X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii indtryk


580 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar Sortering
3of193of19Skrevet 30/11-06 16:44, rettet 30/11-06 16:58 
Så er min Wii landet og jeg har fået spillet lidt Tennis og Rayman, lavet en Mii der ikke ligner specielt godt (Nintendo! Jeg vil have mohawk, det er alstå ikke så ualmindeligt igen!) og indrettet min WiFi forbindelse og installeret den første patch.

Wii kassen er meget smart pakket med to "skuffer", den ene med selve maskinen, sensorbaren, composhit kablet og strømforsyning, den anden med Wiimote, Nunchuck, Wii Sports (desværre bare i en papæske), batterier og manualer.
Det tog en tid at pakke ud, da det meste er meget godt pakket ind i noget "skumpapir" og lukket med tape.
Jeg fik et lidt negetivt indtryk af sensorbarens kabel, der godtnok er langt men er meget tyndt og virker lidt skrøbeligt.
Selve opsætningen til gengæld var nemt nok. Jeg bruger projektor så jeg havde sørget for at få fat i forlængerledninger så kan Wii'en stå foran og tilsiden for billedvæggen.
Jeg stillede sensorbaren på en æske foran væggen (gad ikke klistre den fast, der er noget tape på den hvis man skulle have lyst til det) lidt under billedet. Lagde dog hurtigt mærke til at jeg så havde problemer når jeg sad ned og spillede da jeg ikke rigtig kunne vise på den nederste del af billedet. Efter jeg satte endnu en æske under baren (så at den nu er præcis under billedet) virker det bedre.
Indstillingerne er hurtigt klaret, jeg behøvede ikke engang at synce Wiimoten til maskinen.

Wifi opsætningen var lidt mere kompliceret. Jeg bruger det ikke til dagligt så jeg kunne ikke finde mine WEP passwords og måtte lave dem om (Wii understøtter også WPA, men da DS kun kan køre WEP valgte jeg det istedet).
Patch downloaden (for at kunne bruge Wii24 Connect og Wii Shop) tog et par minutter, her har MS i hvert fald bedre infrastruktur.
Jeg kunne ikke vælge Danmark som bosted (kun amerikanske lande; valgte USA), så jeg ved ikke endnu hvordan Wii butikken virker, det ville jeg checke senere.

Wii Tennis ser ud til at være mægtig godt i multiplayer, men det kræver plads. Det er ikke 1:1, men den kender i hvert fald forskel på for-og- baghånd samt kan man lægge lidt spin på bolden ved at dreje Wiimoten mens man rammer bolden.
Også har jeg det problem at min projektor hænger ret lavt, så jeg kan ikke stå foran den uden at kaste skygge. Jeg kan bare stå lidt til siden så der er et mindre problem.

Rayman har jeg spillet de første 5 minispil af indtil videre og det ser ud til at være lidt hit-and-miss. Skydespillet var sjovt, kokast ret svært at time, musikspillet simpelt men hyggeligt, løbespillet meget anstrengende og spillet hvor man skal male et omrids af mad var rigtig sjovt. Ved anden dag fik jeg spillet med toiletterne hvor man skal lukke dørene ved at pege på en og smække den i ved at ryste nunchucken, men af en eller anden sårsag rammer jeg ikke altid dørene ordentligt, så den har jeg ikke klaret endnu. Det er altid ude i siderne det glipper, så måske er der noget overscan eller generel mangel af præcision ude i kanterne der driller.

Har prøvet lidt med online butikken og der er et problem: Jeg kan ikke tilføje Wii Points med mit VisaDankort. Det kræver at man indtaster adresse osv som bliver checket hos VISA. Jeg kan ikke indtaste min danske adresse, da jeg ikke kan vælge Danmark og indtaster jeg en falsk adresse fejler checken hos VISA.
Så det ser ud til at man med en US maskine er nødt til at købe Wii points i en butik deroverfra eller få en ven til at få fat i et kort og maile koden. Hmm øv.
Så iøvrigt er der skrækkelig elevator venterums musak mens man er i butikken så man skal skynde sig :)

Nå, det var lige det første, jeg opdaterer senere med indtryk til Zelda.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 17:01 
Lækkert! Tak skal du have. :D Keep us posted.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 30/11-06 17:10 
Jeg stemmer i, kom endelig med mere, men nu ingen spoilers, vel..

I øvrigt får vi i europa Wii Sports i en rigtig æske, og ikke blot i pap-cover. Det er da et lille plus lige nu hvor man ellers misunder at du har modtaget din.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/11-06 17:12 
A plague on both your houses, import bastard :-D
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/11-06 17:21 
Weeee... Bring us more!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 17:29 
Jeg tænkte på... Kan den køre downloads i baggrunden? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/11-06 18:28 
Er du frisk på en Wiisome?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 30/11-06 18:44 
Hauke er altid frisk =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 18:56 
Hauke, hvor mange controllers har du? Kan du egentlig ikke fortælle lidt om hvorvidt nun-chucken skal bruges i de forskellige multiplayer-spil? Jeg har nemlig på fornemmelsen at det er de færreste, der kræver 4 x Wiimotes med nunchucks.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 30/11-06 19:32 
Jeg har desværre ingen ekstra Wiimotes, udsolgt :(

Rayman og Zelda kræver Nunchuck. Af Wii Sports spillene kræver kun Boxing Nunchuck.
Bowling og Golf kan spilles på skift med en enkelt Wiimote.
3of193of19Skrevet 30/11-06 22:11 
Lidt Zelda indtryk:
Zelda har sjovtnok mange flere muligheder at kalibrere pointeren end selve Wii hardwaren, man kan justere højden man skal pege i samt hvor stor skærmen er ved at ændre størrelsen på en indikator der skal være ligeså bred som selve sensorbaren. Det ser ud til at man kan spille på MEGET store skærme hvis man har lyst, da man kunne lave indikatoren endnu mindre end hvad jeg havde brug for. Efter justeringen er pointeren i Zelda absolut perfekt, jeg synes bare det er spøjst at denne indstilling ikke kan foretages i selve Wii'ens systemmenu. Der kan man kun skifte mellem om baren sidder over eller under skærmen samt hvor "følsom" pointeren skal være.
Spillet ser ikke specielt pænt ud i composhit på projektor må jeg desværre sige. Nogen gange bliver jeg mindet om Ocarina of Time (sådan rent farvevalgsmæssigt). Figurerne og områderne er selvfølgelig langt flottere, men uden component/RGB er man virkelig på spanden, da de ellers nok flotte teksturer bare ser ret grødet ud.
Til gengæld er lyset helt i top. Spillet har et dejligt glow.
Styringen er meget behagelig. Wiimoten og Nunchucken ligger godt i hånden. Det er herligt ikke at skulle have hænderne tæt på hinanden hele tiden. Efter ovennævnte justeringer er pointeren super og der sjovt at skyde. Man lever sig mere ind i det, da man nemt kan komme til at lige rykke pointeren en smule når man trykker B triggeren, ligesom når man trækker på aftrækkeren af en pistol. Når jeg skal ramme noget præcist holder jeg ofte vejret lige inden jeg trykker for at forhindre at rykke pointeren og det holder bare :)
En lille negativ ting synes jeg indtil videre er at HUD'et fylder enormt meget på skærmen. Istedet for at lave det hele oppe i hjørnet som man er vant til fra Zelda spil strækker item displayet sig lodret ned ad hele skærmen i højre side, det burde have været løst lidt bedre og det undrer mig at det gik igennem testningen på den måde, da det var en af de første ting der slog mig.

Kigger lidt mere på Rayman nu, måske får jeg lukket de toiletbåse den her gang :)
3of193of19Skrevet 30/11-06 22:27 
Aha: Man skal sigte på kaninen i båsen og ikke på døren :)
RooneyRooneySkrevet 01/12-06 00:48 
Hvordan er støj-niveauet på Wii, sammenlignet med f.eks Xbox 360?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
3of193of19Skrevet 01/12-06 02:08 
Man skal virkelig lytte efter maskinen for at høre støj. Slet ikke at sammenligne med 360'erens støvsuger.
RuneSPRuneSPSkrevet 01/12-06 02:36 
Hvordan er din generelle opfattelse af wii moten og dens præcision og bare styringen generelt i de spil du har? Er det "new gen" eller muligvis bare en gimmick i længden?
3of193of19Skrevet 01/12-06 03:23, rettet 01/12-06 03:24 
Wiimoten og Nunchucken ligger super i hånden, nok den behageligste kontroller nogensinde.
Pointer styringen skal man lige vænne sig til. Det føles på en måde som en mus, men så helt anderledes, da man flytter den i et lodret 2-d plan fremfor et vandret ét. Man sigter ikke som med f.eks. en lyspistol, men snarere kigger hvor man peger hen og så korrigerer.
I Zelda bruger man pointeren ret meget. Tilt bruges ikke der, men man ryster både Wiimote og Nunchuck for at udløse henholdsvis almindelige og special slag med sværdet (indtil videre i hvert fald).

Rayman er lidt så-som-så, der er mange spil hvor man bare skal ryste som en sindsyg for at løbe hurtigt eller lignende. Til gengæld er der så spil som det hvor man rider på en flagermus og skal samle nogen grise op og smide dem i en indhegning. Her styrer man retningen ved at neje og dreje Wiimoten og det virker glimrende. Shoot'em up banerne er som en nemmere (og mere sindsyg) udgave af House of the Dead og rytmespillet et ditto Samba de Amigo.

Wii Sports havde min bofælle og jeg det også sjvt med. Tennis funker glimrende (det er dog ikke nemt). Man kan faktisk endda sætte spin på bolden ved at vride Wiimoten når bolden skal rammes.
Bowling er nok det nærmeste man kan komme sporten uden at gå til en bowlingbane.
Golf har potentiale, men det virkede meget svært. Jeg sætter min mor til at spille det til jul, så ser jeg hvad hun siger (hun spiller golf og har mere forstand på om det er velrepræsenteret i Wii Sports end jeg).
Boksning synes jeg var ret upræcist. Det ser ud som om der er ret mange slag man kan lave, men jeg havde lidt problemer at udføre dem jeg ville lave.
Baseball prøvede jeg ikke selv, mere om det i morgen.

Der er definitivt potentiale for "new gen", indlevelsen i spillene er meget større når man er lidt fysisk aktiv.
Det bliver op til udviklerne at komme på gode ideer at bruge Wiis muligheder.
Der bliver sikkert også gimmick spil til maskinen, ingen tvivl.
WikzoWikzoSkrevet 01/12-06 14:35 
Dejligt at høre. Tillykke med maskinen =)

Glæder mig også sindssygt meget til at hente min her om en uges tid.

Forresten vil jeg gerne lige høre, om man SKAL have nunchuks for hver spiller i Rayman ... eller er det kun bestemte spil? For så skal min lillebror vist ud og investere i sådan én også.
3of193of19Skrevet 01/12-06 14:56 
Jeg har ikke spillet multiplayer Rayman endnu, har stadig kun en controller. Men langt de fleste spil i RRR kræver nunchuck.
QQSkrevet 01/12-06 16:13, rettet 01/12-06 16:14 
Nu kan din Wii jo så lige være testmaskine for mig ;)
Hvad sker der hvis du putter en DVD, en Audio CD eller et SD kort med MP3 filer i? Eller hvad med andre formater, som f.eks. WMA, MPG, MOV, WMV og AVI?

Hvad kan den? Og hvordan behandler den formaterne, f.eks. hvordan fungerer MP3 afspilleren?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
3of193of19Skrevet 01/12-06 23:27 
Musik CD'er understøttes ikke.
Jeg prøvede med SD kortet fra min Nokia mobil, men det kunne Wii'en ikke læse af en eler anden grund.
Ifølge manualen understøtter Wii:
JPEG op til 8192*8192
Quicktime (*.mov) op til 848*480
og MP3.
QQSkrevet 01/12-06 23:40 
Okay, tak for det! Så må vi bare vente til der kommer en musik afspiller til download på Wii... Den er jo OpenSource, så mon ikke det bliver muligt? Så snart browseren er oppe, bliver der formentlig rig mulighed for at bruge sin Wii som man vil... Hardwaren er der jo, der mangler software... Hvordan reagerer den på disks som den ikke understøtter? Spytter den dem bare ud igen, eller?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
3of193of19Skrevet 02/12-06 02:48 
Den giver en fejl at disken ikke kan læses.
QQSkrevet 02/12-06 03:15 
Ok, tak... Kan næsten ikke vente med selv at få fingre i dyret... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/12-06 09:39 
Hølmkjær>
Kan næsten ikke vente med selv at få fingre i dyret... ;)

Jeg undrer mig over, hvordan du, ifølge din "Spiller nu" signatur, kan spille Wii Sports, når du endnu ikke har maskinen... ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Zzap!Zzap!Skrevet 02/12-06 13:09 
PalleJensen>
Hølmkjær>
Kan næsten ikke vente med selv at få fingre i dyret... ;)

Jeg undrer mig over, hvordan du, ifølge din "Spiller nu" signatur, kan spille Wii Sports, når du endnu ikke har maskinen... ;)


Preemptive multitasking.
Born to kill space
QQSkrevet 02/12-06 14:08 
Om natten i drømmeland er der Wii Sports fra start til slut... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HeroldHeroldSkrevet 02/12-06 14:35 
Jeg kommer nu mere til at tænke på at en form for Wii Sports, der ikke har så meget med Nintendo at gøre - især hvis det foregår i sengen :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 02/12-06 15:42 
Alt man behøver tænke på er at Wii er fonetisk tæt på et engelsk slang udtryk for urin og at der findes en sexuel fetich med kælenavnet "water-sports".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 02/12-06 22:26 
Hvordan sletter man sin egen profil... hjælp :!
QQSkrevet 02/12-06 23:20 
Havde nu aldrig troet at min fanboyism skulle gå så vidt som til at blive tolket forumryddende seksualforvirring...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SonicSonicSkrevet 02/12-06 23:36 
Hvad sker der?! :I
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 03/12-06 15:12 
Det var ikke rettet imod dine udtalelser Hølmkjær, det er bare en sammenhæng jeg synes er lidt sjov og som jeg næsten syntes det var passende at nævne nu hvor Herold antydede Wii sports som en metafor for lagengymnastik (en metafor for en metafor...).
Og jeg synes ikke der er nogen der skal forklare Beano hvordan man sletter sin profil, det er alt for hyggeligt at have ham herinde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/12-06 15:29, rettet 03/12-06 17:49 
Jeg har lige et svar mere som er mere On-topic.

Jeg var ude ved Hauke i går for at lege med hans Wii (*fnis*) og der er da lige et par observationer jeg gerne vil dele.

For første fandt jeg ud af at kontrolleren ved hvilken retning den bliver holdt. Forstået på den måde at der må være en lille kugle inde i en sfære som ved tyngdekraften påvirker sensorer på sfærens inderside. Det var ret fedt at opdage.

Derudover er det mit indtryk at sensorbarens rolle udelukkende er at være referencepunkt for Wiimotens funktionalitet som pegepind. Ganske vidst kunne man i én af Zelda kalibreringerne se at den var i stand til at vise en relativ forskel i afstanden til sensorbaren, men den én-dimensionelle måling er jo trivielt lineer med afstanden imellem dioderne.

Det som ærgrede mig mest ved kontrolleren var at det virkede som om der var "slør" i den. Ikke at man får indtryk af at den reagerer upræcist, men den reagerer desværre med lige nøjagtig så megen forsinkelse at det kommer til at virke som om den hele tiden er lidt ved siden af det man gerne ville.
Det håber jeg virkelig at de er i stand til at rette i software, da Wii'en ellers ikke vil være noget for mig :-/

Afslutningsvis må jeg lige nævne at Zelda så meget overbevisende ud på Haukes projektor (composite til trods), så der kommer jeg nok til at tage nogle af de hårde ord i mig igen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 03/12-06 17:21 
dRxL>
Det som ærgrede mig mest ved kontrolleren var at det virkede som om der var "slør" i den.

Sådan synes jeg også det har set ud på en del af filmklippene, men jeg har hidtil håbet, det bare har været filmene der har givet det indtyk. Også fordi, at det ikke har været nævnt i nogle af de artikler, jeg har læst om Wii.

Men nu bliver jeg da en anelse bekymret, men håber at det bare er dig som er krævende i den retning.

Hvad siger hr. Hauke, ser du det også som et problem?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-06 13:46 
Jeg tar ned og henter min PAL Wii nu. Så jeg poster mine indtryk af maskinen senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 05/12-06 14:06 
Så du har overtalt en svag sjæl:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/12-06 14:26 
Glæder mig til at se om vi har fået den på lager i BR i dag - man kan jo håbe :)
SonicSonicSkrevet 05/12-06 14:36 
Vi har ihvertfald ikke fået den på lager idag D:
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-06 15:32 
Ingen component, Zelda eller Super Monkey Ball :(

Så jeg må hellere lade være med at skrive for meget om den før jeg har set den med component. Jeg har lånt Red Steel med hjem, så det kan jeg måske skrive lidt om senere.

Indtil videre har jeg fået indtastet oplysninger i menuen og lavet mig en MII. Umildbart vil jeg sige at kontrollen fungerer glimrende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 05/12-06 15:48 
Jeg er i hvert fald spændt på om Red Steel virkelig er så dårligt, som folk siger, eller om det har sin charme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
EchoEchoSkrevet 05/12-06 16:42 
glitches er vel en slags chame? :P
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/12-06 17:22, rettet 05/12-06 17:22 
Konsolkongen>
Jeg har lånt Red Steel med hjem, så det kan jeg måske skrive lidt om senere.

Lad os høre...! Ellers må jeg jo sende dig en Fede Herbert som straf for smøl :p
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GreaseballGreaseballSkrevet 05/12-06 19:57 
Har også fået min Wii(PAL) + Zelda TP hjem idag. Skal til at lege med opsætningen nu :)
BeanoBeanoSkrevet 05/12-06 20:07 
DeluxScan>
Lad os høre...! Ellers må jeg jo sende dig en Fede Herbert som straf for smøl :p

Er ikke sikker på jeg vil vide hvad en "Fed Herbert" er ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-06 22:16 
Nu virker min fjernbetjening ikke mere!? Når jeg prøver at starte den så blinker alle 4 lamper et par gange og så sker der ikke mere. Hvad gør man?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/12-06 22:17, rettet 05/12-06 22:18 
Batterierne er ved at dø måske?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-06 22:23, rettet 05/12-06 22:25 
Efter tre timers brug?

EDIT: Så virker den pludselig igen, og jeg gjorde intet...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/12-06 22:31, rettet 05/12-06 22:32 
Konsolkongen>
Efter tre timers brug?

Hvis det er skod eller defekte batterier måske - men værd at checke IMO.

Der står ikke noget i manualen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-06 22:35 
Nej jeg kunne ikke finde noget på det. Prøvede at trykke begge connect knapper ligsom på 360'eren. Prøvede naturligvis også at slukke og tænde maskinen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/12-06 22:42 
Er der en batteri indikator på skærmen som du evt. kan checke?

Jeg ville prøve at skifte dem bare for at udelukke det som kilden til problemet :)
580 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig