X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Flere vurderinger


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-06 14:28, rettet 18/11-06 14:29 
Jeg vil såmænd bare opfordre alle herinde til at bruge Vurder-systemet lidt mere. Det fungerer i og for sig udmærket, og jeg bruger det tit, når jeg lige falder over et godt spil-tilbud i Fona: Kender jeg ikke spillet, så hoppr jeg ind på PR med min mobil og læser vurderingerne. Hurtigt og nemt!
Jeg kan huske, jeg engang heppede på en WAP-kompatibel Vurder-sektion, men det er jo så oveflødi... Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
191 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-06 14:28, rettet 18/11-06 14:29 
Jeg vil såmænd bare opfordre alle herinde til at bruge Vurder-systemet lidt mere. Det fungerer i og for sig udmærket, og jeg bruger det tit, når jeg lige falder over et godt spil-tilbud i Fona: Kender jeg ikke spillet, så hoppr jeg ind på PR med min mobil og læser vurderingerne. Hurtigt og nemt!
Jeg kan huske, jeg engang heppede på en WAP-kompatibel Vurder-sektion, men det er jo så oveflødigt nu :)

Jeg ville bare ønske, at flere ville komme med deres mening. F.eks. ligger Elite i øjeblikket på en 10-plads overall - baseret på ét 10-tal: http://www.playright.dk/vurderstats1.php

Ikke at der er noget galt med den vurdering, men det kunne godt bruge lidt flere.
Hvad laver The Godfather og Madden i øvrigt på helnholdsvis 3. og 4. pladsen hos X360? Der må da også være flere end én, der har prøvet Test Drive Unlimited? http://www.playright.dk/vurderstats1.php?platformid=123

Tetrisphere nr. 3. på N64 toppen?
http://www.playright.dk/vurderstats1.php?platformid=7


Sæt i gang!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-06 16:17, rettet 18/11-06 16:22 
Og jeg vil såmænd bare opfordre alle der har tænkt sig at skrive vurderinger at læse karakterskalaen grundigt igennem. Der er ALT for mange overratede vurderinger herinde.
Ellers er jeg fuldstændig enig med Delux. Vurder sektionen er en af dem jeg kigger allermest i, og det nemt og hurtigt at danne sig et indtryk af spillet, og andres spilsmag.

Karakterskala
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 17/10-08 11:29 
Jeg hi-jacker lige dette emne.

Jeg kom i farten til at lave en vurdering på Echochrome til PSP.

Dette skulle have været for PS3; hvordan får jeg slettet min vurdering?

Og forresten, jeg kan ikke se Echochrome er oprette til PS3, skal jeg blot sende info til en moderator for at få denne oprettet?

Takker, og beklager rodet :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 17/10-08 11:37 
Voila. Der er et punkt under 10/10 karakteren hvor man kan slette.

Så langt nede på karakter skalaen havde jeg slet ikke set til dette spil - så det var overset! ;)

Det er blevet slettet nu.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 17/10-08 15:13, rettet 17/10-08 15:14 
tas>
Og forresten, jeg kan ikke se Echochrome er oprette til PS3, skal jeg blot sende info til en moderator for at få denne oprettet?

Har du oprettet det i din samling? For så burde det ligge til godkendelse, hvor jeg også mener at det kan vurderes. Hvis du vil have hastet dine spil til at blive godkent, kan du godt bare skrive til en mod, ja.

EDIT: Kan se at det ER tilføjet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 15:06 
Så nu fik jeg rydet op i mine gamle vurderinger, det er næsten pinligt så mange jeg kunne rette.
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 11/12-08 15:46 
I må gerne kalde mig en brokrøv, men det er jeg også
Jeg synes overhovedet ikke systemet fungere optimalt.

Her er grunden til, jeg ikke gider og lave spil vurderinger er, passer anmeldelsen man laver, ikke moderater her på siden, bliver man bedt om at rette den. Ergo opnår spillet en falsk samlet karakter, da det ikke er min egen mening og karakter den får.
Fordi de fleste synes f.eks at Resident Evil serien er fed, ja den er flot, og god stemnings musik, men jeg hader styringen, men det er selvfølgelig en vanesag.
Men det trækker gevaldigt ned i karakteren fra mig.
Skrev jeg dette ville jeg blive bedt om at rette det.
Så derfor ville spillet opnå en falsk karakter.

Og hvis jeg nu skulle give et spil, som ESPN International Track & Field til Ps2 karakter, ville det ligge på den høje siden af skalaen 9/10. Da jeg er vild med atlatik spil, hvor man kan dyste mod kammeraterne om medaljene og tider.
Men igen vil moderaterne bede om at rette karakteren, da min karakter, efter deres mening ikke er korrekt.
Og på den måde opnår den igen en falsk karakter.

Jeg skal ikke kan sige om moderaterne har ændret holdning?
Men det er sådan jeg har oplevet det med flere spil.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 15:58 
Jeg fik bare meget lyst, da jeg så fek.s Street Fighter til GBA jeg havde vurderet til 8/10 og det var fordi den gang var jeg ikke så meget inde i det der med at der skulle være 6 knapper, det var sjovt den gang jeg ikke fattede noget af systemet, men i dag øv det holder ikke og der efter faldt jeg over en masser andre der skulle laves om...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 11/12-08 16:25 
solid snake: Vurderingssystemet er modereret fordi de forsøger at holde det nogenlunde objektivt. Så hvis man ser ud over sin egne præferencer og kan vurdere spillet så andre kan bruge det til noget, er der som jeg har forstået det, aldrig problemer. Bare man er velargumenteret og saglig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 11/12-08 17:11 
Det er desuden meget sjældent at det er karakterer som der bliver modereret. Langt oftere er det begrundelsen for karakteren der bare skal være bedre - KroeboCop har også et par stykker der snart falder i den grøft kan jeg se :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 17:16 
Klart, hvis det er så bare skriv hvad det er for nogle, så laver jeg dem gerne om :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
silverstarsilverstarSkrevet 11/12-08 17:31, rettet 11/12-08 17:32 
Solid snake> Det jeg hører dig sige er at du har oplevet at få afvist vurderinger, fordi du ikke objektivt og sagligt har kunnet argumentere for den karakter du har givet?
For mig lyder det helt efter bogen, jeg kan ikke se noget problem.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-08 17:49 
Enig @ Solid snake.

For nyligt gav jeg SC4 3/10 med glimrende begrundelse for hvorfor spillet for mig er elendigt.

Det faldt imidlertidigt ikke i moderatorernes smag og blev derfor slettet, med den geniale begrundelse at 3/10 kun måtte gives til virkelig dårlige spil med åbenlyse mangler... Gad vide om årsagen til at jeg gav spillet denne karakter er at jeg netop mener dette?

Jeg har herefter konkluderet at det er rimelig nytteløst at lave vurderinger her på sitet hvis de alligevel ikke bliver godkendt hvis de ikke ligger indenfor en karaktermargin som moderatorerne kan stå inde for baseret på deres egen mening om spillene.
HeroldHeroldSkrevet 11/12-08 17:55 
Måske var din 'glimrende begrundelse' subjektiv og ikke brugbar?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-08 17:59, rettet 11/12-08 18:01 
Nej?

Derudover, så er det meningsløst hvis moderators skal gøre sig til dommere over hvad der er brugbart og hvad der ikke er. Det fjerner ligesom hele ideen med en "personligvurdering".
HeroldHeroldSkrevet 11/12-08 18:10 
Men sådan er reglerne ikke desto mindre. Jeg vil nu også sige at 3/10 er alt for subjektivt vurderet. :) 3/10 kræver at spillet _er_ direkte dårligt - måske har du misforstået skalaen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/12-08 18:20 
Det er sgu heller ikke helt nemt at lave en 100% objektiv vurdering af et spil. Men kodeordet i denne sammenhæng må vel være: Begrundelse :)

Feks. kan en vurdering som: "Det lugter af prut!" ikke bruges til så meget. Men omvendt kan jeg heller ikke se det brugbare i en vurdering, der kun beskriver de tekniske aspekter af et spil. Spil påvirker trods alt også, mere eller mindre frivilligt, spillerens følelser.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 11/12-08 18:27 
Nej, meninger er selvfølgeligt personlige, men meninger skal vel reelt indeholde en vis procentdel objektivitet, før de er brugbare for andre end meningsholdere. Bare fordi man mener noget er skidt, er man jo stadig nødt til at forholde sig til helheden. 3/10 er virkeligt, virkeligt, VIRKELIGT skidt - jeg forestiller mig at det er svært at begrunde ordentligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-08 18:30, rettet 11/12-08 18:31 
Nej 1/10 er virkelig, virkelig skidt :)

KroeboCop har skrevet 3 vurderinger indenfor den sidste måned og er dermed en af de mest aktive brugere

Hvordan gir det mening?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 20:09 
Ideen med vuderings-systemet på Play:Right (som jeg opfatter det) er jo netop at man forsøger at være så objektiv som muligt, så andre end en selv kan bruge ens vurdering til noget. Giver man SC3 en karakter på 3/10, har man åbenlyst ikke formået at forstå ideen med sektionen vurdér, eller formået at tilnærme sig en bare nogenlunde objektiv vurdering. Med det in mente er jeg egentlig glad for at sektionen bliver modereret, så jeg ikke får det forkerte indtryk af et produkt, jeg evt. kunne være interesseret i at købe - sådan ved jeg mange benytter sektionen.

Disse meninger kan ytres i forum-emner eller lignende, men hører altså ikke til i vurdér. Play:Right er ikke et demokrati, sådan er det jo bare. Kan man ikke lide lugten i bageriet behøves man ikke købe noget.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
QQSkrevet 11/12-08 20:33 
Selvom jeg ikke kan fordrage at spille RPG's, ville jeg jo aldrig give spil som Final Fantasy, Chrono Trigger, Oblivion osv karakter under 5/10, fordi jeg jo objektivt kan se at spillene har nogen åbenlyse kvaliteter. Jeg gider bare ikke spille dem.

Men af samme grund vælger jeg jo også at undlade at vurdere dem, fordi jeg ikke føler mig berettiget til at andmelde et spil jeg ikke gider spille. Det er der jo ikke nogen der kan bruge til noget.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
silverstarsilverstarSkrevet 11/12-08 20:36, rettet 11/12-08 20:49 
Jeg mener også at det faktum at vurder-sektionen er modereret er en stor kvalitet på P:R.

Kig på et par eksempler på en umodereret vurderings-funktion, f.eks. på coolshop:
http://www.coolshop.dk/catalog/product_reviews.php?products_id=51096&page=14

http://www.coolshop.dk/catalog/product_reviews.php?products_id=55734

Sådan en sektion er skidt og kanel, folk der giver 5/5 stjerner på baggrund af en trailer før spillet er udgivet... Eller fordi deres favorit-fodboldspil er PES 4-ever og ikke FIFA, det er jo ligegyldige og uinteressante informationer.

Jeg siger ikke at de vurderinger der nævnes som eksempler her i tråden er at sidestille med disse grelle eksempler i links'ene. Jeg mener generelt at niveauet er langt højere på P:R (gennemsnits-brugeren på de to sider er efter min overbevisning også forskellige), men en af de ting der er med til at holde niveauet højere i vurderings-sektionen er netop moderationen, som filtrerer tåbeligheder fra og får folk til at argumentere bedre for deres karakterer, når man måske har været lidt hurtig (jeg er selv blevet bedt om at forbedre en enkelt eller to vurderinger igennem tiden.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 20:54 
Jeg gav GOW til 360 5/10 tror jeg, men jeg har også sat mig ind i det ved at gennemføre det, så må jeg også ret til at give spillet det, selvom der flere her inde der syntes det bedre end det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 21:06, rettet 11/12-08 21:08 
Du har ingen rettigheder på Play:Right! Og ærligt talt synes jeg ikke den vudering af GoW er brugbar for andre end dig selv. Den er hvertfald ikke objektiv, ikke engang en lille smule. Den er desuden heller ikke i trit med de retningslinjer der er givet under vurdér-sektionen.

Det er alt sammen meget fint at du ikke kan lide spillet, men dine personlige præferencer hører ingen steder hjemme i vurder-sektionen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 21:12, rettet 11/12-08 21:13 
Nå nå? Jo da, skulle jeg da være den eneste i verden der syntes det :=). Men klart det er jo P:R der bestemmer, men så vil jeg bare stoppe med at vurder, for jeg er ikke helt klar på det som man skal gøre for at vurder (ikke for at lyde sur :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 21:18 
Jeg er sikker på at du ikke er den eneste i hele verden der ikke kan lide GoW, det var ikke pointen. Vudér-sektionen og karakter-systemet herunder, er som sagt i mine øjne, målrettet mod objektivitet, og at man selvfølgelig indordner sig under de retningslinjer der er givet under denne sektion. Kan man ikke det, af den ene eller den anden grund, skal man selvfølgelig bare holde sig fra at benytte den.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 21:23 
Det var faktisk først i dag jeg fandt ud af det, troede bare det var nok at læse det der stod ud fra tal-vurderingen, men øv sådan er det, snøft kommer til at savne at vurdere...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 21:32, rettet 11/12-08 21:34 
@ Echelon VI
Men for at få det på det rene, spil skal vurderes ud fra hvad verden syntes om GOW 10/10 og ikke meget under, er det sådan, jeg kunne helt følge med i det du skrev før?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/12-08 21:32 
Ej, hold da nu op! Du skal da ikke holde op med at vurdere på grund af et surt hoved :) Hør nu hellere på hvad Chrono siger og tag den derfra. Hvis man virkelig skal slå så hårdt ned som Echelon VI vil have, så ville der ikke være mange vurderinger tilbage. Så skulle man eksempelvis også begynde at slå ned på de folk der ikke fatter 5/10 er middelkarakteren i skalaen og ikke en 7-8/10.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-08 21:33 
Jeg var også overbevist om at man kunne vurdere spil som man ville bare det stemte overens med beskrivelsen til karakteren. Som jeg læser det nu skal man altså kun vurdere spillet hvis man er nogenlunde enig med med flertallet? Det kan vel ikke passe?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 21:40, rettet 11/12-08 21:57 
Ahmen helt ærligt, læs nu hvad jeg skriver, i stedet for at skyde ord i munden på mig. Jeg synes efterhånden jeg har udtrykt mig meget tydeligt. Jeg har på intet tidspunkt sagt at man skal slå hårdt net på noget som helst. Jeg er da stor tilhænger af så brede, men også saglige, vurderinger som muligt. Jeg forholder mig blot reelt til hvad der står i sektionen, og forsøger at formulere dette videre.

@Kroebo: Selvfølgelig skal du ikke give GOW 10/10, og da slet ikke efter P:R's skala - du misforstår fuldstændigt hvad jeg skriver. Pointen er som sagt, at man bliver nødt til at sætte sig ind i hvilke retningslinjer der er givet under vurdér sektionen, og forholde sig til karakterskalaen, og den objektivitet der er sat som mål, hvis man vil bruge systemet. Gør man det, kan jeg ikke se hvordan en karakter som 5/10 kan retfærdiggøres skriftligt, men det kan du jo sagtens modbevise! Som der også står i sektionens FAQ, så har ALLE selvfølgelig lov til deres mening, det går jeg ud fra også gælder mig, ligesom det gælder dig.

I stedet for at forholde sig meget til tal, synes jeg netop at P:R's skala er god, fordi man meget nemt kan forholde sig til den lille tekstbid ud for karakteren. Gør man det, synes jeg det er tilnærmelsesvist nemt at tildele de enkelte spil objektive karaktere.

EDIT: Sproglige ting.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 21:42 
Kristensen>
Ej, hold da nu op! Du skal da ikke holde op med at vurdere på grund af et surt hoved :) Hør nu hellere på hvad Chrono siger og tag den derfra. Hvis man virkelig skal slå så hårdt ned som Echelon VI vil have, så ville der ikke være mange vurderinger tilbage. Så skulle man eksempelvis også begynde at slå ned på de folk der ikke fatter 5/10 er middelkarakteren i skalaen og ikke en 7-8/10.


Hehe klart :=), der er helt sikkert noget der skal skrives om men ikke gives et andet tal...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 21:47 
Echelon VI>
Ahmen helt ærligt, læs nu hvad jeg skriver, i stedet for at skyde ord i munden på mig. Jeg synes efterhånden jeg udtrykt mig meget tydeligt.

Selvfølgelig skal du ikke give GOW 10/10, og da slet ikke efter P:R's skala - du misforstår fuldstændigt hvad jeg skriver. Pointen er som sagt, at man bliver nødt til at sætte sig ind i hvilke retningslinjer der givet under vurdér sektionen, og forholde sig til karakterskalaen, og den objektivitet der er sat som mål, hvis man vil bruge systemet. Gør man det, kan jeg ikke se hvordan en karakter som 5/10 kan retfærdiggøres skriftligt, men det kan du jo sagtens modbevise! Som der også står i sektionens FAQ, så har ALLE selvfølgelig lov til deres mening, det går jeg ud fra også gælder mig, ligesom det gælder dig.


Min mening er GOW er kedeligt og ensformet, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det i min vurdering, men som sagt jeg forstår ikke hvad du mener, med de ord du bruger, var ikke den skrappeste i skolen :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-08 21:51 
Echelon VI>
I stedet for at forholde sig meget til tal, synes jeg netop at P:R's skala er god, fordi man meget nemt kan forholde sig til den lille tekstbid ud for karakteren. Gør man det, synes jeg det tilnærmelsesvist nemt at tildele de enkelte spil objektivt.

Jeg læste dine tidligere indlæg som det komplet modsatte. Men jeg ser nu at du er af helt samme mening som jeg er. Undskyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 21:54 
Det kan jeg sagtens sætte mig ind i at du mener - det er der skam også en hvis sandhed i. Men på den anden side bliver du også nødt til at tage højde for at genren måske ikke siger dig særligt meget, for at tilnærme dig en hvis objektivitet, som systemet påkalder. Desuden må du også inddrage andre ting end blot gameplayet, f.eks. grafikken, historien, præsentationen, multiplayer osv. for at give en samlet og i mine øjne "korrekt" (hvor forkert den end er at bruge dette ord i denne sammenhæng), vurdering.

Gør du dette er jeg sikker på at du sagtens kan få mig til at æde min gamle hat, og få din karakter på 5/10 til at hænge sammen med den tekst der følger din vurdering :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 21:56, rettet 11/12-08 21:57 
Ok, klart på den måde, jeg må snart få rettet dem der trænger :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 21:58 
Godt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PapandPapandSkrevet 11/12-08 23:43 
Om ikke andet er det da super underholdning at læse KroeboCops vurderinger:

Om Gears of War: "lidt fejl i spillet ,ham jeg spillede med kunne ikke komme forbi en af vores egne ved en dør, jeg kom til at smide mit våben og kunne der efter ikke finde det."

Om Prey: Man kommer til at gå på hovedet og på siden af væggen, hvilket gør man nok ikke skal spille det her med tømmermænd, jeg blev lidt rundtosset ihvertfald.

Du burde udgive en bog eller starte en blog med dine vurderinger. Det er humor på højt plan. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 23:44 
Nu fik jeg rettet, det jeg kunne, ellers må P:R lige hive mig i ørerne ;=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/12-08 00:16 
Echelon VI>
Ideen med vuderings-systemet på Play:Right (som jeg opfatter det) er jo netop at man forsøger at være så objektiv som muligt, så andre end en selv kan bruge ens vurdering til noget. Giver man SC3 en karakter på 3/10, har man åbenlyst ikke formået at forstå ideen med sektionen vurdér, eller formået at tilnærme sig en bare nogenlunde objektiv vurdering. Med det in mente er jeg egentlig glad for at sektionen bliver modereret, så jeg ikke får det forkerte indtryk af et produkt, jeg evt. kunne være interesseret i at købe - sådan ved jeg mange benytter sektionen.

Disse meninger kan ytres i forum-emner eller lignende, men hører altså ikke til i vurdér. Play:Right er ikke et demokrati, sådan er det jo bare. Kan man ikke lide lugten i bageriet behøves man ikke købe noget.

Tragikomisk kommentar. Men beviser meget godt hvad jeg mente i min tidligere post.

Så går det pesonlige jo totalt ud hele konceptet med personlige vurderinger. Så kan vi ligeså godt oprette en "vurder" sektion på boardet hvor vi finder den generelle holdning omkring hvert spil og så oprettet det som det eneste i vurder sektionen til hvert spil. Så har vi den generelle holdning og alle er glade...

Hvis holdninger, omkring spil, afviger fra hvad moderatorerne mener automatisk bliver slettet er hele konceptet jo dybt godnat. Det er vel meningen det skal være et individuelt review.

Drop alt det subjektivt og objektivt bullshit. Det har ikke noget med virkeligheden at gøre når det gælder en personlig anmeldelse.

Der vil altid være facetter i spil som nogen synes om og andre synes er tåbelige. Hvad er subjektivt og objektivt i en sådan situation? Hvem bestemmer det? Det gør moderatorerne åbenbart, hvilket ingen mening giver, hvorfor skal de være dommere over hvad der skal betragtes som rigtigt og forkert. Det er menneskers holdninger vi taler om her, ikke klare facts, der er ikke noget rigtigt og forkert. Noget er godt for nogen, men ikke for andre.

Folk kan finde det dumt at jeg mener SC4 ligger til 3/10 og kan være uenige i begrundelserne, på samme måde kan jeg være uenig når et eller andet geni giver FF6 5/10, men derfor acceptere jeg det stadig.

Jeg kan forstå at vurderinger hvor der bare står "spillet er røv 1/10" bliver slettet, men det er jo slet ikke tilfældet.

Omvendt kan jeg heller ikke bruge en vurdering der siger "det bedste spil jeg nogensinde har spillet" til en skid, og denne type er der rigtig mange af.
SumezSumezSkrevet 12/12-08 00:21, rettet 12/12-08 00:22 
Jeg synes ikke 5/10 til GOW er så slemt. En del under hvad jeg selv ville give spillet, men det er stadig en middelmådig karakter, til et spil der ikke udmærker sig sønderligt. Og det er da i hvert fald heller ikke dén karakter, der skal skille vandene, allerhøjst argumentationen for den.

GOW har nogle kvaliteter jeg selv holder meget af, men hvis man vil, synes jeg sagtens man argumentere for at det er en rimelig ordinær shooter, uden noget unikt at komme efter, og egentlig ikke værd at interessere sig for, medmindre man virkelig er til den slags spil.
Det her skal ikke blive til en debat om GOW i sig selv, men jeg mener at man skal være i sin gode ret til at mene at spillet ikke er prangende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/12-08 00:23 
Azzkikr>
Hvis holdninger, omkring spil, afviger fra hvad moderatorerne mener automatisk bliver slettet er hele konceptet jo dybt godnat.

Fejlen her er at du går ud fra at det er moderatorernes mening, der spillet ind, og det er altså ikke tilfældet. En vurdering bliver modereret, hvis den afviger helt ekstremt for normen, uden nogen form for holdbar argumentation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/12-08 00:30, rettet 12/12-08 00:30 
(GOW fik lige 6/10 frem for 5/10, da jeg vurderede det igen, går heller ikke højre nu :=P)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 12/12-08 00:30 
Azzkikr>
Drop alt det subjektivt og objektivt bullshit. Det har ikke noget med virkeligheden at gøre når det gælder en personlig anmeldelse.

Det har det da netop. Du ved godt hvad subjektivt og objektivt betyder, ikke?

Kunsten er jo at blande det - det objektive er det andre kan bruge til noget, og det subjektive er din egen holdning der kommer ind over. Hvis det er for subjektivt - hvad dit lyder til at være - så er din vurdering ubrugelig for alle andre end dig selv.

Jeg forstår simpelthen ikke at folk ikke kan skelne mellem de to koncepter, og endnu værre, ikke er i stand til at se kvaliter eller fejl i spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/12-08 00:37 
Nogle af vurderingerne er nok også meget forskellige på samme spil, hvis den ene har spillet det på et 14" Dantax TV fra Dagli' brugsen med mono lyd og den anden 50" SONY LCD og med surround sound, det har også meget at sige.
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 12/12-08 00:43 
Så skulle du nok have spillet Gears of War på en lidt større skærm! :D

Spøg til side - det har selvfølgelig også indflydelse på indtrykket, men igen - der skal man sgu lige spænde hjelmen og tænke sig lidt om, før man kritiserer spillet på 14 tommers skærmen for at være alt for utydeligt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/12-08 00:54 
Jeg tror også det ville have hjulpet lidt mere på min vurdering, selvom det ikke var et 14" Dantax TV jeg spillede det på, det kunne være det skulle være den nye feature på P:R, man skulle kunne vælge TV'ets størelse om det var stereo eller surround sound under enes vurdering :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 12/12-08 02:10 
For lige at kommentere de to ting I vel egentligt diskuterer:

Moderering. Ja, P:R er modereret. Alt på sitet er modereret. Forumindlæg, annoncer, billeder af samlinger og personer, selv ikoner. Og selvfølgelig også vurderinger. Ikke fordi nogen synes det er sjovt at moderere; det er faktisk en temmelig kedelig opgave, som man højest får brok og sure miner over. I det enkelte tilfælde. I det store billede er det til gengæld hvad der gør, at vi kan luge det dårlige fra, dermed få en højere kvalitet, hvilket igen medfører mere kvalitet og dermed måske på sigt helt fjerne behovet for moderering i første omgang. Ja, man kan kalde det censur, forskelsbehandling og elitært, men det er nu sådan vi har valgt at gøre det, jeg mener at det er åbenlyst for enhver at det overordnet fungerer, og hvis man ikke kan forenes med det, så er der jo masser af alternativer. De fleste andre sites vil jo ikke bruge resourcer på den slags...

Objektivitet. Ja, man KAN godt tilstræbe objektivitet i sin vurdering af tingene. Bare fordi man aldrig kan lægge subjektivitet helt fra sig, er det ikke ensbetydende med at det stik modsatte er gældende. Omvendt betyder det heller ikke at det er noget mål at opnå enighed om alting, eller at den "gængse" opfattelse af tingene på nogen måde er en facitliste alt skal holdes op i mod. Det handler primært om at se udover sin egen næsetip.

At stille sig til dommer for om andre er objektive eller ej, er selvfølgelig - igen - en vurdering, som er subjektivt præget i nogen grad, og derfor teoretisk kan være fejlagtig - men i de fleste tilfælde vil jeg nu mene at det er temmelig åbenlyst. Faktum er jo at langt de fleste der skriver vurderinger herinde gør det meget kvalificeret og uden skyggen af problemer. At nogle enkelte så indirekte siger at alle vi andre ingen forstand har på spil, ved konsekvent at vælge diametralt modsatte vurderinger - det har jeg med al ovennævnte ingen problemer med at slå ned på, og det har jeg svært ved at se at nogen andre regulære brugere af sitet kunne have, hvis de satte sig ind i tingene.

Der kunne man jo så også, som de fleste heldigvis gør, vælge at tage kritik til sig og gøre noget ved det, i stedet for at blive skolepige-fornærmet - men det sidste er selvfølgelig langt lettere :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/12-08 08:12 
Lige netop GOW synes jeg faktisk blev direkte "bedre" af at jeg opgraderede fra gammeldaws billedrør til et HDTV. Spillet er alt for uoverskueligt, når man kører i lav opløsning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/12-08 10:35 
Man kan vel give et spil den objektive karakter, fordi man er dygtig til at vurdere spil uden at blande sine egne følelser ind i det, og derefter skrive sin subjektive begrundede karakter i teksten (hvis den afviger meget fra den objektive)? Så er alle glade :-)

F.eks. Street Fighter 2 - 9/10
Et af de bedste 2D-fighter-spil, som stadig har stor og bred appel den dag i dag. Jeg mener dog tiden er løbet fra spillet med årene og hælder mere til 6/10.

(TÆNKT EKSEMPEL :-) Jeg kan vitterligt ikke huske hvor godt eller skidt SF2 er efter nutidens standard - det er alt for længe siden jeg har spillet det) :-)
191 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig