæske diablo (i diablo II) skal man jo bare stå og tæske løs på ham, og så en gang imellem bruge en healing potion.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 05/06-03 15:11 
Det er jo så lidt løgn.
Spil Diablo 2 på Hell med den nyeste patch til LoD, og så vil jeg gerne joine dig i et multiplayerspil og se dig stå stille mens du banker fjenderne ;)
tastasSkrevet 05/06-03 15:15 
Konsolkongen >
Ja der kan jeg så ikke være enig.
Når man skal tæske diablo (i diablo II) skal man jo bare stå og tæske løs på ham, og så en gang imellem bruge en healing potion.

Men hvis du får lyst til at få en character der også kan noget, skal du til at planlægge ret meget.
Lige fra hvad for nogle ting du fordele dine points i, til hvilke skill du skal bruge, hvor meget der skal i hver, hvornår du skal begynde at maxe ud i hver skill.
Ud over dette, hvilke items du skal gå efter, type, hvad du får brug for (alt efter hvilke skills du satser på).

Selve det at bare rende rundt, er da hack´n´slash, men man kan sagtens gå lidt videre i det.
Nok også derfor, at spillet stadig er så udbredt :)

Med hensyn til Baldurs Gate: Dark Alliance, så har det ikke meget tilfælles med sine PC søskende.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-03 15:17 
Cronoss >
Det er jo så lidt løgn.
Spil Diablo 2 på Hell med den nyeste patch til LoD, og så vil jeg gerne joine dig i et multiplayerspil og se dig stå stille mens du banker fjenderne ;)

Ok det skal jeg så ikke kunne svare på;) da jeg selv kun kom til Nightmare mode, så syntes jeg det blev alt for sygt og ensformigt så har jeg ikke spillet det siden.
Eller også var det fordi jeg havde armor der tog 8% af fjendernes HP.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-03 15:19, rettet 05/06-03 15:19 
Tas->
Ja det er nok det jeg har gjordt galt fra starten.
jeg har højst lvl. 2 i alle mine skills, hvor imod en af mine venner har lvl 18. i nogle af hans:(
og han var kun lidt højere lvl end mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/06-03 16:10 
MrCase - hvad er dommen?

Har du spillet PSO med kæresten?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PapandPapandSkrevet 25/06-03 16:30 
Hva med et spil som Hunter? Der er også co-op.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
MrCaseMrCaseSkrevet 26/06-03 07:22 
Jeg har desværre ikke fået lokket kæresten med på pso, endnu. Hun vil ellers rigtig gerne sidde og kigge på og er tydeligvis fascineret af verdenen, men jeg har undeligt nok ikke kunne få hende til at tage et pad og joine.

Men jeg er ellers overbevist om at det burde være noget for hende. Masser af upgrades og udvikling og personlige figure, og hun er jo ligeglad med grafikken...
Tempoet er også tilpas lavt (de der monstre bevæger sig altså ikke særlig hurtigt...) til at hun burde kunne være med uden at blive stresset (hvilket gerne er problemmet).

Tja. Så jeg har ikke noget svar til dig, syvende sol, men kun antagelser...
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig