X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Multi purpose VGA boks


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 23/11-06 18:20 
Nogen der ved om den laver signalet om fra eks. 480i til eks. 480p?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/11-06 17:49 
Man kan købe den hos Gamebits.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/11-06 18:58 
Den hedder Mayflash Multi Purpose VGA Box og koster 629, men lad være med at købe den, har lige selv fåen den ind af døren idag, og lortet virker ikke. Der kommer ingen billede på mit LCD TV, selvom der står inde på siden at den virker med LCD. Har prøvet alle tre mulighedder for tilslutning, og der sker intet............ :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/11-06 21:03 
De er da vist også nogle bonghoveder hos GameBits.dk

Hvorfor har de feks. lagt en Component -> VGA Box ind under Dreamcast-afdelingen? Det giver absolut ingen mening :/

Hvad er det helt præcist, du forsøger at bruge den Multi Purpose VGA Box til? Kan du få den til at virke på en PC-monitor?
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 28/11-06 21:44 
Hvilke kilder bruger du? En grund til manglende billede kunne være, at den kun kan konvertere 480p til hvad-som-helst, og du føder den 480i.
QQSkrevet 28/11-06 21:56 
Ifølge specs på Gamebits.dk, supporterer den kun 480p, 720p, 1080i og 1080p. Du er derfor nød til at smide et progressive signal i den. Hvad kilde bruger du? Der er da ikke component kabel til DC er der? Hvis du sender component fra PS2, Xbox eller GC, skal du huske at ikke alle spil (hverken PAL eller NTSC) supporterer progressive, og at du også skal aktivere det...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/11-06 22:11, rettet 28/11-06 22:13 
Hølmkjær>
Der er da ikke component kabel til DC er der?

Nej netop, men den spytter derimod selv 100% ægte VGA ud! Det har egentlig ikke rigtig noget med tråden at gøre. Jeg synes bare det var lidt spøjst ;)
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 28/11-06 23:14 
Det har du fuldstændig ret i... Men sådan er der så meget man kan sige om Gamebits...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/11-06 00:23 
Jeg har prøvet component, s-vhs og composit med min xbox(1). Har også prøvet composit med min GC, men der kommer ingen billede, altså ved start menu på begge konsoller, men det burde der jo gøre skulle jeg mene.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-06 01:53, rettet 29/11-06 01:54 
Så er det jo nok som Jmog og Hølmkjær siger. Den virker kun hvis den bliver fodret med et progressive signal.

EDIT: Næ, det gir jo ikke mening hvis der er S-VHS og composite indgang i skidtet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/11-06 13:51, rettet 29/11-06 13:53 
Hmm, så er der kun én anden mulighed (udover at den bare ikke virker). Den outputter et singal som dit display ikke kan klare.

Nu kender jeg ikke boksen - vælger man en specifik opløsning som den så outputter? Og hvilken opløsning er dit TV. Nogen TV kan kun køre "computeropløsninger" (1024*768 f.eks.) over deres VGA-input, så det kunne også være en mulighed, hvis det er 720p eller 1080i du outputter fra boksen.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/11-06 14:44 
Har sidet og rodet lidt med det, der kommer i et millisekund et billede når man sætter stikket i som så forsvinder igen meget hurtigt, meget underligt. Mit TV skulle gerne kunne vise det fleste outputs, det kan kører 50/60hz, 480p/720p/1080i, pal og ntsc, så jeg skulle mene at jeg var dækket godt ind, men åbenbart ikke :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 30/11-06 13:07, rettet 30/11-06 13:09 
Danny Salling>
Mit TV skulle gerne kunne vise det fleste outputs, det kan kører 50/60hz, 480p/720p/1080i, pal og ntsc, så jeg skulle mene at jeg var dækket godt ind, men åbenbart ikke :-(

Dit tv kan garanteret køre de opløsninger over component og HDMI, men jeg kan med næsten 100% sikkerhed sige at 1080i kan den i hvert fald ikke over VGA. Og det samme kan være muligt med 480p og 720. 480p er ikke helt det samme som 640x480 (som den garanteret kan klare over VGA) 50hz er også meget usandsynligt over VGA.

Hvad outputter boksen?

*Edit*
Nu vi er igang, hvad er modelnummeret på dit tv?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/11-06 19:16 
Boksen skulle outputte vga i opløsning fra 640/480 og op efter, så jeg fatter det ikke. Mit tv er et Sony KDF-50E2010(Bravia) og har HDMI, VGA Scart, Composit, S-VHS og Component indgange.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 30/11-06 22:17 
Er dine konsoller PAL/kører de PAL50?

Her er et bud: Du sender et 576i (PAL) signal til boksen. Boksen kan garanteret kun linedouble 480i (NTSC). På din Xbox kan det måske løses ved at køre den i PAL60 forudsat at boksen ikke har noget mod PAL-fravekodning. Det kan tænkes det udelukkende er de 50hz som PAL-spil kører i, som den ikke kan håndtere.
JmogJmogSkrevet 30/11-06 22:35 
Ahh, mysteriet løst. Tag et kig i din manual. Der står, at VGA-indgangen kun understøtter følgende opløsninger:
640x480
800x600
1024x768

Alle sammen kun i 60hz. Dit eneste håb er altså NTSC-spil eller PAL-spil med 60hz mode.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/12-06 16:48 
Men jeg har sat min gamle xbox til at kører 50hz, og det hjalp ikke, så jeg tror ikke det er derfor.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-06 18:01 
Nu er der kun 18 timer imellem jeres indlæg så det er jo ikke sikkert at du har set det. Men Jmog skriver at det nok kun vil virke ved at spille i 60hz. Så hjælper det nok ikke så meget at sætte din Xbox til at køre i 50hz.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/12-06 01:33 
Konsolkongen>
Nu er der kun 18 timer imellem jeres indlæg så det er jo ikke sikkert at du har set det. Men Jmog skriver at det nok kun vil virke ved at spille i 60hz. Så hjælper det nok ikke så meget at sætte din Xbox til at køre i 50hz.


Havde jeg så misforstået, men tak for din ironi da. Og jeg har naturligvis prøvet begge dele, er jo ikke idiot, vel.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-06 01:48, rettet 03/12-06 01:52 
Det var nu sarkasme men helt iorden :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 03/12-06 13:12, rettet 03/12-06 13:16 
Du har både prøvet 50hz og 60hz? Ok, så er der kun tre muligheder tilbage:
-Boksen er defekt
-Boksen outputter (som den reelt skal) et 720x480 signal når du kører 60hz-spil og det kan dit tv ikke klare over VGA.
-Boksen kan ikke finde ud af PAL60, som reelt hverken er PAL eller NTSC.

Hvis du har en PS2, så prøv at køre et spil med 60hz-mode. Så vidt jeg husker, bruger PS2 ikke PAL60 men rent faktisk ægte NTSC, når der er 60hz-mode. Disse spil vil dog kun give et billede, hvis boksen konverterer 720x480 til 640x480 eller hvis TV'et accepterer 720x480 over VGA.
KTCKTCSkrevet 03/12-06 14:28, rettet 03/12-06 14:28 
Så vidt jeg har forstået, sker der ingen NTSC eller PAL farvekodning i et component-signal, i lighed med et RGB Scart signal. Så 60Hz er vel 60Hz, lige meget om det er PAL60 eller NTSC. Desuden vil en softmoddet Xbox ikke køre PAL60, men i stedet ægte NTSC, da det er hele konceptet i softmoddet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 16:39 
Står og vil gerne have en vga boks til min gamecube, (muligvis også ps2 mm) så den virker på min pc monitor.
Nogen der kender nogen der virker, og hvad med lyd?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 16:49, rettet 17/08-11 16:50 
GameCube kan ikke outputte i VGA uden at du skal modde et component eller D-terminal kabel rundt. Og selv da virker det kun med NTSC titler der kan køre 480p.

PS2 kan outputte i VGA enten vha. hjemmelavede VGA bokse eller et simpelt component kabel hvis din monitor understøtter "sync on green". Det er meget få spil på PS2 der kan køre 480p. Jeg har prøvet at bygge en VGA boks til PS2 før, men det virkede aldrig. Der skal så vidt jeg husker også bruges et homebrew program for at tvinge maskinen til at køre VGA.

Jeg ville i stedet lede efter en component til VGA transcoder som accepterer både 480i/576i og 480p. 576i kan måske blive et problem, med mindre transcoderen kan lave framerate conversion (50 til 60Hz). Der er ikke ret mange skærme der forstår 50Hz på VGA porten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 16:51 
hm.. :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 17:05 
Hvad spiller du på konsollerne? Er det primært EU spil? Ligeså snart vi snakker VGA skal du ikke regne med at du får noget billede hvis du spiller i 50Hz.

Hvis det ER EU-spil så går jeg ud fra at du nok heller ikke spiller så mange spil der kan køre progressive scan (480p). Det kan være du i stedet skal have fat i en linedoubler som laver dine 480i-konsoller om til 480p VGA.

Måske en iScan Pro som denne her:
http://cgi.ebay.com/DVDO-iscan-Pro-Progressive-Scan-Display-Interface-/150649473759?pt=DVD_Players_Recorders&hash=item2313688adf

Den er rigtig god til at lave 480i om til 480p VGA. Det kræver så at du får fat i component kabler til dine maskiner. De er meget billige til PS2, men svine dyre til GameCube da de kun findes originalt.

Hvis det har interesse så har jeg sådan en iScan Pro liggende som bare fylder. Jeg gav selv 1200 for den for år tilbage, men vil gerne sælge den for 300 + porto.

Men som sagt 50Hz virker med 99% sikkerhed ikke.

Hvad lyden angår så skal den køres uden om linedoubleren og nok sættes til et par PC højtalere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 17:45, rettet 17/08-11 17:47 
Det er faktisk til GBA player, og det er en Eu konsol og GBA player er US så jeg skal bruge freeloader til at starte den.


kunne godt være interesseret i din, men vil gerne være sikker på den virker til det jeg skal bruge den til.

hvor bor du i landet?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 17:50 
happyED>
Det er faktisk til GBA player, og det er en Eu konsol og GBA player er US så jeg skal bruge freeloader til at starte den.


kunne godt være interesseret i din, men vil gerne være sikker på den virker til det jeg skal bruge den til.

hvor bor du i landet?

Jeg bor i Svendborg.

Jeg har da en EU Gameboy player disc jeg meget gerne vil bytte med din US hvis det er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 17:52 
Tror du det hjælper at bare bytte disk?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 17:57 
Næ, jeg vil bare gerne have en US version :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 17:58 
Man kunne jo bytte player og cd hvis det var.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 18:02, rettet 17/08-11 18:04 
Jeg mener hardwaren er regionsfri, altså man kan nøjes med at bytte disc.

Hvad iScan Pro'en angår så vil det virker fint når bare du spiller i 60Hz (holder B nede på GameCube controlleren). Men det kræver som sagt et component kabel. Du kan selvfølgelig også tilslutte din GameCube med composite kablet, men det vil ikke være kønt. Jeg mener ikke en EU GameCube kan outputte i S-video :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 18:09 
component kabel føj de dyre på ebay.. det bliver sku inviklet nu.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 18:10 
Ja det er ikke nemt :/ Men du kan jo tænke over det. 300kr er i hvert fald billigt for en iScan Pro :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 17/08-11 18:41 
Det skal jeg gøre for 300 er jo ikke billig hvis jeg ikke kan bruge det:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/08-11 21:46 
Konsolkongen>
Jeg mener hardwaren er regionsfri, altså man kan nøjes med at bytte disc.

Hvad iScan Pro'en angår så vil det virker fint når bare du spiller i 60Hz (holder B nede på GameCube controlleren). Men det kræver som sagt et component kabel. Du kan selvfølgelig også tilslutte din GameCube med composite kablet, men det vil ikke være kønt. Jeg mener ikke en EU GameCube kan outputte i S-video :/

Jeg havde S-VHS til min Cube, men gik hurtigt tilbage til RGB kablet, synes det var som at antialising blev sat ud af spillet med S-VHS, eller også er det bare fordi det gør billedet så mere klart at man kan se linjerne, who knows.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-11 23:31 
Var det en EU GameCube?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/08-11 13:57 
Uha, nu skal jeg jo til at huske, havde to, en JAP og en EU, og nu du spørger kan jeg faktisk ikke huske det :-/
Kan huske stikket bare var det almindelige man satte i bagpå, andet kan jeg rent faktisk ikke huske. Hårdt at blive gammel (38 år)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-11 16:04 
Jeg mener bestemt jeg har læst at EU GameCube's ikke kan vise S-video og NTSC maskiner kan ikke outputte i RGB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/08-11 20:14 
Det kan jeg så til gengæld huske ;-), altså at NTSC ikke kunne vise RGB, men de kunne så derimod vise progresive scan med component. Har fået at vide at man kan lave RGB med et component kabel via en mod, og så skulle det virke på en NTSC :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-11 21:43 
Ja det er helt rigtigt :) Men en EU konsol med digital port kan også vise progressive scan på NTSC spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig