X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
fumfumSkrevet 08/01-07 13:32 
Så du har mange genopladelige batterier?
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/01-07 15:40 
Han har vel et. *Eek*.
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 11/01-07 00:21 
Gamebits.dk er begyndt at sælge component-kabler fra Skillz til 139 kr.
ElgenElgenSkrevet 12/01-07 09:47, rettet 12/01-07 11:11 
I manualen står der at man kan omordne sine kontakter i adressebogen ved at 'grappe' dem (A + B, ligesom man snupper en Mii på Mii-channel) og så trække dem der hen hvor man vil ha' dem.
Er det bare mig der er en kegle til det, eller er der nogen som det rent faktisk er lykkeds for.
Kunne nemlig godt tænke mig mig få de 'grå snøbler' (der åbenbart ikke gidder at 'adde' mig) om til sidst i listen samt at sætte kontakterne alfabetisk.

Er det iøvrigt kun mig der synes at der mangler nogle sortering-muligheder i adressebogen? -samt en 'add-to-contact-in-addressbook'-feature på Mii-channel, eller i det mindste en mulighed for at se navnene på de Mii's man kan 'adde' når man er på adressebogen?
- Synes det virker lidt skrabet.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 12/01-07 10:02 
Helt enig... Wii Menu (dashboard) er generelt ret mangelfuld. Må håbe at Nintendo arbejder videre på det og gør det lidt mere brugervenligt og intuitivt.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 12/01-07 12:01 
Ja, for pt. er det ret useless.
Home is where the hardware is..
RooneyRooneySkrevet 16/01-07 13:27 
Er der nogen som har prøvet at spille Resident Evil 4 på Wii'en? Hvordan kører GC versionen på Wii'en, og hvilken controller skal man bruge for i det hele taget at kunne spille det optimalt?

Weird spørgsmål måske, men skal man købe et memory kort, for at gemme progress i sine spil, på Wii'en, eller gemmer maskinen i noget internt RAM eller noget?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 16/01-07 13:28 
GC spil kan kun spilles med en GC controller, og ja du skal også have en GC memory kort for at gemme i GC spil.
RooneyRooneySkrevet 16/01-07 13:39, rettet 16/01-07 13:41 
Køber man ikke bare sådan en Classic Controller til Wii'en, eller hedder controlleren noget andet, som man skal bruge til GC spil, via Wii? Jeg har ikke lige en original GC controller liggende mere.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 16/01-07 13:52 
Nej, du kan ikke spille GC med andet end en GC controller.. inkl. classic controller ;)
ElgenElgenSkrevet 22/01-07 09:12 
Den legendariske 'casemodder' Benjamin J Heckendorn har gjort det igen!
Denne gang er det en Wii der er blevet ombygget til 'portable'.
Jeg er bare så vild med den mands casemods, og denne nye er også sej.
- Men min ubestridte all-time-favourite er dog stadig hans PS1-portable, men den frit-hængende 'spinning-disc' på bagsiden. };-)

Manden er for sej!

(bookmark his page: http://benheck.com/)

Artikel på Engadget..
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 24/01-07 23:40, rettet 25/01-07 13:02 
Nu hvor hypen, og "Wiiiiii, jeg bowler ligesom i virkeligheden"-rushet lagt sig, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor glade folk egentlig er for deres Wii idag.

Jeg lagde selv ud med Red Steel, Super Monkey Ball og selvfølgelig Sports. Senere er Cars kommet til, og selvom det blev købt på launch, har jeg idag haft Zelda i maskinen for første gang.

Jeg er godt nok bitter.

Til at starte med morede jeg mig egentlig meget godt med Sports, men idag kan jeg ikke starte et eneste spil op, uden at syntes at kontrollen er upræcis. Cursoren er jo ikke hvor man peger, det er nærmere en selv der bare vender sig til forholdet, så når man skal pege på midten af skærmen, så holder man bare remoten, så cursoren er der, og så indstiller du nærmest dig selv til hvor du rammer diverse punkter.

Jeg har fået en 50" plasmaskærm, der med 360'eren kørende er fantastisk at se på, men Wii ligner godt nok noget der er løgn. Den er indstillet rigtigt, og jeg kører med component-kabel, men DAMN hvor er det grimt. Jeg kan virkelig ikke se nogen grafisk forskel fra forrige generation overhovedet. Selvfølgelig forventer jeg ikke Xbox 360-grafik af den, men selv med forventningerne på laveste blus ligner det mildest talt lort, og associationer til flimrende Nintendo 64-farvekaos vælter ind over mig. Wii Sports, dashboard'et og Play er selvfølgelig pænt nok, men det er jo også Lego-lignende figurer og omgivelser, og det bliver ikke ved med at være lige sjovt at se på.

Lyden er frygtelig. Surrond'en virker jo knap nok. Dashboardets lydeffekter frister mig til at trække en Krueger-klo henover en skoletavle, bare for at høre på noget mindre belastende.

Siden morskaben over Sports har lagt sig, har min Wii faktisk ikke været i brug. Og hver gang jeg bestemmer mig for at NU skal der spilles lidt Wii, ender jeg med at kvitte efter et kvarter p.g.a. latterlig kontrol og tænderskærende grim grafik. Så jeg er bitter. Jeg stiller mig totalt uforstående, overfor Nintendos valg om bevidst at være hardwaremæssigt stenalder-agtigt bagud

Hvad med jer andre?

Der er efterhånden langt imellem de udtrykte begejstringer man så i diverse tråde for halvanden måneds tid siden. Er I stadig glade for den? Spiller I stadig på den?

Hjælp mig til at forstå hvorfor jeg burde være glad for min Wii.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/01-07 00:39 
Kan kun give dig ret mht. grafikken, det har gjort at jeg ikke har nogen planer overhovedet om at købe den, kan jo ikke være rigtigt at bare fordi man selv er HD ready at Nintendo så ikke er det. Jeg har også lagt de andre konsoller på hylden da jeg simpelthen ikke kan holde ud at kigge på det med det nye TV(egentlig ærgeligt at det skal ødelægge så meget for de andre konsoller), så jeg bruger kun min 360´er nu, for jeg må give dig ret i at selvom en konsol kan køre 480p, så er det bare ikke nok på et HD ready TV, mindst 720p efter min mening, og helst gerne 1080i :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
rapsacrapsacSkrevet 25/01-07 06:42 
Jeg er stadig virkelig tilfreds med min maskine. Den er i brug hver dag med enten Sport eller Zelda, eller et GC-spil som jeg sjovt nok igen har fået interesse for.

Det med, at kontrollen ikke er præcis synes jeg er lidt misvisende. Jeg synes selv at det er fedt at jeg kan sidde i sofaen med WiiMoten hvilende og stadig kan pege noget ud på skærmen uden fysisk at skulle rette Moten direkte imod skærmen og det punkt jeg gerne vil pege ud. Og i et spil som Bowling synes jeg kontrollen er helt fantastisk. Jeg prøvede for sjovt sammen med konen at finde Super Monkey Ball frem for igen at prøve bowling déri. Og det spil som har underholdt os mange gange i gamle dage er bare ikke sjovt mere, det eneste man jo gør er, at trykke på en knap et par gange...

Selv kører jeg spillene på en 42" skærm og med component-kabel og jeg klager ikke over grafikken i hverken Sport, Zelda, Rayman eller Wario som er de Wii-spil jeg har haft i den. Men det har måske noget med at gøre, at den scaler der sidder i skærmen gør et forrygende stykke arbejde. Selvfølgelig kan jeg godt se forskel på et Wii-spil og et 360-spil, men den grafikstil som Nintendo har valgt i deres spil gør, at jeg synes det passer godt og absolut ikke ser grimt ud.

Jeg har skilt mig af med min 360-version af COD3 og venter på, at kunne støve samme spil op til Wii simpelthen fordi jeg nyder den maskine mere- og den larmer mindre ;-)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
WehnerWehnerSkrevet 25/01-07 08:40 
Enig med Core. Jeg var en af skeptikerne inden den kom, og efter jeg _fik_ maskinen, er jeg på ingen måde overbevist om, at jeg tog fejl. Den samler pt. støv i et hjørne. Gimmick.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 25/01-07 08:45 
Men er det ikke mest fordi, der ikke er noget spil? Hardwaren er vel fin nok i sig selv(om end stadig for dyr...).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 25/01-07 08:47 
Det kan kun tiden svare på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 25/01-07 08:56 
Den grafiske formåen bliver et problem for Wii over tid. Ikke for mig personligt, men for massemarkedet.

Hos mig har maskinen indtaget den plads, jeg havde regnet med. Jeg spiller ikke på den i øjeblikket, men ved, at jeg kommer til at blive temmeligt begejstret for den, hver gang Nintendo udsender deres seneste mesterværk. Antallet af annoncerede trediepartsspil jeg ser frem til i år, kan desværre stadig tælles på en hånd og det begrænser maskinen lidt i hverdagen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ElgenElgenSkrevet 25/01-07 09:07 
Må sige at jeg generelt er tilfreds med min Wii.
Men jeg er nok heller ikke det bedste pejlemærke, da jeg generelt er lidt indifferent hvad angår billed-/lyd-kvalitet (glemmer det simpelthen, hvis bare gameplayet er godt nok).

Wii'en sidder til stue-fjerneren (24" crt) via composite, og jeg klager ikke; men igen, alle mine andre konsoller spiller jeg på en 14" Commodore composite-skærm med mono-lyd };-) (ja, ja kald mig bare ignorrant, jeg vant til det).

Wii'en er min første launch-konsol til TV (i den forstand at jeg købte den på launch-dagen), og jeg må da indrømme at jeg synes at spil-udvalget er lidt tyndt, men jeg glæder mig meget til der kommer spil med god online-support. Jeg havde lidt samme oplevelse med DS'en, og der blev jeg bestemt ikke skuffet, da fx. MarioKart og Testris kom };-)

Jeg er meget tilfreds med både ZeldaTP og Sports; og jeg synes at Mii's bare er for nuttede };-)

Ellers har jeg kun diverse små-kritik-punkter:
- FriendCode systemet stinker hvis man 'voksen' og gerne vil have mange contacts. Der burde være en slags request-mulighed i stedet for at man skal udveksle koder via andet medie. På den anden side er det glimrende til at beskytte børn mod sexgale psykopater mv., så jeg kan godt leve med det. Iøvrigt synes jeg at adressebogen kunne være programmeret smartere, således at den havde nogle flere af de basale funktioner man forventer at en sådan har.
- VC er godt, men der lidt for langt mellem de rigtigt gode titler, men igen det kan jeg leve med.
- Der er for få spændende Wii-channels. Synes at conceptet er for sejt, men der kunne fx. godt komme nogle 3.-partsleverandøre på banen her.

Men alt i alt er jeg superglad for min Wii og synes det er rigtig god investering.
};-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 25/01-07 09:20 
Elgen>
jeg glæder mig meget til der kommer spil med god online-support.

Du er sikker på, at du har købt den rigtige konsol? ;P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 25/01-07 09:20 
Inden folk råber "Gimmick", syntes jeg lige vil skal tage et kig på f.eks. DS, og så se hvad den gør for folk, også selvom den er "grafisk" underlegen.

Personligt syntes jeg Wii er et fantastisk stykke hardware, og for at sige det som det er, er jeg mange gange mere imponeret over spillene til Wii'en end jeg er til f.eks. Xbox 360'eren.

Lad mig hurtigt ridse et eksempel op. Jeg købte sidste dag Warioware til Wii, og Lost Planet til X360. Jeg smider først Warioware i, og ser, at det grafisk ligner børnetegninger i nogle af de microspil. Jeg ved så på forhånd, at det er stilen man kører i Warioware, så jeg skuffes ikke, men har det derimod virkeligt sjovt, med alle de skøre påfund der er i det spil. Efter et par timer kommer jeg så i tanken om, at jeg da også havde købt Lost Planet, og vil da lige prøve det.

Jeg booter LP op, og det hele ser jo ret flot ud. Og da jeg er ret stor fan af Capcom, går jeg ud fra, at dette vil være et killer spil! Anyways, jeg kommer igang med spillet, men fornemmer dog hurtigt, at hele måden man spiller på er prøvet før. Til døde endda. Jeg får fornemmelsen af, at dette spil ikke bringer anden ny oplevelse til mig, end ny grafik, nye baner, nye monstre. Hmm. En halv time efter slukker jeg min Xbox, og sidder tilbage ved Warioware, og morer mig igen.

Så for at sige det som det er, Wii'en gør nogen ting som de andre ikke gør. Den kaster en ny oplevelse over de forskellige spil, i og med at man skal bruge motion til at spille med.

Jeg er selvfølgelig enig i, at det er nogle 3rd party spil der er ganske kiksede her i launch fasen, ingen tvivl om det, men så vidt jeg er informeret bliver dette allerede bedre omkring marts i år. Det er selvfølgelig lidt sørgeligt at se, at 3rd party pt. kun orker at porte PS2 spil og deslignende, men inden længe går det vel forhåbentligt op for dem, at de bliver nødt til at lave spil specielt skrevet til Wii helt fra bunden af.

Og det med at remoten, og/eller pointeren osv. er upræcis? Ikke enig. Det virker upåklageligt her, og jeg vil desuden mene, at den er mere præcis end jeg turde håbe på.

Anyways, jeg er sikker på, at om et års tid, når maskinen bliver supporteret ordentligt, at vi vil se flere spil, der gør det hele som det var ment fra starten. Mere genial gameplay og mere sjov!

Jeg har iøvrigt et 40" LCD fra Samsung, og Wii'en koblet op via component, og både farve og grafik ser glimrende ud.

Så jo, jeg er indtil videre stadig glad for mit køb, og nyder maskinen fuldt ud :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 25/01-07 09:29 
Bede-x>
Elgen>
jeg glæder mig meget til der kommer spil med god online-support.

Du er sikker på, at du har købt den rigtige konsol? ;P

Que?
- er bange for jeg missede pointen };-!
Er det fordi jeg bør skrive noget i retning 'online-play' i stedet eller hva'?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 25/01-07 09:30 
Enig i at grafikken er dårlig, og i sidste ende vil jeg jo nok i virkeligheden se på 360 grafik.

Men for mig er det sgu ligesom at få en ny gamecube, pludselig virker mine gamle gamecube spil nye og sjove igen, og det er ret fedt :-)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 25/01-07 10:29, rettet 25/01-07 10:31 
Sonic>
Og det med at remoten, og/eller pointeren osv. er upræcis? Ikke enig. Det virker upåklageligt her, og jeg vil desuden mene, at den er mere præcis end jeg turde håbe på.

Jeg synte også den er præcis, men man skal huske på den ikke detekter pointer/pege posistion men en skærm-relativ position på samme måde som en mus. Dvs. cursoren er nødvendigvis ikke der hvor man peger men relativt til skærmen. Vil man have en nøjagtig pege positionering i et spil (f.eks. et lysistol spil) skal der en yderligere kalibrering til før softwaren reelt ved hvor spilleren peger på skærmen.

Mit eneste kritik punkt mht. pointer-styringen, er stadig at der er en smule lag som gør at det virker en anelse sløvt. Lidt skuffende at Nintendo ikke har gjort denne del bedre.
Selve tilt og accelerator delen i Wiimoten virker dog præcis og hurtig - så måske er Sixaxis fokus på denne slet ikke så skidt igen :)

Så bottom-line: Er godt tilfrede med min Wii men kunne godt ønske at Nintendo var hurtige med at få nogle titler hurtigere ud i Europa... dvs. spil som allerede er ude i USA og Japan. Common!!
GreaseballGreaseballSkrevet 25/01-07 11:20 
En ting der har skuffet mig ved Wii er dens håndtering af Gamecube spil. Når nu mskinen kan spille 480p hvad afholder den fra at kunne lave GC titler om til samme opløsning, sikker nogen der kan komme med en lang teknisk løsning.
Jeg køre påen 32" LCD med component og Wii spillene ser flotte ud men GC spil fortrækker jeg at køre på GC via RGB kablet.
CoreCoreSkrevet 25/01-07 12:57, rettet 25/01-07 13:01 
Beano>
Vil man have en nøjagtig pege positionering i et spil (f.eks. et lysistol spil) skal der en yderligere kalibrering til før softwaren reelt ved hvor spilleren peger på skærmen.

Er det bare mig, der er naiv, fordi at jeg forventede dette udfra trailere m.m.?

Min cursor er langt højere placeret på skærmen end i virkeligheden. Så på en 50"-skærm der p.t. står på et TV-bord, betyder det at al kontrol foregår i siddende skridthøjde.

Og ja, så er det sløvt og laggende. Kontrollen lever for mig slet ikke op til mine forventninger. Langt fra.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 25/01-07 13:10, rettet 25/01-07 13:11 
Core>
Er det bare mig, der er naiv, fordi at jeg forventede dette udfra trailere m.m.?

Nej - det er jo også svært at vide om der var nogen kalibrering involvering udfra en reklame eller trailer :)

Jeg har dog ikke noget problemer med metoden - det også nemmere at sætte op for de forbrugere som Nintendo sigter efter. Det har med garanti vægtet mere i Nintendo's overvejelser.
HulleHulleSkrevet 25/01-07 13:29, rettet 25/01-07 13:30 
Har intet lag i kontrollen, lidt underligt at nogen har og andre ikke.

Kan i ikke bare placere sensor-baren et andet sted og justere i Wii menuen.. Altså, man behøver jo heller ikke at gøre problemet værre, end at rejse sig fra sofaen og løse det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 25/01-07 13:41, rettet 25/01-07 13:44 
Alle har lag men ikke alle bemærker det :)

Du kan ikke løse "problemet" mht. point-position ved hjælp at at flytte sensorbar. Positionering er relativ til sensor bar'en og ikke TV'en. Præcisionen kommer helt an på TV'et størrelse og afstanden til spilleren.
SumezSumezSkrevet 26/01-07 11:53 
Wii har stadig stor succes her i hjemmet som tømmermandsunderholdning. :)
(har hørt en historie om så sent som i fredags, hvor 4-5 drenge kom hjem fra byen ved 5-tiden, og endte med at spille Bowling, Tennis og Baseball til deres håndled gav op kl 10 om formiddagen - var desværre selv i Jylland på det tidspunkt :))

Til mere traditionelle spil, er det pt. DS og PSP der hitter langt størstedelen af tiden hos mig pt. men Wii tilhører en helt anden gruppe, og kan ikke rigtig sammenlignes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/01-07 17:00 
News Channel er oppe.
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 26/01-07 18:55 
...der lige som Weather Channel kræver at "Standby Connection" er slået til for at virke... Dumme Nintendo!
GreaseballGreaseballSkrevet 26/01-07 22:49 
Min maskine står aldrig på Standby og der virker Weather Channel da fint:)
Selvfølgelig hvis man havde en opdate hele tide uden at skulle gå ind på kanalen så... Men det er stadig ikke det store problem.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-07 23:54 
Nej, både News og Forecast kræver at "Standby Connection" er slået til ellers kan de slet ikke benyttes.
Kig i settings og du kan se at det er slået til hos dig.
QQSkrevet 27/01-07 00:32 
Greaseball>
En ting der har skuffet mig ved Wii er dens håndtering af Gamecube spil. Når nu mskinen kan spille 480p hvad afholder den fra at kunne lave GC titler om til samme opløsning, sikker nogen der kan komme med en lang teknisk løsning.
Jeg køre påen 32" LCD med component og Wii spillene ser flotte ud men GC spil fortrækker jeg at køre på GC via RGB kablet.

Fordi PAL GC spil IKKE er i 480p. Du skal købe dig en freeloader og US spil før du kan få 480p i GC spil.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-07 00:41, rettet 27/01-07 00:44 
Nej men de er i 576i eller 480i og det burde ikke være særlig svært for dem at outputte det i progresive, da de internt bliver renderet i det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 27/01-07 13:38 
Core>Og ja, så er det sløvt og laggende. Kontrollen lever for mig slet ikke op til mine forventninger. Langt fra.

Der er nogle framerate problemer når man bevæger cursoren hurtigt på menuskærmen, men der er ikke tale om lag eller træghed. Kun framerate problemer.

Når du trykker home mens et VC spil kører er der ingen problemer overhovedet. Der er bevægelsen super smooth.
Det tyder på/beviser, at det er et problem der kan fikses med en opdatering.

Selv uden opdatering er det ikke andet end et kosmetisk problem, siden alle cursor bevægelser (også med en mus) starter med en hurtig upræcis bevægelse for hurtigt at komme hen ca. det sted man vil pege og så en eller to langsomme korrigeringer (ingen frame rate problemer med langsomme bevægelser) til at ramme målet helt præcist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fitts'_law
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 27/01-07 14:45, rettet 27/01-07 14:46 
Sludder. En mus-cursor reagerer på skærmen så snart man flytter musen (med mindre man har en skrammel-mus og/eller PC :)), wiimote-pointeren regerer slet ikke så hurtigt.

Prøv f.eks. at lave hurtige cirkler på skærmen med wiimoten se se hvor nemt den kommer ud af "sync".

For mig ser det ud til den er bedre til at spore vandrette bevægelser frem for lodrette, der er ihvertfald mere "slør" når man laver lodrette bevægelser.

Der er heller ikke nogen mærkbar forskel på om man sidder i home menuen (under et VC spil) eller i wii hovedmenuen.

Har prøvet tre forskellige wii maskiner som alle har "problemet" så det er min Wii eller wiimote der ikke funker :)
Zzap!Zzap!Skrevet 27/01-07 15:50 
Vi kan godt blive enige om at Wiimoten ikke er helt så præcis som en highend mus, men det var der forhåbentlig heller ikke nogen der havde forventet.

Wiimote teknologien er helt ny og skal presses ind i en konsol med et begrænset budget.
Med de forudsætninger for øje synes jeg den leverer over al forventning.

Jeg ved ikke rigtig om vi mener det samme med "ude af sync" eller "slør", men for lige at pointere, så er det når man bevæger controlleren og der går et mærkbart stykke tid før der sker noget på skærmen, eller at bevægelsen glider bagud for det man rent faktisk laver.
Hvis det er dét vi taler om, så har jeg aldrig bemærket det på Wii, men mindre det har været implementeret med vilje i form af et filter.

Det skulle også undre mig meget hvis der var "rigtigt" slør, da teknologien er selvkalibrerende, i dét at IR kameraret har et fast reference punkt i form af sensorbaren.

Jeg tror at placeringen af sensorbaren har meget at sige, også om der er stærke lys der stråler lige ind i wiimotens kamera.
Hvis du ikke kan placere din sensorbar tættere på (svjh. er den anbefalede afstand 3-7 fod), skulle du måske overveje at købe en trådløs.

Der kommer en stroboskop effekt når man lave hurtige cirkler eller streger, men det sker jo også på en standard PC.
Born to kill space
RooneyRooneySkrevet 27/01-07 16:20 
Min nuværende mus, kostede 99,- i Føtex, og når jeg bruger den er der ikke det mindste slør eller forsinkelse at spore.

Det lyder slet ikke betryggende, det der bliver fortalt her, vedr. slør, forsinkelse og framerateproblemer, når man bruger Wiimoten. Jeg køber ikke konsollen, hvis det handler om at jeg "bare" må vænne mig til slør / forsinkelse. Ville blive irriteret hvis der var forsinkelse at spore, når jeg brugte musen på min PC, så at skulle leve med det til at styre et spil - det ville jeg slet ikke gide.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 27/01-07 16:34 
Du har intet at bekymre dig for. Bueskydningen i TP er det bedste bevis på at wiimoten er endog meget præcis og hurtig.
F.eks. skal man på et tidpunkt i en test ramme en træpæl der står hvad der nok i real world afstand må være 3-500 meter væk.
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 27/01-07 17:38 
Zzap!>
Der er nogle framerate problemer når man bevæger cursoren hurtigt på menuskærmen, men der er ikke tale om lag eller træghed. Kun framerate problemer.

Hvis det bare var det...

Jeg skal prøve at forklare mig, med risiko for at godt kan gå hen og blive lidt rodet:

Når jeg peger på midten af skærmen, så er cursoren slet ikke i billedet. Hvis jeg derimod sænker armen, og holder den omkringe samme højde som skærmens bund, så er cursoren ca. i midten.

Herefter kan jeg ud fra cursoren, eller de elementer et givent spil omhandler, se og reagere ud fra min viden om hvor centrum (og alt andet) ligger. Det er bestemt ikke den opfattelse man får, af overgearede Red Steel & Zelda reklamer, hvor spilleren ren faktisk sidder og tager sigte efter skærmen.

Dét syntes jeg er noget bras.

Derefter kommer sløret, hvilket ikke er framerate-problemer. Hvis jeg har min cursor i højre side af skærmen, og hurtigt "peger" over mod venstre, så kan cursoren ikke følge med, og kommer rendende et stykke tid efter. Dette er dog en lille ting sammenlignet med det andet.

Og så er der alle de andre "forældet hardware"-issues...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 27/01-07 18:08 
Vil du seriøst foretrække at skulle sidde og sigte præcist på skærmen? Det ville da blive meget trættende i længden. Som de gamle lyspistol-spil - de holdt ikke længe.

Den smule slør der er i cursoren synes jeg i øvrigt ikke har nogen som helst praktisk betydning når man spiller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 27/01-07 18:54 
Det er måske fordi, du spiller casualgames, Chrono. Det ville få enorm betydning, hvis man spillede konkurrencepræget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 27/01-07 19:20 
Hvad skulle jeg ellers spille på Wii'en lige nu? :)

Og så stor betydning ville det da ikke få. Det er jo lige for alle.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JinkJinkSkrevet 27/01-07 19:29 
Konkurrencepræget spil på Wii? Håber godt nok aldrig det sker. Det burde kun høre til PC imo.
RooneyRooneySkrevet 27/01-07 20:25 
Jink>
Konkurrencepræget spil på Wii? Håber godt nok aldrig det sker. Det burde kun høre til PC imo.

Ex-squeeze me? Baking powder?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 27/01-07 20:29, rettet 27/01-07 20:32 
Chrono>
Vil du seriøst foretrække at skulle sidde og sigte præcist på skærmen? Det ville da blive meget trættende i længden. Som de gamle lyspistol-spil - de holdt ikke længe.

Det er seriøst lige præcis det jeg vil. Det er muligt, at det ikke er alle genrer der bruger det (Super Monkey Ball virker egentlig udmærket), men med action/skyde-spil i tankerne, kan mindre for mit vedkommende ikke bruges til noget.

I øvrigt holder lyspistolerne også stadig herhjemme.

Hvis jeg bliver træt i armene, eller trænger til noget mindre fysisk udfordrende, så kan jeg spille Xbox. Nu er det så endt sådan at det er Xboxen der er i gang uanset hvad.

Metroid Prime og lignende (evt. tilsat en onlinedel der kan bruges til noget), vil da i allerhøjeste grad kræve præcis kontrol og sigte. Jeg vil endda gå så vidt som til at sige at, Metroid sagtens kunne gå hen og blive MEGET konkurrencepræget.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 27/01-07 20:35 
Rooney>
Ex-squeeze me? Baking powder?

huh? :>
IqonIqonSkrevet 27/01-07 21:00 
Jeg synes det er mærkeligt at der er så få muligheder for at indstille Wiimoten til sin skærm. Det eneste, der er at finde i Wii-menuen, er følsomheden, hvilket jeg egentlig ikke synes ændrer det store. Wii'en opfatter jo stadig bevægelser uden for skærmen, så det burde da ikke være umuligt at give en indstillingsmulighed for, hvor man gerne vil pege hen for at det svarer til hjørnerne af skærmen. Afhængig af hvordan man har placeret sit tv, er der jo forskel på hvor man gerne vil pege hen. Jeg er så heldig at skærmen hjemme hos mig står placeret således at jeg kan sigte med buen i Zelda ved at have min hånd placeret på mit lår, så det er jeg fint tilfreds med. Men jeg har lige prøvet Wii'en et andet sted, hvor man blev nødt til at løfte hånden en smule, hvilket i det spil (Zelda) ikke er optimalt.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig