X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 29/01-07 13:10, rettet 29/01-07 13:12 
Lige det her med traileren, er egentlig kun at ifølge traileren, så sigter du på skærmen i bl.a. Zelda & Red Steel, hvorefter cursoren/sigtet rent faktisk er der på skærmen, hvorpå du peger.

Men min skepsis ligger jo ikke hos wiimoten alene, det er bare et brudstykke af snakken, der stadig hænger ved.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/01-07 13:40 
Core>
Nu får du det til at lyde som om ,at fordi det er Nintendo så er det i orden...

...og de ser da rigtig nok ud til at more sig traileren. Så må det jo være sjovt.

Det handler jo ikke om hvorvidt det er i orden eller ej. Det handler heller ikke om, at det er Nintendo.
Det handler om, at jeg ikke kan forstå, hvordan du og mange andre, kan se eks. reklametrailere fra Nintendo, og så opfatte dem som en eller anden form sandhedsbevis.
Det er jo ikke dokumentarfilm.

Så jeg ser det nøjagtig modsat af din sidste sætning: de morer sig i videoen, men jeg ved at det er en reklamefilm, og Wii'en garanteret ikke en gang tændt i virkeligheden.

Det er lidt det samme som alle de folk, der tuder og græder i timevis over, at MS ikke har holdt hvad de "lovede" med BC listen. Selvom MS allerede INDEN 360'eren udkom, havde sagt at der ikke ville blive 100% bagudkompatabilitet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 29/01-07 13:53 
Det er nu heller ikke baseret på trailere alene. Der har da været ligeså mange interviews og messefremvisninger der har lagt op til de samme forventninger. Herhjemme har den ligget hos Bergsala, som højlydt har lagt op til at hvad du ser er hvad du får. Om det så er deres fejl, og de selv har gengivet hvad de har hørt fra Nintendo, i stedet for selv at tage stilling, skal jeg ikke kunne sige.

SeventhSun>
Det er lidt det samme som alle de folk, der tuder og græder i timevis over, at MS ikke har holdt hvad de "lovede" med BC listen. Selvom MS allerede INDEN 360'eren udkom, havde sagt at der ikke ville blive 100% bagudkompatabilitet.

Dem er jeg sjovt nok også en af. Men det gjorde MS jo heller ikke, de løb tværtimod ud og råbte op om et massivt bagkatalog, som de forventede ville kunne måle sig med PS2's fordele på samme område, da den i sin tid launchede.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 29/01-07 15:31 
Jeg kan altså ikke se det store problem. Måske alle har den lag i nævner (jeg har altså stadig ikke oplevet det, så det generer overhovedet ikke mig).
Hvordan kan det være et gimmick forstår jeg ikke. Jeg kunne ikke forestille mig at gå tilbage til den gamle kontrol igen, i rigtig mange genrer. Wii sports er et genialt eksempel har man venner at konkurrere med, det fungerer bare så alle kan være med, men man stadig kan mestre det, og samtidig ville kun være halvt så sjovt med almindeligt joypad.

COD3 er måske ikke grafisk op på siden af sine konkurrenter, men for mig er valget ikke svært hvilken version der giver mig bedst indlevelse. Og for mig er præcission intet problem, efter en times tilvænning lavede jeg headshots så nemt og næsten lige så hurtigt som med PC mus.

De her hardware issues, er de ærlig talt ikke uddebateret. Det er jo ingen hemmelighed at den er underlegen men at vi stadig ikke har set et spil udviklet fra bunden, af Nintendo eller andre. Lad dem nu lige tage fat før vi afskriver indholdet. 360'eren fik jo heller ikke et rigtigt "nextgen" spil før Oblivion endeligt blev udgivet.

Ja, der vil komme mange party spil til maskinen, men der kommer sikkert lige så mange perler som ikke ville have været det samme på nogen anden konsol, når først de får startet ordentligt op. Udvikleren bag Mercury Meltdown har dette at sige om Wiimoten

Ed Bradley: It can certainly spew out a lot of useful info. The tricky bit is making meaningful use of it all. At the end of the day developers want players to have fun rather than impose clever mathematics on them, so if it turns out to be fun only using a simple subset of the controller's gizmos then why worry about how "proper" it is?
Personally I think the controller is capable of translating actions far more complex and energetic than most players are interested in performing even in the privacy of their own homes.

Core -> Kan det tænkes at du har en masse infrarøde standby lys som genrer Wiimoten? Det kan gøre den ustabil hvis der er for mange lyskilder i rummet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CoreCoreSkrevet 29/01-07 20:05 
Hulle>
Core -> Kan det tænkes at du har en masse infrarøde standby lys som genrer Wiimoten? Det kan gøre den ustabil hvis der er for mange lyskilder i rummet.

Arj, det kan det ikke. Og for min skyld kan vi godt lade wiimote-debatten dø her. Den er som sagt kun et af flere irritationsmomenter/mangler, som jeg tuder over.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
happyEDhappyEDSkrevet 29/01-07 23:09 
Rooney>
Happy ED >

Hvad mener du med "utrolige nye oplevelser spil"? Jeg siger bare at 360'eren havde flere bedre spil på dag 1. Et spil kan stadig være et knapt-så-godt spil, selvom man styrer det vha. en fjernbetjening.

Iøvrigt tror jeg det er bedst, at du selv tager en håndfuld timer med CoD 2 og CoD 3, inden du kategoriserer dem som værende ens spil oplevelser. I singleplayer er der nærmest en verden til forskel, og da Wii udgaven ikke har ordentlig multiplayer, så bliver det lidt svært at sammenligne dér.



Det er vel stadig en smag sag hvad man syntes er bedst.
Er da sikker på der er en del her der er glad for Zelda, warioware, Super monkey ball, rayman og excite truck.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Zzap!Zzap!Skrevet 30/01-07 15:53 
Core, hvad du ikke lader til at fatte i din had kampagne wiimoten, her og i andre tråde, er at det er bedøvende ligegyldigt om der hvor wiimoten peger er lige præcist der hvor cursoren er placeret.
DER ER IKKE NOGET SIGTEKORN PÅ WIIMOTEN! Så hvad ville du sigte med?
Det er *ikke* tanken at du skal sidde med den i udstrakt arm og sigte på skærmen.
Du skal bruge små bevægelser, som så kan blive blæst op alt efter hvor stor din skærm er.
Du skal sigte med cursoren på skærmen, ikke med controlleren.
Born to kill space
QQSkrevet 30/01-07 22:01 
Hvorfor i alverden er det så altid fremstillet sådan fra Nintendos side?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HeroldHeroldSkrevet 30/01-07 22:21 
Kan man se hvor sensorbaren er placeret i de famøse trailere?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 30/01-07 22:35, rettet 30/01-07 22:41 
Zzap!>
Core, hvad du ikke lader til at fatte i din had kampagne wiimoten...

Hølmkjær har allerede ramt hovedet på sømmet.

Men (Gentagelse af tidligere indlæg m.m.): At der ikke er et sigte på wiimoten, umuliggører da ikke at bruge den som en lyspistol. Som sagt betyder plasticknoppen for enden af en G-Con ingenting. Er det da et krav for dig? Spiller du kun lyspistolspil hvis der er et kikkertsigte til rådighed?

Nej, det er ikke bedøvende ligegyldigt. JEG VILLE SIGTE MED WIIMOTEN! Der er lagt op til at der bl.a. spilles med strakt arm. Min skærm er 50", og alligevel kan jeg smashe i Tennis ved at vrikke med en pegefinger med en fasttapet wiimote. Hvis det er cursoren der er altafgørende, og ikke wiimotens pegeretning, så kunne det ligeså godt være Eyetoy jeg spillede.

Hvad du til gengæld ikke lader til at fatte i din forblændede kærlighedskampagne til Nintendo, er at jeg febrilsk forsøger at fortælle dig (og andre), at Wiimoten er kun ét af mange issues jeg har med Wii'en. Nu er vi bare ude i uendelige gentagelser, og det er ærlig talt bare åndsvagt. Især når maskinen er så propfyldt med andre mangler, vi ligeså godt kan bruge tid på endevende om og om igen.

Jeg hader skam ikke min Wiimote eller min Wii for den sags skyld. Jeg er som nævnt adskillige gange bare skuffet over hvor ringe jeg mener konsollen er, og hvor ligegyldig jeg syntes motion-gimmick'en har vist sig (FOR MIT VEDKOMMENDE) at være. Derudover skal det da med, at jeg syntes at, en del af skylden ligger hos Nintendo og deres upålidelige markedsføring af kontrollen.

JA! Jeg tillader mig sgu at være kritisk. Min interesse for at spille er tilsyneladende for stor, til at jeg ukritisk basker rundt med en Wiimote i skridthøjde, mens jeg febrilsk prøver at tyde hvad farveplamagerne på skærmen ligner, og min voksende tinitus tager over p.g.a krystalglas-lyde og dårlig surround, bare fordi at skidtet er produceret af Nintendo.

Og NEJ! Jeg syntes ikke, at Zelda: TTP er noget særligt. Var det ikke her, du mente at vi slet ikke havde noget at tale om?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 30/01-07 22:37 
Man kan i hvert fald se, at den ikke er tapet fast til midten af skærmen ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
happyEDhappyEDSkrevet 30/01-07 22:55 
Core>
Zzap!>
Core, hvad du ikke lader til at fatte i din had kampagne wiimoten...

Hølmkjær har allerede ramt hovedet på sømmet.

Men (Gentagelse af tidligere indlæg m.m.): At der ikke er et sigte på wiimoten, umuliggører da ikke at bruge den som en lyspistol. Som sagt betyder plasticknoppen for enden af en G-Con ingenting. Er det da et krav for dig? Spiller du kun lyspistolspil hvis der er et kikkertsigte til rådighed?

Nej, det er ikke bedøvende ligegyldigt. JEG VILLE SIGTE MED WIIMOTEN! Der er lagt op til at der bl.a. spilles med strakt arm. Min skærm er 50", og alligevel kan jeg smashe i Tennis ved at vrikke med en pegefinger med en fasttapet wiimote. Hvis det er cursoren der er altafgørende, og ikke wiimotens pegeretning, så kunne det ligeså godt være Eyetoy jeg spillede.

Hvad du til gengæld ikke lader til at fatte i din forblændede kærlighedskampagne til Nintendo, er at jeg febrilsk forsøger at fortælle dig (og andre), at Wiimoten er kun ét af mange issues jeg har med Wii'en. Nu er vi bare ude i uendelige gentagelser, og det er ærlig talt bare åndsvagt. Især når maskinen er så propfyldt med andre mangler, vi ligeså godt kan bruge tid på endevende om og om igen.

Jeg hader skam ikke min Wiimote eller min Wii for den sags skyld. Jeg er som nævnt adskillige gange bare skuffet over hvor ringe jeg mener konsollen er, og hvor ligegyldig jeg syntes motion-gimmick'en har vist sig (FOR MIT VEDKOMMENDE) at være. Derudover skal det da med, at jeg syntes at, en del af skylden ligger hos Nintendo og deres upålidelige markedsføring af kontrollen.

JA! Jeg tillader mig sgu at være kritisk. Min interesse for at spille er tilsyneladende for stor, til at jeg ukritisk basker rundt med en Wiimote i skridthøjde, mens jeg febrilsk prøver at tyde hvad farveplamagerne på skærmen ligner, og min voksende tinitus tager over p.g.a krystalglas-lyde og dårlig surround, bare fordi at skidtet er produceret af Nintendo.

Og NEJ! Jeg syntes ikke, at Zelda: TTP er noget særligt. Var det ikke her, du mente at vi slet ikke havde noget at tale om?


Det er jo rent til grin alt det du skriver. Fordi du bare vil være imod, fyre du en masse, "helt ud i hampen", ting af.
Det er hvis ikke noget der behøves at kommenteres, for de fleste her kan hvis godt se det er useriøs!

Der er jo ingen der siger den er perfekt.. overhovedet, ligesom 360 og PS3 lang fra er.
Det kommer nok aldrig en konsol der er perfekt for alle.
Men at fyrer alt det af du gør, viser bare din uvidenhed om konsollen.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-07 22:58 


Fun with Miis
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 30/01-07 23:04, rettet 30/01-07 23:12 
happyED>
Det kommer nok aldrig en konsol der er perfekt for alle.
Men at fyrer alt det af du gør, viser bare din uvidenhed om konsollen.

Kommenter du bare, men så gør det med argumenter eller udtalelser der kan bruges til noget. Det virker først useriøst når man bare siger "Det er forkert, du tager fejl, du er dum og uvidende"

Vær sød og pointèr hvad det er du mener, jeg ikke ved om konsollen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SonicSonicSkrevet 30/01-07 23:25 
SøgAArd>
Fun with Miis

Hehe, ret genialt hvad folk kan trylle frem med de Miis der :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 30/01-07 23:28 
ØV!

NewsChannel har samme 'defekt' som ForecastChannel; virker kun med StandBy-connection slået til......

Så meget for at spare på strømmen, hvis man vil følge lidt med };-!

Men anyways, hvis I ikke skulle have opdaget det, er NewsChannel altså klar til download. };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-07 23:47 
Du er fire dage for sent på den, men ellers tak ;)
Home is where the hardware is..
RooneyRooneySkrevet 30/01-07 23:54 
happyED>
Det er jo rent til grin alt det du skriver. Fordi du bare vil være imod, fyre du en masse, "helt ud i hampen", ting af.
Det er hvis ikke noget der behøves at kommenteres, for de fleste her kan hvis godt se det er useriøs!

Du er da vist glad for Nintendo, i en helt...særlig...grad.

Fandt du nogensinde ud af forskellem mellem CoD 2 og CoD 3..?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 30/01-07 23:57 
Core>


Kommenter du bare, men så gør det med argumenter eller udtalelser der kan bruges til noget. Det virker først useriøst når man bare siger "Det er forkert, du tager fejl, du er dum og uvidende"

Vær sød og pointèr hvad det er du mener, jeg ikke ved om konsollen.

Core>at Wiimoten er kun ét af mange issues jeg har med Wii'en. Nu er vi bare ude i uendelige gentagelser, og det er ærlig talt bare åndsvagt. Især når maskinen er så propfyldt med andre mangler, vi ligeså godt kan bruge tid på endevende om og om igen."

At sige den er propfuldt med fejl og mangler?? Hvor kommer det fra. At sige det er bare at være hader. Hvis jeg skal kommentere konkret, så bliver du hvis også nødt til det.

Core>Jeg hader skam ikke min Wiimote eller min Wii for den sags skyld. Jeg er som nævnt adskillige gange bare skuffet over hvor ringe jeg mener konsollen er, og hvor ligegyldig jeg syntes motion-gimmick'en har vist sig (FOR MIT VEDKOMMENDE) at være. Derudover skal det da med, at jeg syntes at, en del af skylden ligger hos Nintendo og deres upålidelige markedsføring af kontrollen"

Stadig ikke noget konkret du kommer med bare had. Men når nej du hader skam ikke din wii, du syntes bare den er "ringe". Det er vel det samme som at hade den. Og du forklare ikke hvorfor den er "ring"


Core>JA! Jeg tillader mig sgu at være kritisk. Min interesse for at spille er tilsyneladende for stor, til at jeg ukritisk basker rundt med en Wiimote i skridthøjde, mens jeg febrilsk prøver at tyde hvad farveplamagerne på skærmen ligner, og min voksende tinitus tager over p.g.a krystalglas-lyde og dårlig surround, bare fordi at skidtet er produceret af Nintendo."

Hvad kan man sige til det? Det er jo ikke rigtig det du skriver.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 31/01-07 00:01 
Rooney>
happyED>
Det er jo rent til grin alt det du skriver. Fordi du bare vil være imod, fyre du en masse, "helt ud i hampen", ting af.
Det er hvis ikke noget der behøves at kommenteres, for de fleste her kan hvis godt se det er useriøs!

Du er da vist glad for Nintendo, i en helt...særlig...grad.

Fandt du nogensinde ud af forskellem mellem CoD 2 og CoD 3..?


Ja er da glad for nintendo. Men nej ikke i "særlig" grad. Og jeg er da også kritisk, og syntes også der er mangeler som ved alle andre nye konsoller.
Nævn en konsol der ikke i det først halve år har haft lige så mange mangler.
Og vi burde være kommet frem til at der er lige så mange spil, som ved andre konsol udgivelser. At de så ikke falder i din smag, og ja faktisk heller ikke i min, er jo sagen ligegyldig. Det betyder ikke at det er dårlig, kun at det ikke lige er for dig og mig og andre.
Man kanm ikke forvente at det super gode spil alle venter på kommer med det samme. Det er nu til dato ikke sket.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ElgenElgenSkrevet 31/01-07 00:04, rettet 31/01-07 00:05 
SøgAArd>
Du er fire dage for sent på den, men ellers tak ;)

ok, har haft lidt for meget arbejde de sidste par dage.
Man kan jo ikke vinde hver gang };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 31/01-07 00:06 
Elgen>
ØV!

NewsChannel har samme 'defekt' som ForecastChannel; virker kun med StandBy-connection slået til......

Så meget for at spare på strømmen, hvis man vil følge lidt med };-!

Du må undskylde, men jeg har altid synes det var lidt sjovt når folk er så nidkære med at slukke for alt standby, selvom langt de fleste apparater bruger forsvindende små mængder strøm i standby.
Der er langt flere penge at spare ved f.eks. at huske at slukke for skærme eller lys der brænder, uden at nogen bruger dem, eller lade være med at sætte lune ting i køleskabet.
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 31/01-07 00:06, rettet 31/01-07 00:07 
HappyED >

Jeg ved ikke nok om Wii til at vide, om konsollen har deciderede mangler. Jeg ser på de spil der er ude, til henholdsvis Wii og f.eks Xbox 360. Og det har jeg allerede skrevet om tidligere - at jeg mener Wii har haft væsentligt dårligere spil, i den tid konsollen har eksisteret. Zelda er det eneste nævneværdige den har at byde på.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 31/01-07 00:13 
Der er forskel som jeg også har sagt i tidlige indlæg på "dårligere" spil og så spile man syntes om!
Aller har ikke samme smag. Min spilsmag passer heller ikke til hvad der er kommet til wii indtilvidere, men det gør ikke at jeg syntes det er dårlig, for kan da se hvad andre ser i det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ElgenElgenSkrevet 31/01-07 00:15 
Har du ikke lagt mærke til HVOR varm den lille maskine bliver når StandByConnection er slået til kontra ikke?
Der bliver godt nok spist et par watt. (Hjælp mig her Beano).

Zzap!>
Der er langt flere penge at spare ved f.eks. at huske at slukke for skærme eller lys der brænder, uden at nogen bruger dem, eller lade være med at sætte lune ting i køleskabet.

Am there, doing that };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 31/01-07 07:16, rettet 31/01-07 07:30 
happyED>
At sige den er propfuldt med fejl og mangler?? Hvor kommer det fra. At sige det er bare at være hader. Hvis jeg skal kommentere konkret, så bliver du hvis også nødt til det.

Undskyld, men har du læst de sidste 25 indlæg? Jeg HAR allerede remset op. At skulle til at gentage det, bare fordi at du er for doven til at læse det igennem, er bare tåbeligt. Så hvis du vil læse det, er alle muligheder åbne, endda uden at jeg behøver at bruge tid på at gentage mig selv.

happyED>
Stadig ikke noget konkret du kommer med bare had. Men når nej du hader skam ikke din wii, du syntes bare den er "ringe". Det er vel det samme som at hade den. Og du forklare ikke hvorfor den er "ring"

Igen. Læs venligst indlæggene i den diskussion du gerne vil være med i, eller lad helt være med at være med.

happyED>
Hvad kan man sige til det? Det er jo ikke rigtig det du skriver.

Jo, det er det. Lidt mavesurt udtrykt måske, men det er jo rigtigt nok. For at have cursoren på skærmen, skal jeg sidde med wiimoten i skridthøjde. Dette endda når jeg sidder ned, og det er uanset om sensorbaren er placeret over eller under TV'et. Grafikken ser mildest talt elendig ud, og som sagt kan jeg ikke se at Wii kan noget grafisk som Cuben ikke kunne. På 50" ligner det noget der er løgn, SELV via et component-kabel. Lyden er bare frygtelig, de tænderskærende krystalglas-lyde er heldigvis kun et problem i dashboardet, men selv på en Nextgen-maskine er man åbenbart nødt til at tage sig til takke med slatten analog lyd, det er bare ulækkert.

Så jo, det er rigtigt nok, og til forskel fra dig, har jeg rent faktisk prøvet de spil og konsoller, jeg udtaler mig om.

Og vær så sød at pointér hvad det er, du mener, jeg ikke ved om konsollen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 31/01-07 08:24 
happyED>
Det er jo rent til grin alt det du skriver. Fordi du bare vil være imod, fyre du en masse, "helt ud i hampen", ting af.
Det er hvis ikke noget der behøves at kommenteres, for de fleste her kan hvis godt se det er useriøs!

Jeg mener at Cores kritikpunkter er valide. På ingen måder overraskende - jeg havde ikke forventet mere af Wii, men problemerne, han nævner, eksisterer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 08:30, rettet 31/01-07 08:33 
Zzap!>
Du må undskylde, men jeg har altid synes det var lidt sjovt når folk er så nidkære med at slukke for alt standby, selvom langt de fleste apparater bruger forsvindende små mængder strøm i standby.
Der er langt flere penge at spare ved f.eks. at huske at slukke for skærme eller lys der brænder, uden at nogen bruger dem, eller lade være med at sætte lune ting i køleskabet.

Nu står lys jo sjældent og brænder energi 24/7 når man ikke
bruger skidtet...

Wii's "Standby Connection" bruger også MEGET mere strøm end alm. standby på elektronisk udstyr. Når "Standby Connection" er slået fra, så kan du sammenligne det.

Prøv at mærke hvor varm Wii'en er med "Standby Connection" slået til... det er rent spild at energi når der kan gå dage og endda uger imellem man spiller på den og den bare står og suger strøm for absolut ingenting.

Men det er nok bare vores uvidenhed og dumhed at vi gerne vil kunne bruge maskinen fuldt ud samtidig med at vi kan slukke den rigtigt. Har ingenting med sjusk fra Nintendo's side eller manglende talent hos udviklerne!


Wehner>
Jeg mener at Cores kritikpunkter er valide. På ingen måder overraskende - jeg havde ikke forventet mere af Wii, men problemerne, han nævner, eksisterer.

Enig - ret tyndt at blive stemplet som useriøs og uvidende bare fordi man har en holdning der afviger fra 100% Nintendo-fanboyisme.
ElgenElgenSkrevet 31/01-07 09:05, rettet 31/01-07 09:21 
Beano>
Enig - ret tyndt at blive stemplet som useriøs og uvidende bare fordi man har en holdning der afviger fra 100% Nintendo-fanboyisme.

Hear! Hear!
Jeg er af præcis samme opfattelse (har fulgt diskussionen på sidelinien); for mig er Wii præcis hvad jeg regnede med at jeg ville få; mine forventninger var nok bare lavt sat };-)

Jeg er også klart Nintendo-fanboy, men det giver mig jo ikke ret til at håne andre bare fordi de har andre forventninger til produkterne; Cores holdninger og kritikpunkter kan jeg kun være enig i; forskellen er bare at jeg ikke forventede mere.

Mine kritikpunkter er fremført andet-steds i denne tråd, og dem vil jeg ikke tage op igen...

Men et af mine skarpeste er stadig det med kravet om 24/7-connection for at kunne bruge News og Vejr, jeg ville ikke have noget imod at den stod og lave caching i et lille minut under opstart af en af de omtalte channels, hvis 24/7 ikke var slået til, - og så enkelt ville det kunne gøres, hvis man da ikke valgte kun at hente headlines og så basere det på at hente indholdet dovent.

Gi' mig et developer-kit og et par timer, så skal jeg 'den-unden-lyne-mig......' };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SonicSonicSkrevet 31/01-07 09:54 
Elgen>
ØV!

NewsChannel har samme 'defekt' som ForecastChannel; virker kun med StandBy-connection slået til......

Så meget for at spare på strømmen, hvis man vil følge lidt med };-!

Men anyways, hvis I ikke skulle have opdaget det, er NewsChannel altså klar til download. };-)


Jeg er ikke helt med på hvad du mener her. Jeg har ikke min konsol på stand-by (orange lys), og når jeg går ind på news channel, står min Wii da lige et sekund og henter de seneste nyheder? Er der noget jeg har misforstået?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 10:07 
Når din konsol er slukket/stand-by, er der så rød eller gul lys i dioden?
SonicSonicSkrevet 31/01-07 10:22 
Rød lys, som vel også er en form for stand-by, dog en mere besparende stand-by end orange lys?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 31/01-07 10:24 
Sonic>
Jeg er ikke helt med på hvad du mener her. Jeg har ikke min konsol på stand-by (orange lys), og når jeg går ind på news channel, står min Wii da lige et sekund og henter de seneste nyheder? Er der noget jeg har misforstået?

Det lyder meget interessant.
Gidder du ikke lige skrive hvad dine 24HourConnection- og StandByConnection-settings er, for jeg får nemlig en fejl om at 24HourConnection skal være slået til, hvis StandByConnection er slået fra men 24HourConnection er slået til.
Hvis du har fundet et work-around, så man kan bruge de nævnte channels UDEN at æde oceaner af strøm til ingen verdens nytte, har jeg sikkert gjort Nintendo dræbende uret.
-og det synes jeg da (i dette tilfælde) ville være super fedt, på en måde....};-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 31/01-07 10:25, rettet 31/01-07 10:28 
Sonic>
Rød lys, som vel også er en form for stand-by, dog en mere besparende stand-by end orange lys?

Hmm, måske jeg ikke up-to-date med firmware-patches.....

Har du en PAL eller NTSC Wii?

Er du sikker på at du ikke inden du gik på news ændrede dine settings, og så ændrede dem tilbage bagefter? - for det virker nemlig fint; det er bare præcis denne manøvre jeg vil være fri for at gøre hver evig eneste gang jeg skal på news eller vejr.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 10:49, rettet 31/01-07 10:57 
Sonic>
Rød lys, som vel også er en form for stand-by, dog en mere besparende stand-by end orange lys?

Grøn diode = Wii er tændt... wii!
Gul/orange diode = Standby med "Standby connection" slået til. Dvs. ikke rigtigt standby/slukket.
Rød diode = Standby med "Standby connection" slået fra. Dvs. rigtig standby/slukket.

Hvis der er nogen der kan bruge news og forecast lige efter efter at tænde Wii'en med rød diode (og uden at bryde strømmen), så er det underligt.

Jeg bruger den seneste firmware som kom her for et par uger siden. Eller er der kommet en ny?


Elgen>
Hvis du har fundet et work-around, så man kan bruge de nævnte channels UDEN at æde oceaner af strøm til ingen verdens nytte, har jeg sikkert gjort Nintendo dræbende uret.

Ja det vil jeg også finde interessant :)

Den eneste metode jeg kender, er at tænde og slukke for strømmen (altså HELT hive stikket ud) så maskinen falder ud af "gul diode" (standby connection) men stadig kan tændes efterfølgende og bruge news og forecast. Men langt fra elegant.
SonicSonicSkrevet 31/01-07 11:07 
Jamen altså, jeg har den altid på "Rød lys" stand-by, og ændrer aldrig i mine settings. Har selvfølgelig Wii-Connect 24 slået til som standard. Min Wii er også en PAL, så der skulle heller ikke være nogen forskel.

Der var en opdatering for en uge eller to siden, samt den til Wii News Channel.

Hvorfor i andre har bøvl med det forstår jeg dog ikke noget af. Som sagt, har altid min Wii "slukket" med rød lys, og kan sagtens gå på news og weather uden problem efter at tænde den igen.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 11:13 
Og "Standby Connection" er slået til i Settings?

I såfald er det meget underligt!

Jeg må lige checke min firmware version i aften for at se om der måtte være en forskel her.
SonicSonicSkrevet 31/01-07 11:24 
Here is the proof :D
Tog lige et par billeder af mine settings for at vise det.

Wii slukket (rød diode kan måske ikke ses så godt på dette billede)
http://www.sonic-media.dk/stank/wiipics/wii_slukket.jpg

WiiConnect24 setting
http://www.sonic-media.dk/stank/wiipics/wiiconnect24.jpg

Wii Standby Setting
http://www.sonic-media.dk/stank/wiipics/wiistandby.jpg

Wii News Channel, lige når jeg går ind i kanalen
http://www.sonic-media.dk/stank/wiipics/wiinews.jpg

Wii Weather Channel, lige når jeg går ind i den
http://www.sonic-media.dk/stank/wiipics/wiiweather.jpg

Wii Weather Channel, få sekunder efter
http://www.sonic-media.dk/stank/wiipics/wiiweather2.jpg
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 11:42 
Ok, jeg tror på dig ;)

Men det er underligt for det virker ikke hos mig og mange andre :!
SonicSonicSkrevet 31/01-07 11:44 
Tjah, det virker da meget mystisk, for det har virket på den måde her fra dag 1. Derfor det undrede mig så enormt, at alle klager over det :)

Det kan ikke være jeres WiFi grej der spiller jer et puds?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 12:57 
Kan jeg ikke helt udelukke, men har ingen problemer med det ellers.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-07 13:12 
Når standby connection er slået fra, virker news- og forecast channel ikke.
Home is where the hardware is..
GoodtimesGoodtimesSkrevet 31/01-07 13:12 
Jeg ved ikke helt, om det har nogen relevans, men...

Når jeg slukker min Wii, holder jeg altid power-knappen inde i et par sekunder, så den går fra gul stand-by til rød stand-by. Jeg har ingen problemer med at gå direkte fra rød stand-by til News og Weather.
SonicSonicSkrevet 31/01-07 13:15 
SøgAArd>
Når standby connection er slået fra, virker news- og forecast channel ikke.


Så er løsningen vel bare så simpel som at slå det til? Du kan jo sagtens lukke den ned på "rød" stand-by anyways.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-07 13:18 
Sonic>
...

Goodtimes>
...

I slukker på selve konsollen (ikke remoten)?
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 13:29 
Goodtimes>
Når jeg slukker min Wii, holder jeg altid power-knappen inde i et par sekunder, så den går fra gul stand-by til rød stand-by. Jeg har ingen problemer med at gå direkte fra rød stand-by til News og Weather.

Det kunne være... jeg holder bare power-knappen (på wiimoten) inde et par sekunder og den går til gul. Men har ikke prøvet at holde den inde længere.
SonicSonicSkrevet 31/01-07 14:17 
Jeg holder personligt knappen på selve konsollen inde et par sekunder, ja :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 31/01-07 15:27 
Ahhhhh, det må jeg også prøve!!!! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/01-07 15:51 
Det forklarer jo alt.
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 31/01-07 16:29 
Har lige prøvet og kan bekræfte at det virker ved at holde power-knappen inde på selve konsollen et par sekunder - nice!

Man kan desværrre ikke gøre det via wiimoten men det kan jeg fint acceptere :)
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig