X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Wii indtryk


Reply
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kabl... Se hele indlægget
580 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Reply
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/12-06 19:50, rettet 09/12-06 19:52 
SeventhSun>
Maskinen er jo fantastisk lækker. Lille, flot og tyvstjålet fra Apples "i" design. Det er ok.

Jeg kan forestille mig at det er et totalt originalt design, hvis man ikke har noget habengut fra Apple stående... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PapandPapandSkrevet 09/12-06 20:16, rettet 09/12-06 20:18 
Nu har jeg stået som butikschef i GAME Odense til både Xbox 360 og nu Wii releasen. Jeg var MEGET skeptisk for 2-3 måneder siden og jeg troede ærlig talt, ikke at Nintendo nogensinde ville få en chance mod Microsoft og Sonys giganter. Men jeg skulle da blive meget klogere.

Med hensyn til forudbestillinger, så tog Wii for alvor fat den sidste måned inden releasen. Sammenligner man med Xbox 360, var interessen slet ikke på samme niveau.

Vi holdte natåben til Xbox 360 releasen. Der var kaffe på kanden, tilbehøret var linet op på bedste vis, og jeg gjorde klar til at blive løbet over ende... Efter et kvarter stod jeg ude i døren og fik en snak med et par af de folk, der var på vej i byen og undrede sig over at der pludselig var åbent i GAME. Der blev solgt 1(!) Xbox 360 den nat, og jeg måtte hælde en hel kande haffe ud, da vedkommendet foretrak te.

Hvis vi så drager en parallel til Wii.... - det var vildt. Jeg fik ikke lov at holde natåben, da alt var forudbestilt. Vi havde hele ugen haft en demostander kørende og The Voice sendte 2 piger ud hver dag mellem kl 15 og 16 for at dække en konkurrence, hvor man kunne vinde en masse godt. Interessen for maskinen var massiv. På selve releasedagen blev alt rippet. Vi fik sølle 6 maskiner, og vi kunne uden tvivl have mangedoblet det salgstal. Til sammenligning havde vi på intet tidspunkt udsolgt af Xbox 360.

Jeg kan godt forstå, at Bergsala sparer på deres minimale reklamekroner, for hvorfor reklamere for noget man ikke kan sælge af? Som jeg har forstået det, så vil der komme spotlight på Wii i februar - når Bergsala kan levere nok maskiner - klogt træk i mine øjne.

Jeres erfaringer med de uvidende Fona og Merlin ansatte, tror jeg ikke skal vække større bekymringer. Wii er langt mere simpel at sælge end f.eks. Xbox 360. Argumentet: "Du kan spille tennis, hvor du bruger den her fjernbetjening som ketcher" er langt mere ligetil og forståeligt end "Den her Xbox 360 har fed grafik, og du kan downloade en masse ting fra noget der hedder Xbox Live". Forstå mig ret, jeg tror det bliver langt lettere for en mainstream forhandler at sælge Wii en f.eks. Xbox 360.

Men jeg tror til gengæld ikke at Xbox 360 kommer til at tabe markedsandele i forhold til Wii - for publikummet til de 2 maskiner er vidt forskelligt. Jeg tror i stedet at PlayStation 3 pludselig kommer til at være lidt på mellemhånd, og så vil prisen i sidste ende blive det afgørende.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KalicolaKalicolaSkrevet 10/12-06 20:44 
Hvad er det for noget hysteri omkring component kablet? Jeg tvivler på at forskellen er så stor som i gir udtryk for... Vis mig noget med-og-uden-foto.

Min morhyrede vi remoten direkte ind i væggen da vi spillede bowling. Lige 10cm under mit plasma tv til 20.000kr og lige 5 cm over min surround forstærker. Remoten røg lige ind mellem de to i et tomt rum i min skænk. Efter den episode lærte vi at spænde den der snor godt hver eneste gang...

Mit hjerte banken er stadig ikke kommet ned på normalt niveau endnu.
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 10/12-06 21:07 
Darknon>
Hvad er det for noget hysteri omkring component kablet? Jeg tvivler på at forskellen er så stor som i gir udtryk for... Vis mig noget med-og-uden-foto.

Man _kan_ ikke fange den slags på billeder. Det er simpelthen ikke muligt at tage et billede af en skærm og få et korrekt billede af hvordan det ser ud.

Men hvad mener du med hysteri? Composite ligner lort. Det er et faktum på linie med "solen er gul". Det kan simpelthen ikke bestrides. Det er ikke et spørgsmål om meninger - det er en definition i sig selv.

Og så forstår jeg udmærket folk der venter med at spille Zelda til de har RGB eller component. I composite er det altså anstrengende for øjnene i længden. Det er simpelthen for uskarpt.
NaieraNaieraSkrevet 10/12-06 21:16, rettet 10/12-06 21:26 
Darknon>
Hvad er det for noget hysteri omkring component kablet? Jeg tvivler på at forskellen er så stor som i gir udtryk for... Vis mig noget med-og-uden-foto.

Så gerne:

http://wiinintendo.net/?p=1943
http://www.lawrenceingraham.com/?p=38

Forskellen er selvfølgelig større når vi smider det op på et 42" HD plasma TV. Det er ikke blot forskellen på 'dårligt' kabel og 'godt' kabel, det er forskellen på at have et interlaced signal og et progressivt signal. Progressiv gør en temmelig stor forskel for billedkvaliteten. For ikke at nævne RGB-Scart kabler, som folk med 'normale' fjernsyn også meget gerne vil have fat i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/12-06 21:18 
Jmog>
Man _kan_ ikke fange den slags på billeder. Det er simpelthen ikke muligt at tage et billede af en skærm og få et korrekt billede af hvordan det ser ud.

Næh, men man kan få en god fornemmelse af hvor stor forskellen er. Man kan ikke bruge billeder til at bedømme samlet billedkvalitet eller ting som sort-niveauer, men man kan sagtens, som jeg synes de overnnævnte links demonstrerer, få en fornemmelse af hvor god en idé det er at få fat i nogle component kabler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/12-06 21:20 
Darknon>
Hvad er det for noget hysteri omkring component kablet? Jeg tvivler på at forskellen er så stor som i gir udtryk for...

Selv en teknik-idiot som jeg ved, at composite er noget garbage, og alle burde kunne se forskellen.
Home is where the hardware is..
QQSkrevet 10/12-06 21:33 
Selvom jeg har et meget billigt og simpelt 20" CRT TV, er der en kæmpe forskel i billedet på composite og RGB. Det ved jeg både fra min DVD afspiller og min GC.
I øjeblikket har jeg ikke modtaget mit RGB Kabel til Wii, så synes faktisk det ser ok nok ud lige nu... Men jeg ved, at når først jeg har prøvet RGB, kan jeg umuligt gå tilbage til composite. Jeg har også bestilt et component kabel, selvom jeg ikke har nogen fremviser der understøtter det. Bare for det enkelte tilfældes skyld ;)

I SKAL købe RGB eller Component (eller bedre) til jeres konsoller, man kan da umuligt leve uden, når det kan fås så meget bedre! Hvis I gerne vil se det på jeres eget TV, så prøv at skifte jeres RGB-Scartkabel på jeres DVD ud med et compositkabel. (Typisk gennem den gule videoudgang på DVD-afspilleren til den samme indgang på TV, eller i composit>Scart dimsen der følger med de fleste konsoller).
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KalicolaKalicolaSkrevet 10/12-06 21:37 
ok, tak for billederne, jeg er overbevist
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 10/12-06 22:09 
Naiera>men man kan sagtens, som jeg synes de overnnævnte links demonstrerer, få en fornemmelse af hvor god en idé det er at få fat i nogle component kabler.

Ingen tvivl om det. Det jeg ville frem til var, at forskellen mellem composite og component er langt større end nogen billedeksempler man kan lave.
dRxLdRxLSkrevet 10/12-06 22:51 
Det er et faktum på linie med "solen er gul".
Faktisk er det lys solen udsender hvidt (ie. alle de bølgelængder i det spektrum vi kalder synligt lys).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 10/12-06 23:09 
Det er især farverne rød og blå der giver problemer ved composhit. De "kravler", dvs flyder ud i kanterne. prøv f.eks. at lægge mærke til den blå kan i Wii menuen eller den røde skrift i sikkerhedsanvisningen med stroppen.
KTCKTCSkrevet 11/12-06 00:28 
Som skrevet kan det ikke rigtigt illustreres godt nok med billeder. Farverne er meget mere rene og skarpe, og så slipper man for flimrende og uskarpe overgange mellem specielt kontrastfarver. Især rød og blå er slemme til at "bløde" med composite.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-06 03:11 
Kan det virkelig passe at man kun kan høre sine MP3 numre i Photo channel mens man ser slideshow? Det er da åndsvagt, Music channel nu!
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/12-06 03:30 
Og kører 480i på et HD ready tv med en konsol, er simpelthen en pine, det bliver først til at holde ud når det rammer 480p.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/12-06 07:26 
Hysterisk pjat! Du ved ikke hvad "pine" er.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 11/12-06 08:37 
Jo, det er når det ser ud som om det kører med den halve opløsning, det er virkelig en pine(for mine øjne) :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/12-06 09:13 
Indtryk: Intet problem i at sætte maskinen til, lige bortset fra at jeg ikke kunne finde indgangen til internet kablet, ved i hvor den er?

Jeg havde familien ovre, så vi var 4 personer. Wii play spillede vi igennem først, det var nu meget sjov, men mest for træningens skyld, nok ikke noget jeg kommer til at spille synderligt meget igen.

Wii sport havde vi rigtigt meget underholdning ud af. Specielt bowling og Tennis, de andre spillede vi ikke rigtigt meget af.

Rayman var også super sjovt, overdrevet godt design til de kaniner der. Men spillet bliver lidt trivielt hen ad vejen, fordi man ikke rigtigt kan spille det i multiplayer på samme måde som mario party, det er ærgeligt.
For The Love Of The Game
ElgenElgenSkrevet 11/12-06 09:18, rettet 11/12-06 09:18 
Hehehe, læs i manualen! };-)
Der er intet netstik, kan kun køre trådløst (WiFi).

Du kan dog (ved ikke om det er i handlen endnu) købe en bredbånds adapter til usb porten på din Wii.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 11/12-06 09:23 
RJK>
Pågældende Fona-ekspedient vidste skam også udmærket hvad Xbox og Xbox 360 var. Og mente ikke det kunne passe, at der var en tredje konsolproducent, han aldrig havde hørt om, som endda skulle være større (!) end Xbox i Japan.

Det lyder vildt langt ude! Selv min mor(!), som jeg besøgte i går, havde hørt om den nye Nintendo, og spurgte om ikke jeg havde planer om at købe den (hun troede at den først kom i denne uge, men det er vist en tilforladelig fejl, når man ikke arbejder i en elektronikbutik - faktisk overraskede det mig at hun alligevel var så tæt på).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/12-06 09:39 
Generelt er jeg begejstret for maskinen. Men jeg kan ikke rigtig undslippe fornemmelsen af at jeg i virkeligheden bare har købt en ny controller til min GameCube til 2200,-
Til gengæld kan jeg så glæde mig over at have en ultrasej "GameCube" - Designet er langt federe end jeg havde regnet med, det er virkelig en lækker lille hvid sag! (men synes ikke den er så lille som folk havde lagt op til, den er trodsalt dobbelt så stor som en PStwo)

Controlleren mangler dog også stadig at overbevise mig... Zelda bruger den i virkeligheden ikke rigtig. Jo, som sigte kan man lige at prøve den som lyspistol, men det er der jo ikke meget nyt i (og forsinkelsen som dRxL påpeger er irriterende selvom man vænner sig til den). Ellers går det bare ud på at ryste den, hvilket heller ikke er skide epokegørende, selvom det da giver lidt mere indlevelse.

Wii sports, som ellers skal demonstrere controllerenns muligheder, synes jeg ikke gør det særlig godt. Selvom man bruger controlleren forskelligt i de forskellige spil, er det i de fleste spils tilfælde kun én "akse", man rigtig bruger, allerhøjst to! Controlleren har vel sådan set 5 akser at gøre godt med, modsat de 2 vi er vant til fra joysticks og mus, så jeg vil gerne se dem i brug.
Evt. bare en demo, hvor man ser en svævende Wiimote, som bevæger sig ligesom man selv holder den. Bare lige for at bevise at den rent faktisk virker!

Og så forstår jeg ikke hvorfor i synes bowling er sjovt. Synes knap nok wiimoten har nogen indflydelse i det spil. Til gengæld er boksning sjovt. :) I hvert fald når man har tilskuere/kommentatorer/wannabe-coaches på. Det er nok Tennis og Golf, jeg holder mest af.


SeventhSun>
At komme tilbage til Wii menuen har ikke en fast placering eller ikon. Ganske ofte er der slet ikke nogen "gå tilbage" mulighed.

Æh. prøvet "home" knappen lige midt på controlleren? :)

Jeg brugte eks. uhyggeligt lang tid på, at finde ud af hvordan jeg kunne ændre min hånd i Bowling til venstrehåndet, efter at jeg i første omgang kun fik den ændret i Tennis.

Første gang du spiller spillet, beder den dig indstille hvilken hånd du vil bruge i hvilke spil med den Mii du har valgt. - Den spørger selv om det, det kan da umuligt være svært at finde ud af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/12-06 09:44 
Papand>
Jeg kan godt forstå, at Bergsala sparer på deres minimale reklamekroner, for hvorfor reklamere for noget man ikke kan sælge af? Som jeg har forstået det, så vil der komme spotlight på Wii i februar - når Bergsala kan levere nok maskiner - klogt træk i mine øjne.

Ok, det er så en rimelig god pointe, må jeg indrømme.
Ellers interessant historie med Wii-salget vs. X360. Wii har også fået ekstremt positiv omtale i medierne, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 11/12-06 10:13 
jo, man kan vidst købe en usb 2.0 Lan adapter, så man kan komme på nettet igennem usb porten... fedt at skulle betale ekstra for sådan en :-(
For The Love Of The Game
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/12-06 10:23 
Sumez>
Controlleren mangler dog også stadig at overbevise mig... Zelda bruger den i virkeligheden ikke rigtig.

Jeg har det på samme måde i Zelda. Det med at svinge med controlleren, føles slet ikke rigtigt. Lige meget hvordan man svinger, svinger man på én måde. Det er jo egentlig bare en knap, der bliver aktiveret ved den rigtige hastighed. Selv når man skal lave front-angreb har det intet med ens sving at gøre, men man skal bare gå fremad med analogen, og "svinge/trykke" som man plejer. Synes kun det er irreterende, da man så aldrig har lige så meget kontrol som ved en knap. Og når man alligevel kan angribe, ved Z-targeting + a, så virker det ret meget som en ligegyldig gimmick. Det eneste controlleren gør for mig personligt i Zelda er, at gøre det mere afslappet at spille, da man kan sidde i sofaen og slappe af som man plejer, fordi man ikke skal holde om en normal controller. Man kan holde armene som man vil.

Jeg er dog ikke enig med dig i Wii sports. Synes det fungerer ret godt.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/12-06 10:24 
Darknon>
jo, man kan vidst købe en usb 2.0 Lan adapter, så man kan komme på nettet igennem usb porten... fedt at skulle betale ekstra for sådan en :-(

Og ligesom Nintendo WiFi connectoren, er den vel næsten lige så dyr som en normal trådløs router, som også kan bruges til så meget andet..
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/12-06 10:31 
Sumez>
Æh. prøvet "home" knappen lige midt på controlleren? :)

Nu mener jeg ikke tilbage til Wii menuen.
Bare et skridt tilbage i dét man nu er i gang med.
Nogen gange er det minus, nogen gange er det B, andre gange kan det ikke lade sig gøre.

Sumez>
Første gang du spiller spillet, beder den dig indstille hvilken hånd du vil bruge i hvilke spil med den Mii du har valgt. - Den spørger selv om det, det kan da umuligt være svært at finde ud af.

Hvis du nu lige læser hvad jeg skriver.
Ja, FØRSTE gang spørger den. Men i min iver for at spille Tennis, ændrede jeg det kun for Tennis.
Da jeg så skulle spille Bowling tog det mig en krig at finde ud af at finde den mulighed igen. Fordi der ikke er nogen "options".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 11/12-06 10:41, rettet 11/12-06 10:45 
Sumez>
Generelt er jeg begejstret for maskinen. Men jeg kan ikke rigtig undslippe fornemmelsen af at jeg i virkeligheden bare har købt en ny controller til min GameCube til 2200,-
Til gengæld kan jeg så glæde mig over at have en ultrasej "GameCube" - Designet er langt federe end jeg havde regnet med, det er virkelig en lækker lille hvid sag! (men synes ikke den er så lille som folk havde lagt op til, den er trodsalt dobbelt så stor som en PStwo)

Er 100% enig :)

Syntes også at maskinen er lækker og wiimoten virker solid og i høj kvalitet. Kunne dog godt have ønsket at wiimoten var en smule lettere, ikke at vægten er et problem overhovedet, men når man sidder og svinger/vipper med den i flere timer, ville jeg have foretrukket at den var lidt lettere. Nunchuck'en syntes jeg har den rette vægt, dog virker knapperne på den en anelse billige.

Overraskede mig egentligt at konsollen havde den størrelse - forventede faktisk den var lidt mindre udfra sammenligningnerne med 3xDVD cases som så ofte er blevet nævnt.

Eneste kritikpunkt jeg har til maskinens udformning er lågen til SD kort porten som absolut ikke er lavet til folk der bider negle :!

Vil også lige igen nævne at "sløret" i wiimoten via sensor-bar'en er skuffende. Utroligt at det ikke er blevet kritiseret eller nævnt i spilpressen! Det er for det meste ikke et problem og man vænner sig til det, men det får altså pointer-styring til at virke en smule tungt.

Som nævnt af andre, virker selve "Wii Menu" softwaren en smule rushed og mangelfuld, men som start kan jeg sagtens leve med det, bare Nintendo arbejder videre med det og tilføjer nye features løbende.
Nogen der ved hvornår News og Weather Channels vil være tilgængelige?

Wii nummer systemet?!?.... det er da for ringe tænkt - hvad har Nintendo lige imod at lave et mere gennemskueligt spillernavn/alias system med mulighed for at sende "Friend Requests" ?... Så er det heller ikke sværere at lave! Og deres back-end servere virker noget sløve med at sende beskeder og opdatere wii-nummer-relationer.

Men Mii systemet er vildt sødt og fungerer godt på trods af at det er ret simpelt. Man kan nemt komme til at bruge meget tid på at lave sjove Mii's ;)

Vedr. spil, så er Wii Sports en sjov lille samling spil hvor mine favoritter klart er Bowling og Baseball.
Syntes Tennis og Boksning virker ret tilfældigt.
Wii Play som er en samling 9 mini-mini-games der er endnu tyndere end Wii Sports spillene, er kun prisen værd pga. den medfølgende Wiimote. Men jeg har da fundet en 3-4 spil i samlingen som er sjove i multiplayer, bl.a. Shooting Gallery, Airhockey og Cow Racing er ret sjove. I single-player er Wii Play spillene ikke meget værd.

Zelda har jeg spillet i over 12 timer nu og når man kommer over den gnidrede "Torben Steno i Stryhn's Land" grafik via composhite kablet, gemmer der sig et utroligt charmerende og vanedannende spil nedenunder (men hvem er overrasket?).
Wiimoten styringen i Zelda kritiseres af mange, og jeg er delvis enig. I starten virker styringen måske påklistret, men når man når længere i spillet får man nye moves hvor man bla.a. skal bruge nunchuck mere. Nu vil jeg ikke længere undvære wiimote styringen - føler det mere frit at spille med den trods det ikke altid fungerer perfekt :)
ElgenElgenSkrevet 11/12-06 11:01 
Jeg oplever en varmeudvikling fra min Wii der større end forventet i stand-by mode (lidt mere end 'håndvarm'). Er der andre der har oplevet/undret sig over dette?
Jeg kan ikke lige få det til at rime med den stand-by-effekt på < 20W der har været tale om før.
Jeg har min Wii liggende (og ikke i stand), da den så kan puttes afvejen i skabet sammen med stereo-anlæg, dvd-afspiller, video osv.; ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 11/12-06 11:05, rettet 11/12-06 11:06 
Beano>
Zelda har jeg spillet i over 12 timer nu og når man kommer over den gnidrede "Torben Steno i Stryhn's Land" grafik via composhite kablet, gemmer der sig et utroligt charmerende og vanedannende spil nedenunder (men hvem er overrasket?).

Hehe fedt udtryk. Torben Steno er da også bare mere gråbrun end Quake 1. :)

Faktisk har composite slet ikke irriteret mig i Zelda, jeg synes grafikken er fænomenal!
Det irriterer mig at områderne er så simple og kantede at spillet på mange måder ligner et gammelt spil som Zelda 64 (men det var også flot, så man kan leve med det), til gengæld er figurerne bare så fantastisk smukt lavede, og virkelig udtryksfulde. Især Zelda (prinsessen) er virkelig gennemført overbevisende.
Som folk siger har det nye Zelda ikke meget at byde på i forhold til de gamle spil, men det er så fantastisk velgjort at jeg ikke kan andet end at elske det.
Jeg elsker bare at ride rundt på de store marker til overdimensioneret heltemusik og suset fra vinden i den grønne hue :D
Et punkt hvor spillet dog brillierer over de tidligere (især Wind Waker, men sammenligner primært med det og Ocarina), er at det aldrig står stille. Ligesom du tror du skal op og bryde med Gorons bliver du pludselig tvunget ud i en episk kamp på hesteryg, og sådan bliver det bare ved med at imponere...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/12-06 11:30, rettet 11/12-06 11:31 
Sumez>
Faktisk har composite slet ikke irriteret mig i Zelda, jeg synes grafikken er fænomenal!

Heller ikke her. Jeg mener også det er supersmukt lavet. Det flotteste nextgen spil indtil videre. Jeg kan virkelig ikke begribe, at nogen folk kan sige, at det ser møggrimt ud...

Især Zelda (prinsessen) er virkelig gennemført overbevisende.

For ikke at glemme Midna.

Som folk siger har det nye Zelda ikke meget at byde på i forhold til de gamle spil, men det er så fantastisk velgjort at jeg ikke kan andet end at elske det.

Jeg har det på fuldstændigt samme måde. På den ene side er det næsten et remake af tidligere spil(særligt Ocarina), på den anden side er det så totalt overbevisende og opslugende, at det bliver ligegyldigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/12-06 11:41 
Bede-x>
Heller ikke her. Jeg mener også det er supersmukt lavet. Det flotteste nextgen spil indtil videre. Jeg kan virkelig ikke begribe, at nogen folk kan sige, at det ser møggrimt ud...

Der skal heller ikke så meget til, jeg synes de fleste next-gen spil (kan jo så diskuteres om Zelda er det) virker ret fantasiforladte.
Det, der kan irritere er at jeg ikke kan lade være med at tænke på hvor smukt spillet kunne have været, hvis det var lavet på en X360 eller PS3, som blev presset ligeså meget som GameCuben bliver for Zelda: TP.

Især Zelda (prinsessen) er virkelig gennemført overbevisende.

For ikke at glemme Midna.

Bestemt! Bare på en helt anden måde.

Ærgerligt at jeg er sådan en travl mand, for jeg tørster virkelig efter at komme videre i det spil, jeg har stadig kun udforsket en lille brøkdel af kortet. Længe siden et spil har fanget mig så meget..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/12-06 11:42 
Elgen>
Jeg oplever en varmeudvikling fra min Wii der større end forventet i stand-by mode (lidt mere end 'håndvarm'). Er der andre der har oplevet/undret sig over dette?

Det har jeg også observeret. Men prøv at slå "Standby Connection" fra så power-dioden er rød når den er i stand-by (normal gul), så burde den ikke bruge så meget strøm eller blive varm.
BeanoBeanoSkrevet 11/12-06 11:44 
Bede-x>
Heller ikke her. Jeg mener også det er supersmukt lavet. Det flotteste nextgen spil indtil videre.

Wii (og Zelda) er ikke next-gen, det er new-gen ;)
JmogJmogSkrevet 12/12-06 13:43 
Og så forstår jeg ikke hvorfor i synes bowling er sjovt. Synes knap nok wiimoten har nogen indflydelse i det spil.

Seriøst? Bowling er nok det af spillene der har imponeret mig mest. Man kan virkelig graduere sin styring hårfint. hastigheden man kaster med, højden, skruningen af kuglen. Især det at man kan skrue kuglen er ret imponerende udført.

Det føles virkelig som rigtig bowling.
JinkJinkSkrevet 18/12-06 16:35 
Jeg ved ikke helt endnu hvad jeg skal synes om den. Er egentlig godt tilfreds, men der er nogle irrationsmomenter ved den.

Jeg synes fx at det er irriterende hver gang, man starter maskinen op, at den skal ind i Wii menuen og ikke bare kan starte spillet direkte op. Der findes trodsalt en 'home' knap. Og den 'home' knap, kan jeg faktisk ikke lide. Det er ligesom om den har erstattet 'start' knappen og at der derfor ikke findes én bestemt 'start' knap i de forskellige spil.

Wiimoten og nunchuken virker fin og er behagelige at holde. Men jeg tror wiimoten er lavet til at side et stykke væk fra skærmen. Og når man er nærsynet og har et lille fjernsyn og derfor behøver at side tæt på skærmen, så dropper den tit ud :(

Wii Sports: Et kedeligt spil, som kun er sjovt for lige at prøve kontrolleren. Wiimoten skuffede mig virkelig i Tennis. Man kan styre kraften på ens slag, men det er ikke muligt at placere bolden, hvor man vil. Bowling og Golf virker fint, men vil desværre altid være kedeligt at spille på konsol :)

Monkey Ball: Har aldrig prøvede et spil i denne serie, men har altid haft lyst til det. Desværre skuffer det fælt. Styringen med wiimote er god, men spillet er bare langsomt og kedeligt. Ikke lige hvad jeg havde regnet af denne serie.

Zelda: Rigtig godt spil. Utrolig flot grafik, men til tider også lidt grimt. 'ulve' temaet virker også godt, selvom jeg ikke fortrækker sådan noget pjat :)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 18/12-06 17:06 
Jink>
men det er ikke muligt at placere bolden, hvor man vil.

Læs manualen.. :) True, du kan ikke svinge i en bestemt retning, men du kan let styre hvor bolden flyver hen. Det hele handler om timing.
JinkJinkSkrevet 18/12-06 17:16, rettet 18/12-06 18:43 
Dvs. at det er muligt, hvis man er højrehåndet, at skyde bolden langs højre linie? Eller skyde mod højre? For hos mig skyder de stortset kun på tværs.

edit: Når jeg læser det igen giver det lidt mere mening. Men så ville jeg ikke kalde det at placere bolden. Så bruges wii moten jo mere til at bestemme kraften af slaget.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/12-06 17:47, rettet 18/12-06 17:48 
Jeg har ikke noget problem med at placere mine bolde (i tennis).

Til gengæld er jeg skuffet over lydkvaliteten i remoten, og så virker hele online-konceptet lidt "homebrew" agtigt. Det føles hverken gennemført, professionelt eller brugbart (udover VC).

Findes der online highscore-lister i diverse spil?
Home is where the hardware is..
RaGeRaGeSkrevet 18/12-06 18:16 
Nu har jeg fået mit component kabel hjem og ville så lige teste Zelda med det. Jeg synes ærligt talt
at spillet ser ligeså mudret og gnidret ud i 480p på LCD som med Composite, så er ret skuffet :(

Troede forskellen ville være stor hvad farver og klarhed angik, men det var det nu ikke...
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-06 18:55, rettet 18/12-06 18:58 
Du er sikker på at du har slået 480p til i options ik? Forskellen skulle gerne være MEGET stor.

EDIT: Zelda er også meget grimt, så det er måske bare derfor. Kan du se nogen forskel i dashboardet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/12-06 19:01, rettet 18/12-06 19:05 
Har også fået component kabel og selv om der er tydeligt klarere farver og skarpere farveseperation, så er der ikke noget kæmpe forskel på mit Samsung LCDTV.
Kører lige nu 576i da 480p faktisk er en anelse mere gnidret pga. den lavere opløsning... sårn ser det ihvertfald ud på mit TV.


Konsolkongen>
Du er sikker på at du har slået 480p til i options ik? Forskellen skulle gerne være MEGET stor.

Fra 480i til 480p måske, men ikke fra 576i.. ihvertfald ikke mine erfaringer.

Og ja, jeg har selvfølgeligt prøvet at slå 480p til og kontrolleret det på TV'et :)
RaGeRaGeSkrevet 18/12-06 19:19 
Konsolkongen>
Du er sikker på at du har slået 480p til i options ik? Forskellen skulle gerne være MEGET stor.

EDIT: Zelda er også meget grimt, så det er måske bare derfor. Kan du se nogen forskel i dashboardet?

Har selvfølgelig tjekket efter.

Ja, jeg kan se en lille forskel i Wii sports og dashboardet, men den er slet ikke så stor som jeg havde håbet på.

Man får næsten ondt i øjnene af Zelda, for det ligner noget fra N64 dagene, men skal alligevel spille det igennem :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 18/12-06 19:29, rettet 18/12-06 19:30 
Jink>
Dvs. at det er muligt, hvis man er højrehåndet, at skyde bolden langs højre linie? Eller skyde mod højre? For hos mig skyder de stortset kun på tværs.

edit: Når jeg læser det igen giver det lidt mere mening. Men så ville jeg ikke kalde det at placere bolden. Så bruges wii moten jo mere til at bestemme kraften af slaget.

Ja, det kan du sagtens. Som der bliver vist i manualen, så hvis du f.eks skal ramme bolden, når den er til højre for dig, så ryger den længere til venstre jo før du slår den. Hvis du venter til den er lige ved siden af dig, ryger den lige tilbage. Og hvis du rammer bolden, når den er lidt bag dig, så ryger den til højre.

Jeg ville også gerne have haft, at man kunne styre retningen meget bedre, efter hvordan man reelt slår. Men det gør stadig spillet langt mere interessant, når man lærer at placere sine bolde :)
ChronoChronoSkrevet 18/12-06 19:31 
Jeg gad også godt snart have et RGB kabel, for Zelda er rigtig nok ganske gnidret i forhold til de andre spil jeg har prøvet.

Udover det, så synes jeg Zelda er ganske fremragende. Styringen af sværdet ville fungere ligeså godt med en knap, men i det mindste synes jeg ikke den fungerer dårligere. Og når man skal skyde fungerer det jo rigtigt godt med Wii Remoten. Og så er det i øvrigt bare afslappede at sidde og spille med hænderne ned langs siden - ahh Nunchuck'en er en mindst ligeså god opfindelse som Wii Remoten :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RaGeRaGeSkrevet 18/12-06 20:23, rettet 18/12-06 20:24 
Tror jeg sad en smule for tæt på min skærm, for synes forskellen er mere markant på afstand end tæt på, så det er i hvert fald fint nok til at jeg gider se på det :) Det er da vildt bekvemt at sidde og styre rundt med remote og nunchuk i Zelda.

Glæder mig til at starte på det i morgen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
00Void00VoidSkrevet 18/12-06 20:28 
kom så en eller anden (eller flere). Giv mig en konklusion. Noget jeg kan forholde mig til.
En karakter (13 skalaen). Er den de 2200 værd?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-06 20:35 
Ikke da så længe, du bare kan købe det på Gamecube. Ser man bort fra det, er Twilight Princess årets spil efter min mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
00Void00VoidSkrevet 18/12-06 20:45 
Altså. Jeg mener selve konsollen. JEg havde nu tænkt mig at købe wii og twillight princess her til den første. Er konsollen så fantastisk, eller skal jeg vente til den falder i pris?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/12-06 21:11 
Jeg mener helt sikkert den er alle 2200 værd (i sidste ende bliver det jo nok 2749,-, da du under alle omstændigheder skal have to Wii-motes før du for hele oplevelsen med).

Wii'en er et stykke interessant stykke hardware der nok skal bidrage til mange spændende oplevelser de næste par år. Bliver der nogle døde perioder med gode udgivelser kan man jo altid kaste sig over Virtual Console, der med nye udgivelser hver fredag helt sikkert vil blive et godt supplement til konsollens reelle spil-sortiment.

Jeg er generelt tilfreds med Wii-motens funktioner - det er tydeligt at hardwaremæssigt er den iorden.

Eneste anke-punkt at de gode udgivelser ligger et stykke ude i fremtiden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RooneyRooneySkrevet 18/12-06 21:15 
Mht. RGB kabler, så har jeg læst, at man bare kan bruge RGB kablet fra sin Gamecube, i sin Wii.

Passer det?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
580 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me