X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Famitsu pjattet med Blue Dragon?


153 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/11-06 21:07 
Måske endelig er spil der kan flytte 360 maskiner i Japan?

Blue Dragon (Xbox 360, Microsoft): 9 / 9 / 9 / 10 - (37/40)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-07 16:18, rettet 02/02-07 16:30 
De er ikke de eneste, som elsker spillet. Det er blevet anmeldt i det seneste GamesTM(9/10) og de skriver blandt andet:

Blue Dragon wears a knowing smile. It's not a revolution, but as an evolution of the genre it does as much as Final Fantasy XII to inspire hope that RPG developers are now beginning to look forward.

I samme anmeldelse får de sagt, at spillet er bedre end Zelda: Twilight Princess og ligeså godt som Final Fantasy 12. Yikes!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 02/02-07 17:01 
Jeg håber bare at de ikke rører ved soundtracket i US versionen "Eternity", boss tracket, er for fedt :)

Link...
SumezSumezSkrevet 06/02-07 12:40 
Endelig en grund til at købe en X360, godt man har lidt plus på kontoen for en gangs skyld. :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 06/02-07 13:13 
Uden tvivl mit mest ventede spil for tiden. Ifølge det seneste Game Informer udkommer det til sommer i USA.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/06-07 21:31 
Jeg kan ikke vente - Kan det virkelig passe at det kommer to dage efter Halo 3 i EU?!!!

Lækkert RPG
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 18/07-07 14:39 
Jeg har meget splittede holdninger efter at have spillet demoen.

Først og fremmest er det virkelig dejligt at spille et frisk spil fra de oprindelige Final Fantasy-folk, uden alt det gejl, der efterhånden er gået i den serie.
Det minder mig meget om SNES-dagene på den gode måde, især musikken lader til at være Uematsu som man kender ham igen (selvom jeg godt nok meget gerne ville undvære den forfærdelige Manowar-vokal på boss-temaet).

Men umiddelbart kan jeg ikke fordrage den børnehaveagtige grafik (her blev Toriyama da langt bedre behandlet i Chrono Trigger), og områderne i demoen virker enormt tomme og kedelige, ligesom de engelske stemmer irriterer mig ekstremt meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 15:42, rettet 18/07-07 17:12 
Jeg kan godt lide grafikstilen. Den er klar og ren og imødekommende. Omgivelserne er jeg dog ikke så vild med. De er ret ensformige og uden objekter/ting man kan interagere med. Håber der sker lidt mere i det færdige spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 18/07-07 22:32 
Spillet er jo ude i Japan, så jeg tvivler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 18/07-07 22:33 
Jo, men det kunne jo evt være demoen, som havde valgt nogle dårlige områder. Anmeldelserne har jo været ret positive og skal det holde, må der ske noget mere i det færdige spil.

Måske det hjælper med lidt story sekvenser?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/07-07 12:30, rettet 29/07-07 12:32 
Ifølge Neogaf er det her EGM karakterne til Blue Dragon:

blue dragon: 6.5, 7.5, 6.5

Det ser jo ikke alt for godt ud, men stemmer egentlig meget godt overens med demo indtrykket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 29/07-07 14:08 
Vil aldrig stole på EGM´s reviews ><
Faktisk siger de det er historien det er galt med.
Tro jeg venter på nogen flere anmeldelser, eller måske ikke. Køber BD ligemeget hvad.

Læste dette review. Der lyder BD til at være alt hvad jeg havde regnet med.

Et andet review
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 29/07-07 14:14 
Jeg ville nok umiddelbart stole på EGM over ethvert site dedikeret til én platform. Foretrækker helt klart multiplatform anmeldelsessteder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 29/07-07 14:17, rettet 29/07-07 14:18 
Ja, jeg fik lige prøvet demoen, og det var da noget pjat... Jeg håber der er mere ved de andre, angiveligt, store rollespil der kommer til efteråret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 29/07-07 14:23 
Sagde ikke jeg stolede på den anden hjemmeside. (hader bare EGM :p)

Angående demoen. Helt ærlig vis jeg fik et FF spil på samme måde (smidt ind i historien med ALT), vil jeg sgu aldrig have købt og spillet dem.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 29/07-07 14:40 
Nu er det jo svært at forholde sig til historien i Blue Dragon demoen; jeg snakker om grafisk indtryk (forfejlet Toriyama) og et fjollet kampsystem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 31/07-07 00:17 
Jeg glæder mig ekstremt meget. Demoer af RPGs giver aldrig et godt indtryk af det endelige spil, da der ofte er ændret kraftigt på karakterernes stats (hvilket der tydeligvis er i BD-demoen) plus, at man ikke får noget godt indtryk af historien og karktererne.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 31/07-07 10:58 
Det der skræmte mig mest i demoen er det der ikke ser ud til at blive ændret; måden der kæmpes på og grafikstilen. Begge var lige lovligt platte.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-07 11:16 
Jeg kan ikke se noget galt i kampsystemet. Det er klassisk Final Fantasy, uden noget specielt, udover muligheden for at charge sine angreb.

Det forvirrede mig en del til at starte med, da det ser meget anderledes ud, og der er så mange valgmuligheder, men så snart man har vænnet sig til det, er det jo bare Final Fantasy 10 om igen. Og så er det dejligt at have fem karakterer med i kampen igen, ligesom i FF4. :)

Til gengæld kan jeg heller ikke snuppe grafikstilen overhovedet - var det her samme mand, der stod bag figurerne i Chrono Trigger? :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 31/07-07 12:10 
Yup. selvom om hans design i blue dragon minder langt mere om Dragonball,
Jeg synes nu stilen er ok, lige udover Nene´s design. (Ligner alt for meget en bad guy fra Dragonball)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 31/07-07 12:25 
Sumez>
Jeg kan ikke se noget galt i kampsystemet. Det er klassisk Final Fantasy, uden noget specielt, udover muligheden for at charge sine angreb.

Bortset fra at angrebene udføres af en fjollet blå drage? :p Udover dét synes jeg heller ikke kampsystemet kunne måle sig med Final Fantasy eller f.eks. Xenosaga. Det fungerede bare ikk' vildt godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-07 12:35 
Det gør da ingen forskel mht. kampsystemet, om der er tale om et slag med et sværd, eller en fjollet blå drage. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/07-07 12:39 
Jo, fordi den fjollede blå drage ser... fjollet ud :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillercowKillercowSkrevet 31/07-07 12:50, rettet 31/07-07 12:50 
Kampsystemet var ikke spor tosset. Actiondelen var som en mellemting mellem Paper Mario og Grandia 2, mens der var mere Final Fantasy over resten.

Historien fik man ikke så voldsomt meget indtryk af, men hvis jeg ellers kan slippe for den engelske dub, så skal jeg helt sikkert have spillet for hyggelig dungeon-crawls skyld.

@Sumez
Der er desværre ikke meget Manowar over den vokal. Gid det var så vel.
RJKRJKSkrevet 31/07-07 13:15 
Killercow>
Kampsystemet var ikke spor tosset.

Jeg synes også det så forfærdeligt ud. Måske var det for høje forventninger - i hvert fald var demoen en gigantisk skuffelse. Forhåbentligt er demoen meget misvisende, hvad den slags vel ofte er for et RPG.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/08-07 16:55 
Edge har givet det 6. Hvad siger de i anmeldelsen?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 01/08-07 17:47 
Samme score som de gav Final Fantasy 10. Igen stemmer karakteren meget godt overens med demo indtrykket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 01/08-07 17:56 
Jeg ville også give FFX-demoen 6/10, mens det fulde spil burde have fået en noget højere karakter ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dpldplSkrevet 01/08-07 18:33, rettet 01/08-07 18:36 
Altså de gav my favorit spil 6 også. (Diablo 2)

Såå 6 til blue dragon må betyde det er lige min smag ;)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 02/08-07 09:21 
D2 og FF10 fortjener i hvert fald begge væsentlig mere end 6/10! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 21/08-07 15:59 
Uha, jeg glæder til fredag!

I må lige sige til, hvis I ser spillet i butikkerne før!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-07 16:04 
Jeg håber virkelig at det her spil bliver specielt. Jeg mangler seriøst et skud ny energi. Der kommer sgu ikke rigtigt nogle mindeværdige spil mere. RE4 og siden da har det set sort ud.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 21/08-07 16:24 
Av av av, det kommer på 3 DVD'er, hvorfor lavede de det ikke på Blu-Ray?

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dpldplSkrevet 21/08-07 17:09, rettet 21/08-07 17:09 
Sephiroth>
Uha, jeg glæder til fredag!

Mit spil bliver sendt fra england IDAG. Og sidst gameplay sendt et spil til mig(forza 2 LE) gik der kun 2 dage. Så kan måske allerede game Blue dragon på torsdag :D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CronossCronossSkrevet 21/08-07 17:19 
Det er under alle omstændigheder et godt spil. Her, ca. 5 timer inde, er det markant bedre end jeg havde regnet med udfra den meget svage demo.

Her er virkelig tale om et spil der gør sig enormt ringe som demo, men godt som færdigt produkt.
dpldplSkrevet 21/08-07 17:32 
Samme jeg har læst en masse der spillet japanske version sige.
(hvorimod eternal sonata var lige modsat. :´( ).

glæder mig helt vild til spillet. Regner enda med spille det fremfor Bioshock. Bare man kunne købe en blue dragon faceplate :(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 18:02 
Der har da været en faceplate til salg på Play-Asia:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dg-49-en-70-1re7.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 21/08-07 18:06 
Ah fandt den lige på ebay. Hmmm ME WANT :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 21/08-07 21:35 
Har læst en masse godt om BD. Visuelt super flot (som demoen også viser) samt et godt kampsystem. Dog byder spillet ikke på noget nyt og starter ud lidt langsomt - fint nok for mig, da det er lige hvad jeg ønsker mig ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 21/08-07 22:55 
Det starter MEGET langsomt, og der er ikke megen historie. Nu er jeg ca. 10 timer inde, og der er ikke sket ret meget endnu.

Grafisk er det ok, men jeg er dog ikke vild med stilen.
Hvis jeg ikke skulle anmelde spillet, ville jeg klart bare spille Persona 3 i stedet, men Blue Dragon er bestemt ikke et dårligt spil. Det udkommer bare i en tid med mange store titler i samme genre, og er mest af alt et middelmådigt RPG med nogle virkelig innovative idéer.
SumezSumezSkrevet 22/08-07 09:42 
Sephiroth>
Visuelt super flot (som demoen også viser)

Der må vores smag så alligevel være MEGET forskellig..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 22/08-07 19:29, rettet 22/08-07 19:30 
Så er spillet endelig i mine hænder, og jeg glæder mig til at komme i gang. Impressions følger :)

Ang. grafikken kan jeg selvfølgelig kun dømme udfra hvad jeg endnu har set. For selvom den tekniske side ikke nødvendigvis ligger i toppen, synes jeg at det artistiske design, brugen af et bredt farveskema samt en god brug af blur, næsten matcher en tidlig Pixar-film.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KillercowKillercowSkrevet 22/08-07 19:55 
Woohoo. Japansk tale på den danske udgave. Det er forudbestilt :)
SephirothSephirothSkrevet 22/08-07 20:31 
... og fransk ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KillercowKillercowSkrevet 22/08-07 22:09 
Merde.
Men hey, men kan slå den fra.

Jeg var godt nok glad for at høre det, for den engelske tale i demoen var meget tæt på at være en dealbreaker. Nu vil jeg bare hoppe utålmodigt op og ned til på fredag. :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/08-07 22:58 
Sephiroth>
Så er spillet endelig i mine hænder, og jeg glæder mig til at komme i gang. Impressions følger :)

Hvordan har du fået det allerede?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 22/08-07 23:56, rettet 23/08-07 11:01 
Killercow>
Woohoo. Japansk tale på den danske udgave. Det er forudbestilt :)

Stor lettelse!
De engelske stemmer er godt nok elendige
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 23/08-07 08:15 
Shus stemme passer overhovedet ikke til ham, men ellers synes jeg stemmeskuespillet er fint.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dpldplSkrevet 23/08-07 12:37 
Mit spil kom med posten 10min siden. :D

Elsker bestille fra gameplay.com :o
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 23/08-07 21:24 
Så er jeg efterhånden kommet 6 timer ind i spillet, og det er tydeligt, at der er hentet inspiration fra tidlige mastodonter i genren såsom Super Nintendo FF-titlerne, Dragon Quest og Chrono Trigger. Alt - inkl historien - er nuttet og japansk, og jeg er vild med den grafiske stil, selvom figurdesignet er lidt kedeligt - jeg har heller nu heller aldrig været vild med Toriyamas designs. Af og til kan det være svært at skelne mellem FMV og realtime-grafik, og, som sagt tidligere, er en stor del af spillets grafiske side på højde med Pixars tidligere projekter.

Kampsystemet fungerer i øvrigt godt, selvom det indtil nu kun er bosser, der har voldet synderlige problemer. De tydelige framerate-drops, der var i demoen, har jeg endnu ikke oplevet nogen af.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
153 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig