X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Flere vurderinger


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-06 14:28, rettet 18/11-06 14:29 
Jeg vil såmænd bare opfordre alle herinde til at bruge Vurder-systemet lidt mere. Det fungerer i og for sig udmærket, og jeg bruger det tit, når jeg lige falder over et godt spil-tilbud i Fona: Kender jeg ikke spillet, så hoppr jeg ind på PR med min mobil og læser vurderingerne. Hurtigt og nemt!
Jeg kan huske, jeg engang heppede på en WAP-kompatibel Vurder-sektion, men det er jo så oveflødi... Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
191 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
SumezSumezSkrevet 17/12-08 13:43 
Alf81>
Men for lige at lægge vægt på ting som frihed og fylde gennem ikke indikerede secrets, så hævder jeg stadig at det er rank design.

Hm, det mener jeg slet ikke at SMW er et eksempel på. Alle spillets hemmelige udgange er relativt nemme at finde, og man har ofte en god idé om hvor de er, ikke mindst fordi at baner med flere udgange markeres med rødt på kortet. På spøgelseshuse er der endda KUN "hemmelige" udgange, hvilket bringer et fedt puzzle element til spillet. Det er blot et eksempel på hvad jeg synes tilfører spillet en fantastisk, TILGÆNGELIG dybde, til forskel for Sonic 2's rå action/arcade-gameplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 17/12-08 13:56 
Konsolkongen>
Og for lige at få afklaret nogle ting: Man kommer ikke i bonusbaner i Sonic pga. held. Tails fucker intet op da han konstant er i baggrunden. Alternativt kan man starte spillet op med kun Sonic eller Tails og resultatet i bonusbanerne vil blive det samme. At det måske bliver mere forvirende af at han er med kan vi godt blive enige om, men er man god nok har det intet at sige.

Hvad ang. bonus banerne i Sonic 2 så kan de godt gå galt med Tails. Hvis Sonic bliver skadet vil Tails rykke frem og være foran. Kun ved at bruge et andet joypad kan man rykke ham tilbage.
Det er dog lykkes mig at gennenføre Sonic 2 med Sonic og Tails, samt dem begge alene med 7 Chaos Emeralds. Skummelt nok kan jeg ikke klare det idag ^^
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 14:23 
Det er faktisk delvist rigtigt. Men når Tails er foran kan du komme foran igen blot ved at hoppe en enkelt gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/12-08 14:23, rettet 17/12-08 14:24 
Tails rykker foran, blot du hopper. Og bare han får fat i et par ringe, er det rimelig skidt, for han er næsten helt sikker på at miste dem igen. :)

Men det var bare en sidenote til at starte med, rimelig off-topic her. Allerhøjst relevant i Mario vs. Sonic-tråden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 14:31 
Men du har ret non-the-less. Det er faktisk et irritations moment (et som jeg totalt havde glemt da jeg skrev mit tidligere indlæg til dig). Heldigvis kan man så bare vælge kun Sonic eller Tails istedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/12-08 19:44, rettet 17/12-08 21:28 
Sumez>
Igen, det er ikke at sige at SMW nødvendigvis er bedre end Sonic 2, men jeg synes det giver en god forklaring hvorfor det er lettere for en større gruppe mennesker at give det en højere gennemsnitlig, objektiv vurdering. Det er simpelthen for svært at -undgå- at blive underholdt af spillet.

Prøv f.eks. at kigge på mere alternative spiloplevelser som Braid eller Ico. Spil der har fået, og fortjener, absolut topkarakter mange steder, men hvor kvaliteterne højst sandsynligt ikke er så indlysende for særlig mange mennesker, og derfor har svært ved at konkurrere med et åbentlyst underholdende spil som SMW.

Jeg kan egentlig godt se, hvorfor moderne gamere, der beklageligvis går efter spil med mange tomme kalorier og masser af tilsætningsstoffer, som får det hele til at glide nemmere ned, finder Nintendo's gamle spil som værende mere tiltalende end SEGA's. De indeholder simpelthen mere af den familievenlighed, som de kender fra moderne spil. Men jeg synes bare, det er beklagelig, at dette skal være medvirkende til, at ét genialt spil favoriseres så meget i forhold til et andet... men det må jeg vel bare finde mig i :/
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 17/12-08 20:28 
Mener du seriøst at grunden til en højere vurdering af SMW i forhold til Sonic 2, er moderne gamere?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/12-08 21:20 
Med "moderne gamere" mente jeg nok nærmere "Nye Hr-og-Fru-Jensen casual gamers", som prøver SMW og tænker: "Det lugter lidt af free roaming og så er der save game funktion. Fedt spil!".

Jeg ved ikke... jeg fatter bare ikke, hvordan to fantastiske spil kan ligge så langt fra hinanden på listen. Indtil videre har jeg kun fået forklaret, at SMW har "flere åbenlyse kvaliteter" end Sonic 2, men at det samtidig ikke nødvendigvis er et bedre spil. Det kan jeg kun tolke som, at Nintendo designer deres spil på en måde, så de tiltaler flere af de såkaldte casual gamers.

Seriøst... 8 Nintendo eksklusive titler i top 10?! SÅ gode er de sgu heller ikke til at lave spil!
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 21:28 
A to the mother effen MEN.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 17/12-08 21:32 
Killer Bean 2>
Seriøst... 8 Nintendo eksklusive titler i top 10?! SÅ gode er de sgu heller ikke til at lave spil!

Nu har de jo ikke lavet Chrono Trigger :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/12-08 21:36 
Touché! :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 17/12-08 21:39 
Jeg mener: SÅ gode er de heller ikke :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 17/12-08 22:56 
Killer Bean 2>
Med "moderne gamere" mente jeg nok nærmere "Nye Hr-og-Fru-Jensen casual gamers", som prøver SMW og tænker: "Det lugter lidt af free roaming og så er der save game funktion. Fedt spil!".

Altså, Hr og Fru Jensen som havde en SNES i starten af halvfemserne? Jeg tvivler stærkt på at de har været inde på PlayRight og vurdere spillet. Jeg synes ikke rigtigt den idé holder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-08 08:15 
Jeg indrømmer, at det er en temmelig søgt forklaring, men det var nu også bare et forsøg på at diske op med noget mere sagligt end "Play:Right vrimler med Nintendo Fan-boys!!" :)

Umiddelbart skulle man jo tolke listen som, at alt hvad Nintendo laver af spil bare er af højere kvalitet end ALT andet... og det holder jo ikke rigtigt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/12-08 08:30, rettet 18/12-08 08:31 
Killer Bean 2>
Umiddelbart skulle man jo tolke listen som, at alt hvad Nintendo laver af spil bare er af højere kvalitet end ALT andet... og det holder jo ikke rigtigt.

Nej, men kigger man på Mario- og Zelda-spillene, som dominerer toppen af listen, synes jeg faktisk ikke det er særlig langt fra sandheden. :) Der er ikke meget, der overgår det.
Sagen er vel grundlæggende at de fleste nok har deres egne spil, de mener topper disse Nintendo-spil, men de fleste til gengæld kan blive enige om at det er topspil, og så får de jo et gennemsnit der placerer dem i toppen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 18/12-08 09:18, rettet 18/12-08 09:22 
Sumez>
Nej, men kigger man på Mario- og Zelda-spillene, som dominerer toppen af listen, synes jeg faktisk ikke det er særlig langt fra sandheden. :) Der er ikke meget, der overgår det.
Sagen er vel grundlæggende at de fleste nok har deres egne spil, de mener topper disse Nintendo-spil, men de fleste til gengæld kan blive enige om at det er topspil, og så får de jo et gennemsnit der placerer dem i toppen.

Jeg er enig. Jeg tror egentlig heller ikke at Playrights liste ser markant anderledes ud end andre multi-platform sites. Hvis man kigger på f.eks. Gamespot ligger Chrono Trigger, SMW og Zelda Link to the Past alle over f.eks. Sonic 2, både på Critic score og User score.
Nu taler vi jo altså også om nogle af de absolut bedste top-titler til SNES, jeg synes ikke man deri kan lægge at "alle nintendo-titler generelt bare ligger højere".
Sonic 2 er absolut også en top-titel, men hvis jeg fik sat en pistol for panden og blev tvunget til at sige hvilket spil jeg selv ville vurdere højst af de to, så fik SMW også min stemme, selvom jeg er mindst ligeså stor en Sega-fortaler som ditto Nintendo. Nu er det jo så heldigt at man ikke behøver at vælge et spil fremfor et andet, men kan nyde begge spil i fulde drag (min personlige favorit-konsolperiode er uden tvivl 16-bit-perioden).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 17/01-09 15:55 
Jeg har læst en rigtig god anmeldelse, af Star Wars The Clone Wars Lightsaber Duels på coolshop..
Den er virkelig dybde borende..

Af laust hansen:
lorte spil det er intet værd troede det havde noget med star wars at gøre men intet og grafikken er da bare skod det ligner slet ikke nogle af de personer der spiller med i filmen og sikke en skod handling det er intet værd kort sagt

jeg bliver fanme i dårligt humør når jeg tror jeg skal hjem og spille noget fedt men nej det er bare skod hele vejen igennem

Clone Wars Wii
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-09 21:30 
Haha, ja, mon ikke han er skuffet fordi han ikke fik leget med sit lyssværd mens han tænkte på Hayden Christensen?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-09 00:30 
Klasse anmeldelse :D

Men han har jo rent faktisk ret, det spil er SKOD.
jaesjaesSkrevet 09/01-12 14:58, rettet 09/01-12 15:11 
Bump - kom i tanke om, at vi på PR jo har vores helt egen videnskabeligt korrekte liste over de bedste spil nogensinde. Men for at være aktuel kræver det (nye*) vurderinger! :)

- Ovenstående skal ikke tages specielt konkret i forhold til toplisterne, det er bare for at få flere vurderinger generelt, og at de gamle opdateres når det er nødvendigt. Toplisterne holdes jo "automatisk" ved lige bare der vurderes/revurderes i rigelige mængder :)

* Mange vurderinger på PR er ret gamle, og det kan næppe i alle tilfælde være fordi spillene er tidløse ;) Så hermed en reminder om at kigge sine gamle vurderinger igennem.

http://playright.dk/vurderstats1.php

Til staben:
Det ville være rart, hvis man kunne vælge kun at se spil med mindst x antal vurderinger på de forskellige toplister - gerne flere valgmuligheder. Det forstyrrer lidt med alle de spil med 1 og 2 vurderinger på listen :)

EDIT: Det ville i øvrigt også være rart at kunne "gruppere" de viste spil, og dermed se bort fra platformen. Fx er Elite p.t. nr. 16 på listen, men har kun én anmeldelse (til C64). Men spillet har 5 anmeldelser alle platforme tilsammen, og stadig en karakter der er næsten ligeså høj. Evt. kunne der bare stå en samlet karakter i parentes og/eller antal anmeldelser.
RJKRJKSkrevet 09/01-12 15:16 
Det virker noget anderledes i v5, så alt det sidste du skriver er irrelevant :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 15:25, rettet 09/01-12 15:26 
Og du skal lære at bruge ord der viser at du sætter pris på forslag der tydeligvis er givet med de bedste intentioner :-p

slet gerne denne post hvis du retter "irrelevant" ovenfor.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 09/01-12 15:31 
Det ordner smileyen for mig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 16:02 
Okay ;)
Tonen i det jeg skrev ovenfor er i øvrigt ikke lydefri :-\
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 16:36 
Man kunne vel også lave det sådan, at vurderingerne skulle "godkendes" med jævne mellemrum lidt på samme måde som med samlingerne. Så folk blev tvunget til at revurdere deres.. ja, vurderinger engang i mellem :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 09/01-12 16:39 
Dét er i øvrigt også anderledes i v5, og dermed fuldstændig irrelevant... ;p

(jaja, jeg stopper nu...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 09/01-12 18:51 
Ikke forstået, Dræber Bønne.. Man skal revurdere sine vurderinger. Hvordan? Således at man eksempelvis revurderer et spil man ikke har spillet i to år.. Eller bare sådan at man får en påmindelse om at det er længe siden man har vurderet spil?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 19:02 
Nej, jeg mente bare sådan at når en vurdering nåede en vis alder, så fik brugeren, der havde skrevet den, en besked om, at vedkommende skulle gennemlæse den og godkende den eller, hvis personene i mellemtiden havde ændret sit syn på spillets kvaliteter, rette den, så den igen afspejlede "virkeligheden". Og hvis vurderingerne så ikke blev godkendt/rettet, ville de ikke tælle med i statistikken :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 19:13 
Det faktum at Street Fighter III: 3rd Strike lige pt. ligger nr. 2 OG er repræsenteret 3 gange i top 20 opretter min tro på menneskeheden en smule :)
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 09/01-12 19:58, rettet 09/01-12 20:00 
Ahh ok :) Jeg tror dog dette personligt ville få mig til at stoppe med at vurdere. Jeg ville ikke gide at revurdere de samme spil en gang til. Samtidig syntes jeg at vurderingerne skal tages ud fra den dato de er skrevet. Det er svært, i hvert fald for mig, at finde den samme glæde ved spil jeg har gennemført og mentalt parkeret.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 20:04 
Hulle>
Ahh ok :) Jeg tror dog dette personligt ville få mig til at stoppe med at vurdere. Jeg ville ikke gide at revurdere de samme spil en gang til.

Det ville jo heller ikke være nødvendigt. Du kunne bare trykke på 'godkend'-knappen :)

Hulle>
Det er svært, i hvert fald for mig, at finde den samme glæde ved spil jeg har gennemført og mentalt parkeret.

Har det så ikke hele tiden været nogle elendige spil?
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 09/01-12 23:57 
RJK:
Ok, lyder godt, at der er ændringer på vej.
DarkenDarkenSkrevet 10/01-12 03:03 
Killer Bean 2>
Har det så ikke hele tiden været nogle elendige spil?

Der er nogle spil, hvor det er en rigtig fed oplevelse ved første gennemspilning, men efterfølgende ikke har en god replay værdi. Typisk grundet story eller puzzles (som jeg ser det).

Som sammenligning kan man tage en film som The Usual Suspects (genså den igår :P ). Det er en fantastisk film, men er den lige så god ved andet gensyn, nej. Ikke fordi filmen bliver dårlig, man kender bare slutningen og dette trækker lidt ned.

Nu har jeg ikke selv spillet det, men Heavy Rain fik gode anmeldelser og vurderingerne her (på nær én) giver det mellem 7-10. Som jeg har forstået spillet, så er det story-dreven og jeg kunne forstille mig at gennemspilning nr. 3 nok sætte grænsen for hvor spændende det lige er, hvis altså man skulle holde sine spil vurderinger tidssvarende.

Kan dog ikke se noget galt i at man lige fik en reminder en gang om året, om man kan godkende sine vurderinger.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HulleHulleSkrevet 10/01-12 08:10, rettet 10/01-12 08:12 
Ja, en reminder er ok, så længe den er overordnet som med godkendelse af samling. Frygtede det måske var pr. titel du mente. Jeg syntes stadig at det er en overflødig reminder, da jeg er sikker på at de som går op i det nok skal få det gjort og at de som ikke gør er ligeglade med beskeden.. Men alt er jo ændret i det sagnomspundne V.5 ;) som i øvrigt kommer om et par Duke Nuke'em Forever uger. Så lad os ikke bruge mere tid på det.

Er enig med Darken i udtalelserne og betragtningerne om hvorvidt spillene var elendige eller ej, hvis man ikke vil gå igennem dem igen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dRxLdRxLSkrevet 10/01-12 09:06 
Angående forsinkelsen af v5, så har jeg indtryk af at RJK har haft den klar siden i hvert fald oktober, men han har ønsket at kombinere lanceringen med den nye kraftigere server.
Samlesættet til ovenstående har stået hos mig siden midten af oktober, og en kombination af dele der skal laves RMA på og at jeg reelt først har tid her fra januar, har forsinket at den nye server er kommet op at køre i Ikast endnu.
Jeg vil ikke give nogen dato på hvornår det hele omkring serveren er på plads, men jeg kan love at jeg bliver ved med at skynde mig langsomt i retning mod målet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HulleHulleSkrevet 10/01-12 11:51, rettet 10/01-12 11:52 
Jeg glæder mig meget til at se og prøve V.5 :) held og lykke med samlesættet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 10/01-12 12:34 
Hulle>
det sagnomspundne V.5 ;) som i øvrigt kommer om et par Duke Nuke'em Forever uger.

Jeg er også kun nærtagende, fordi det er rigtigt :)

V5 blev oprindeligt kodet i 2008, hvor der så skete nogle forskellige eksterne ting, så det aldrig blev afsluttet og det meste tabt. Derefter genoptaget i 2010 i opdateret udgave, hvor jeg havde en rimelig færdig udgave i foråret og troede det blev launchet indenfor nogle måneder. Så derfra er det næsten to års finpudsning, jævnt afbrudt af harddisk-crash, hacker-angreb og serverproblemer.

Så det hele trænger voldsomt til at blive launchet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 10/01-12 16:37 
Og hvornår er det så i 2012? :)
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 10/01-12 16:55 
Darken/Hulle:
Det KB2 (tror jeg) og jeg selv taler om, er ikke at genspille spil, men at man lige med nogle års mellemrum tænker over, om de stadig er karakteren værd. Det er jo et medie, som ændrer sig over tid :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-12 17:47 
Præcis :)

Jeg kan godt forstå det der med at parkere et spil mentalt efter en gennemførsel. Det sker også tit for mig med RPG'er, Point n' Clicks osv. Men langt de fleste spil som virkelig, virkelig er gode, synes jeg sagtens man kan spille igennem med jævne mellemrum. Lidt på samme måde som når man læser en fantastisk god bog i laser.

Dårlige spil kan også godt tåle gensyn. Måske opdager man at spillet ikke var så dårligt endda. Eller måske opdager man, at et spil som man engang synes var det vildeste lort i virkeligheden bare er ..lort.

Men som Jaes skiver, så skulle det mest bare være en funktion som fik folk til lige hurtigt at overveje om vurderingen stadig holder. Det kræver jo ikke nødvendigvis en gennemspilning :)
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 11/01-12 01:40 
Det kan jeg så godt være med til ;)

åh hvis jeg dog bare havde en masse tid til at spille alle mine spil igennem. (Hjælper så heller ikke at SWTOR sluger en del af den tid jeg nu har :P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
191 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig