X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jukebox-Program


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 30/11-06 23:53 
På mit gymnasium har vi en død-kedelig kantine, som virkelig trænger til noget fornyelse. Ideen var, at vi skulle have en eller anden form for "jukebox", som i gamle dage. Problemet opstår, da det er meget forskelligt, hvad folk vil have...

1) En iPod vil skabe problemer i og med, at alle vil gå skifte til et nyt nummer konstant midt i det første.

2) Til en Jukebox (som i gammel forstand) skal der hele tiden købes nye cd'er / lp'er, hvilket folk 100 % er for dovne til at gøre.

Mit foreslag var derfor, at vi køber en computer med et tilhørende "jukebox" program, og køber musikken fra diverse pnline-shops. Problemet ved denne idé er bare, at jeg ikke kender til noget reelt jukebox program. Jeg har brug for et program, der fungerer som en konventiel jukebox maskine. Når et nr. er sat på, kan der ikke skiftes, og der fastlægges en play-list løbende..

Mit spørgsmåler så: Er der nogle af jer kloge hoveder derude, som har kendskab til et sådan program? Alternative foreslag er også meget velkomne.. På forhånd tak :)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
quadquadSkrevet 01/12-06 00:10 
Tjek Sk-Jukebox især.

En bekendt har givet mig dette link, han tilmelder sig P:R inden for længe og kan formentlig svare på nogle spørgsmål du skulle have.

Tjek denne side
SpaceFractalSpaceFractalSkrevet 01/12-06 12:02 
Ja, det var mig, der anbefalet siden. Der findes flere gode såkaldte fullskærms jukebox programmer, der har kø og credits funktioner med videre. Jeg har selv lavet sådan et program (mere nedeunder).

Dem der oftest bruges på den type jukebox projekter findes på den wiki, som jeg har været med til at lave (især den nævnte side).

Jeg har selv mit eget software til wiki, som er en form af "Arcade Music Box", som var beregnet til arcade maskiner, men kan også bruges til andet. Programmet opfører lidt ligesom Explorer gør.

Sk-Jukebox er dog min anden favorit som nævnte, selv med det simple grafik, så er det rigtigt godt skruet sammen. Programmet er Album basereret.

Wincab (meget populært inde på nævnte side), samt Arcade Jukebox må være de første, der kom. De er begge singles basereret.

Så du kan bare vælge det, som du synes bedst om, og du behøver netop ikke vælge mit software.

Jeg ved så ikke helt, hvordan reglerne angående copyrigt er omkring herhjemme, hvilket krav der stilles. Men det må i tager sig af.

Til sidst, her er en bedre kvalitet link over wiki ("tjek denne side" type links er ikke min stil):

Fuldskærms jukebox software
LessCDTLessCDTSkrevet 05/12-06 18:41 
Mange tak for hjælpen! :) Jeg tjekker lige programmerne ud!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig