X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Irrationel puzzle?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 23/11-06 19:51 
Nu kom jeg alligevel til at give Zelda serien endnu en chance i form af A Link to The Past, men jeg er lige stødt på den mest forfærdelige puzzle jeg nogensinde har oplevet.

Lige efter man har fået "The Master Sword", og skal op imod Agahnim, hvordan dælen kan man så vide hvordan man skal overvinde ham?
Udover at det kræver et item som man ikke nødvendigvis har på det tidspunkt og som man overhovedet ikke er blevet hintet om eksistensen af eller at man måske godt kunne tænke sig at anskaffe det, så lader spillet én forsøge at gå op imod Agahnim selvom man ikke har en chance.

Det er ellers ærgerligt for jeg var lige ved at begynde at tro på at man godt kan lave brugbare puzzle-baserede spil, men at det er så svært at det alt for sjældent lykkes.

Jeg ved der er en del herinde som har gennemført netop det spil, og jeg må da lige høre om dette "lille twist" ikke ødelagde oplevelsen lidt for jer?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 23/11-06 20:32 
Det kræver ikke sommerfuglenettet. Du kan også bare lave en spinattack (holde sværdknap nede og give slip).
ChronoChronoSkrevet 23/11-06 20:41 
Det er lavet dengang man ikke behøvede fortælle spilleren alt før de kunne finde ud af det. Prøv dig lidt frem.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 23/11-06 21:15 
Godt så var det bare en dårlig guide jeg havde læst.
Det ville også have været et markant brud med resten af spillet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 23/11-06 21:19 
Det er selvfølgelig nemmere at bruge sommerfuglenettet, da du ikk behøver at charge. Jeg tror også man bevæger sig lidt langsommere mens men har sværdet klar til spin attack, så nettet er definitivt bedre hvis man har det.
dRxLdRxLSkrevet 23/11-06 21:22 
Det er da bare godt at de har givet spilleren en ekstra måde at klare det på. Det som undrede mig var hvis det var den eneste måde. Zelda spillene plejer jo netop at være "gode" til at sørge for at man som minimum har det man skal bruge for at klare en given puzzle(ie man kommer ikke ind i området hvor gåden er før man har dimsen der skal til for at løse den).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 23/11-06 21:22 
Nu ved jeg hvorfor du ikke kan lide Zelda spil..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
3of193of19Skrevet 23/11-06 21:28, rettet 23/11-06 21:28 
dRxL>
Det er da bare godt at de har givet spilleren en ekstra måde at klare det på. Det som undrede mig var hvis det var den eneste måde. Zelda spillene plejer jo netop at være "gode" til at sørge for at man som minimum har det man skal bruge for at klare en given puzzle(ie man kommer ikke ind i området hvor gåden er før man har dimsen der skal til for at løse den).

Det har du jo også, Master Sword er den sidste ting du fik inden Agahnim. Kan man egentlig ikke også bare slå kuglerne tilbage med et almindeligt slag eller skal det være spinattack? Det er så lang tid siden jeg sidst spillede det...
HeroldHeroldSkrevet 23/11-06 21:31 
Almindeligt slag kan vist gøre det (men det er lææænge siden jeg har spillet det).

Ville det ikke være meget ukarakteristisk for et Zelda-spil at lade spilleren gå op mod en boss, uden at have det der skal til for at vinde?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 23/11-06 21:36, rettet 23/11-06 21:40 
Ikke i de Zelda spil jeg har spillet. Det item man finder i en dungeon er altid påkrævet for at komme til selve bossen eller kisten med bossnøglen. Og det er stortset altid det item man har fundet der er nøglen til at besejre bossen.


Edit:
SPOILER:



Jeg tror faktisk man kan komme ind til den sidste boss i A Link to the Past uden det våben man har brug for. Men jeg tror det er meningen. Man kan bare forlade rummet ved at hoppe i hullet og så er det ret nemt at finde våbenet hvis man er lidt vågen.


SPOILER slut.
ChronoChronoSkrevet 24/11-06 07:50 
Jeg må indrømme at jeg ikke vidste det med sommerfuglenettet. Det er da ret fedt at man kan slå de kugler tilbage på to måder synes jeg.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KennedKennedSkrevet 27/11-06 23:59 
Ja almindelige slag kan sagtens gøre det....

Der er faktisk flere steder i spillet hvor det er muligt at komme mod boss uden at have de nødvendige våben....For eksempel ved det uhyre der har et hoved der skyder is og et der skyder ild....Der kan man godt komme ind uden at have både is og ild stave, og mener ikke det er muligt at klare den uden..
3of193of19Skrevet 28/11-06 01:29 
Hmm, ildstaven er jo er item fra en tidligere dungeon. Isstaven tror jeg man får i en mindre hule, men jeg kan ikke lige huske om man har brug for den et sted tidligere...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/08-13 03:02, rettet 30/08-13 12:19 
Nu har jeg kastet mig over LttP for første gang. Jeg vil måske ikke ligefrem påstå, at spillets puzzles er irrationelle, men de kræver godt nok, at man prøver sig frem. Mange af de ting, man kan, anede jeg ikke var mulige, før jeg snød og søgte på YouTube. Der er sådan lidt point 'n click over det, og jeg sutter til point 'n clicks :D

Jeg har f.eks. lige brugt tosset lang tid på at tåge rundt under Thieves' Town, fordi jeg ikke havde nogen ide om, at man kunne kaste bomberne hvis man var i bevægelse. Jeg blev ved med at lede efter et eller andet, som skulle aktiveres, så jeg kunne få adgang til lysstrålen.

EDIT: Nej okay, man skal selvfølgelig bare samle bomben op, efter man har lagt den. D'oh!
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig