X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy III DS


Svar
SumezSumezSkrevet 28/11-06 22:59 
Nu hvor spillet var kommet, synes jeg det var på tide at lave en frisk tråd om det. :)

Er lige begyndt at spille det, og kommet ud af startområdet.
Spillet lever indtil videre fuldtud op til mine forventninger. De har ikke pillet ved spilsystemet, og sværhedsgraen er så vidt jeg kan se heller ikke blevet nedvandet. Alle de gamle områder, figurer og hemmeligheder er der, men historien er mere indlevende fortalt. Alt i alt er det bare fedt at spille et klassisk, gammeldags FF igen, kan klart anbefales, især til alle dem der ikke har siddet og kæmpet sig igennem originalen med en halvdårlig oversættelsesguide (ved ikke om det tæller andre end mig? :)), og derfor stadig har spillet til gode.


Aner ikke hvad man bruger dem til endnu, men her er min friend code: 0645 0969 9404
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/11-06 12:43 
Jeg glæder mig vanvittigt meget til at få fat på spillet. Da det fra annoncering, blev til en mere håndgribelig sandhed, med spillets realititet til DS, har det på mange måder været grunden til, at jeg overhovedet anskaffede mig systemet.
Ting om dét og pis.
SqafemrSqafemrSkrevet 29/11-06 14:04 
Jeg er også lige kommet ud fra statområdet, og indtil videre er jeg bestemt ikke skuffet. Jeg har ikke spillet orginalen, men spillet fanger mig alligevel.
Det virker som en solid RPG klassiker, som jeg helt sikkert kommer til at bruge mange timer på.

Jeg er heller ikke sikker på hvad man kan bruge Friends koden til, men der er en "gul-kat-type-gut" i alle byer, og jeg tror man kan sende "mails" via ham, til andre der ejer FFIII.
SumezSumezSkrevet 29/11-06 14:40 
Det er en Moogle. :)
Måske bliver det klart hvis man læser manualen, hehe.. eller evt. når man kommer til den Moogle-by, der så vidt jeg husker eksisterer et sted mod nord på det første kort (det du er på nu)
Hvad er din friend code? (hvis du da overhovedet har WiFi)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SqafemrSqafemrSkrevet 29/11-06 17:24 
Ahh... En Moogle, så givet det mening at de kalder mail systemet "Mognet".
Jeg har prøvet at sende en besked til dig, men når jeg skal vælge den kode jeg vil sende til, er din kode grå og jeg kan ikke markere den. (og den forbinder fint til nintendo wi-fi?)

Min kode er 3565-6752-1986.
SumezSumezSkrevet 29/11-06 17:45 
Hmm, jeg har samme problem..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SqafemrSqafemrSkrevet 30/11-06 00:28 
Nu fik jeg sendt en besked. Måske skal man have gang i spillet på samme tid?

Der står ikke noget i mailen, fordi det faktisk er ret svært at skrive en besked. Er der en genvej til "space" eller skal man ind i symboler hvergang?

Og bruges wi-fi funktionen ikke til andet end beskeder?
SumezSumezSkrevet 30/11-06 08:16 
Har indtil videre ikke fundet andet at bruge den til, men man skal vist have sendt/fået 7 beskeder til/fra andre online spillere for at åbne for nogle quests..

Og det der med Moogle byen (tårnet), det var vist FF2 jeg tænkte på..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SqafemrSqafemrSkrevet 30/11-06 09:28 
Ok, skal det være fra forskellige FF3 spillere, eller skal jeg bare sende en god håndfuld beskeder til dig?

Jeg kunne heller ikke lige finde nogen Moogle by :D
SumezSumezSkrevet 30/11-06 10:50 
Tror det fungerer med den samme person, men ved kun lige hvad jeg har læst, at man skal sende 7 ialt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/12-06 11:31 
Jeg er ved slutbossen og kan pt kun få to breve tilbage fra hver NPC, det er lige akkurat for lidt til at nå nogle af de nye quests, som sikkert allerede er ved at være for nemme til mine efterhånden veltrænede figurer.
Er der ikke flere, der har fået spillet, så jeg kan sende breve til jer??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 28/12-06 12:40 
Jeg sidder også og spiller det, men har desværre ikke trådløst internet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EchoEchoSkrevet 28/12-06 13:09 
Jeg har spillet men gik død efter et par timer. Jeg må nok heller give det en chance til (:
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
JAAJAASkrevet 29/12-06 08:57 
Noej hvor blev jeg arrig, da jeg forleden kom til det allersidste omraade i spillet efter at have spillet i omkring halvanden time uden save points for saa at moede en boss, der flaaede 1000 HP mere af mine karakterer per slag, end de har som maksimum. Ikke laengere sikker paa, at jeg gider gennemfoere.
Bede-xBede-xSkrevet 29/12-06 12:26, rettet 29/12-06 12:27 
Spillet er ikke specielt godt balanceret, men det finder jeg faktisk forfriskende. Alt for ofte i rollespil, kan man vade igennem kampene uden videre udfordring og det reducerer dem til tidsspilde efter min mening. Det kan man ikke her.

Til gengæld er plottet dog retarderet. Det er virkelig svært at lytte til alt det sludder, der bliver fyret af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 29/12-06 12:54 
Jeg er for saa vidt enig. Det har bare ikke saa meget med denne situation at goere :P Jeg er i de sidste 5% af spillet, og skal nu til at levele op med endeloese random encounters i en 5 timers tid eller mere for at kunne gennemfoere de sidste 4%. Se det kan man kalde tidsspilde. Indtil dette punkt har spillet vaeret perfekt i svaerhedsgrad.
dRxLdRxLSkrevet 29/12-06 13:56 
Så kan I kraftedeme lære det! :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 30/12-06 13:25 
JAA>
Jeg er i de sidste 5% af spillet, og skal nu til at levele op med endeloese random encounters i en 5 timers tid eller mere for at kunne gennemfoere de sidste 4%. Se det kan man kalde tidsspilde.

Jeg tog et par ture frem og tilbage i sidste dungeon (og sørgede i samme omgang for at få alle kister med), for at være sikker på at være høj nok level til at klare slutbossen (over 50), det tog bestemt ikke 5 timer for mig.

Og så er sidste dungeon altså virkelig ikke særlig lang, du kan nå bossen uden alt for mange encounters på vejen hvis du skynder dig, men jeg må indrømme at det også irriterer mig at de ikke har indført savepoints.
Det sidste område (der hvor man ikke kan vende tilbage) er temmelig omfattende og har adskillige bosser, men det synes jeg bare er fedt. Jeg havde ingen problemer, og med den level jeg var til sidst, var slutbossen sådan set også piece of cake. Bare husk at have to healers på dit hold og ribbons til alle, så er der ingen problemer. Klarede den i første forsøg.


Og ja, historien er da noget juks, men hvad kan man vente af et spil, der blev produceret i slutningen af 80'erne. Havde selvfølgelig håbet på at de ville have peppet den lidt op. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 31/12-06 16:25 
Jeg gik død i spillet lige med det samme.
Simpelthen for kedelig og langsom kampsystem. Selv ved de minste monstre tager det en evighed at komme igennem samme scene igen og igen.

Præcis af de grunde er jeg glad for Dragon quest til ds bliver lavet om
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig