X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med Super Metroid


Svar
T.L.OT.L.OSkrevet 20/11-06 16:55 
Jeg har et problem med Super Metroid pal versionen. Jeg har en modificeret Snes med region switch samt 50/60Hz switch. Alle mine andre pal spil dur fint, men syntes det er sært at denne titel ikke engang vil starte op selv i 50hz..

Denne tekst kommer frem når maskinen tændes med spillet i, This game is not desigined for your super famicon or super nes.

Ligegyldigt hvordan jeg sætter regionen samt Hz på maskinen gør det ingen forskel.
Er der nogen der har haft det samme problem..?
ChronoChronoSkrevet 20/11-06 20:09 
Det hjælper dig sikkert ikke, men min US-udgave af Super Metroid fungerer fint på min PAL SNES med et almindeligt konvertor cartridge.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
T.L.OT.L.OSkrevet 20/11-06 22:39 
Jeg har prøvet at kickstarte den, det virker desvære ikke..

Vedr. landenummer er ikke helt sikker på om det er det ene eller andet..

model nr : SNSP-006

nederst i højre hjørne på bagsiden
SNSP-UKV
T.L.OT.L.OSkrevet 21/11-06 12:10 
Det lyder meget rigtigt det med lockout chip'en.
Tror jeg bliver nød til at anskaffe mig Super Metroid i US eller Jap hvis jeg skal spille det på min maskine i 60hz.

Tak for hjælpen.
RJKRJKSkrevet 21/11-06 12:39, rettet 21/11-06 12:39 
Ævler I ikke noget?

Hvis du har en region switch og en 50/60 hz switch, så har du da ikke disabled nogen lockout chip? Region switchen er da til at slå lockout chippen til/fra? Sådan husker jeg det, men er mange år siden jeg moddede min SNES.

Hvis du har switch på de ting der er moddet, så virker din PAL SNES stadig som en normal PAL SNES, bare dine switches står i den rigtige stilling.

For mig lyder den mest sandsynlige forklaring at din region switch er defekt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/11-06 22:33, rettet 21/11-06 22:36 
RJK>
For mig lyder den mest sandsynlige forklaring at din region switch er defekt...

Pokkers, det er vist min skulder, den abe sidder på :/

Jeg var ellers 700% sikker på, jeg havde lavet den mod korrekt...
jeg kan sgu da også lave ged i alting :(

Virker spillet på en anden SNES? Jeg kan jo krydse fingre for, at det blot er lamellerne, som skal renses med lidt sprit og en vatpind ;)
AV Intelligent Terminal
T.L.OT.L.OSkrevet 21/11-06 23:28 
Tror ikke det har noget at gøre med om lamellerne er renset, maskinen viser jo et ganske fint billede med regions fejl meddelsen :)
Alf81Alf81Skrevet 22/11-06 13:29, rettet 22/11-06 13:30 
Thor, du ved jo' udemærket godt selv hvad problemet er... Det er karmaen, det ved du jo' godt ^~^
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 22/11-06 14:03, rettet 22/11-06 14:03 
Åbn nu bare den konsol og se om de par ledninger sidder rigtigt. Sværere er det vel ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/11-06 18:03 
Jeg fulgte den guide, som Kobsie linker til, da jeg moddede maskinen. Så medmindre den ikke passer(?), skulle det hele gerne være monteret rigtigt.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/11-06 18:07 
T.L.O>
Tror ikke det har noget at gøre med om lamellerne er renset, maskinen viser jo et ganske fint billede med regions fejl meddelsen :)

Ja, men spillet spytter jo heller ikke et videosignal ud, derimod forskellige datasignaler. Jeg kunne godt forestille mig, at maskinen bliver forvirret, hvis et forkert "flag" blev hejst ;)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig