X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


Svar
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsynin... Se hele indlægget
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
SonicSonicSkrevet 27/12-06 11:43 
Er der egentligt nogen der har oplevet, at drevet vibrerer enormt meget, såsnart man spiller Call of Duty 3? Jeg fandt egentligt ud af det, da jeg skulle checke objectives. Gør man dette forsvinder lyden nemlig, og jeg kunne høre en svagt rytmisk brummen fra drevet. Jeg bemærkede samtidigt, at den remote jeg har liggende på selve Wii'en lå og gyngede lidt fra side til side. Jeg gik derefter ud i Wii'ens hovedmenu, hvor discen egentligt også stod og småbrummede. Efter at tage den ud, og sætte den i igen stoppede den så, ude i menuen anyways. Jeg prøvede så, at smide Zelda i, og denne disc lavede overhovedet ikke samme lyd.
Hvad kan det mon skyldes? Er min CoD3 disc mon bare af elendig kvalitet, er printet derpå bare for tykt, eller noget helt tredje?

Spillet kan sagtens spilles uden problemer, det virker bare ret underligt aat discen skal brumme sådanne, og man bliver da lidt nervøs :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 27/12-06 11:57 
Sonic>
Er der egentligt nogen der har oplevet, at drevet vibrerer enormt meget, såsnart man spiller Call of Duty 3?

Mit CoD3 brummer sjældent/aldrig mens jeg spiller. Hvis det gør, er det i hvert fald så lavt, at jeg ikke har lagt mærke til det :)
SonicSonicSkrevet 27/12-06 12:03, rettet 27/12-06 12:04 
Jeg kunne heller ikke høre det, før lyden forsvandt, så det er ikke fordi det er specielt højt. Men det brummede, og udsendte åbenbart nogle vibrationer i Wii'en, som f.eks. Zelda ikke gør.

Det er sikkert bare mig der er pjattet, og hvis jeg nu tænder for min Xbox 360, så kan jeg da godt se, at det ingenting er i forhold til :D

Men nu i Red Steel, der går discen også helt amok, såsnart der er cutscenes... sådanne skal det vist bare være? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SephirothSephirothSkrevet 27/12-06 20:18 
jeg prøver lige igen; Wii i Århus? Er den at finde nogen steder?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 27/12-06 20:44, rettet 27/12-06 20:44 
I Electric City i Tilst så jeg i dag fem konsolkasser ligger i deres Wii-"stander". Om det bare var tomme kasser, eller om de rent faktisk havde konsoller til salg bed jeg ikke lige mærke i. Men du kan jo give dem et ring og høre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 27/12-06 21:10 
ElGiganten har muligvis stadig, de havde i alle tilfælde i dag.
CoreCoreSkrevet 27/12-06 23:24, rettet 27/12-06 23:25 
Fona, Storcenter Nord ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SephirothSephirothSkrevet 28/12-06 00:15 
Tak drenge! :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GatmanGatmanSkrevet 28/12-06 00:56 
Så vil jeg også lige prøve lykken:
Er der nogen, der kender til butikker i (Nærum-/)Lyngby-området, der kunne have Wii på lager?
MajorPMajorPSkrevet 28/12-06 03:05 
Jeg kender intet til Lyngby-området, men om aftenen d. 23/12 havde Fona på strøget fået en sending på omkring 50 Wiis. Måske du kunne finde en der? - Det tager jo 15 minutter med tog. :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
GatmanGatmanSkrevet 29/12-06 19:10 
Jeg takker. Der var bid. :)
HeroldHeroldSkrevet 29/12-06 19:33 
De havde så ingen Wiimotes ;( Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan én i morgen i Kbh?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 29/12-06 21:49 
Jeg så een i EB på Strøget i dag (kl. 12), men spørg i kassen, for den står ikke på hylderne };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 30/12-06 02:43 
Et første bud på 'en slags homebrew' til Wii'en er wiicade.com.
En gut er kommet i tanke om at wii-browseren jo understøtter adobe-flash afvikling, og har derfor lavet et site med flashspil der 'bruger' wii-motens egenskaber og har tv-venlig opløsning.

Well, det er da en lille start, og hatten af for ideen (hvorfor dælen fik man ikke selv den? };-) ).

wiicade.com
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 04/01-07 11:43 
Er der nogen som har oplevet overophedningsproblemer med Wii'en? Eller læst om andre der har?

I går spillede jeg 2-3 timers Zelda, og ville så bagefter lige en tur på P:R via Opera. Netop som P:R blev loadet begyndet billedet at skifte farve og se meget underligt ud. Jeg slukkede maskinen med det samme og tændte igen kort efter. Næsten med det samme Wii-menuen kom frem begyndte farverne igen at opfører sig helt forkert. Jeg tænker så at det nok var overophedning, og venter med at prøve igen til her til morgen. Inden jeg tænder mærker jeg at Wii'en stadig er temmelig varm og da jeg tænder den begynder farvene næsten med det samme at opføre sig underligt. Jeg tager så strømmen fra og lader den stå 20 minutter for at blive kold og rejser den samtidig på højkant da det er undersiden der er varm. Nu har jeg så lige spillet en time uden problemer, så måske var det bare fordi den lå ned at den blev varm? Eller måske skyldes problemet slet ikke varme? Det minder dog ret meget om hvad der sker når et grafikkort i en pc bliver for varmt - det har jeg oplevet mange gange, og kortet tager kun sjældent varig skade.

Hvis man skal have sin Wii byttet er der så en måde at få den samme Wii-kode og sine VC-spil igen?

Hmm, det blev langt og med mange spørgsmål :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
mikkelpmikkelpSkrevet 04/01-07 11:57 
Nu har jeg ikke tjekket varme på min Wii (ha ha ha) men når du siger at farverne på skærmen ændre sig tænker jeg med det samme på hvor godt dit video kabel er sat til? Hvilket kabel er det og har du sikret dig at det sidder godt fast?

Er farverne ensartet når du siger at de skifter farve? Eller bliver f.eks. en bestemt blå til forskellige farver simultant?

Hvad står den på? Hvor langt er der mellem udblæsningshullet og væggen (eller andet der kunne obstruere)? Orienterer du Wii korrekt? (Der er kun to måder den kan stå).

Mht. VC så mener jeg du kan overføre dem til SD-kort som backup, men du kan IKKE bruge dem på en anden Wii... Om Nintendo kan fifle lidt så den giver lov, det ved jeg ikke.
"Color, size or brand - Who cares?"
ChronoChronoSkrevet 04/01-07 12:09 
Kablet sidder fint - det er ikke der problemet er. Farverne ville heller ikke ændre sig på den måde de gør så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 04/01-07 12:32 
Jeg syntes det er møg irriterende med det er wireless net. Hvor udbredt er det egentligt. Det betyder jo bare at mig som har almindeligt net ikke kan komme online med wii'en, og det stinker.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 04/01-07 12:53, rettet 04/01-07 12:55 
Chrono>
Er der nogen som har oplevet overophedningsproblemer med Wii'en? Eller læst om andre der har?

Overophedning, nej... men står maskinen slukket/standby med "Standby Connection" slået til, bliver maskinen varm.
Så jeg bruger ikke "Standby Connection" da det er spild af strøm for ingenting IMO.


Darknon>
Jeg syntes det er møg irriterende med det er wireless net. Hvor udbredt er det egentligt. Det betyder jo bare at mig som har almindeligt net ikke kan komme online med wii'en, og det stinker.

Er der ikke kommet en officiel adapter til maskinen så du kan koble den på normalt ethernet også?
Ellers er det ihvertfald på vej :)
KalicolaKalicolaSkrevet 04/01-07 13:00 
så vidt jeg ved er der ikke kommet en dyt... bare møg ærgeligt
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 04/01-07 13:14 
Ja det er lidt ringe hvis de ikke har lanceret adaptoren endnu, men ikke så overraskende når man ser på hele affæren mht. mangel på Wii kabler og tilbehør.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/01-07 13:20, rettet 04/01-07 17:50 
Det er også for grotesk.

Nintendo ville ikke gå ordentligt online med GameCube, fordi der var for få brugere med internet/bredbånd.

Til gengæld tvinger de folk til at bruge Wi-Fi med Wii - eller købe en dyr adaptor.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
EchoEchoSkrevet 04/01-07 14:03 
Deres egen adaptor kommer den 30. januar i Japan. Spørgsmålet er bare hvornår vi ser den i Europa.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 04/01-07 15:31 
SeventhSun>
Til gengæld tvinger de folk til at bruge Wi-Fi med Wii - eller købe en dyr adaptor.

Er det nu også sikkert at den er dyr?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/01-07 15:40 
Findes der officielt tilbehør til Wii som er billigt?
dRxLdRxLSkrevet 04/01-07 15:47 
Chrono> Jeg har hørt om at Nintendo i USA ved retur af defekte maskiner refunderer de penge/point du har brugt i online shoppen så du kan købe tingene igen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 04/01-07 15:51 
Men det skal Bergsala nok gøre praktisk umuligt i DK uden en masse papir fnidder, krav om blodprøver, skødet på ens hus, osv.
HeroldHeroldSkrevet 04/01-07 15:52 
SeventhSun>
Til gengæld tvinger de folk til at bruge Wi-Fi med Wii - eller købe en dyr adaptor.

Eller købe en billig trådløs router. Jeg synes det er sjovt som folk altid er så snæversynede og mener at Nintendo har udeladt en kablet løsning for at irritere dem...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
mikkelpmikkelpSkrevet 04/01-07 16:15 
Chrono>
...Farverne ville heller ikke ændre sig på den måde de gør så.

Og hvordan er det så?
"Color, size or brand - Who cares?"
Zzap!Zzap!Skrevet 04/01-07 16:56 
SeventhSun>
Det er også for grotesk.

Nintendo ville ikke gå ordentligt med GameCube, fordi der var for få brugere med internet/bredbånd.

Til gengæld tvinger de folk til at bruge Wi-Fi med Wii - eller købe en dyr adaptor.

WiFi er noget alle burde overveje at anskaffe sig. Det er fair nok hvis man ikke har råd, men bagefter er det bare helt ufatteligt at man nogensinde har kunnet klare sig uden.

Ikke alene understøtter alle konsoller WiFi (Nintendos ud af kassen), men til bærbare computere, både ens egne og gæster er det bare noget helt helt andet end at være bundet til et kabel.

Og kom nu ikke med den gamle trætte misforståelse med lag og WiFi.
Den lag der er, er minimal i forhold til den lag der opstår på grund af den lange forbindelse hen til modspillerne.
Det er ikke noget som betyder noget i forbindelse med den menneskelige reaktionsevne.
En god forbindelse er dog vigtig. Så man skal være sikker på at den router man køber dækker det område man har tænkt sig at bruge forbindelsen i godt nok.
Hvis pakkerne skal sendes alt for mange gange, på grund af en dårlig forbindelse, kan der opstå båndbredde problemer, noget som kan opleves som periodisk lag.
Born to kill space
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/01-07 17:14 
Herold>
Eller købe en billig trådløs router. Jeg synes det er sjovt som folk altid er så snæversynede og mener at Nintendo har udeladt en kablet løsning for at irritere dem...

Jamen så er det da godt, at du på en positiv måde kan udvide deres horisont...
Jeg synes nu hovedordet er købe, hvilket antyder, der er en ekstraudgift for dem med kabler.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 04/01-07 17:32, rettet 04/01-07 17:33 
Ellers havde der været en ekstraudgift, for dem der på et tidspunkt vil bruge sin DS med Wii'en (hvilket sikkert bliver en større feature end man skulle tro). Eller en ekstraudgift for dem, der bruger trådløst netværk frem for kablet - og ikke vil trække 20 meter kabel gennem stuen. Det er for nemt at brokke sig over at noget ikke er som man vil have det, istedet for at tænke på hvorfor det egentlig er som det er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/01-07 18:00 
Ja det er da fint nok, at du ikke synes det er irriterende at skulle købe ekstra hardware for at udnytte din konsol optimalt.

Jeg har en trådløs router herhjemme, og kan egentlig være ligeglad.
Jeg prøver bare at holde Nintendos eget argument fra GameCube op mod dét de gør nu. Og resultatet er ikke logisk hvis du spørger mig.
Hvis de er bange for, at der ikke er nok der vil benytte sig af en given konsols onlinefunktionalitet, så var det måske en idé, at give brugerne så mange valgmuligheder som overhovedet muligt.

Hvorfor skal det i øvrigt være enten/eller?
Kunne de ikke bare sætte et netværksstik i, og så var den potte ude?
Jeg ved ikke om 300 - 400 kr for en trådløs router er billigt, men et standard netværkskort til en PC kan man nærmest få smidt i nakken. Nintendo kunne passende have smidt ét i Wii'en.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 04/01-07 18:14 
Du synes vel også det er irriterende at skulle købe et HD-drev til din Xbox 360? VGA kabel? Oplader til din controller? Batterier til din walkman?

At udelukke en hardwarefeature i en konsol er et velovervejet valg. Hvor mange trådløse hjem findes der nu? Hvor mange om 2-3 år? Hvor mange DS'er er der i omløb? Hvor mange af dem spiller online? Hvor kommer konsollen til at stå?

Lad os sige at Nintendo har planer om at få solgt 20+ millioner Wiis. Hvor stor en udgift tror du det vil blive, og hvem forventer du skal æde den? Så du hellere en pris på 2500, pga. et stykke ekstraudstyr, du ikke selv skal bruge? Folk synes ellers den er dyr nok i forvejen... Så hellere fremtidssikre maskinen, samt gøre den kompatibel, og udelade den kablede løsning, som de færreste nok alligevel har brug for.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 04/01-07 18:25, rettet 04/01-07 18:27 
SeventhSun>
Ja det er da fint nok, at du ikke synes det er irriterende at skulle købe ekstra hardware for at udnytte din konsol optimalt.

Jeg har en trådløs router herhjemme, og kan egentlig være ligeglad.
Jeg prøver bare at holde Nintendos eget argument fra GameCube op mod dét de gør nu. Og resultatet er ikke logisk hvis du spørger mig.
Hvis de er bange for, at der ikke er nok der vil benytte sig af en given konsols onlinefunktionalitet, så var det måske en idé, at give brugerne så mange valgmuligheder som overhovedet muligt.

Hvorfor skal det i øvrigt være enten/eller?
Kunne de ikke bare sætte et netværksstik i, og så var den potte ude?
Jeg ved ikke om 300 - 400 kr for en trådløs router er billigt, men et standard netværkskort til en PC kan man nærmest få smidt i nakken. Nintendo kunne passende have smidt ét i Wii'en.

Har du tænkt på, at een af grundene til at Nintendo ikke mente at tiden var moden til et online tiltag, var at langt de fleste mennesker med internet tilgang, skulle til at trække lange kabler igennem hele huset for at komme "på" med konsollen? Har du tænkt på at de måske havde ret? :) At det netop *er* for meget at forlange af den almindelige forbruger?
Nintendo ventede på at teknologien til at gøre det de ville, kom tilstrækkeligt ned i pris.
Rigtig mange mennesker har en WiFi router eller accesspoint i dag.
Hvis man ikke har, så er det langt billigere at købe en USB til ethernet adapter, end at skulle købe en USB WiFi dongle. Jeg mener faktisk at huske at det blev fundet ud af, at nogle 3rd party USB adaptere virker til Wii.
Born to kill space
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/01-07 17:18 
Zzap!>
At det netop *er* for meget at forlange af den almindelige forbruger?

Dét kan du ikke mene seriøst det der?
Vil du påstå, at for den almindelige Hr. Hansen er det mere besværligt, at trække et kabel end at skulle rode med WEP keys og hvad har vi?

I mit private netværk virker Wii'en fint nok tilsyneladende. Jeg spiller jo ikke lige frem nogle spil på den, der kræver konstant forbindelse.
Men min arbejds pc f.eks kan ganske ofte slet ikke finde netværket, uanset om den står lige ved siden af routeren.
Oftest finder den netværket, men imens den forsøger at logge på, mister den forbindelsen.
Ud fra dén oplevelse, og mange andre lignende jeg har hørt, vil jeg mene at wi-fi stadig er en meget ustabil teknologi.

Derudover vil jeg godt sætte penge på, at på verdensplan er der stadig flere potentielle Wii købere, hvis internet ikke er trådløst, end omvendt. Især hvis man tænker på, at de gerne vil nå ud "almindelige" mennesker denne gang.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 06/01-07 18:41 
Den almindelige Hr. Hansen har slet ikke sikret sit netværk med WEP keys osv. Så ja, det er lettere for ham end at trække et kabel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-07 18:43, rettet 06/01-07 18:45 
Jeg har brugt Wi-Fi i en del år nu, både i større og mindre netværk, og jeg har ALDRIG haft problemer, når det kommer til linjens pålidelighed. Så længe man ved hvad man har med at gøre, skulle der ikke være nogen problemer.

Dog er jeg fuldstændig enig med dig i at det i praksis måske er nemmere med et kablet netværk for Hr. Hansen, alt efter forholdende. Men mon ikke Nintendo regner med at den "almindelige forbruger", køber en wi-fi-key, der er nem at sætte op?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 06/01-07 22:06 
Jeg har aldrig haft problemer med trådløst netværk i de næsten 4 år jeg har haft det :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 07/01-07 21:23 
Er der nogen som kan fortælle mig, hvad denne video går ud på?

http://www.youtube.com/watch?v=asOGgLyjUAo&mode=related&search

Jeg ka' ikke fransk :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
AmbyAmbySkrevet 07/01-07 21:43 
Hvad den går ud på? Den forklarer da sig selv ret tydeligt og så snakker de ikke fransk i den? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/01-07 21:59 
Virker dog umiddelbart fake.
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 07/01-07 23:14 
Rooney: Det er load af et brændt spil, via noget på et mem-card.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 23:24, rettet 07/01-07 23:24 
SøgAArd>
Virker dog umiddelbart fake.

Ja, specielt når man ikke kan se om han lige tager kopien ud og indsætter originalen.
KalicolaKalicolaSkrevet 08/01-07 09:00 
lige en negativ ting. Jeg syntes at det er skod at der ikke er sådan en batteri pakke opladnings ting til remoten. Det er da irriterende at man skal købe batterier hele tiden. Der må jeg sige at 360 har gjort det rigtigt godt.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/01-07 09:09, rettet 08/01-07 09:15 
Enig.

Joytech er dog på vej med en løsning. Genopladelige battery-packs og en docking-oplader.

Joytech Power Station
jaesjaesSkrevet 08/01-07 10:31 
Thumbs up til Joytech for at lave et, tilsyneladende, gennemtænkt produkt. Men til 429 kr., samt ulempen ved at have _endnu_ en elektronikdims til at optage plads, vil jeg personligt hellere have en god oplader og en røvfuld ekstra batterier. Så har man også en forholdsvis billig måde at få batterier på til sin MP3-afspiller, sit kamera etc. :)
WehnerWehnerSkrevet 08/01-07 10:40 
Så rammer Wii-controlleren lige de magiske 1000,- :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 08/01-07 12:53, rettet 08/01-07 12:54 
Ethvert veludrustet hjem burde have en battarioplader med 4 genopladelige AA-batterier.
Men ja, batterierne har også irriteret mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 08/01-07 12:57 
Ens hjem behøver ikke være veludrustet, hvis man selv er :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
580 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig