X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Famitsu pjattet med Blue Dragon?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/11-06 21:07 
Måske endelig er spil der kan flytte 360 maskiner i Japan?

Blue Dragon (Xbox 360, Microsoft): 9 / 9 / 9 / 10 - (37/40)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
dpldplSkrevet 23/08-07 21:37 
lige blevet færdig med maru delen(ja spillet lidt for meget ><).

Inden til videre synes jeg det er top spil. Enlig synd demo ødelægger spilles chancer så meget hos folk.

Flest ting der var skod i demoen er jo helt væk næsten. (tro jeg oplevet en enkel framerate drop ind til videre)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CronossCronossSkrevet 24/08-07 08:20 
Ja, det er markant bedre end demoen giver indtryk af.

Som tidligere nævnt mener jeg bare det har svære kår i en meget overfyldt tid, men på egen fod er det egentlig ok. Det bliver under alle omstændigheder bedre jo mere man spiller.

Absolut mest stenede start siden Suikoden V...
SephirothSephirothSkrevet 24/08-07 08:27 
Jeg kan ikke se, hvorfor folk siger, at starten er så langsomt. Jovist, der sker ikke meget rent historiemæssigt, men man får da set og udforsket en hel del nye områder. Måske menes der i forhold til senere i spillet?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 24/08-07 09:22 
Når man kommer op over de 10-15 timer, er spillet langt mere interessant og åbent.
Jeg syntes at de første 10 timer var sindssygt kedelige og trivielle. Nyt område, masser af kamp - rinse and repeat. Det skete absolut INTET i historien.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/08-07 20:10, rettet 24/08-07 20:14 
Dvs det kan bedre betale sig underholdningsmæssigt at begynde spillet med et glas vin, end kildevand fra Mimers Brønd? Nå, men har kun sidstnævnte pt, så det bør der måske laves om på imorgen :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 24/08-07 20:40 
Blev færdig med dvd 1. Jeg synes nu ikke den var så kedelig som flest folk for det til at lyde.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 25/08-07 00:12 
Jeg synes heller ikek det har været kedeligt indtil videre. Ekstremt lineært, men hvis det bliver endnu bedre er jeg kun glad.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
EchoEchoSkrevet 25/08-07 12:11 
dpl>
Elsker bestille fra gameplay.com :o

Off topic (I må råbe op, hvis det er for meget)

Hvor længe går der som regel, før man modtager spil fra gameplay.com?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
CronossCronossSkrevet 25/08-07 12:24 
Det er jo heller ikke fordi jeg vil have spillet til at fremstå som decideret dårligt. Der er bare så mange andre bedre spil i genren, og derfor kan jeg ikke helt forstå at man vælger et middelmådigt alternativ til de langt bedre titler.

Hvis i mener at spillet er fantastisk er det jo en anden sag, men selv som anmelder havde jeg til tider svært ved at tage mig sammen til at spille, fordi der simpelthen var så mange bedre alternativer.
Jeg mener egentlig ikke at Blue Dragon har en specielt højere underholdningsværdi end Enchanted Arms, som jeg også morede mig fint med, men at nogle af de to spil skulle være fremragende i deres genre er mig svært at forstå.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/08-07 13:38 
Nu har jeg kun berørt overfladen, så det her er kun mit førstegangsindtryk. Som andre hylder jeg inkluderingen af japansk voice-over, og så skader det heller ikke at Nobuo Uematsus musik synes at have den kunstneriske sjæl og dybde, som jeg ikke kan finde i det simple "Dragonball"-figurdesign. Spillet er måske for pædagogisk opbygget, efter min smag, men det skal jo også henvende sig til "Dragonball"-målgruppen/fans med dét figurdesign og en 12+ Pegi.

Håber bare ikke det - ligesom begyndelsen af spillet - indeholder mange flere irriterende overgange fra real-time til mellemsekvenser med action, man ikke selv kan deltage interaktivt i.

Det lyder dog som om Blue Dragon lægger op til mere variation senere i spillet. Kan også være jeg er ene og alene om mit førstegangsindtryk. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 25/08-07 13:52 
Echo>
Off topic (I må råbe op, hvis det er for meget)

Hvor længe går der som regel, før man modtager spil fra gameplay.com?

forza 2LE og blue dragon kom på 2 dage, Bioshock CE tog 3 dage. Og spillene bliver sendt 2 dage før release(ok blue dragon blev sendt 3 dage før)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CronossCronossSkrevet 25/08-07 14:27, rettet 25/08-07 14:27 
Det jeg har moret mig mest over indtil videre, er starten:

- "Maybe our feelings create our magic"
- "Yeah, maybe the magic we have is dependent upon our feelings"
- "Well, maybe what we feel will influence our magic"

Meget groft husket fra min, ikke særlig, skarpe hukommelse, men de gentager ALTING tre gange i spillet. Enten meget irriterende eller hylende skægt - nok alt efter hvor meget man forventer af spillet ;)
enfenenfenSkrevet 25/08-07 16:16 
Eurogamer er ikke dem, der sætter mest pris på Blue Dragon.

However, instead of making that game, these three past masters of the RPG genre clearly chose to go on a self-indulgent nostalgia trip to the games of their youth. In the process, they have made a game which serves as a very poor introduction to the genre for Xbox owners. It's by no means terrible; but without borrowing Sakaguchi's rose-tinted glasses, it's not much fun either.


Eurogamer Review
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 27/08-07 00:16 
Jeg synes, at mange af de negative anmeldelser går på, at spillet er old-skool og ikke bringer noget nyt til genren. Hvad havde anmelderne regnet med? Spillet er perfekt til målgruppen, det henvender sig til, og for katten, hvor er det bare stadig smukt ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dpldplSkrevet 27/08-07 00:28 
Helt enig.

Enest jeg hader lidt er de event archivement man kun får 1 chance til at få. Nå ja giver jo kun en grund til at spille det igen med guide ><

Kommet til dvd 3 nu. Kan ikke bestemme mig og jeg vil gå efter sidequest og archivements nu, eller gennemfør det. ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 27/08-07 01:14 
Ja, sørg for at have en helt masse saves (og tid), hvis du vil have mange gamerpoints.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-07 01:17, rettet 27/08-07 18:16 
Det virker til at være nogenlunde samme mere eller mindre uretfærdige behandling Enchanted Arms fik...

Jeg har ikke selv spillet Blue Dragon endnu, men det skal da hjem til samlingen inden så længe. Forventningerne til spillet er ikke at det er fornyende, eller på anden måde sætter en milepæl for genren, men derfra og så til at straffe spillet for at være tro mod sine rødder og sin genre, er uretfærdigt (glimrende illustreret via linket) - set i lyset af demoen har spillet fuldt nogenlunde med tiden modsat en anden elsket JRPG-serie jeg ikke vil nævne her af frygt for de følger det måtte medfører :p

Erstat "Enchanted Arms" med "Blue Dragon"...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SephirothSephirothSkrevet 27/08-07 18:02, rettet 27/08-07 18:05 
Jeg tog lige mig selv i at nynne boss-musikken på vej ned i Netto. Komplet med dårligt udtalt engelsk tekst.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 27/08-07 18:54 
Det er Ian Gillan fra Deep Purple, så det burde jo ikke være ringe udtalt...

Men ja, det er en bizar sang!
SephirothSephirothSkrevet 27/08-07 19:04, rettet 27/08-07 19:04 
Er det?! Det lyder som en japaner, der prøver at råbe på engelsk.

"This is the beginning.. blabla.. from the skyyy"
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 27/08-07 22:01 
Haha ja det konkluderede jeg også oprindeligt. Den sang er blevet en kørende in-joke herhjemme..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 27/08-07 22:16 
Den er da herre sarj.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-07 15:40, rettet 28/08-07 15:45 
Har nogen af jer oplevet, at BD crashede undervejs? Det er frosset et par gange i min maskine, der blev ombyttet for 1 år siden pga meget værre tilfælde, hvor spil fryste tilfældige steder. Vil helst udelukke pt at fejlen findes i min ombyttede X360, hvor det ikke er sket før nu. Irriterende da jeg ikke fik gemt spillet i tide den ene gang, og mistede en hel halv times gameplay (nærmere 1 time i realtid, ja, meget skidt!).

Spillet fryste første gang, mens den loadede efter "rutsjeturen" i luftskibet (spillets begyndelse) med beskeden "f*cked up disc error!". Anden gang lige efter man skubber til træet, der vælter (sorry, orker ikke at være mere konkret nu, men jeg tror I ved hvor det er - jer der har spillet BD ;)).

"Gamebug or Microbug"? Min X360 blev Live-opdateret inden jeg gik igang med spillet. Men det er da belastende, hvis dét skal være den typiske årsag til alt det her crash-sh*t. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/08-07 15:41 
Jeg ved ikke hvor langt jeg er (er i en Maru by) - men jeg kan godt lide det "Sløve" tempo. Jeg gad ikke spille FFXII og derfor er det old school gameplay perfekt til mig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dpldplSkrevet 28/08-07 18:51 
SkyblazeR:
Nope, jeg er ved sidequest på disc 3. Ikke set spillet fryse eller noget andet, en eneste gang endnu. Spiller kører faktisk perfect, ikke engang framerate problemmer som jeg havde regnet med den vil have.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 28/08-07 19:21, rettet 28/08-07 19:24 
Jeg har slet ikke oplevet nogen framerate-problemer under kampene, som der ellers var en del af i demoen. Til gengæld er der en anelse slowdown, når der sker en masse på skærmen - bl.a. i Jibral, hvor der er massvis af mennesker på gaden.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/08-07 20:04 
Kommer der mere historie? Syntes det er lidt Diablo agtigt lige nu :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 28/08-07 20:28 
Ja, der sker en del mere henimod slutningen af disc 1 og starten af disc 2. Længere er jeg ikke kommet.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 29/08-07 07:20, rettet 29/08-07 07:28 
GamePro og Game Informer, som er to af de største spilmagasiner i USA (både trykt og online), kan godt lide spillet:

GamePro (4.75/5): http://www.gamepro.com/microsoft/xbox360/games/reviews/131488.shtml
GI (9/10): http://www.gameinformer.com/Games/Review/200709/R07.0828.1045.06450.htm
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 02/09-07 21:39 
25½ timer inde og netop lige overstået Nene's Fortress, der var med i demoen (slutningen af disc 2). Det virker lidt dumt at frigive en demo med indhold fra det færdige produkt, der udspiller sig så langt henne.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dpldplSkrevet 02/09-07 23:25 
Ikke fordi det nu var rigtig spoiler, (altså demoen. Hvor begge ting er sent fra spillet).

Tro min spil tid siger 80 timer nu (masse dem er gået på level and class rank. Hvilket kan gøres mere eller mindre passive :p). Men nu har jeg da i den mindste næsten alle archivement, udover barrier og warp, dem arbjeder jeg på lige nu. Eneste jeg mangler er et par dumme, jeg ikke kan få mere i denne gannemgang. :( (må bare snup dem i næste gannemgang, når DLC med "new game+" udkommer)

Så er det snart tid til at springe igang med sidste del af dvd 3.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 02/09-07 23:47 
Haha, jeg er oppe på 120 gamerpoints eller deromkring, men er også hoppet over et par stykker, som jeg nok vil gå efter senere.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-07 03:58, rettet 03/09-07 03:59 
Sephiroth>
Det virker lidt dumt at frigive en demo med indhold fra det færdige produkt, der udspiller sig så langt henne.

I det hele taget var demoen ret ringe. Jeg er lige startet(otte timer inde) og jeg kan slet ikke forstå, at de valgte den demo til at repræsentere spillet. De skulle bare have givet os de første 30 min.

Det færdige spil er en del bedre end demoen giver indtryk af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 03/09-07 22:05, rettet 03/09-07 22:05 
Blev færdig med spillet par minuter siden.
Det spillet er blevet mit personlige favorit spil of den her gen ind til videre ><.

Jeg nød virkelig slutningen, og blev overrasket over toripo. (Springer ikke over ham i slut scenen)

Og nu kan Lost Odyssey ikke komme hurtig nok, Blue Dragon har for mig vist at sakaguchi stadig kan det her.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 04/09-07 23:09, rettet 04/09-07 23:10 
Så er jeg i gang med de mange sidequests på disc 3 før "the big showdown" med Nene (går jeg ud fra). Man får jo helt flashbacks til FFVII, hvor man lige skal nå det sidste, før mødet med Sephiroth i krateret.

Edit: Demo baseret på en sidequest, der foregår i spillets sidste timer?! Latterligt!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 09/09-07 07:44, rettet 09/09-07 07:46 
Efter at have gennemført Blue Dragon og være blevet ret begejstret for det, har jeg siddet og set lidt nærmere på Lost Odyssey. Nogen der ved om Mistwalker har sagt, at de vil benytte nogen af de samme core elementer igennem alle deres spil, på samme måde som Square fx benytter Cid eller Chocobos i Final Fantasy? Jeg synes unægtelig, at det ser ud som om Kaim(Lost Odyssey) kæmper mod Kelorons fra Blue Dragon omkring 2:15 i dette klip:

http://www.gametrailers.com/player/15021.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 09/09-07 11:41 
Yup ligner Kelorons, ser enlig sjov ud når de falder om, på vej tilbage. Ser også ud til de passer fint ind i spillet. (Sålænge der ikke er nogen poo snake, er jeg nu glad nok ><)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/09-07 01:02 
Blue Dragon annonceres snart til Nintendo DS??

Jeux France via Babelfish: Blue Dragon DS annonced soon
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 22/09-07 01:21 
Nu håber jeg bare det er en "cash in", for at få penge til Blue Dragon 2 og 3. Vil have mine BD´s på 360 og ikke DS. ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 22/09-07 02:48 
Jeg tror, det kunne gøre sig godt på DS, men jeg vil nu også gerne have en 360 forsættelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EchoEchoSkrevet 22/09-07 15:27 
Det bliver i hvert fald spændende at se, præcis hvordan de vil udnytte DS'en, og hvordan det kommer til at se ud visuelt.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
dpldplSkrevet 28/09-07 21:58 
Så kom den første DLC til blue dragon

"Title: Blue Dragon

Content: Ultra Hard Mod
Price: Free
Availability: Not available in Japan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) FANTASY VIOLENCE] The Ultra Hard Mod adds three new features to Blue Dragon. New Game Plus is a game mode that allows you to start your game over using a saved game from near the end of Blue Dragon. The Hard game mode allows you to play at a difficulty level that is twice as high as the original. The Impossible game mode is the ultimate in difficulty and is meant to be played starting at Level 50 or higher. © 2007 BIRD STUDIO / MISTWALKER, INC. All Rights Reserved. © 2007 Microsoft Corporation. All Rights Reserved. BLUE DRAGON contains AT&T Natural Voices® Text to Speech technology licensed from Wizzard Software Corporation. Microsoft, the Microsoft Game Studios logo, Blue Dragon, Xbox, Xbox 360, Xbox LIVE and the Xbox logos are trademarks of the Microsoft group of companies."

Nu mangler vi bare shuffle dugeon DLC.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/09-07 00:13 
Kom til disc to - Der hvor man leder efter Kluke...Stoppede fordi Historien virkede intetsigende. Følte intet for persongalleriet. Jeg håber Eternal Sonata retter op på det.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dpldplSkrevet 29/09-07 01:18 
Born2play: Personlig har jeg allerede droppet Eternal sonata og gemmer den til engang hvor jeg mangler et billigt spil.

Især efter jeg fik denne besked fra en der spillet US versionen.(også en person der elsker jrpg´s, hvilket gør hans indtrykke en del bedre end random gamesite)
"At this point, it would take a miracle for Eternal Sonata to clear 65/100. I don't see any way I'll be recommending it anytime soon.
If I can stomach it through to the end I'll still get a review up for it, but it won't be pretty."

Nå ja, så den trailer(eller var det et walktrough af demoen) til Lost Odessey. Det spil ser ud til at kunne slå FF´s.
Men mangler noget til holde min RPG lyst nede, så håber BD shuffle dugeon snart bliver udgavet.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-07 13:30 
dpl>
Så kom den første DLC til blue dragon

Kan man få alle achievements, hvis man spiller det igennem med den slået til?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 29/09-07 13:54 
Altså jeg mener new game +, er lavet så man kan genspil og få de archivement man mangler. Så ja det skulle være muligt, men har ikke prøvet det endnu.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-07 15:17 
Men jeg mener at have læst, uden at kunne huske hvor, at man ikke kan få alle achievements, hvis man spiller med den japanske version af det downloadcontent. Det jeg mere specifikt prøvede at komme frem til var, om der var nogen som ved, om det også gælder for det europæiske?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/10-07 20:10 
Ifølge IGN kommer Lost Odyssey først til februar her - Noooo!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dpldplSkrevet 01/10-07 20:44, rettet 01/10-07 20:45 
december = japan
Januar = rest asien
Februar = US og EU
Blev sagt på MS TGS event, så det været en fact et stykke tid. Vi har sgu da også nok spil i år anyway. :o
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 28/04-09 09:13 
Argh. Jeg er nu et godt stykke inde på Disc 2 (har haft spillet længe, men først taget mig sammen til at spille det nu) og har først nu opdaget at der er kommet en gratis DLC med en hard mode.

Det irriterer mig grænseløst at der er sådan et velfungerende jobsystem, hvor man virkelig kan tune sine figurer og gøre dem rigtig stærke alt efter hvilke egenskaber man vælger at give dem, men det hele bare er ligegyldigt når næsten alle fjender dør i ét slag, og hele ens party kan heales 100% med en enkelt spell.

Historien er også virkelig latterlig, og figurerne intetsigende, som born2play påpegede, men derudover er spillet ikke nær så skuffende som jeg havde frygtet ud fra demoen. Det overgås blot på næsten alle punkter af Lost Odyssey.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig