X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
RooneyRooneySkrevet 27/01-07 21:03 
Jink>
Rooney>
Ex-squeeze me? Baking powder?

huh? :>

Excuse me, I beg your pardon?

Selvfølgelig skal konkurrence-betonede spil, ikke være forbeholdt PC.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JinkJinkSkrevet 27/01-07 21:21 
Nej, det er rigtig nok. Men håber bare ikke det bliver en platform ligesom xbox, hvor der bliver lagt meget vægt i turneringer. Så håber jeg Nintendo beholder det mere casual play, som den også passer bedst til.

Lidt mere on topic. Så spiller jeg stortset ikke på min Wii. Men jeg ser den ikke som en skuffelse endnu. For jeg føler mig sikker på at der nok skal komme nogle rigtig gode titler i fremtiden. Ser stadig frem til et tromme spil :)
Bede-xBede-xSkrevet 27/01-07 21:56, rettet 27/01-07 21:57 
Chrono>
Og så stor betydning ville det da ikke få. Det er jo lige for alle.

Ikke så meget et spørgsmål om det er lige, men mere et spørgsmål om at man føler, at det virker(godt). Bedømt på Zelda alene, er jeg ikke videre imponeret, selv om det er fint nok til den type oplevelse.

Det er så det eneste spil(udover Wii Sports), som jeg har brugt tid på, så det kan tænkes, at det virker fortræffeligt i de FPS, der er på markedet. Det er bare ikke hvad jeg hører fra folk, hvis meninger jeg sætter højt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 27/01-07 22:20 
Zzap!>
Jeg ved ikke rigtig om vi mener det samme med "ude af sync" eller "slør", men for lige at pointere, så er det når man bevæger controlleren og der går et mærkbart stykke tid før der sker noget på skærmen, eller at bevægelsen glider bagud for det man rent faktisk laver.

Præcist det jeg mener :)


Zzap!>
Jeg tror at placeringen af sensorbaren har meget at sige, også om der er stærke lys der stråler lige ind i wiimotens kamera.
Hvis du ikke kan placere din sensorbar tættere på (svjh. er den anbefalede afstand 3-7 fod), skulle du måske overveje at købe en trådløs.

Jeg sidder små ca. 2.5 meter fra sensorbar'en og sløret er helt det samme uanset lysforhold hos mig.


Zzap!>
Der kommer en stroboskop effekt når man lave hurtige cirkler eller streger, men det sker jo også på en standard PC.

Stroboskop effekt ja, men jeg taler om cursoren der slet ikke følger wiimote bevægelsen når man f.eks. laver cirker... cursoren er "bagefter".

Som sagt før så er det for mig mærkbart men kun grund til lille irritation, andre bemærker det slet ikke :)
BeanoBeanoSkrevet 27/01-07 22:28, rettet 27/01-07 22:31 
Core>
Det er seriøst lige præcis det jeg vil. Det er muligt, at det ikke er alle genrer der bruger det (Super Monkey Ball virker egentlig udmærket), men med action/skyde-spil i tankerne, kan mindre for mit vedkommende ikke bruges til noget.

Der er jo ikke nogen der siger at det ikke vil virke med lyspistol-agtige spil på Wii, det vil bare kræve implementering af en manuel kalibreringsmulighed i spillet for at den nøjagtive pege-position kan beregnes.


Core>
I øvrigt holder lyspistolerne også stadig herhjemme.

Enig - jeg ville ihvertfald gerne betale for et sådan spil til Wii hvis de kan implementere det præcist nok. Point Blank Collection til Wii... mums :)
Zzap!Zzap!Skrevet 27/01-07 23:34, rettet 27/01-07 23:37 
Core>Når jeg peger på midten af skærmen, så er cursoren slet ikke i billedet. Hvis jeg derimod sænker armen, og holder den omkringe samme højde som skærmens bund, så er cursoren ca. i midten.

Nu ved jeg ikke hvor langt over eller under skærmen, du har placeret sensorbaren, men det er generelt bedst for følelsen af at pege på skærmen, hvis det er placeret så tæt på skærmkanten så muligt.

Men IMO er det ikke vigtig at der er et præcist 1:1 forhold mellem hvor man peger på skærmen og cursorens position. Bare se på en mus, hvor der næsten igen sammenhæng er.
*Se mit svar længere nede.

Derefter kommer sløret, hvilket ikke er framerate-problemer. Hvis jeg har min cursor i højre side af skærmen, og hurtigt "peger" over mod venstre, så kan cursoren ikke følge med, og kommer rendende et stykke tid efter. Dette er dog en lille ting sammenlignet med det andet.

Jeg er ked af det, men det er altså ikke noget jeg har mærket det mindste til.

Og så er der alle de andre "forældet hardware"-issues...

Efter din definition er jo PSP også forældet hardware. Det kommer helt an på hvilken prisetiket man sigter på og hvad man har tænkt sig at inkludere med maskinen.

Rooney>Selvfølgelig skal konkurrence-betonede spil, ikke være forbeholdt PC.

Den hysteriske "konkurrence ånd" der findes på PeeCeen er efter min mening ikke noget sundt eller godt.
Det kan ikke være meningen at mennesker skal bruge så stor en del af deres liv som visse spil efterhånden kræver (WoW og Counterstrike I'm looking in your direction).

Core>
Det er seriøst lige præcis det jeg vil. Det er muligt, at det ikke er alle genrer der bruger det (Super Monkey Ball virker egentlig udmærket), men med action/skyde-spil i tankerne, kan mindre for mit vedkommende ikke bruges til noget.

Hvad ville du sigte med? Der er ikke noget sigtekorn på wiimoten.
*Hvis du nogensinde har prøvet at spille at lyspistolspil med en mus vil du vide at det tangerer snyd fordi præcisionen er så overlegen.
Beano>Som sagt før så er det for mig mærkbart men kun grund til lille irritation, andre bemærker det slet ikke :)

Jamen hvad er så problemet? En så lille bitte smule lag kan umuligt have nævneværdig indflydelse på gameplayet.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 27/01-07 23:56 
Core>
Det er seriøst lige præcis det jeg vil. Det er muligt, at det ikke er alle genrer der bruger det (Super Monkey Ball virker egentlig udmærket), men med action/skyde-spil i tankerne, kan mindre for mit vedkommende ikke bruges til noget.

Men det er jo sensorbaren, der registrerer hvor du sigter - ikke skærmen? Netop derfor skal du pege på baren, og ikke skærmen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 28/01-07 00:16 
Zzap!>
Nu ved jeg ikke hvor langt over eller under skærmen, du har placeret sensorbaren, men det er generelt bedst for følelsen af at pege på skærmen, hvis det er placeret så tæt på skærmkanten så muligt.

Klæbet fast på selve skærmkanten.

Zzap!>
Men IMO er det ikke vigtig at der er et præcist 1:1 forhold mellem hvor man peger på skærmen og cursorens position. Bare se på en mus, hvor der næsten igen sammenhæng er.

Det kan jeg ikke rigtig se, har noget med sagen at gøre. Spiller heller ikke med en mus, og jeg tvivler på, at du selv vil have en sammenligning mellem wiimote og mus hængende her.

Zzap!>
Jeg er ked af det, men det er altså ikke noget jeg har mærket det mindste til.

Hvis man kigger tråden igennem, er det ret tydeligt, at mange har observeret dette. Så sandsynligheden for at jeg er den eneste der har mærket til det, er langt mindre end at du skulle være den eneste der ikke har.

Zzap!>
Efter din definition er jo PSP også forældet hardware. Det kommer helt an på hvilken prisetiket man sigter på og hvad man har tænkt sig at inkludere med maskinen.

Øhhh...hvor kom den fra?
Jeg mener selv, at jeg altid har givet udtryk for at være en af de meget få fortalere for PSP'en.

Men lad os da lige holde fast i prisetiketten og det forældet hardware. For det halve af hvad en Wii koster, kan jeg få en konsol der har været på markedet i 7 år, med optisk lydudgang. Hvorfor er det så at jeg skal nøjes med Pro Logic II på en next-gen maskine?

Zzap!>
Den hysteriske "konkurrence ånd" der findes på PeeCeen er efter min mening ikke noget sundt eller godt.

Bare fordi at man gerne vil vinde sine kampe i en online Metroid Prime-kamp, behøver man ikke være hysterisk. Og så kunne det være rart nok med et præcist sigte.

Zzap!>
Hvad ville du sigte med? Der er ikke noget sigtekorn på wiimoten.

Hmmmm....lad mig se....nåja....Wiimoten! Præcis som når jeg spiller Time Crisis med en G-Con. Plastictappen ude for enden af pistolen er altså meget lidt afgørende for noget som helst.

Og (igen) baseret på Nintendos egne reklamer og trailere, så bliver der altså sigtet en del. Så mit spørgsmål lyder (igen): Er det bare mig der er naiv, når jeg forventer dette i virkeligheden også?

Zzap!>
*Hvis du nogensinde har prøvet at spille at lyspistolspil med en mus vil du vide at det tangerer snyd fordi præcisionen er så overlegen.

Hvor er det lige den her mus kommer fra? Hvem har taget en mus med ind i en Wii-tråd? Hvad har en mus med en Wii at gøre? Og hvis jeg spiller et lyspistolspil med en mus, er det så et lyspistolspil? Og hvis man kan bruge en mus i det, er det så snyd at gøre det?

Zzap!>
En så lille bitte smule lag kan umuligt have nævneværdig indflydelse på gameplayet.

Nejda, overhovedet ikke. Når man gennemspiller den samme bane i en FPS'er 400 gange fordi at sigtet reagerer for langsomt, så er det da en forøgelse af spillets varighed. (Baseret på fiktive fremtidige eksempler)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 28/01-07 00:17 
Zzap!>
Jamen hvad er så problemet? En så lille bitte smule lag kan umuligt have nævneværdig indflydelse på gameplayet.

Som jeg skriver flere gange har jeg ikke noget egentligt problem med det, men ærger mig bare over det ikke er lige så hurtigt som en mus eller analog-stick.
CoreCoreSkrevet 28/01-07 00:19, rettet 28/01-07 00:20 
Herold>
Men det er jo sensorbaren, der registrerer hvor du sigter - ikke skærmen? Netop derfor skal du pege på baren, og ikke skærmen.

Det er jeg klar over. Men når den kan registrere og kompensere for alle andre punkter, hvorfor kan den så ikke få det til at passe med skærmen?

Jeg vil sigte som jeg så dem gøre i traileren, og hvis det ikke kan lade sig gøre med en sensorbar, så skulle de have lavet to sensorbarer eller en anden trailer.

Dumme Nintendo.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 28/01-07 00:30, rettet 28/01-07 00:42 
Anyway...

For lige at skrue lidt ned for bitterheden (altså min egen).

Det var egentlig ikke min mening, at vi skulle til at forsvare noget. Jeg ville bare gerne høre, om andre også var begyndt at mærke den samme skuffelse som mig. Det er (paradoksalt nok) rart nok at vide at det ikke kun er mig selv, der syntes at Wii'en er faldet fra ved nærmere bekendtskab.

Min bitterhed skyldes nok mest, at jeg ikke har lyst til at være skuffet. Jeg vil gerne være glad for min Wii, og det går mig på at jeg ikke kan spille på den, uden at tænke "Den kan jo ikke en s...".

Det er da fint at andre stadig er glad for den, og jeg håber at jeg også bliver det en dag (et godt Star Wars-spil skal nok gøre det).

;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 28/01-07 00:48 
Ja... lys-sværd-styring behøver jo ikke sensorbar/pointer, så det kan forhåbentligt gøres mere kvikt i reaktionstiden ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 28/01-07 01:01 
Det var jo nok der, jeg havde på fornemmelsen at hunden lå begravet.
Der er ganske rigtigt en meget sløv periode lige nu hvor det eneste nye spil der er værd at se nærmere på er Smooth Moves.
Det hjælper ikke på dét, at titlerne er oceaner af tid om at blive "konverteret" til EU.
Mange af de titler, som holder modet oppe hos US Wii ejere som Elebits og Exite Truck er stadig ikke udkommet. Så hvis man har købt Zelda og Smooth Moves så har der ikke været noget at spille i lang tid.
Beano>Som jeg skriver flere gange har jeg ikke noget egentligt problem med det, men ærger mig bare over det ikke er lige så hurtigt som en mus eller analog-stick.

Men det er den jo så netop. Den er langt langt hurtigere som pegeredskab end et analogstick, og selvom den måske ikke slår musen på mange punkter, så har den den store fordel (udover den indlysene at den tillader museagtig kontrol i en tilbagelænet sofastilling), at der ikke er nogen friktion. Det betyder at man med en snap-bevægelse kan flytte cursoren fra den en side af skærmen, hurtigere end det ville være muligt med en mus.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 28/01-07 01:05 
Zzap!>
Men det er den jo så netop. Den er langt langt hurtigere som pegeredskab end et analogstick...

Jeg taler om reaktionstiden hvor wiimoten er langsommere, men er ellers enig.
CoreCoreSkrevet 28/01-07 01:15, rettet 28/01-07 01:17 
Zzap!>
Det var jo nok der, jeg havde på fornemmelsen at hunden lå begravet.
Der er ganske rigtigt en meget sløv periode lige nu hvor det eneste nye spil der er værd at se nærmere på er Smooth Moves.

Arj, sådan skulle det nu heller ikke forstås. Jeg har set nærmere på Zelda, Sports, Play, Cars, Red Steel, Super Monkey Ball og kortvarigt Smooth Moves, og der er intet af det der frister mig til at spille på min Wii.

Jeg mener stadig at det (for mit vedkommende) er hardwaren der er problemet. Den er bare ikke så sjov og velfungerende, som jeg forventede.

Et Star Wars-spil ville bare tvinge mig til at bide det i mig, hvad enten jeg kunne lide det eller ej ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 28/01-07 12:08, rettet 28/01-07 18:20 
Core>
Arj, sådan skulle det nu heller ikke forstås. Jeg har set nærmere på Zelda, Sports, Play, Cars, Red Steel, Super Monkey Ball og kortvarigt Smooth Moves, og der er intet af det der frister mig til at spille på min Wii.

De fem midterste spil kan jeg sagtens forstå og de illustrerer perfekt min pointe fra før, med at udvalget af ordentlige nye spil er meget sparsomt. Til nød kan jeg også gå med til at Smooth Moves ikke kan være din kop te, men hvis Zelda ikke trækker bare en lille smule i dig, så tror jeg ikke rigtig vi har mere at snakke om i den henseende.
Jeg mener stadig at det (for mit vedkommende) er hardwaren der er problemet. Den er bare ikke så sjov og velfungerende, som jeg forventede.

Så er spørgsmålet hvad du egentlig havde forventet?
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 28/01-07 14:28, rettet 28/01-07 14:29 
Zzap!>
Så er spørgsmålet hvad du egentlig havde forventet?

At den registrede hvor jeg pegede med Wiimoten.

At der i det mindste bare var en lille synlig grafisk forskel fra forrige generation.

At den kunne bevare morskaben i mere end en uge fra købet af.

At i det mindste Nintendo selv, kunne hoste op med et spil, jeg kunne bruge til noget.

At Nintendo viste bare en minimal interesse for at følge med tiden og udviklingen.

Og jeg kan ved gud ikke være den eneste, der har det sådan. Det ses i hurtigt stigende grad at folk sælger eller returnerer deres maskiner, efter at have stiftet nærmere bekendtskab med den. Svarene her i tråden indikerer også at der er flere der lige som jeg, ikke rigtig kan få sig selv til at bruge tid på den længere.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 28/01-07 15:07, rettet 28/01-07 15:11 
Core>
Det ses i hurtigt stigende grad at folk sælger eller returnerer deres maskiner, efter at have stiftet nærmere bekendtskab med den.

Mnjah, men omvendt har jeg læst mange historier om folk, der normalt ikke gamer, som har købt en Wii, efter en ven eller lignende præsenterede den for dem. Så for hver person, der retunerer deres Wii, står der nok mindst én ny-køber :)

Anyway, Nintendo påstår at teknologien ikke er upræcis, og at udviklerne kan kode sig fra problemerne, så lad os se hvad der sker i næste spilbølge.
RaGeRaGeSkrevet 28/01-07 15:09, rettet 28/01-07 15:11 
Er os personligt meget skuffet over dens svage hardware og grafiske muligheder, selvom der godt nok ligges vægt på wii remotens funktioner, så er skuffelsen stadigvæk stor. Der skal nok komme nogle grafiske perler en gang, men pt. har jeg intet set.

Skal nok have en Wii igen, når det kan betale sig, og jeg har lidt mere plads og tid til den.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CoreCoreSkrevet 28/01-07 15:25 
jaes>
Anyway, Nintendo påstår at teknologien ikke er upræcis, og at udviklerne kan kode sig fra problemerne

Så er det da sørgeligt, at de mener det er under deres værdighed at gøre det selv i dashboardet...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 28/01-07 22:02, rettet 28/01-07 22:12 
Core>
At den registrede hvor jeg pegede med Wiimoten.

Hvilket den gør til 99,9% af brugernes tilfredshed.

At i det mindste Nintendo selv, kunne hoste op med et spil, jeg kunne bruge til noget.

Hvis der er ikke er bare ét spil af dem der er ude nu der siger dig noget, så er du meget meget kræsen.

At Nintendo viste bare en minimal interesse for at følge med tiden og udviklingen.

Hvilket de ikke gør ved at ikke at tage 4-5000 kr. for den ved launch?! Eller fordi de bruger det budget der *er* på ting som bedre controllere og WiFi, i stedet for hurtigere computer teknologi.

Og jeg kan ved gud ikke være den eneste, der har det sådan. Det ses i hurtigt stigende grad at folk sælger eller returnerer deres maskiner, efter at have stiftet nærmere bekendtskab med den. Svarene her i tråden indikerer også at der er flere der lige som jeg, ikke rigtig kan få sig selv til at bruge tid på den længere.

Som sagt, der er en sløv periode nu, der kommer til at vare måske 2-3 måneder. Man kan ikke rigtig fortænke nogen i at ville have deres penge tilbage i mellemtiden.
Jeg er dog sikker på at størsteparten af disse afhoppere (hvor mange der nu måtte være) vil vende tilbage når de gode spil begynder at dukke op.

Core>Så er det da sørgeligt, at de mener det er under deres værdighed at gøre det selv i dashboardet...

Det kan jeg egentlig godt være enig i. Det er en dårlig måde at introducere teknologien for nye brugere. Det sagt så var det ikke noget jeg lagde mærke til første gang jeg tændte maskinen og "fejlen" er ikke andet end kosmetisk.
Born to kill space
SephirothSephirothSkrevet 28/01-07 22:25 
Jeg er på sin vis enig med Core og ser efterhånden mere og mere Wiis funktioner som en gimmick. Jeg er bange for at konsollen går hen og bliver fyldt til randen med samlinger af mini-spil og "almindelige" teknisk underlegne spil med påklistrede Wii-funktioner - a la Zelda, som ærlig talt keder mig en smule.

Det samme kunne måske siges om Nintendo DS, hvor den trykfølsomme skærm og alt det hurlumhej basalt set kun er gimmicks. Her har udviklerne, og især Nintendo selv, dog formået at udnytte mulighederne ved at udgive spil, der passer perfekt til det håndholdte format og ikke findes andre steder; Teksteventyr har fået et vist comeback i form at Phoenix Wright, Hotel Dusk osv. samt "Non-games" som Nintendogs og Brain Training, der appellerer til folk, der normalt ikke spiller spil. Herudover er der udgivet en lang række charmerende 2D-titler, der gør op for den - i forhold til PSP - underlegne hardware. Og netop her har Wii et problem for last-gen grafik er ikke specielt charmerende medmindre det artistiske design er i top, og det er det i de færreste tilfælde.

Hvad jeg altså frygter er en masse mini-spil, teknisk svage og næppe særligt revolutionerende titler samt, som altid, Nintendos originalitet - men spørgsmålet er bare, om det er nok?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CoreCoreSkrevet 28/01-07 22:37 
Zzap!>
Hvilket den gør til 99,9% af brugernes tilfredshed.

Til en vis tilfredshed måske. Men vi har allesammen været omkring at det tilsyneladende er et faktum, at cursoren ikke vil være på det punkt man peger på med Wiimoten. Det bildte Nintendo os ind, det gør den ikke. Det er fandme for ringe.

Zzap!>
Hvis der er ikke er bare ét spil af dem der er ude nu der siger dig noget, så er du meget meget kræsen.

Det er sjovt, det tænkte jeg også. Der er bare det ved det, at jeg bestemt ikke ser mig selv som kræsen. Jeg plejer at være glad hvis jeg bare kan få lov til at sprænge noget i luften.

Zzap!>
Hvilket de ikke gør ved at ikke at tage 4-5000 kr. for den ved launch?! Eller fordi de bruger det budget der *er* på ting som bedre controllere og WiFi, i stedet for hurtigere computer teknologi.

Som sagt halv pris, syv år ældre, optisk udgang. Det var måske et rimeligt sted at starte.

Idéen om controlleren er måske god nok, men når de er nødt til at bilde folk noget ind, for at demonstrere idéen, så er udførelsen nok ikke helt optimal.

Og et eller andet sted syntes jeg bare ikke at Wifi-idéen holder. Det er langt fra alle der har trådløst netværk, og jeg er træt af Nintendos evindelige idé om at alting kan gøres til mersalg i form af små dimser, der burde være der fra start af. Hvor svært/dyrt ville det i virkeligheden være at smide et netværksstik i også?

Dertil kommer grafik og opløsning, som jeg godt ved jeg nok kommer til at slå på alene. Men jeg syntes fandme det er grimt, og en hurtig sammenligning i fredags, gav mig indtrykket af at den intet grafisk kan, som cuben ikke kunne.

Zzap!>
Jeg er dog sikker på at størsteparten af disse afhoppere (hvor mange der nu måtte være) vil vende tilbage når de gode spil begynder at dukke op.

Nogle måske. Men jeg ved ikke rigtig om jeg tror på "størstedelen". Mainstreamforbrugeren er teknologiliderlig i dag. Og hvis han/hun efter at have prøvet Wii en gang ikke fandt den interesant, så tror jeg sgu næste skridt er rigtig Next-gen grafik, Media-center-forlængere, online-oplevelser, Buzzere og Singstar.

Zzap!>
Det kan jeg egentlig godt være enig i. Det er en dårlig måde at introducere teknologien for nye brugere.

Godt så. Tak for det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 28/01-07 22:46, rettet 28/01-07 23:13 
Sephiroth>
Og netop her har Wii et problem for last-gen grafik er ikke specielt charmerende medmindre det artistiske design er i top, og det er det i de færreste tilfælde.

Gælder det ikke al grafik?
Hvad så når vi endelig har opnået noget der minder lidt om fotorealisme? Hvad så?
Udvidelsen af computerens muligheder er "ikke andet" end ekstra værktøjer.
I mange tilfælde kan ekstra værktøjer være mere til distraktion end hjælp.

Hvad jeg altså frygter er en masse mini-spil, teknisk svage og næppe særligt revolutionerende titler samt, som altid, Nintendos originalitet - men spørgsmålet er bare, om det er nok?

Nintendo har sagt at det bliver en kombinationen af de to, de vil ikke lægge store spil på hylden overhovedet, hvilket deres umiddelbare lineup da også viser.

Hvad er der revolutionerende ved lettere opgraderet grafik (folk der ser tilbage om ti år vil ikke se den kæmpestore forskel på Wii og PS3 f.eks), i forhold til en hel ny måde at kontrollere spillene på?

Dét sagt så har vi slet slet ikke set hvad Wiien kan endnu. Det mest imponerende spil til maskinen er Twilight Princess som er en næsten direkte GC port. Resten af spillene er enten overlagt simple i deres udtryk eller er åbenlyst ikke blevet kælet særligt meget for i den tekniske afdeling (højst sandsynligt lavet på GC dev. kits).
Born to kill space
QQSkrevet 28/01-07 22:51 
Zzap!>
Core>
At i det mindste Nintendo selv, kunne hoste op med et spil, jeg kunne bruge til noget.

Hvis der er ikke er bare ét spil af dem der er ude nu der siger dig noget, så er du meget meget kræsen.

Efter at have snust til de fleste af Wii'ens nuværende titler, må selv jeg erkende mig en kende skuffet over spiludvalget. Jeg var meget imponeret op til launch, men måtte se flere af titlerne blive slået til plukfisk af både anmelderne og min egen kritiske sans. Der er gode titler i sigte, men det er godt nok et fåtal. Kun Super Mario Galaxy og Metroid Prime 3: Corruption, har for mig at se noget at byde på.

Du kalder det at være kræsen, jeg kalder det et personligt værn for opretholdelse af Nintendo's høje spilkvalitet.

Tredjepartsspillene har vist sig at være ufatteligt svage på Wii*, og flere af Nintendo's egne titler halter en kende bagefter. Det er bare ikke godt nok. Jeg er ikke i tvivl om at jeg om 3-5 år sidder med en konsol med ~10 must/Wii-only titler, men indtil videre har jeg kun _hørt_ om 3-4 der måske kan indfinde sig i den liga.

*Havde Ubisoft dog bare fokuseret på at lave 1-2 Killer Apps, i stedet for at lave 5-10 middel-dårlige, halvfærdige (lorte-)spil, undskyld sproget. Suk...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/01-07 22:54 
Maskinen har været ude halvanden måned og folk er allerede opgivende? Hvor mange super titler var ude til Xbox360 på dette tidspunkt?

Personligt er jeg stadig glad for Zelda og Wii Sports, og jeg glæder mig til de kommende Nintendo perler (Mario og Metroid).

Jeg er skuffet over online delen. VC er fint, men dyrt. Friends systemet er en joke. Forecast og News kanalerne bliver aldrig brugt, men det var heller ikke disse ting jeg så frem til. Jeg så frem til spil som Wario Ware, Wii Sports og selvfølgelig Zelda, Mario osv.
Home is where the hardware is..
SephirothSephirothSkrevet 28/01-07 23:03, rettet 28/01-07 23:07 
Zzap!>
Gælder det ikke al grafik?
Hvad så når vi endelig har opnået noget der minder lidt om fotorealisme? Hvad så?
Udvidelsen af computerens muligheder er "ikke andet" end ekstra værktøjer.
I mange tilfælde kan ekstra værktøjer være mere til distraktion end hjælp.

Jeg påpeger bare, at forældet grafik ikke hjælper meget i et middelmådigt spil med påklistret Wii-kontrol. Det er næppe en fordel, hvis man sætter det ved siden af et næstegenerationsspil. Vi kan vist alle blive enige om, at 2D meget ofte har en vis charme over sig.

Hvad er der revolutionerende ved lettere opgraderet grafik (folk der ser tilbage om ti år vil ikke se den kæmpestore forskel på Wii og PS3 f.eks), i forhold til en hel ny måde at kontrollere spillene på?

Dét sagt så har vi slet slet ikke set hvad Wiien kan endnu. Det mest imponerende spil til maskinen er Twilight Princess som er en næsten direkte GC port. Resten af spillene er enten overlagt simple i deres udtryk eller er åbenlyst ikke blevet kælet særligt meget for i den tekniske afdeling (højst sandsynligt lavet på GC dev. kits).

Rigtigt, det er op til udviklerne at vise, om Wiimoten vil revolutionere, men det har de efter min mening endnu ikke gjort, og jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen kommende spil, der vil gøre det. Kommercielt set bliver Wii sikkert en stor succes, men egentlig er der ikke meget revolutionerede over spil, der har kunnet lade sig gøre med en muse-cursor på PC i flere år.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
happyEDhappyEDSkrevet 28/01-07 23:13, rettet 28/01-07 23:20 
Jeg må sige jeg slet ikke er enige og mener ikke det er gimmic, og er ærligtalt træt af at høre folk bruge det udtryk igen og igen.

Wii og DS er en anden måde at spille på, det betyder ikke at i hver spil skal der bruges både mic og skærmen, men muligheden er der. Og ja nogen gange bliver det "påduttet"
og det bliver sku aldrig ret godt. Men der er også massere og andre muligheder, man ikke får andre steder, og det er jeg glad for.

Jeg er helt enige i at der ikke rigtig er noget til wii'en i øjeblikkket andet end mini spil. Men hvilken konsol har lanceret med en masse gode spil, der er altid mangle på spil i starten. Og der er jo spil der ikke er mini spil på vej.

Hvad har PS3 feks. lige nu ..

Og DS den kan man hvis ikke sætte spørgsmålstegn ved mere.


Edit:
Dem jeg ser frem til er:
Mario galaxy
Super paper mario ( som er en wii-only title nu)
Metroid prime 3
Super smasch bros.

Og mon ikke der når at kommer flere.

Hvornår fik Xbox 360 noget der vare vær at spille da den udkom og hvornår får PS3.

Man skal også passe på man ikke forventer "mere" fra nintendo fordi det er anderledes.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 28/01-07 23:36 
Core>
Zzap!>
Så er spørgsmålet hvad du egentlig havde forventet?

At der i det mindste bare var en lille synlig grafisk forskel fra forrige generation.

Jamen der er skam forskel. De Wii-titler, jeg har, har alle dårligere grafik end de flotte titler på den gamle Xbox.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 28/01-07 23:41 
Wehner>
De Wii-titler, jeg har, har alle dårligere grafik end de flotte titler på den gamle Xbox.

Og GC for den sags skyld. Både Soul Calibur 2, F-Zero GX, Metroid og Zelda WW (når jeg lige hurtigt kigger på min samling) slår Wii grafikken...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CoreCoreSkrevet 28/01-07 23:46, rettet 28/01-07 23:47 
SøgAArd>
Maskinen har været ude halvanden måned og folk er allerede opgivende? Hvor mange super titler var ude til Xbox360 på dette tidspunkt?

happyED>
Hvornår fik Xbox 360 noget der vare vær at spille da den udkom og hvornår får PS3.

Forskellen for mig er at, herhjemme er Wii'en død i dag, mens jeg for et år siden stadig var ufatteligt glad for min Xbox 360. Taget i betragtning at jeg ikke spiller bilspil (PGR3 var vist det launch-spil folk var allergladest for), så syntes jeg at det vægter rimelig tungt.

For et år siden havde Xboxen været tændt næsten dagligt, og omkring denne tid, var jeg ved at have gennemført mit første spil på den (Butiksansat, ingen fritid i December måned), hvilket var Kameo, som jeg stadig den dag i dag syntes er superlækkert (Der var den der med kræsenheden ;))

Dette er i hvert fald ikke tilfældet med Wii'en, så jeres sammenligninger med andre launches syntes jeg ikke holder. Især fordi at mange af mine "issues" ligger hos hardwaren.

Når jeg kigger på min Wii idag tænker jeg "Pfffhstch den har jeg ikke ikke en skid at bruge til", mens jeg for et år siden, selv hvis jeg ikke havde noget at spille på 360'eren, stadig kunne se DVD-film på den, og høre mine Mp3-filer digitalt. Ikke et Xbox-argument jeg selv mener er relevant, men konsollen kunne da i det mindste bruges til et eller andet.

Jeg er dog meget glad for min DS Lite. Måske var det p.g.a. hvad jeg har set og spillet på den, at jeg havde det samme naive håb, om at Wii'en sagtens kunne være med på trods af det underlegne hardware.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RaGeRaGeSkrevet 28/01-07 23:47, rettet 28/01-07 23:48 
happyED>
Man skal også passe på man ikke forventer "mere" fra nintendo fordi det er anderledes.

Det gør man jo netop, fordi de har sparet på alle andre områder, ikke så underligt nogen er skuffet.

Synes Nintendo mangler at levere varen endnu, men det kommer nok.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CoreCoreSkrevet 28/01-07 23:48 
Wehner>
Jamen der er skam forskel. De Wii-titler, jeg har, har alle dårligere grafik end de flotte titler på den gamle Xbox.

:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/01-07 00:08, rettet 29/01-07 00:10 
Core>
Dette er i hvert fald ikke tilfældet med Wii'en, så jeres sammenligninger med andre launches syntes jeg ikke holder.

Vi er ikke to lejre der kæmper mod hinanden. Slå lige koldt vand i blodet. Jeg prøvede ikke at løfte Nintendo, ved at nedgøre Microsoft. Jeg synes blot folk skal væbne sig med den tilstrækkelige tålmodighed.

Core>
Når jeg kigger på min Wii idag tænker jeg "Pfffhstch den har jeg ikke ikke en skid at bruge til", mens jeg for et år siden, selv hvis jeg ikke havde noget at spille på 360'eren, stadig kunne se DVD-film på den, og høre mine Mp3-filer digitalt. Ikke et Xbox-argument jeg selv mener er relevant, men konsollen kunne da i det mindste bruges til et eller andet.

Du har enten købt Wii af de forkerte årsager eller også havde du (for) høje forventninger. Jeg synes aldrig det var en hemmelig at Wii ville have dårlig grafik og på mange måder fungere som en sekundær maskine (supplement til netop Xbox360 eller PS3).

Uanset hvad, så undgå at gøre dette til et opgør. Lad være med at læse (mine) indlæg som forsvarstaler. Jeg holder (pt.) af Wii, du gør ikke. Længere er den ikke.
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 29/01-07 03:34 
Hva'så Kort-Lunte-manden?

Jeg syntes nu at jeg har brugt ret mange kræfter på at understrege at det her er mine personlige oplevelser (eller mangel på samme) med Wii'en. Sammenlignings-kommentaren var ikke kun rettet mod dig, men alle de indlæg der har sammenlignet med 360'eren.

Når du så selv vil sammenligne med 360'eren, og stadig snakke tilstrækkelig tålmodighed, så skal det da med, at jeg i 360'erens tilfælde allerede på tilsvarende tidspunkt havde fået indfriet forventningerne. Bare fordi at det er Nintendo, får de ikke et år mere til at få udgivet noget brugbart.

Jeg vidste godt at Wii'en ikke ville have konkurrencedygtig grafik, men den bør stdig være bedre end forrige generation, alt andet ville bare være latterligt. Og jeg tvivler stærkt på at Nintendo selv mener at Wii'en bør være en sekundær konsol.

Jeg har købt Wii'en udfra hvad Nintendo via trailere og salgstaler har påstået den kan. Det passer så tydeligvis ikke, så tillad mig at syntes at de er nogle klaphatte.

Det er vist kun dig der ser et opgør her (eller også læser du ikke indlæggene), alt hvad jeg har "sagt" er personlige holdninger, og mere eller mindre ment som værende i afmagt, for jeg vil gerne være glad for min Wii.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
mikkelpmikkelpSkrevet 29/01-07 10:03 
Core>

Jeg har købt Wii'en udfra hvad Nintendo via trailere og salgstaler har påstået den kan. Det passer så tydeligvis ikke, så tillad mig at syntes at de er nogle klaphatte.

Fint nok. Så må du jo nok hellere sælge den. Det lyder ikke på mig som om Wii er for dig.
"Color, size or brand - Who cares?"
QQSkrevet 29/01-07 10:17 
mikkelp>
Fint nok. Så må du jo nok hellere sælge den. Det lyder ikke på mig som om Wii er for dig.

Igen bliver der ikke læst hvad Core faktisk har at sige. Selvfølgelig er Wii noget for Core, han er bare skuffet over at Nintendo ikke løftede konsollen det lille skridt videre, der kunne have gjort den interessant for enhver gamer. Ikke at Wii ikke er interessant, men der mangler bare lige det sidste.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
happyEDhappyEDSkrevet 29/01-07 10:34, rettet 29/01-07 10:35 
Ja helt sikkert mangler der det sidste. Det tror jeg alle er enige i.
Men det der er forskellen er at der er dem der er klar over at alt det ikke kommer fra dag 1.
Men at som med alle andre konsoller går lidt tid. Det burde man være klar over efterhånden.
Og syntes ikke de titler der bliver nævnt til Xbox 360 vægter mere en de titler der er til wii.

Titler der er ok efter min mening.
wii - Zelda, excite truck, WarioWario, Rayman, wii sports.

Xbox titler der er blevet nævnt.
Kameo, PGR3

Altså wii launcen er bare som alle andre, syntes nu faktisk de klare sig rimelig godt.
Det her er et emne der burde drøftes om et havlt år, hvor hvis det ikke ser anderledes ud, så vil jeg nok også blive skuffet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RooneyRooneySkrevet 29/01-07 10:50 
På dag 1, havde Xbox 360 bl.a Perfect Dark Zero, PGR 3, Call of Duty 2, Kameo og Condemned.

Wii havde Zelda som det eneste virkeligt interessante, og selv det spil kom til GC, en måneds tid senere.

Utroligt nok, så vælger jeg klart Xbox 360 her.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/01-07 10:59 
Core>
Jeg har købt Wii'en udfra hvad Nintendo via trailere og salgstaler har påstået den kan.

Wow - du må da gå igennem livet helt sindssygt skuffet?

Hvorfor i alverden vil nogen mennesker på noget tidspunkt, "tro på" pressemateriale?
Hollywood, spilindustrien og musikindustrien er mere eller mindre fulde af løgn. Men det burde alle jo vide.


Mit problem med Wii'en er da nærmest, at den er præcis dét Nintendo har "lovet" med deres reklamefilm = en sjov maskine , der giver en ny oplevelse til folk i alle aldre.
Jeg mangler bare nogle dybere gaming oplevelser. Zelda undtaget.
De fleste af filmene viser jo netop folk i hvidt, der gøgler rundt i stuen. Det er da lige præcis hvad Wii Sports får én til. Og det fungerer upåklageligt.

Jeg er skuffet over, at Wii Sports er SÅ lidt gennemtænkt, at man SKAL spille singleplayer for at opbygge skillpoints til sin Mii.
Jeg er skuffet over, at Monkey Target i Super Monkey Ball er blevet simplificeret til uspilbart. Og at der i det hele taget ikke er nogle af minispillene, der har bare skyggen af den dybde det gamle Monkey Target havde. Jeg spiller stadig Target fra SMB1 på GC med vennerne.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
happyEDhappyEDSkrevet 29/01-07 11:02, rettet 29/01-07 11:33 
Rooney>
På dag 1, havde Xbox 360 bl.a Perfect Dark Zero, PGR 3, Call of Duty 2, Kameo og Condemned.

Wii havde Zelda som det eneste virkeligt interessante, og selv det spil kom til GC, en måneds tid senere.

Utroligt nok, så vælger jeg klart Xbox 360 her.




så retter jeg lige:
wii
Zelda, excite truck, WarioWario, Rayman, wii sports, call of duty 3, Red stell, super monkey ball

Xbox 360
Kameo, PGR3, Perfect Dark Zero, Call of Duty 2, Condemned.

Men igen det er vist en smag sag for Perfect dark va hvis ikke noget at råbe hurra for, og kan vel samlignes med Red steel. Og call of duty jeg det er jo også kommet til wii ,
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 29/01-07 11:10 
Meget kommer selvfølgelig ned til smag osv. men Red Steel og Perfect Dark er ikke, _ikke_ i samme klasse overhovedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 29/01-07 11:15, rettet 29/01-07 11:15 
Jeg spiller stadig Perfect Dark Zero og mener, at det er et rigtigt godt spil. Alle jeg kender, som har gennemspillet det på Perfect Agent eller over, mener det samme. Kigger man lidt bort fra personlig mening, så havde Red Steel 64% sidst jeg kiggede på Gamerankings. PDZ var over 80%.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/01-07 11:16 
Core>
Hva'så Kort-Lunte-manden?

Seriøst?

Core>
Det er vist kun dig der ser et opgør her (eller også læser du ikke indlæggene), alt hvad jeg har "sagt" er personlige holdninger, og mere eller mindre ment som værende i afmagt, for jeg vil gerne være glad for min Wii.

Jeg holder (pt.) af Wii, du gør ikke. Længere er den ikke.
Home is where the hardware is..
RooneyRooneySkrevet 29/01-07 11:20 
happyED>
Men igen det er vist en smag sag for Perfect dark va hvis ikke noget at råbe hurra for, og kan vel samlignes med Red steel. Og call of duty jeg det er jo også kommet til wii ,

PDZ er bedre end Red Steel; Du sammenligner dem vist kun fordi de begge er FPS'ere.

Det er Call of Duty 3, ikke 2'eren, der er kommet til Wii, og på Wii er 3'eren som på de andre platforme = Dårligere end 2'eren.

Men altså - Wii havde færre interessante og gode spil på dag 1, end Xbox 360 havde. Dét var pointen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 29/01-07 11:32 
Det er jo igen smag sag, xbox havde ikke nogle utrolige nye oplevelser spil..
Og call of duty er vel det samme om det er 2 eller 3 og så er det igen et spørgsmål om smag hvad der er bedst.
sagen er den at de har stdig lige så mange spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/01-07 12:12 
happyED>
Og call of duty er vel det samme om det er 2 eller 3...

Mon dog? Jeg har ikke spillet 3'eren, men det jeg hører er at de to spil er forskellige. Men det selvfølgelig stadig WW2 fps'er, men derfor kan der sagtens være stor forskel.
CoreCoreSkrevet 29/01-07 12:15 
Hølmkjær>
Igen bliver der ikke læst hvad Core faktisk har at sige. Selvfølgelig er Wii noget for Core, han er bare skuffet over at Nintendo ikke løftede konsollen det lille skridt videre, der kunne have gjort den interessant for enhver gamer.

TAK! for det.

SeventhSun>
Hvorfor i alverden vil nogen mennesker på noget tidspunkt, "tro på" pressemateriale?
Hollywood, spilindustrien og musikindustrien er mere eller mindre fulde af løgn. Men det burde alle jo vide.

O...K...
Nu får du det til at lyde som om ,at fordi det er Nintendo så er det i orden. At så skal man fra start af ikke regne med hvad de siger, viser og introducerer. Man skal bare tolke deres salgstaler som "overdrivelse fremmer forståelsen", og de ser da rigtig nok ud til at more sig traileren. Så må det jo være sjovt.


happyED>
Og call of duty er vel det samme om det er 2 eller 3

Tager du pis på os?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 29/01-07 12:15, rettet 29/01-07 12:17 
Happy ED >

Hvad mener du med "utrolige nye oplevelser spil"? Jeg siger bare at 360'eren havde flere bedre spil på dag 1. Et spil kan stadig være et knapt-så-godt spil, selvom man styrer det vha. en fjernbetjening.

Iøvrigt tror jeg det er bedst, at du selv tager en håndfuld timer med CoD 2 og CoD 3, inden du kategoriserer dem som værende ens spil oplevelser. I singleplayer er der nærmest en verden til forskel, og da Wii udgaven ikke har ordentlig multiplayer, så bliver det lidt svært at sammenligne dér.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 12:53 
Core>

O...K...
Nu får du det til at lyde som om ,at fordi det er Nintendo så er det i orden. At så skal man fra start af ikke regne med hvad de siger, viser og introducerer. Man skal bare tolke deres salgstaler som "overdrivelse fremmer forståelsen", og de ser da rigtig nok ud til at more sig traileren. Så må det jo være sjovt.


Jeg forstår altså stadig ikke hvordan du kan vælge at læse en trailer folk der står og peger og fægter med en remote som at Wiimoten er et præcisionsværktøj, der gør alt det peger på til en latterfest uden lige. Er problemet ikke nærmere at du har overanalyseret de filmklip?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig