X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WIRED ser på PS3


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/11-06 16:26 
WIRED Magazine har set nærmere på PS3. Og dem af Jer, som kender WIRED vil vide, at hvad de siger, er lov... ;-)

WIRED PS3
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
00Void00VoidSkrevet 29/11-06 16:42 
Dem som kender wired, ved at det er svært at finde ud af hvad de synes, da der aldrig er nogen decideret konklusion på deres reviews.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/11-06 13:14 
nu er toms hardware guide også på krigsstien..
:

HD DVD wins, Blu-ray loses

Much like it is with game systems; competing formats for video are not about the best technology. They are about the most prevalent technology. It is expensive to publish movies and, at least for now, you can't put Blu-ray and HD DVD disks into the same box.

With the Xbox 360 moving so strongly into the market and the top accessory this year being the $200 HD-DVD drive the battle may be over by year end. There is every chance that there may be as many as ten times more HD DVD players than Blu-ray players in the market by the end of the year - even if you don't factor in that HP, the current leader in PC sales, started shipping desktop computers with a $100 HD DVD option. This, coupled with a much lower overall cost for the stand alone players as well as better support for legacy TVs and dual mode disks (that have both legacy DVD and HD-DVD content on a single disk), suggests that HD-DVD is now the format to beat.

HD-DVD wins because of the Xbox 360 - which is ironic, given Blu-ray should have won because of the Playstation 3. Instead, Blu-ray has delayed the Playstation 3 to a point where Sony may have to wait until the Playstation 4 to recover.

BetaMax, Mini-Disk, MemoryStick, and now Blu-ray. At least Sony is consistent. Also, if there is one company that is really looking forward to a better 2007 more than Sony I don't know of it. Boy, when you couple in root kits and battery/camera recalls, you are talking about a really nasty run of bad luck for Sony this year.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RooneyRooneySkrevet 30/11-06 14:09 
"But the Friends list is not integrated into games. On the Xbox, if you meet players in an online game, you can add them to your universal buddy list with one click, then invite them to join you in any game. Not on PS3 -- you must maintain separate Friends lists for each game."

"Unfortunately, there's no background downloading, which means you sit at the progress bar and wait for transfers to finish."


"the PS3's only significant physical addition is a pair of analog trigger buttons that are so awkwardly shaped my fingers slipped off them while I was trying to rev my dirt bike."

Alt dette, for kun 5000,- og så får jeg en Blu Ray afspiller oven i hatten?

Jeg er solgt! :-D
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 14:21 
Jeg stod lidt af, da han kaldte Rumble for Force Feedback :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 30/11-06 14:54 
Rooney>
"Unfortunately, there's no background downloading, which means you sit at the progress bar and wait for transfers to finish."

Det tog jo kun MS et år at få rettet den fejl, så jeg er fortrøstningfuld på Sony's vegne :9
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-06 15:01 
Faktisk kun 4-5 måneder da det var med i spring updaten ;)
WehnerWehnerSkrevet 30/11-06 15:03 
Routeren på Sonys kontor blokerer den port, der tillader Microsoft-opdateringer, så de havde ikke lige lagt mærke til, at man kan den slags snedigheder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 30/11-06 15:12, rettet 30/11-06 15:14 
Ja da, nu skal du ikke stille så store krav. Når end ikke et af verdens største software huse kunne finde ud af dette, så kan du vel med rette heller ikke forvente at en letvægter som Sony skulle have styr på dette.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 15:19 
Men de _har_ i det mindste styr på det - noget som Sony burde have tjek på her et halvt år efter. Det er jo ikke styresystemet, der har forsinket maskinen, vel? ;) Det er jo reelt næsten lige så gammelt som Microsofts.

Man skal godt nok have de store fede beer-goggles på, hvis man med så enormt et budget ikke kan finde ud af at lancere et produkt, der er bedre end konkurrentens - når nu det betyder så meget. Endda ikke hvis man har et år ekstra til rent faktisk at gøre det i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/11-06 15:25 
Herold>
Det er jo reelt næsten lige så gammelt som Microsofts.

Hvordan er du lige kommet frem til det?

Du ved hvornår Sony og MS startede på det?
Jack_DJack_DSkrevet 30/11-06 15:28, rettet 30/11-06 15:33 
Ja, men de fik først styr på dette 6 mdr. efter lanceringen, og dette til trods for at de er verdens største software hus, ikke just imponerende.

Det er jo ikke ligefrem nyt at folk henter ting ned fra nettet, men det havde MS åbenbart glemt alt om.

Så, ja da selvfølgelig skulle Sony have styr på dette, de er jo et software hus som MS, Oracle, Google osv.

Sony har jo også over 20 års erfaring med at udvilke og vedligehold software, så klart nok, de skulle være istand til at levere et bedre produkt end verdens største SW hus.

Oh well er der andre håbløse ting du vil sammenligne nu du er igang?

Nåh ja, du var jo lidt skeptisk omkring Sony, og om de ville rette på de fejl der var tilstede ved lanceringen, til er kun at sige, at det er de igang med.
Der blev sendt en patch på gaden i foregårs som retter op på nogle af fejlene, så man skal vist være dummere end et hul jorden for ikke at tro resten bliver løst inden for overskuelig tid.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 15:32, rettet 30/11-06 15:36 
Beano: Jeg går ud fra de oprindelige udgivelsesdatoer. Det er sådan set alt der er at gå efter, så det må være det mest korrekte.

Vi kan mere eller mindre konkludere at OS'et til PS3'en var mere eller mindre færdigt i tide til den oprindelige udgivelse - var det i marts (fire måneder efter Xbox 360)? Der burde i hvert fald have været jævnt med plads til at rette fejl og opdatere systemet, frem for at skulle gøre det i senere udvidelser.

Alt andet lige har de haft et år til at se hvad der var galt med konkurrentens software, og forbedre det på deres eget.

Jack_D: Hvis du læser hvad jeg har skrevet, så går jeg også ud fra at det bliver rettet, men der er ikke nogen garanti, før det rent faktisk _er_ rettet eller annonceret at det bliver rettet ;) Jeg vil gerne forklare dig dette, uden at hidse mig op, da det tidligere har vist sig, at du er ret dårlig til at læse. ;P

Edit: Svar til Fanboy Nr. 1
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 30/11-06 15:39, rettet 30/11-06 15:39 
Lad nu være med at spille dum, du udtrykte dig ret klart og viste stor skepsis omkring rettelse af fejl, dette til trods for, at alt taler for de det sker, ja der er rent faktisk ikke noget grundlag for at sige det ikke vil ske på et eller andet tidspunkt.

Kig på Xbox360 og PSP deres løbende forbedringer.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 30/11-06 15:54, rettet 30/11-06 15:56 
For nylig skrev du:

Jack_D>
og så kan det muligvis være at jeg blot har flere penge mellem hænderne end flertallet herinde.

Hvortil jeg svarede

Wehner>
Apropos det, så er jeg faktisk efterhånden blevet ret nysgerrig, hvad angår din uddannelse, job og alder. Lad os høre.

Og her i lyset af, at du ikke kan forstå, at Sony har mulighed for at lukrere på Microsofts videreudviklinger af deres dashboard, hvilket ikke kræver 20 års ekspertise, så er jeg kun blevet endnu mere nysgerrig.

Så lad os høre: Hvem er det velbeslåede menneske bag den skinnende rustning med det store Sony-logo :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-06 15:55, rettet 30/11-06 15:57 
Herold>
Jeg går ud fra de oprindelige udgivelsesdatoer. Det er sådan set alt der er at gå efter, så det må være det mest korrekte.

Nej - du vrøvler altså :)
Vi ved reelt intet om hvornår de begyndte på softwaren til de respektive konsoller. Begge har arbejdet meget længe på konsollerne og hvornår de lige begyndte på softwaren har intet med release datoen at gøre.

En download-kø er bestemt nice men ikke absolut kritisk IMO. Syntes der er mange andre vigtigere ting de hellere skulle fokusere på i kommende updates.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 15:56 
Jack_D: Er du ikke sød at rent faktisk læse det folk, skriver? Det er rimeligt håbløst at diskutere noget med nogen, der ikke magter at sætte sig ind i det han snakker om. Jeg understreger lige din fuldkomment håbløse argumentering. ;)

Nedenstående er mine kommentarer omkring emnet.

Vi må forholde os til maskinen som den er nu, og så håbe at de retter irritationsmomenterne - men indtil da, så har den nu engang de fejl den har.

Vi må et eller andet sted gå ud fra produkterne som de er her og nu, og ikke hvad de har potentiale til at blive. Selvfølgelig får PS3 nogle opdateringer, der retter og tilføjer, men indtil den gør det, så må vi betragte maskinen som den er.

Pointen er at du på ingen måde ved hvad de vil gøre ved PlayStation 3, før de har gjort det eller sagt hvad de vil gøre. Indtil da, er den som den er. Du må da gerne være naiv, og tro at de retter alt - det håber jeg da også at de gør, men man skal da godt nok være noget af en jubelabe, hvis man tror at man kan overse fejl og mangler ved noget som helst, bare fordi det har potentiale til at blive rettet - det burde erfaringen have lært dig, Beano (*host* Xbox 360 BC *host* ;P).

Indtil Sony direkte adresserer fx download i baggrunden, har du ikke noget som helst grundlag for at kunne sige at det bliver rettet. Intet overhovedet, andet end din fråden i mundvigene.

Det bliver sandsynligvis rettet, ja, og det håber jeg da også det gør (jeg skal da selv have maskinen) - for alt andet ville da være åndssvagt. Men du _ved_ det ikke, du _tror_ det kun. Faktum er at maskinen ikke kan, at der har været rig mulighed for at tilføje det, og det er dét du har at forholde dig til når du sammenligner med Xbox 360. Når rettelserne så kommer, SÅ har du dit argument.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 16:03 
Beano>
Vi ved reelt intet om hvornår de begyndte på softwaren til de respektive konsoller. Begge har arbejdet meget længe på konsollerne og hvornår de lige begyndte på softwaren har intet med release datoen at gøre.

En download-kø er bestemt nice men ikke absolut kritisk IMO. Syntes der er mange andre vigtigere ting de hellere skulle fokusere på i kommende updates.

Det er også slutdatoen jeg tænker på :) Ikke startdatoen. Jeg regner alderen fra udgivelse/oprindelig planlagt udgivelse. Hvis PS3 skulle have været færdig i marts, men blev forsinket pga. hardwaren, må vi gå ud fra at der har været godt 8 måneders muligt tidsrum at udvikle videre på det i, ikke? Teoretisk set er der kun 5-6 måneder mellem de to systemers lanceringsdato, så vi kan gå ud fra at PS3s OS har været klar i et nogle måneder - og det giver altså rum til at udvikle på det og rette fejl - hvilket de forhåbentlig da også har gjort. :)

Det er selvfølgelig udelukkende formodning, men det samme er 95% af alt der bliver skrevet i denne tråd. ;P

Download-køen er bare et eksempel - og ja, en meget lille ting, som sagtens kan blive overset i opdateringerne - derfor er der heller ikke nogen hjemmel for at holde på at det bliver rettet. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 30/11-06 16:07 
Herold>
Indtil Sony direkte adresserer fx download i baggrunden, har du ikke noget som helst grundlag for at kunne sige at det bliver rettet. Intet overhovedet, andet end din fråden i mundvigene.

Nej intet er sikkert, lige med undtagelse af skat og døden.
Men fortsæt du bare i rygklappergruppen så kan i flette hår og lege futtog.

Herold>
Men du _ved_ det ikke, du _tror_ det kun. Faktum er at maskinen ikke kan, at der har været rig mulighed for at tilføje det, og det er dét du har at forholde dig til når du sammenligner med Xbox 360. Når rettelserne så kommer, SÅ har du dit argument.

Du bliver ved, svar mig på dette, står solen op imorgen?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 16:11 
Det gør den, og jeg kan se den i HD, mens jeg downloader demoer i baggrunden på Xbox 360. Du skal vente til dine downloads på PS3 er færdig, før du kan se den :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 16:12, rettet 30/11-06 16:13 
Det er ikke censur - det er en moderering af dine direkte svinske indlæg :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-06 16:15 
Lidt mere moderering ville da ikke gøre noget...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 30/11-06 16:16, rettet 30/11-06 16:16 
Pjat, jeg forsøger bare at bringe niveauet op, har svært ved at se hvad Whiiner vil bruge min alder og beskæftigelse til. :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-06 16:18 
Måske for at udelukke "12 år og specialklasse", så vi bliver klar over at du rent faktisk selv kan gøre for det?

(Ja, jeg skal også modereres)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 30/11-06 16:28 
Og alle snakker ordentligt igen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/11-06 16:33 
he.. The force of the dark side WAS strong in you..
http://live.xbox.com/da-DK/profile/profile.aspx?pp=0&GamerTag=OkottaDK
Det får jo en til at tænke...
"Ocensur" som har haft xbox 3 gange.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-06 23:58 
1UP har en top ti liste over Playstaion problemer(efterfølges af en ligende liste for Wii):

http://www.1up.com/do/feature?cId=3155392
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/12-06 00:26 
PS3 først i Europa til September 2007?

Evil Avatar har tidligere ramt rigtigt, i forbindelse med Sony - ihvertfald efter hvad jeg har hørt.

Oh dear
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 19/12-06 01:56 
Nu er det så ikke Evil Avatar, men Computer and Video Games, og det bliver afvist i samme tråd af Sony :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 19/12-06 09:09 
Men omvendt, Sony skal jo afvise det uanset :)
KLTKLTSkrevet 19/12-06 19:50 
Hmm ja Sony har gjort lignende ting før over for os gamere i Europa, senest med PSP som jo også fik sin udgivelse skubbet adskillige måneder, men når dette er sagt vil jeg dog slå fast, at det ville overraske mig meget hvis Sony gør noget lignende med PS3.
Jeg er overbevist om at PS3 kommer til at launche som planlagt i marts 2007, for Sony er udmærket klar over at de i forvejen ikke er for populære blandt gamere i Europa! :D
9/11 Was An Inside Job
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/12-06 21:43 
Jeg tror heller ikke på, at de kan finde på at udsætte PS3 igen. De launcher til marts med de maskiner de har - om de så kun har 1500 maskiner. De udsætter ikke.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/12-06 22:55 
1500, Palle? Det er da også 3 gange så mange, som ved Taiwan-launchen - det må være rigeligt til Europa :-D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig