X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NY Times PS3 review


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/11-06 19:26 
Nu har jeg altså ondt at Sony. Nu er det næsten for meget, sådan som de bliver kritiseret. Skal vi ikke sende et jule-kort til Ken Kuturagi?

That's harsh...
Well crucify the insincere tonight...
76 emne(r).
1 2 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/11-06 19:26 
Nu har jeg altså ondt at Sony. Nu er det næsten for meget, sådan som de bliver kritiseret. Skal vi ikke sende et jule-kort til Ken Kuturagi?

That's harsh...
Well crucify the insincere tonight...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 20/11-06 20:27 
Han lyder jo på mange måder som en MS fanboy og nævner kun negative ting ved maskinen. Fair nok at han er skuffet, men hvad med lidt konstruktiv kritik og ikke bare sammenligninger med 360'eren. Men jeg fryder mig nu lidt over de hug Sony får, deres arrongante og noget naive syn på deres dominans på konsolmarkedet synes endelig at blive pillet fra hinanden.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 01:06 
Der er noget af artiklen, som selvfølgelig er noget ævl. Men følgende mener jeg er valide kritikpunkter:

More important, the whole PlayStation 3 system is surprisingly clunky to use and simply does not provide many basic functions that users have come to expect, especially online.
(..)

Sadly for Sony, the best way to explain how the PlayStation 3 falls short is to explain how different it is to use than its main competition, Xbox 360. When I reviewed the 360 last year, I wrote: “Twelve minutes after opening the box, I had created my nickname, was in a game of Quake 4 and thought, ‘This can’t be this easy.’ ”
(..)

If there is one thing one would expect Sony to get perfect, though, it would be music. Wrong. Sure, you can plug in your digital music player and the PS3 will play the tunes. But as soon as you go into a game, the music stops. By contrast, one of the things I’ve always enjoyed most on the Xbox 360 is being able to listen to my own music while playing Pebble Beach or driving my virtual Ferrari. Doesn’t seem too complicated, but the PS3 can’t do it.

In that sense it often feels as if the PlayStation 3 can’t walk and chew bubble gum at the same time. In the PS3’s online store (which feels like a slow Web page) you can access movie trailers and trial versions of new games, but when you actually download the 600-megabyte files, you’ll be stuck watching a progress bar crawl across the screen for 20 or 40 minutes. Astonishingly, you can’t download in the background while you go do something that’s more fun (like play a game). On the Xbox 360, not only are files downloaded seamlessly in the background, but you can also shut off the machine, turn it on later, and the download will resume automatically.

The PS3’s whole online experience feels tacked-on and unpolished. On the Xbox 360 each user has a single unified friends list, so you can track your friends and communicate with them easily, no matter what game you are in. On the PlayStation 3 most games have their own separate friends list and some have no friends function at all. There is a master list as well, but in order to communicate with anyone on it, you have to quit the game you are playing.
(..)

But the list of the PS3’s disappointments remains, from its undersupported voice chat to its maddening cellphone-like text messaging system. (In frustration I ended up plugging in a USB keyboard.)

Det her er måske en overraskende udvikling:

And so it is a bit of a shock to realize that on the video game front Microsoft and Sony are moving in exactly the opposite directions one might expect given their roots. Microsoft, the prototypical PC company, has made the Xbox 360 into a powerful but intuitive, welcoming, people-friendly system. Sony’s PlayStation 3, on the other hand, often feels like a brawny but somewhat recalcitrant specialized computer. (Sony is even telling users to wait for future software patches to fix some of the PS3’s deficiencies.) The thing is, if people want to use a computer, they’ll use a computer.

Hvad der er farligt for Sony er, at den negativitet der har omgivet firmaet igennem længere tid, nu er begyndt at dukke op uden for dedikerede spilmedier.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TLTLSkrevet 21/11-06 04:18 
Han brokker sig egentlig en hel masse over deres online del... Men hvad med de spile han spillede?? Var det bare Ridge Racer? For så kan jeg godt se at han er skuffet.

Playstation har altid haft en ret skrabet menu som kun lige kan det den skal. Hvis man vil have mere, kan man vel hente de patches der kommer, men det skuffer mig også lidt at de vil patche det de har lavet... Det burde være klar nu og ikke noget som skulle patches... Det er måske pga. Xbox-live, som mange er så vilde med. Jeg kan nu egentlig godt undvære det... Det Xbox Live kan, kan MSN messenger også på min PC og jeg kan også hente DEMO'er ned til min PC. (Selvf. ikke til Xbox360?). Men så længe man kan hente DEMO'er til PS3 også er det da en udemærket start. Et online sted kan altid forbedres og Xbox Live var da også skrabet i starten... Men nok om online mulighederne, for de er ikke så vigtige for en konsol, efter min overbevisning.
Specielt er jeg totalt ligeglad med FPS'ere til konsol, for jeg hader at styre den type spil med en kontroller. Bilspil og sports-spil online er der imod meget velkomne :)

Men men. Generelt er jeg faktisk ligeglad med om han syntes PS3's online system er dårligt. Det kan altid blive bedre, også uden at PS3 skal patches. Patches hører til på en PC, så jeg håber ikke at det bliver en epidimi på konsoller også... det ville være en skam.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 08:37, rettet 21/11-06 08:38 
Bede-x>
Der er noget af artiklen, som selvfølgelig er noget ævl. Men følgende mener jeg er valide kritikpunkter:

Stort set hele artiklen er fuldt med ævl og dybt useriøs.

Bede-x>
More important, the whole PlayStation 3 system is surprisingly clunky to use and simply does not provide many basic functions that users have come to expect, especially online.
(..)

Det har jo intet på sig, PS3 og XMB er jo netop designet ud fra at det skal være simpelt at betjene og hvad er det lige han mener med basic functions ???
Den kan jo stort set alt det Xbox360 kan + mere out of the box.
Det lyder mere som en xbot der skuffet må se, at PS3 rent faktisk levere varen.

Bede-x>
Sadly for Sony, the best way to explain how the PlayStation 3 falls short is to explain how different it is to use than its main competition, Xbox 360. When I reviewed the 360 last year, I wrote: “Twelve minutes after opening the box, I had created my nickname, was in a game of Quake 4 and thought, ‘This can’t be this easy.’ ”
(..)

Useriøst og utroligt du falder for det, men det må være din xbotnatur.
Om det tager 12 eller 15 min er bedøvende ligemeget. Læs på IGN og du vil se PS3 ejerne rent faktisk er yderst tilfredse, så det tager jeg som et lidt være validt grundlag end en useriøs xbotanmelder.

Bede-x>
If there is one thing one would expect Sony to get perfect, though, it would be music. Wrong. Sure, you can plug in your digital music player and the PS3 will play the tunes. But as soon as you go into a game, the music stops. By contrast, one of the things I’ve always enjoyed most on the Xbox 360 is being able to listen to my own music while playing Pebble Beach or driving my virtual Ferrari. Doesn’t seem too complicated, but the PS3 can’t do it.



Hurra, her var et kritik punkt, men også et ganske ubetydeligt et og ikke noget som ikke ville kunne løses med en patch som vi jo kender det fra Xbox360 ;)



Bede-x>
In that sense it often feels as if the PlayStation 3 can’t walk and chew bubble gum at the same time. In the PS3’s online store (which feels like a slow Web page) you can access movie trailers and trial versions of new games, but when you actually download the 600-megabyte files, you’ll be stuck watching a progress bar crawl across the screen for 20 or 40 minutes. Astonishingly, you can’t download in the background while you go do something that’s more fun (like play a game). On the Xbox 360, not only are files downloaded seamlessly in the background, but you can also shut off the machine, turn it on later, and the download will resume automatically.



LOL her bliver det for alvor afsløret at han er en Xbot og dig ligeså, prøv at skrue tiden tilbage til Xbox360 launch her var lige præcis det samme gældende for Xbox360, dette blev først løst ved en patch for ikke så lang tid siden.
Ja gu er det for dårligt at Sony ikke kunne have lært af MS, men sådan kan det gå. Men ligefrem at fremhæve og lige glemme alt om, at det samme også gældende for Xbox360 er for langt ude.



Bede-x>
The PS3’s whole online experience feels tacked-on and unpolished. On the Xbox 360 each user has a single unified friends list, so you can track your friends and communicate with them easily, no matter what game you are in. On the PlayStation 3 most games have their own separate friends list and some have no friends function at all. There is a master list as well, but in order to communicate with anyone on it, you have to quit the game you are playing.
(..)


Er diskuteret til hudløshed, ja det var ønskeværdigt, men ikke nogen større katastrofe, idet der findes en 'master liste'


Bede-x>
But the list of the PS3’s disappointments remains, from its undersupported voice chat to its maddening cellphone-like text messaging system. (In frustration I ended up plugging in a USB keyboard.)



Det her er igen uden hold i virkeligheden voicechat virker fint både i spil og i alm chat, Ress FOM 40 multiplayer med free voice uden lag er en realitet og det virker!



Bede-x>
Hvad der er farligt for Sony er, at den negativitet der har omgivet firmaet igennem længere tid, nu er begyndt at dukke op uden for dedikerede spilmedier.

LOL, fordi en enkelt xbotfan giver en dårlig anmeldelse giver det ingen grund til bekymring og især ikke når anmeldelsen er ævl fra ende til start.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 21/11-06 09:43, rettet 21/11-06 09:49 
Så bare fordi der nævnes kritikpunkter over for PS3 er man en Xbot?
Jeg ville snarere sige at hvis man skøjter hen over det i en anmeldelse er man en Sony bitch :p

Ja, det bliver da interessant at se om disse systemrelaterede ulemper vil blive patchet på PS3.

På PS3 optager styresystemet jo konstant en hel del resourcer:
Fra sammenlignings artiklen fra forleden:
The Cost of the Operating System

This will be a much shorter section than the others just showing how much of each console’s resources are allocated to run the operating system.

Starting off with the Xbox 360 here is what we are looking at.

The 360 operating system is constantly running in the background and I’d go into what it offers, but everyone most likely knows by now so I’ll go straight to the resource allocations.

Everything comes at a cost and here are the costs for the 360.
# 32MB of the 512mb of available GDDR3 RAM
# 3% CPU time on Core1 and Core2 (nothing is reserved on Core0)

Microsoft still has room left from what they’ve already reserved for future updates.

Transitioning to the PS3’s Operating system here is what the resource allocation looks like.

Sony of course has decided to match Microsoft by using a constantly running in the background Operating system and here is what it includes. Again I will not be going into what it offers as most already know by now.

The costs for the PS3’s operating system are as follows
# 32mb of the 256mb of available GDDR3 memory off the RSX chip
# 64mb of the 256mb of available XDR memory off the Cell CPU
# 1 SPE of 7 constantly reserved
# 1 SPE of 7 able to be "taken" by the OS at a moments notice (games have to give it up if requested)

Now the thing that probably jumps at people the most is the fact that the 360 uses much less resources to run its operating system. How could this be? No answers were provided on exactly why (Nondisclosure Agreements Suck), and while I may have a couple of technical reasons for why that may explain it, I don’t truly know so I wont attempt to. I assume maybe it has something to do with Microsoft’s experience with Operating Systems. Or it could be the ps3’s browser nobody really knows and the people that do know wont talk.

Dvs at PS3s operativsystem konstant sluger knap 19% af rammet og 14% af CPU kraften.
Det er godt nok en hel del i forhold til de beskedne 6,25% ram og 2% CPU på Xbox 360.


Ang. voice er det et faktum at f.eks. Ridge Race 7 ikke understøtter det, hvorimod alle Xbox 360 spil gør.

Rodet med mangel af Friends funktioner ville jeg dog alligevel kalde en katastrofe. Hvordan finder man sine venner online i et spil uden friends funktionalitet? Skal man sidde og snakke i telefon samtidigt for at finde ud af hvilken server de andre er på?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/11-06 10:10 
TL>
Han brokker sig egentlig en hel masse over deres online del... Men hvad med de spile han spillede?? Var det bare Ridge Racer? For så kan jeg godt se at han er skuffet.

Læste du ikke artiklen:
"I have spent more than 30 hours using the PlayStation 3 over the last week or so and may have played more different games on the system — 13 — than probably anyone outside of Sony itself."

Det er selvfølgelig stadig svært at anmelde en online-del, som slet ikke er fyldt op af brugere (så han kan nok ikke udtale sig fuldt ud om at SPILLE online), men alle punkterne med manglende multitasking, baggrundsdownload, sløv-webpage osv. er jo gode nok.

Jack_D, kan du for EN gangs skyld ikke bare komme med SAGLIG kritik, i stedet for din forbandede mantra om at man er useriøs, hvis man skriver smack om din yndlingskonsol? Du er ekstremt belastende at høre på! Jeg har på de sidste set en del dokumentarfilm om religiøs fanatisme, og du passer desværre på en god del af punkterne i din opførsel mht. PS3.

Se, han kan godt skrive positivt:
"There are some high points. The multi-player battles in Resistance: Fall of Man are excellent. The arcade-style action in the downloadable Blast Factor is suitably frantic."

Jubiii... men ét godt spil gør det altså ikke op for alt det manglende.
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 10:11 
3of19>
Så bare fordi der nævnes kritikpunkter over for PS3 er man en Xbot?

Ja, hvis man levere en anmeldelse der er så ringe med så mange fejl og usandheder er man en xbot.

3of19>
Ang. voice er det et faktum at f.eks. Ridge Race 7 ikke understøtter det, hvorimod alle Xbox 360 spil gør.

Ja, det er op til udvikleren om de vil implementere voicechat eller ej. Men voicechat findes på masterniveau.

3of19>
Rodet med mangel af Friends funktioner ville jeg dog alligevel kalde en katastrofe. Hvordan finder man sine venner online i et spil uden friends funktionalitet? Skal man sidde og snakke i telefon samtidigt for at finde ud af hvilken server de andre er på?

Det er jo ikke særligt svært, der er jo en universel friendliste, i den liste kan du se hvad de laver hvilke spil de er igang med osv.
Ingame får du en besked når en ven logger på, du sender så vedkommende en besked og vupti, ikke det optimale men det fungere.
Derudover skal du jo blot adde din venner en gang i et pågældende spils friendsliste og så er det problem løst.
Så større er problemet ikke.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 10:21 
Hyakotake>
Det er selvfølgelig stadig svært at anmelde en online-del, som slet ikke er fyldt op af brugere (så han kan nok ikke udtale sig fuldt ud om at SPILLE online), men alle punkterne med manglende multitasking, baggrundsdownload, sløv-webpage osv. er jo gode nok.


Han nævner éen ting der har med multitasking at gøre, muligheden for at spille egen musik mens man spiller.
Helt ærligt, det er da det kritik punkt som er på niveau med at der ikke HDMI kabler med = ingen betydning og intet siger om hvad PS3 er istand til.
Baggrundsdownload, ja du lider også af samme syge som de andre. Xbox360 havde heller ikke denne mulighed da den blev lanceret, dette blev først løst for kort tid siden, er det så fair at det kun er PS3 der får kritik på dette punkt?
Ja gu er det fjolet at Sony ikke har løst dette, men jeg er overbevidst om det kommer i en af de næste patches og inden jul.
Sløv webpage, tja andre er uenige.

Det eneste jeg beder om er, at man blot sluger al kritik råt og lader det være sandhed blot fordi det er PS3 der bliver kritiseret.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/11-06 10:37 
Jack_D>
Han nævner éen ting der har med multitasking at gøre, muligheden for at spille egen musik mens man spiller.
Helt ærligt, det er da det kritik punkt som er på niveau med at der ikke HDMI kabler med = ingen betydning og intet siger om hvad PS3 er istand til.

Man ved jo ikke hvad man savner, før man har set noget ét sted, og så ikke kan få det et andet. Læs: når Xbox kan og det fungerer godt, så burde PS3 da også kunne... det er jo ikke rocket science at lave det.

Jack_D>
Baggrundsdownload, ja du lider også af samme syge som de andre. Xbox360 havde heller ikke denne mulighed da den blev lanceret, dette blev først løst for kort tid siden, er det så fair at det kun er PS3 der får kritik på dette punkt?

Ja, sgu da! Nu hvor Xbox KAN, så SKAL PS3 også kunne. PS3 skal da ikke igennem samme langsommelige udvikling og opfinde den dybe tallerken 8 gange. Udviklingen går FREMAD!



Jack_D>
Det eneste jeg beder om er, at man blot sluger al kritik råt og lader det være sandhed blot fordi det er PS3 der bliver kritiseret.

Det er ikke sådan du får det til at lyde med dine sygelige udtalelser. Du angriber hovedløst - ikke den bedste strategi, når du vil tale Sonys sag. F.eks. at kalde Bede-x en Xbot viser lidt om - nej, MEGET om - hvor lidt du ved om de folk du taler ned til.

Få dig et nyt vokabularium og brug mindre tid på at angribe alt og alle, der har lidt sund skepsis overfor et nyt produkt, som indtil videre ikke lever op til alt det lovede.
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 11:08 
Hyakotake>
Man ved jo ikke hvad man savner, før man har set noget ét sted, og så ikke kan få det et andet. Læs: når Xbox kan og det fungerer godt, så burde PS3 da også kunne... det er jo ikke rocket science at lave det.

Hvis jeg nu skulle bruge de samme argumenter, så skulle Xbox360 også have indbygget HD-DVD, større HD, HDMI udgang, indbygget WiFi, motion sensor i controllerne, muligheden for at bruge anden parts HW, osv,

Hyakotake>
Jack_D>
Baggrundsdownload, ja du lider også af samme syge som de andre. Xbox360 havde heller ikke denne mulighed da den blev lanceret, dette blev først løst for kort tid siden, er det så fair at det kun er PS3 der får kritik på dette punkt?

Ja, sgu da! Nu hvor Xbox KAN, så SKAL PS3 også kunne. PS3 skal da ikke igennem samme langsommelige udvikling og opfinde den dybe tallerken 8 gange. Udviklingen går FREMAD!

LOL, tag lige et kig på Xbox360 specs, hvor er den indbyggede HD-DVD, større HD, HDMI udgang, indbygget WiFi, motion sensor i controllerne, muligheden for at bruge anden parts HW, valgfrit OS, osv.
Ja udviklingen går fremad som du jo kan se med de specs PS3 har.
Den er jo den eneste konsol der tilbyder dette out of the box.
Xbox360 måske et 1 skridt fremad teknologisk, mens PS3 er 2.


Hyakotake>
Det er ikke sådan du får det til at lyde med dine sygelige udtalelser. Du angriber hovedløst - ikke den bedste strategi, når du vil tale Sonys sag. F.eks. at kalde Bede-x en Xbot viser lidt om - nej, MEGET om - hvor lidt du ved om de folk du taler ned til.

Bare ved at se hvordan Mr xbox bruger enhver chance til at skabe negativt spin på PS3. er der vist ingen tvivl om hans ståsted.

Hyakotake>

Få dig et nyt vokabularium og brug mindre tid på at angribe alt og alle, der har lidt sund skepsis overfor et nyt produkt, som indtil videre ikke lever op til alt det lovede.

På hvilken måde lever den ikke op til det lovede?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/11-06 11:19 
Jack_D>
Det lyder mere som en xbot der skuffet må se, at PS3 rent faktisk levere varen.

Du er jo skingrende skør.

Efter en lang liste af ting, der skuffer ved PS3, skriver du alligevel, at den har "leveret varen".

Snakker du udelukkende om grafisk formåen eller hvad?

Hvis andre [læs: Microsoft] har vist hvordan man kan lave styresystem og onlinefunktionalitet, kan Sony i det mindste matche det!
I stedet laver de noget hø - og jeg er Nintendo fanboy, og vil kritisere dem for det samme.

Kritikken er endda indenfor MS' egne "rækker". Alle klager over at Gears of War ikke bruger Halo 2's partysystem.

Og hvis du virkelig mener, at PS3 har leveret varen, så kig på gamerankings.com - de kan umuligt allesammen være xbots.

Bedste spil er Resistance med 88,8%
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 21/11-06 11:32 
Ævl>
Hvis jeg nu skulle bruge de samme argumenter, så skulle Xbox360 også have indbygget HD-DVD, større HD, HDMI udgang, indbygget WiFi, motion sensor i controllerne, muligheden for at bruge anden parts HW, osv,

Ja, det har du ret i. Hvis den udkom nu.

Faktum er at manden har siddet med maskinen og kan pege på en masse ting, der ikke fungerer optimalt, som du fejer væk med at det ikke passer. Men hør her - manden har siddet med maskinen foran sig, og brugt tid på den. Det har du ikke. Hvem tror du der er bedst i stand til at påpege fejl og mangler? ;P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 11:42 
SeventhSun>

Du er jo skingrende skør.

Jamen tak for det, hvad skal vi så finde på at kalde dig, ignorant, airhead, koldbøtte eller blot kvajpande.

SeventhSun>
Efter en lang liste af ting, der skuffer ved PS3, skriver du alligevel, at den har "leveret varen".

Sikker på du er istand til at læse eller hopper du blot til bunden og komponere et indlæg ud af fri fantasi.
Det er jo netop indholdet at den såkaldte lange list af ting, der diskuteres i denne tråd.
Der er et eller 2 punkter hvor jeg er enig, resten er uden hold i virkeligheden og intet har med at gøre om de har leveret varen eller ej!

SeventhSun>
Hvis andre [læs: Microsoft] har vist hvordan man kan lave styresystem og onlinefunktionalitet, kan Sony i det mindste matche det!

Og det har de jo også gjort!
Det er simpelt at bruge, det har samme funktionalitet som med Xbox360, forskellen er blot at en stor del er lagt over til udviklerne (online funktionaliteten), så det er ikke fordi at Sony ikke har leveret varen, klandre udviklerne istedet for.
Derud over har den jo også mere end Xbox360 kommer til at have, remote play f.eks.

SeventhSun>
Og hvis du virkelig mener, at PS3 har leveret varen, så kig på gamerankings.com - de kan umuligt allesammen være xbots.

Hvad er det lige jeg skal se på gamerankings som viser om PS3 som system har leveret varen??
Kig på Xbox360 launch, den var ikke meget bedre mht. gamerankings, men alligevel ser vi her et år efter, at der er spil som levere varen.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 11:52 
Herold>
Ja, det har du ret i. Hvis den udkom nu.

Næh, for en stor del af teknogien er ikke just ny, det er nyt at det er samlet i en pakke.

MS kunne sagtens have inkludere WiFi, HDMI, større HDD, motion sensor osv, men de valgte ikke at gå skridtet ud og faldt for forrige gen.

Herold>
Faktum er at manden har siddet med maskinen og kan pege på en masse ting, der ikke fungerer optimalt, som du fejer væk med at det ikke passer. Men hør her - manden har siddet med maskinen foran sig, og brugt tid på den. Det har du ikke. Hvem tror du der er bedst i stand til at påpege fejl og mangler? ;P

Har han nu også det, jeg tvivler på hans seriøsitet, dels ved at han lægger meget vægt på den ikke starter på på 12 min, dels at der ikke er HDMI kabler med i osv.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
JuggernautJuggernautSkrevet 21/11-06 11:59 
Jack_D>
Har han nu også det, jeg tvivler på hans seriøsitet, dels ved at han lægger meget vægt på den ikke starter på på 12 min, dels at der ikke er HDMI kabler med i osv.


Ja det HAR han jo nok siden han skriver det, og det må vi jo så gå ud fra.
Dine udtalelser virker en anelse ensporet, og dit tag understøtter jo nok også at du afskyr MS. Umiddelbart burde du nok få øjnene op for at der findes positive og negative ting ved begge maskiner, og argumentere ud fra dette, istedet for at sable den ene uden synderligt grundlag.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 21/11-06 12:00 
Det har intet at gøre med om teknologien er ny eller ej - men det er nemt nok for PlayStation 3 at have mere hardware under det billige plastic, når den udkommer et år efter. Microsoft har valgt at gøre det som add-ons, fordi det er de færreste forbrugere, der har brug for/kan bruge WiFi, osv. Selvfølgelig skal Sony matche det Microsoft har lavet - og gøre det bedre, for overhovedet at kunne levere varen. Standarden er sat, og den skal der leves op til.

Hans ord vejer stadig tungere end dine. Især fordi han ikke er rabiat :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 12:14 
Juggernaut>

Ja det HAR han jo nok siden han skriver det, og det må vi jo så gå ud fra.
Dine udtalelser virker en anelse ensporet, og dit tag understøtter jo nok også at du afskyr MS. Umiddelbart burde du nok få øjnene op for at der findes positive og negative ting ved begge maskiner, og argumentere ud fra dette, istedet for at sable den ene uden synderligt grundlag.

Jamen, jeg kan sagtens komme med kritik af PS3, for eksempel er jeg enig i det er for ringe, man er tvunget til at se den downloade, men jeg er tilgængælg også fortrøstningsfuld og sikker på dette bliver løst inden for kort tid.
Jeg er f.eks. heller ikke tilfreds med kontrolleren, jeg ville have foretrukket at det blev 'bananen' som blev vist frem første gang.
Jeg vil ønske den var billigere osv.

Derfor er jeg også glad for at den europæiske launch er rykket til marts, så Sony har tid til at rette alle de småting der måtte være :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 12:29 
Herold>
Det har intet at gøre med om teknologien er ny eller ej - men det er nemt nok for PlayStation 3 at have mere hardware under det billige plastic, når den udkommer et år efter. Microsoft har valgt at gøre det som add-ons, fordi det er de færreste forbrugere, der har brug for/kan bruge WiFi, osv. Selvfølgelig skal Sony matche det Microsoft har lavet - og gøre det bedre, for overhovedet at kunne levere varen. Standarden er sat, og den skal der leves op til.

Hans ord vejer stadig tungere end dine. Især fordi han ikke er rabiat :P

Selvfølgelig har det noget med om teknikken er ny og uprøvet.
WiFI, HDMI, større HDD, motion sensor er altså ikke noget nyt og MS kunne have valgt at implementere det, de valgte at gøre det til addons, men hvor fedt er det lige at have 30 enhver der tager plads forbundet med 30 kabler, det er der lidt for meget LEGO over.

Og ja, det kommer ikke bag på mig, at du vælger at vægte hans ord tungere :)
Meen, hvor sikker er du på han ikke blot er en xbot og det er det jeg forsøger at sige, hans kritik rammer helt ved siden af, jeg er endnu ikke støt på andre anmeldelser som tilnærmelsesvis ligger på samme niveau.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
JuggernautJuggernautSkrevet 21/11-06 12:48 
Jack_D>
Og ja, det kommer ikke bag på mig, at du vælger at vægte hans ord tungere :)
Meen, hvor sikker er du på han ikke blot er en xbot og det er det jeg forsøger at sige, hans kritik rammer helt ved siden af, jeg er endnu ikke støt på andre anmeldelser som tilnærmelsesvis ligger på samme niveau.


...Og du bliver alligevel ved. Tag det som det dét er, og begrav din paranoia. Xbot mig her og der. Sikke noget vås. Og hvorfor er det så underligt at du ikke har stødt på flere negative anmeldelser? Måske fordi du bevidst (eller ubevidst) undgår disse, eller måske også fordi at netop denne anmelder ikke er bange for at skære igennem og fortælle sandheden som den i virkeligheden er? Det kan vel ikke gøre SÅ ondt, at få smidt de reelle fact i hovedet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 12:57, rettet 21/11-06 12:57 
Jeez, det er jo netop det, der er pointen i det jeg siger, er der blot én negativ anmeldelse af PS3 bliver den af en del personer herinde ophævet som værende den endegyldige sandhed og der skabes negativt spin på det.
Der er ikke noget med at forholde sig kritisk til anmeldelsen, men sluger det hele råt for det er jo Sony og PS3 det går ud over.
Hvis der er nu er en negativ anmeldelse af GOW, så kommer der den ene søforklaring efter den anden og så har man ikke forstået spillet, ikke spillet nok, ikke fortrolig nok med kontrolleren, nå ja og så vælger man lige at give 10/10 uden at kigge på helheden... jeez.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
GreaseballGreaseballSkrevet 21/11-06 13:04 
Jack_D>
Selvfølgelig har det noget med om teknikken er ny og uprøvet.
WiFI, HDMI, større HDD, motion sensor er altså ikke noget nyt...

Hvad ang. din konstante påpegelse af motion sensor så husk lige at Sony, højt sandsynligt, valgte denne løsning da de ikke længere måtte bruge Rumble funktionen i deres joypads(og ville sikker prøve at "stjæle" lidt rampelys fra Nintendos Wii)
Der ikke noget i vejen for de ikke kunne havde haft begge dele. Teknikken er ikke ny som du selv siger, der findes pads med begge funktioner helt tilbage fra PS1 dagene.
Men det er IMHO en overflødig funktion og vil fortrække rumble, desunden er der ikke mange spil der understøtter det.

Plus det her må da siges at være en besværlig måde at gøre tingene på
Then, before you are even using the PS3, you have to connect the “wireless” controller to the base unit with a USB cable so they can recognize each other. If you bring your PS3 controller to a friend’s house, you’ll have to plug back in again. The 360’s wireless controllers are always just that, wireless.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/11-06 13:04 
Jack_D>
... så det er ikke fordi at Sony ikke har leveret varen, klandre udviklerne istedet for.

Det er jo lidt ligegyldigt, om det er 3. partsudviklere eller Sony selv, der ikke kan løfte opgaven.
Resultatet er at PS3 skuffer på nogle punkter.
Og dét Sony kunne have gjort, var at forlange visse funktionaliteter, lissom MS gjorde det, hvilket blandt andet var grunden til at EA ikke ville være på Xbox Live i den første lange tid.

Jack_D>
Hvad er det lige jeg skal se på gamerankings som viser om PS3 som system har leveret varen??

Omvendt: HVIS de havde leveret varen må det vel handle om spillene, når nu visse af de andre funktionaliteter åbentlyst halter ift. Xbox 360.

Og du kan ikke blive ved med at sige: "jamen 360 havde også dårligt dit og dat"
Ja det havde den, og det blev kritiseret.
Nu bliver PS3 kritiseret for sine mangler, det kan ikke være så svært at forstå???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 13:13 
Greaseball>
[Men det er IMHO en overflødig funktion og vil fortrække rumble, desunden er der ikke mange spil der understøtter det.

mjah, syntes bare at have læst det fik ok kritik i de spil det er implementeret, Madden 07 skulle være et af dem hvor det åbner op for nogle nye muligheder i gameplayet, det i sig selv er jo ganske interessant.


Greaseball>
Plus det her må da siges at være en besværlig måde at gøre tingene på
Then, before you are even using the PS3, you have to connect the “wireless” controller to the base unit with a USB cable so they can recognize each other. If you bring your PS3 controller to a friend’s house, you’ll have to plug back in again. The 360’s wireless controllers are always just that, wireless.


Ja, lidt besværgeligt, men det er kun noget der skal gøres den første gang og hænger sammen med Bluetooth teknologien.

Men igen, se lige den sidste kommentar, fra anmeldelsen
"The 360’s wireless controllers are always just that, wireless"

Det er sgu da useriøst, PS3 kontrollerne er også wireless så hvad er forskellen??
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
GreaseballGreaseballSkrevet 21/11-06 13:26, rettet 21/11-06 13:27 
Jack_D>

Ja, lidt besværgeligt, men det er kun noget der skal gøres den første gang og hænger sammen med Bluetooth teknologien.

Men igen, se lige den sidste kommentar, fra anmeldelsen
"The 360’s wireless controllers are always just that, wireless"

Det er sgu da useriøst, PS3 kontrollerne er også wireless så hvad er forskellen??

Problemet ligger nok i at hvis jeg f.eks tager et mit ene 360 controller over til en ven, så skal jeg ikke havde extra kabler med. Det skal man med PS3.
HeroldHeroldSkrevet 21/11-06 13:28 
Der kan man så måske gå ud fra at hvis han har en PS3, så har han nok også et kabel :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
tastasSkrevet 21/11-06 13:29 
Nok en hentydning til, at du ikke behøves at connect 360'er controlleren på noget tidspunkt til din X-box. Den connecter og finder sig selv, wireless? :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 13:30, rettet 21/11-06 13:30 
Hvis du tager kontrolleren med til en ven vil den også fungere som wireless efter at den er parret med din vens PS3.
Denne parring sker med det kabel som din ven har brugt til at parre sin kontroller med.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 13:32 
tas>
Nok en hentydning til, at du ikke behøves at connect 360'er controlleren på noget tidspunkt til din X-box. Den connecter og finder sig selv, wireless? :)

Men helt wireless er den jo ikke, f.eks når der skal strøm på dyret, så reelt er der ingen forskel efter at din PS3 er sat op.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
tastasSkrevet 21/11-06 13:40 
Jack_D>
tas>
Nok en hentydning til, at du ikke behøves at connect 360'er controlleren på noget tidspunkt til din X-box. Den connecter og finder sig selv, wireless? :)

Men helt wireless er den jo ikke, f.eks når der skal strøm på dyret, så reelt er der ingen forskel efter at din PS3 er sat op.

Jaja, vil gerne indrømme at han flueknepper der. Det er i småtingsafdelingen, men jeg tolker det også mere som, at det er flere af de af de små ting som trækker ned i det samlede indtryk.

Og man kan jo altid bare sætte 2xAA batterier i X-box controlleren = no wires ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
la0sla0sSkrevet 21/11-06 13:59, rettet 21/11-06 14:01 
Det er ikke for at smide benzin på bålet, jeg under PS3en en fin launch, men hvis dette virkelig er sandt, så er det da fuldstændig blæst:



Originally Posted by IGN


So, what will and won't be "HD" on your HDTV if you have a set that is not capable of 720p? Here is a break-down of our tests (and unconfirmed reports) of HDTV set across all major functions of PS3:

DVD MOVIE: Not a problem, technically, in that PS3 was already known to not feature upscaling in this mode -- it's still enough to piss a person off, but when you went to the store, you already knew it wouldn't have that feature. Will play in 480p.

PS2/PS1 GAME: Not a problem, just a bummer (same situation as DVD). Will play in 480i/p, as expected since PS3 currently doesn't do any scaling.

AVC/MPEG1/MPEG2 VIDEO: Not a problem. Downloaded or personally encoded videos will run at whatever the TV is set at, even if the original file uses an immense 1080p encoding size. And surprisingly, the TV or PS3 does not need to reset any setting to play video files at any resolution.

PS3 XMB MENU: Not a problem. The PS3 will output to 480i/p, 720p, 1080i, or 1080p. The only issue that might arise would be if you somehow already have your PS3 set for 720p, in which case the signal will not be initially compatible with your 1080i TV and will display fuzz. To remedy this, hold down the Power button on PS3 until it beeps twice (once for shutdown, once for resetting the video setting), at which point it will boot in 480i (which works on every TV) and then you can go back in and switch to 1080i.

BLU-RAY MOVIE: Possibly a problem. Will run in 1080i (making it save for those with the 1080i-only problem), but may not run in 720p. The maximum PS3 of the PS3 in Blu-Ray mode is the encoded movie's native 1080p. If you set your PS3 to 1080i, the system will run a refresh setting sequence (for reasons unknown, as it never switches video settings to our knowledge) and then it will come back on in 1080i mode to play the movie at that resolution. If you set your PS3 to 720p, reports are saying that it will switch to either 1080i or 480p to play the movie.

!!! (indsat af mig)
PS3 GAME: Problem. If your HDTV has 1080i support but not 720p support, you will not get 1080i out of games that do not fit it. Your 1080i-only HDTV will not accept the 720p signal and the game will kick down to 480p mode. As mentioned, it will not scale up to 1080i. Please check your HDTV manual or the manufacturer's website to see if your HDTV is affected by this limitation.

IGN has put in requests for comment from SCE on any and all of the PS3's technical troubles, and while official word is not yet available on any one point just yet, we are hopeful that Sony will be able to at least clarify whether this upscaling issue -- the most impactful of the PS3's technical issues so far -- might be addressed in future updates of the system BIOS. Check back for more news, good or bad.


Det lyder simpelthen dybt dybt åndssvagt og utestet.

Mere læsning her
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 14:54, rettet 21/11-06 14:55 
Ja... vidste slet ikke at der fandtes displays med 1080i understøttelse som ikke også har 720p.

Helt go'nat at PS3 ikke har upscaling fra start!
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 14:57, rettet 21/11-06 14:59 
Det er også en uddøende race, de displays der bliver solgt idag og de seneste par år har også 720P, så problematikken vil ikke være så udbredt, men det er da drøn irreterende for dem som bliver ramt og ja du har ret, det er lettere godnat at den ikke upscaler.
Mon ikke dette også er løst når den lanceres i EU ;)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 21/11-06 15:17 
Vi kan ikke "gå ud fra" at det bliver rettet. Ellers ville alle spil jo være 10/10, hvis man kunne gå ud fra at fejlene i spillet ville blive rettet.

Vi må forholde os til maskinen som den er nu, og så håbe at de retter irritationsmomenterne - men indtil da, så har den nu engang de fejl den har.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 15:25, rettet 21/11-06 15:26 
Ja, men så nytter det ikke noget at sammenligne med et produkt der har løst de småfejl der var og som blev lanceret for mere end 13 måneder siden.
Sammenligningsgrundladet må være det samme, dvs da Xbox360 blev lanceret.
Det er jo nærmest en naturlov at alle nye produkter har småfejl der bliver rettet over tid og det er inden for stort set alle brancher.
Derfor kig på Xbox360 da den blev lanceret og kig så på PS3.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
la0sla0sSkrevet 21/11-06 15:43 
Efter at have læst lidt om det, findes der vist især i usa rigtig mange fjernsyn der kun kører 1080i. Det er som der siges i tråden, ret udbredt overthere. Det vilde er jo så at der nedskaleres til 480p. Så 1080p for teh win? Næppe.

Hvis I læser tråden jeg linkede til, lader det til at folk er ret trætte af det. Udover det, så synes jeg også punktet omkring bluray, er det da helt tumpet. At maskinen ikke kan outputte i 720p, som jeg forstår det, men kun i 480p eller 1080i/p, er jo hul i hovedet når den som spillemaskine pt. kræver 720p. Jeg ville blive bitter hvis mine bluray film blev nedskaleret til 480p. :)
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 16:15 
Herold>
Vi kan ikke "gå ud fra" at det bliver rettet. Ellers ville alle spil jo være 10/10, hvis man kunne gå ud fra at fejlene i spillet ville blive rettet.

Det er da en sær sammenligning - man kan ikke sammenligne firmware opdateringer til en konsol med opdateringer til et spil.

Der er selvfølgelig igen garantier - men se på hvad Sony har gjort med PSP og MS med 360'eren - så tror vi kan være ret sikker på mange forbedringer og rettelser i de kommende måneder og år.

Btw. PSP firmware v3.0 er lige kommet i dag (pt. jap only) ;)
HeroldHeroldSkrevet 21/11-06 16:59 
Det kan du sagtens. Grundpræmisserne er det samme. Du har et produkt med en mangel, og en mulighed for at udbedre det via. en opdatering.

Vi må et eller andet sted gå ud fra produkterne som de er her og nu, og ikke hvad de har potentiale til at blive. Selvfølgelig får PS3 nogle opdateringer, der retter og tilføjer, men indtil den gør det, så må vi betragte maskinen som den er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 17:12, rettet 21/11-06 17:13 
Herold>
Det kan du sagtens. Grundpræmisserne er det samme. Du har et produkt med en mangel, og en mulighed for at udbedre det via. en opdatering.

Vrøvl. Et spil har typisk (bemærk TYPISK!) et hyldeliv på 6-8 måneder som udviklerne normalt ikke har økonomisk fordel i at holde kørende med updates. Når et spil er 6-8 måneder gammelt er det sjældent forbrugerens interesse - der er spimpelthen noget nyt og spændende at spille.
En konsol har derimod et hyldeliv på 4-6 år som fabrikanten har større interesse i at holde liv i og løbende forbedre.

Det burde være åbenlyst for enhver med bare en smule indsigt i brancen.

Men jeg kan godt se du på forhånd meget gerne vil afskedige PS3'en som et flop :)
HeroldHeroldSkrevet 21/11-06 17:22, rettet 21/11-06 17:22 
Jeg tror ikke du har fanget pointen :)

Pointen er at du på ingen måde ved hvad de vil gøre ved PlayStation 3, før de har gjort det eller sagt hvad de vil gøre. Indtil da, er den som den er. Du må da gerne være naiv, og tro at de retter alt - det håber jeg da også at de gør, men man skal da godt nok være noget af en jubelabe, hvis man tror at man kan overse fejl og mangler ved noget som helst, bare fordi det har potentiale til at blive rettet - det burde erfaringen have lært dig, Beano (*host* Xbox 360 BC *host* ;P).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 21/11-06 17:31, rettet 21/11-06 17:32 
Det er godt nok hovedrystende at læse dine mange indlæg JackD.

Kommer der det mindste kritik mod Sony eller deres PS3, tænder du fuldstændig af, og tager det tilsyneladende ekstremt personligt, og forsvarer _ALT_ kritik rettet mod dem. For så derefter at ryste på hovedet over personen der udtaler/henviser til kritikken.

Lektie: Nogle fejltrin, fejl eller brølere, hverken kan eller skal forsvares. Det må du selv som Sony-fan da kunne forstå? Det er i orden at udtrykke sin mening, og debattere på lige plan med alle andre, men når det grænser til idioti, er det for meget!

I rest my case.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 17:38 
Beano>
Men jeg kan godt se du på forhånd meget gerne vil afskedige PS3'en som et flop :)

Det vil alle vel efterhånden, hvis de kommenterer de negative ting, som spiljournalisterne siger, der er om PS3 ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 18:01 
Herold>
Pointen er at du på ingen måde ved hvad de vil gøre ved PlayStation 3, før de har gjort det eller sagt hvad de vil gøre.

Enig - også derfor jeg skrev "der er ingen ingen garantier" :)


Herold>
Du må da gerne være naiv, og tro at de retter alt - det håber jeg da også at de gør, men man skal da godt nok være noget af en jubelabe, hvis man tror at man kan overse fejl og mangler ved noget som helst, bare fordi det har potentiale til at blive rettet - det burde erfaringen have lært dig, Beano (*host* Xbox 360 BC *host* ;P).

Så absolut - jeg tror heller ikke "alt" vil blive rettet/forbedret (er trods alt realist), men vurderet udfra PSP og 360 erfaringerne så *tror* jeg bestemt der vil ske meget i de kommende måneder/år. Ser faktisk slet ingen indikation på det modsatte.

Kigger man på PSP forløbet kan man jo se at Sony har rettet op på mange ting og løbende kommet med lækre forbedringer som jeg har haft stor glæde af. Så jeg har bare ikke nogen grund til at være andet end optimistisk :)
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 18:02 
Bede-x>
Det vil alle vel efterhånden, hvis de kommenterer de negative ting, som spiljournalisterne siger, der er om PS3 ;)

Ja, hvis man kun kigger på de negative rapporter. Virkeligheden er bare en anden :)
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 18:13 
Beano>

Kigger man på PSP forløbet kan man jo se at Sony har rettet op på mange ting og løbende kommet med lækre forbedringer som jeg har haft stor glæde af. Så jeg har bare ikke nogen grund til at være andet end optimistisk :)

Nemlig, tag et kig på historiken med PSP pg Xbox360 og man vil opdage, at der er meget store chancer for, at de væsentligste fejl vil blive rettet over tid.

Jeg kunne forstår man var skeptisk hvis Sony intet i fortiden hvad gjort for at opdatere HW, men det viser PSP intet har på sig.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 21/11-06 18:14, rettet 21/11-06 18:15 
Det skal siges at jeg selv havde forventet fejl i PS3 softwaren (havde Sony jo næsten forberedt os på)... men meget skuffende at de ikke har gjort det bedre mht. BC fra dag 1!

200 ud af ca. 8000 PS1/PS2 titler som er problemer med, er måske ikke det vildeste, men når man lover "fuld BC" og har indbygget PS1/PS2 hardware, så burde man forvente noget bedre. Og mener endda de engang lovede opscalering af PS1/PS2 titler til HD (?)... grr!
SlothSlothSkrevet 21/11-06 18:17, rettet 21/11-06 18:24 
Hrm... jeg vil først fastslå, at jeg er pro-Sony (hvis det skulle have forbigået nogen). Lad mig derefter fastslå, at jeg ikke føler mig som en fanboi, men nok alligevel er det - ihvertfald en lille smule... Jeg smiler når jeg læser gode nyheder for Sony, og rynker på panden når jeg læser dårlige. Hvad der sker i "de andres" (X360/Wii)-verden er jeg sådan set ligeglad med...

Nå - til pointen her...

Som sagt er jeg glad for Sony. Jeg har altid haft PlayStations, og har altid været glade for dem, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg vil blive glad for min PS3, når jeg engang får den. Om den er bedre end X360 eller ej? Dunno - don't really care. Så længe den opfylder mine behov er jeg sgu tilfreds.

Dét der irriterer mig er de åbenlyse fejl, som jeg føler Sony har gjort, og stadig gør, samt deres arrogance overfor nogle spiludviklere og brugere.

Jeg har ingen personlig erfaring med XBL eller lignende systemer, men ud fra hvad jeg hører er XBL et kanongodt system. Jeg har ligeledes ingen erfaring med Sony Live, men ud fra hvad jeg hører dér, er der en masse problemer - en masse problemer, som Sony burde have forudset, og en masse features de burde have implementeret. Sony *ved*, at de vil blive sammelignet med XBL, og de *ved* hvad der hitter og hvad der ikke gør - og i stedet for at fokusere på at få systemet op at køre, laver de et lorteprodukt, og siger intet om, hvad deres langsigtede planer er.

En anden ting der pisser mig af ved Sony er, at de sjældent siger en skid om hvad/hvorfor/hvornår, og når de endelig gør det, er man aldrig helt sikker på, om det holder vand eller ej - i morgen kan der komme en rettelse, der tilsidesætter alle løfterne, eller så fiser de bare ud i sandet.

Sony har IMO brug for en officiel kanal á la Major Nelson, der kan komme med de informationer som de hardcore brugere spørger om. ThreeSpeech er et skridt på vejen, men hvor brugbart er det, når det bliver opdateret 1 gang om ugen, og i øvrigt ikke kommer med noget nyt, som man ikke kan finde på et hvilketsomhelst gamesite?

Jeg rambler her, men det er svært at sætte ord på. Jeg er skuffet over Sony, deres brudte løfter, deres lukkethed, og deres inkompetence.

PS3 er inkompatibel med en lang række HD-TV-mærker (inklusive nogle af deres egne Bravia-modeller), deres online funktion er langsommere end et postbud i modvind, man kan ikke lave andet end at glo på en progress bar når man downloader, og deres udviklingsværktøjer er under middelniveau. Desuden burde der ikke være problemer med op/nedskalering af spil på HD-TV der ikke understøtter 720p, og der burde ikke være problemer med manglende lyd, når man skifter fra at se en BD-film og så vil spille et spil.

Derudover er der åbentbart tydeligt forskel på, hvilke udviklere der har det godt med Sony (RFoM's udviklere har det f.eks. godt), og dem er ikke er med i klubben... Sony burde tage sig sammen og løfte på låget, og fortælle folk, hvad de kan vente, og så holde deres løfter!
Kiss me, would you kindly?
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-06 18:18, rettet 21/11-06 18:22 
Jack_D>
Når Mr. Xbot giver GOW 10/10 og ikke helheds vudering men samtidig kritisere enkelte funktioner af PS3 og dømmer den ude, ja så er der noget galt.

Hvis det er mig, som du omtaler, så er der netop tale om en helhedsvurdering.(og tag den i Gears tråden, hvis du vil diskutere det). Spillet ligger i øjeblikket på 95.1 på Gamerankings, men det skyldes nok at alle anmelderne er Xbots:

http://www.gamerankings.com/

Og Zelda på 96.5. Nej, de må være Ninbots allesammen.

Ham med denne tagline, forsøger derimod at være objektiv:

"Defender of all Sony, and eternal enemy of the evil empire known as MS ;)"
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 21/11-06 19:37, rettet 21/11-06 19:39 
2 ting! (mere når jeg har mere tid (hvilket vil sige, EFTER Guitar Hero II har kørt nogle timer)).

Jack_D:

Bestem dig!
Enten træder du ned af Bede-X's ryg omkring vurdering ud fra helhed på trods af eventuelle fejl/mangler, eller også sparer du selv lidt på brugen af "Leverer varen, igen på trods af eventuelle fejl/mangler". Jeg har meget mere at sige til dig, for jeg syntes ærlig talt at du er vanvittigt langt ude, men tråden er lang, og jeg nægter at bruge en hel aften på at quote lamme udtalelser, andre allerede har modargumenteret.

360'eren er på ingen måde gået fri for kritik, trådene er bare et år gamle (jeg selv har egentlig heller ikke sparet på det), og ingen gider at spilde deres liv på at vise dig ting, du måske en dag lærer at finde selv. Øv dig, det er ikke så svært.

Ja, for fanden. PS3 burde kunne mange af de samme ting som 360'eren kan på nuværende tidspunkt. Der er halvandet år mellem udgivelsen, og en fordobling af prisen på de to konsoller.

Det er muligt at du mener mange fejl kan rettes med patches, men ingen ved om de bliver det. Og bedre endnu, ingen ved hvad der kan tilføjes til 360'eren, mens Sony stadig sidder og fedter rundt i download-funktioner, andre allerede har styr på.

Artiklen i første indlæg, er muligvis partisk. Ikke desto mindre har den givet mig et markant anderledes syn på PS3. Fakta er at Sonys famøse "forbedret onlinedel" stadig virker utrolig mangelfuld.

Vi har egentlig snakket om Live Vs. Sony online før herinde, og allerede dengang var vi mange der håbede på det bedste, men ventede det værste. Umiddelbart tegner det til at det sidstnævnte resultat godt kunne finde på at blive en realitet.

Ingen producent er særlig godt tjent med ukritiske fanboys.



Alle:
Jeg mener ikke at have set det nævnt herinde før. Men jeg læste i forrige uge en artikel om at bagudkompatibiliteten på PS3 også er hullet.

Der var på det tidspunkt tale om ca. 200 japanske spil der enten ikke kunne køre, eller også kørte de langt fra acceptabelt. Heriblandt var både Gran Turismo 4 og Tekken 5.

Man forventede at tallet ville være større i USA, men ikke nødvendigvis de samme titler, og Europa må jo så være være tilsvarende mindre.

Det var ét point, der blev trukket fra i kapløbet, som Sony allerede havde tildelt sig selv.

Vil gerne prøve at finde noget link-værk til det senere.

Og nu, mine herrer: GUITAR HERO II.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Jack_DJack_DSkrevet 21/11-06 20:10, rettet 21/11-06 20:11 
Det var da utroligt...

Nu vil jeg gerne have en liste over de ting som du mener PS3 ikke kan, men Xbox360 kan, jeg har set 2 ting og det er den manglende mulighed for egen musik i spil og at man ikke kan slippe for at se den downloade og det er næppe ting som man kan kalde kritisk for om en konsol har leveret varen eller ej og den med en fordobling af prisen holder jo ikke en meter, vejl. udsalgspris på den officielle MS side er omkring 3200 kr. og så må du undvære WiFi, større HDD, HDMI, motion sensor, Blu-Ray.
Men det tager du ikke med i betragtningen.

Jeg er sådan set ligeglad hvad Xbox360 kan opgraderes til eller ej. Kig på hvad den kunne på lanceringsdagen for det er jo reelt det som de skal sammenlignes på.

Du er åbenbart også faldet for den useriøse journalistik, men det siger mere om dig.
Men på hvilke punkter er den mangel fuld? Har Sony på noget tidspunkt lovet af der skulle være unified friendlist ala Live?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
76 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig