X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pandora.com


Svar
KLTKLTSkrevet 23/11-06 22:10 
Jeg kunne forestille mig mange af brugerne på PR sikkert allerede kendte til Pandora.com, men ellers vil jeg hermed opfordre jer alle til at se nærmere på dette website da jeg er ret entusiastisk over denne service!
Pandora.com er som bekendt en netradio som så mange andre, men der hvor denne service adskiller sig, er ved at en meget stor samling af alverdens musik er blevet analyseret og kategoriseret inden for utallige kriterier, - et arbejde der iøvrigt går flere år tilbage i tiden, men alt det kan man læse mere om inde på siden.

Det smarte ved siden er, at det første man foretager sig er at vælge et band som karakteriserer ens egen musik smag, og ud fra dette valg kommer der musik der burde være relevant for en selv, og man kan så undervejs vælge at give hvert enkelt stykke musik et thumbs down/up og på den måde yderligere være med til at vælge hvilket musik der bliver spillet.

Jeg har selv opdaget en del nye kunstnere ud fra Pandora.com, og her er der tale om kunstnere jeg måske ellers ikke ville have stødt på så det er virkeligt godt!
Hvis der er andre der har erfaringer med dette website eller andet, så kom da med input i denne tråd!

http://www.pandora.com
9/11 Was An Inside Job
BaggyBaggySkrevet 23/11-06 22:56 
er mere til last.fm .. der større udvalg..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-06 23:20 
Den får da lige chancen. Jeg plejer at bruge SLAY Radio, men hvis jeg kan lave mig en industrial- og en electronica-kanal vil det da være fint.
KLTKLTSkrevet 23/11-06 23:32 
Last.fm er helt klart også et godt sted at høre netradio, og der har faktisk været meget debat omkring fordele og ulemper ved netop denne netradio kontra Pandora.com.

Kort fortalt adskiller Last.fm sig fra Pandora.com ved, at de kunstnere der bliver spillet bliver udvalgt ud fra hvad andre brugere med samme musik smag også hørte, i modsætning til Pandora.com hvor musikken bliver udvalgt ud fra hvilket musik der lever op til samme kriterier i deres enorme database af musik de har analyseret.
Læs i øvrigt mere omkring alt dette, og få yderligere oplysninger omkring de nævnte netradioer her :

http://www.stevekrause.org/steve_krause_blog/2006/01/pandora_and_las.html
9/11 Was An Inside Job
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig